Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ska sälja min bil nu i dagarna, och jag fasar för att lägga ut annonsen på blocket pga korkade människor.

Brukar alltid skriva något i stil med "pris kan diskuteras EFTER provkörning", men likförbaskat börjar folk maila och SMSa "sista pris" osv.
Urk.

OT: Börjat jobbet efter semestern. Säger väl allt. Hade gott kunnat vara ledig några veckor till.

Sålde en bil i helgen(Kia Ceed-10). La ut den för ett "bra"(billigare än vad de brukar ligga på) pris då det var lite skavanker på:
-Rost på tak
-Trasig turbo
-Ena dörren gick inte att stänga
-Skeva bromsskivor
-Trasiga backsensorer

Såklart blir det kaos på telefonen då priset var bra. Hälften frågade direkt om det var nått fel på den, läs annonsjäveln för i helvete(tänkte jag...). De som inte frågade det vill pruta ner halva priset då det var defekter på den, jag har för i helvete redan prutat ner den p.g.a defekterna(tänkte jag igen...).
Hursom, blev av med bilen iaf så nu slipper man det bekymret. Men det är jävligt jobbigt att sälja bilar om de ligger i de nedre regionerna prismässigt...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

@bardbard: Om att sälja bil

Ja precis. Min bil är också i de nedre prisklasserna så jag har börjat stålsätta mig.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Redaktion
Redaktör

kombination av förälskad,arg, överlycklig och melankolisk. jag skyller på vädret och emo-musik.

Permalänk
Medlem

Suck! Beställde bl.a. Roots (1977) på Blu-ray från discshop.fi men fick hem Roots (2016) på DVD i stället. Orkade inte göra en reklamation så jag tog av plasten och la serien i min samling. Så blir väl till att köpa Roots (1977) på Blu-ray från CDON i stället och hoppas på bättre tur. Säkert inte något fel på serien från 2016 men serien från 1977 är en del av min barndom.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Segt att vänta på Intel I9 9900k CPU.

Sen så hoppas jag att sockel 3647 kommer vara i många år så att dom inte bara byter sockel efter några månader.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Åkt bärgningsbil, vägen till sommarstugan var nyplöjd så var gräs o småsten överallt. Fann dock en större som slog upp under bilen. 1500 spänn till bärgare, återstår att se vad Mekonomen har för pris imorgon ...hatar bilar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Så förbannad trött på alla nya produktlanseringar.
Tidigare var det så att man väntade och vänta på nästa version, det var en lång väntan men tillslut kom den och man blev så glad.

Nu så är det samma sak med väntandet, men när produkten kommer ja då blir det en exklusivare produkt som de säljer för nästan det dubbla priset. Och man sitter där och funderar på om man lika väl skulle köpa den gamla.
Flera produkter har det varit så på. Någon som ni alla känner till är 2080Ti, men för 30 minuter kom Dji Drones med deras nya drönare Mavic 2 som kostade 50% extra (1500$ istället för 1000$).

Jag har nu tröttnat på detta med att vänta på produkter när de bara blir dyrare. Jag förväntade mig bättre produkt för samma pris som jag typ alltid har varit med om de senaste 20åren. Visst lite små prishöjningar men är det 50%, så är det för mycket.

Permalänk
Inaktiv

@anon159643:

Investera i företagen i fråga så blir produktlanseringarna, priserna och dess hype intressanta på en annan nivå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon195163:

@Johan86c:

Investera i företagen i fråga så blir produktlanseringarna, priserna och dess hype intressanta på en annan nivå.

Kanske det, Och sedan sluta köpa elektronik, då det känns som om de bara kommer bli dyrare.
Förutom de två jag nämnde så var det samma sak med miin nya laptop och mobil, lite bättre och bara några tusenlappar dyrare. Och inte på något sätt mer prisvärd än föregående modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@anon159643:

Nu har du hamnat i en negativ tankesprocess.

Bara för att Nvidia gjorde bort sig och tar för sig så betyder inte det att det ska påverka dig på detta sätt. Drone-tillverkaren likaså... no big deal.

Visst, elektronik är skoj och det är vårt gemensamma intresse, men livet är mer än så.

Den här prisinflationen för oss konsumenter är endast temporär och det är synd att den får folk att bli sura/ledsna/galna. Men det kommer vända igen. Det har vänt så många gånger förr.

Men du borde ta fasta i att investera i företag som påverkar dig i vardagen. Inte alla pengar på en gång, just nu är dollarn dyr har jag hört.

Permalänk
Medlem

Jadu... Vart ska man börja.

Vid runt 11-tiden idag så överraskade min sambo mig med att hon vill göra slut. Anledningen, "det känns som att mina känslor har försvunnit". Vi har varit tillsammans i ett och ett halvt år och bott ihop sen efter årsskiftet. Ja, kärleksbubblan från det tidiga stadiet i förhållandet har spruckit och vardagen har mer hunnit ikapp oss.

Hon säger tidigare under förhållandet att hon har haft tendenser till att hellre fly om det blir jobbigt men att hon har försökt arbeta på det.

Är det bara jag som tycker att man inte borde ge upp när gulle gull puttenuttiga bubblan spräcks och det känns som att känslorna har svalnat och man då tar sig vidare till nästa stadiet av äkta kärlek för det är där det är på riktigt?

Jag vart så chockad då det kom från ingenstans att jag inte lyckades uttrycka det på ett vettigt sätt till henne men har efter vi tog en paus för att få tänka då har suttit och funderat mycket och diskuterat med vänner med långa förhållanden/giftermål om det.

Hur får man en viljestark, självständig kvinna som verkligen inte har något behov av en pajas som mig att förstå att detta är något som alla par går igenom när det känns som att hon har bestämt sig för att hon tror att det inte går att väcka upp känslorna igen?

Permalänk
Medlem

@PsyCor: Frågan är hur starka hennes känslor varit från början. Ett nytt förhållande kan säkert kannas spännande och bra till en början även om det inte känns som att man är i sjunde himlen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Hur får man en viljestark, självständig kvinna som verkligen inte har något behov av en pajas som mig att förstå att detta är något som alla par går igenom när det känns som att hon har bestämt sig för att hon tror att det inte går att väcka upp känslorna igen?

Det får man inte, man kollar på situationen så som den är och individuellt bestämmer om det är något man vill leva med eller inte. Det är det livet handlar om. Du kan inte vinna om målsättningen är att ändra hur hon tänker eller få henne att förstå något hon inte förstår redan, är hon någonstans känslomässigt/mentalt nu där smekmånaden är viktigare för henne än resten av boken så är hon inte färdig, då får hon fortsätta jaga upplevelser och temporära roskapitel tills hon fattar att 50 år ihop inte kan se ut så för att nyhetens behag påverkar båda parter i en relation.

Snacka inte om att väcka upp känslorna, det som var har varit. Gå vidare och fundera på det som är, ingenting annat är bestående på ett vettigt sätt om man inte vill gå ett helt miserabelt liv ihop och drömma tillbaka om hur kul det var att träffas i början. Samtidigt; gör avvägningen själv också. I det här skedet, med den här nya insikten - vill du fortfarande gifta dig med henne? Om inte så kanske det kan vara positivt för båda två att gå vidare även om det är tungt som fan i början.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Min födelsedag idag, 32 år är jag nu. Ingen har besökt mig eller ringt, bara opersonliga SMS och FB inlägg.

http://i.imgur.com/c6qCYnih.jpg

Ja må jag leva...

Nu är detta ett år sedan och jag är en dag sen med att önska dig ett stort Grattis (i efterskott då). Hoppas födelsedagen blev bättre i år än förra året och önskar dig allt gott!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

@Eptk: Haha man tackar Den här gången var det betydligt bättre, en vän bjöd mig på tårta och vi tittade på Stargate - så det gjorde min dag!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Ohem: Bra! (Ursäktar off-topic i tråden men kändes att detta behövdes lyftas fram). Ingen ska känna sig ensamma på sina födelsedagar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

@Ohem: Stort grattis i efterskott! Kul att höra att dagen var bättre i år! Och hoppas den trenden fortsätter för åren som komma skall

Permalänk
Medlem

@PsyCor:

svårt det där, men ett förhållande är inget mer än slöseri med tid om det inte är ömsesidigt.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på min insomnia där jag bor, kan väl knappast kalla det för insomnia dock.
Varit så sjukt psykiskt påfrestande att bo där jag gör (2a våningen vänd mot entren och gångbana/parkering rakt utanför), folk för oväsen på nätterna. Grannarna under mig framförallt, dom kommer hit med bilar, hänger lite o babblar/går in i lägenheten en stund sen kör iväg och kommer igen efter typ 30min-1h, varje natt.

Går inte ringa någon störningsjour för dom är inte här hela tiden.

Sovit hos mossan och vänner senaste 4 helgerna då det är värst då. Då somnar jag DIREKT på kvällen när jag lägger mig.

Här hemma kan jag inte sova på nätterna, både pga störningar men även för jag blivit så psykiskt påverkad så jag kan aldrig koppla av och somna.

Vet inte vad man ska göra, letar efter ny lägenhet så gott det går.
Mossan försöker iaf hjälpa, hon har typ 6 års mer köpoäng än jag har så hon kan skriva kontrakt på en lägenhet sen kan jag bo där (fast det är emot lagen att göra så, men sköter man det snyggt så märker nog ingen det direkt)

03.00 nu, försökt sova i 5h, antar det blir ännu en sömnlös natt ;/

Permalänk
Medlem

Min systerdotter på 26 år är på motorcykelsemester i Norge ensam?! Senaste inläggen från Norge på fb och instagram är från tisdag kväll 21.8. Hennes mobiltelefon går ej att nå. Man börjar minst sagt bli orolig.

EDIT: Man får väl ännu hoppas på det bästa att hennes mobil gått sönder och hon nu eller snart är hemma hos sin sambo igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@PsyCor: Frågan är hur starka hennes känslor varit från början. Ett nytt förhållande kan säkert kannas spännande och bra till en början även om det inte känns som att man är i sjunde himlen.

Skrivet av Masyve:

Det får man inte, man kollar på situationen så som den är och individuellt bestämmer om det är något man vill leva med eller inte. Det är det livet handlar om. Du kan inte vinna om målsättningen är att ändra hur hon tänker eller få henne att förstå något hon inte förstår redan, är hon någonstans känslomässigt/mentalt nu där smekmånaden är viktigare för henne än resten av boken så är hon inte färdig, då får hon fortsätta jaga upplevelser och temporära roskapitel tills hon fattar att 50 år ihop inte kan se ut så för att nyhetens behag påverkar båda parter i en relation.

Snacka inte om att väcka upp känslorna, det som var har varit. Gå vidare och fundera på det som är, ingenting annat är bestående på ett vettigt sätt om man inte vill gå ett helt miserabelt liv ihop och drömma tillbaka om hur kul det var att träffas i början. Samtidigt; gör avvägningen själv också. I det här skedet, med den här nya insikten - vill du fortfarande gifta dig med henne? Om inte så kanske det kan vara positivt för båda två att gå vidare även om det är tungt som fan i början.

Skrivet av AllMessedUp:

@PsyCor:

svårt det där, men ett förhållande är inget mer än slöseri med tid om det inte är ömsesidigt.

Det jag tänker är ju att alla förhållanden har sin första del där man är så superkära och puttenuttiga men att det självklart avtar. När man läser om det mer psykologiska bakom så är förälskelse egentligen bara ett kemiskt rus som när det avtar blir en avvänjning, typ som att vara bakis, och att när man då tänker att "det känns inte som det gjorde förut" eller "mina känslor har avtagit" det är ju i mångt och mycket den kemiska delen som försvunnit och man då går in i nästa fas där kärlek på riktigt finns. Den där tryggheten och lugnet man känner av att vara nära någon.

Hon säger att så känner hon, hon känner sig lugn och trygg och allt sånt där men att hon inte känner sig "kär" längre och det känns som att det försvunnit.

Vi pratade ett par timmar igår kväll när vi sågs igen efter en dag ifrån varandra och det verkar som att hon fortfarande känner en massa bara att hon intalat sig själv att för att det inte känns lika pirrigt som i början så är det inget kvar. Det är det som känns så skumt, för det finns ju så mycket kvar.

Jag är 35 och hon är 28 år gammal. Jag har haft seriösa förhållanden förut och bott sambo. Hon har aldrig bott med någon förut. För fyra dagar sen så hade vi ett väldigt läskigt samtal där vi beslutade att vi skulle sluta med preventivmedel för att försöka skaffa barn. Det är något väldigt läskigt för båda då det aldrig varit tal om något sånt för någon av oss förut. Vi satt båda väldigt nervösa men glada efter det samtalet. Jag har nojat som fan under nätterna efter det om jag kommer bli en bra farsa och allt sånt där då jag själv inte hade en speciellt bra pappa och jag vet att hon nog tänkt liknande tankar. Det kan säkert också ha spelat in i detta som hände igår tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Min systerdotter på 26 år är på motorcykelsemester i Norge ensam?! Senaste inläggen från Norge på fb och instagram är från tisdag kväll 21.8. Hennes mobiltelefon går ej att nå. Man börjar minst sagt bli orolig.

EDIT: Man får väl ännu hoppas på det bästa att hennes mobil gått sönder och hon nu eller snart är hemma hos sin sambo igen.

Allt gott och väl med henne! Hon är hemma igen och på jobb. Hon ringde upp efter att min mamma försökt ta kontakt på Messenger. Nästa år planerar hon att och på en tur till Österrike och Schweiz ensam med sin motorcykel. :-/

EDIT: Kanske borde förtydliga. Hennes senaste inlägg på fb och Instagram överhuvudtaget är från tisdag kväll 21.8 i Norge. Innan dess har hon haft inlägg varje dag när hon var i Norge 18,19 och 20.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Jag är 35 och hon är 28 år gammal. Jag har haft seriösa förhållanden förut och bott sambo. Hon har aldrig bott med någon förut. För fyra dagar sen så hade vi ett väldigt läskigt samtal där vi beslutade att vi skulle sluta med preventivmedel för att försöka skaffa barn. Det är något väldigt läskigt för båda då det aldrig varit tal om något sånt för någon av oss förut. Vi satt båda väldigt nervösa men glada efter det samtalet. Jag har nojat som fan under nätterna efter det om jag kommer bli en bra farsa och allt sånt där då jag själv inte hade en speciellt bra pappa och jag vet att hon nog tänkt liknande tankar. Det kan säkert också ha spelat in i detta som hände igår tänker jag.

Sjukt tråkigt när det blir sådär. Känns ju märkligt att hon gått från att vilja skaffa barn till att inte tycka sig ha känslor på fyra dagar. Känns lite som att hon kom på att hon inte ville ha barn nu men tycker att det känns jobbigt att erkänna det och tar en annan väg ut.

Hade liknande erfarenhet idag. Dejtat en tjej i snart fyra månader, hon erkände hyfsat tidigt att hon hade commitment issues och beslöt sig för att börja gå till psykolog för att få bukt med det. Jag var oerhört imponerad av öppenheten och viljan att lösa det, så jag lät det ha sin långsamma gång framåt. Idag kom det, efter en dryg vecka av mer sporadisk kontakt, fram att hon inte kunde lösa sig själv och samtidigt släppa in mig, vilket tydligen psykologen hållit med om. Kan ju inte säga att det var oväntat, men känns så onödigt att det ska falla på att till synes mogna människor inte är klara med sig själva än. Jaja, slicka såren och tillbaka in i Tinder-träsket då, antar jag...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Sjukt tråkigt när det blir sådär. Känns ju märkligt att hon gått från att vilja skaffa barn till att inte tycka sig ha känslor på fyra dagar. Känns lite som att hon kom på att hon inte ville ha barn nu men tycker att det känns jobbigt att erkänna det och tar en annan väg ut.

Hade liknande erfarenhet idag. Dejtat en tjej i snart fyra månader, hon erkände hyfsat tidigt att hon hade commitment issues och beslöt sig för att börja gå till psykolog för att få bukt med det. Jag var oerhört imponerad av öppenheten och viljan att lösa det, så jag lät det ha sin långsamma gång framåt. Idag kom det, efter en dryg vecka av mer sporadisk kontakt, fram att hon inte kunde lösa sig själv och samtidigt släppa in mig, vilket tydligen psykologen hållit med om. Kan ju inte säga att det var oväntat, men känns så onödigt att det ska falla på att till synes mogna människor inte är klara med sig själva än. Jaja, slicka såren och tillbaka in i Tinder-träsket då, antar jag...

Nu idag har hon mer lyckats sätta ord på sina känslor än hon lyckades göra igår direkt när hon tog upp detta.

Hon sa att hon liksom gått och känt så här en stund men inte riktigt kunnat ta tag i det och då liksom drog med sig själv av bara farten fast hon egentligen kände sig osäker på allt.

Vi har idag varit ute och tagit en lång naturpromenad och hon lyckades öppna upp sig på riktigt och äntligen få ur sig vad hon tyckt varit fel och samtidigt förstå att känslor förändras under en relation. Jag kommer inte ta ut något i förskott men vi tar en dag i taget och så gör vi inget drastiskt och bara avslutar det pang bom över en natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

ett kemiskt rus som när det avtar blir en avvänjning, typ som att vara bakis

Tack för skrattet

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Tack för skrattet

Enligt forskare i ämnet så är en förälskelse att likna vid just exakt det jag beskrev

Permalänk
Inaktiv

@PsyCor:
Man ska också komma ihåg att använda sin partners kärleksspråk. Om du inte känner till det så har vi primärt 4 olika sätt att uttrycka och ta emot kärlek på och dessa är:
-Uppmärksamhet/tid tillsammans
-Tjänster
-Uppmuntran
-Fysisk beröring
Om man talar som partners kärleksspråk fyller man hens "kärlekstank" och hen känner sig tillfredsställd. Denna kärlekstanken behöver fyllas på regelbundet för att känna att du bryr dig om dom.
Vill man ha en ledtråd på vad som är din partners kärleksspråk så lyssna på vad dom gnäller på.
Tex.. "vi gör aldrig något tillsammans" Antagligen uppmärksamhet/ tid tillsammans
eller "jag får alltid göra det och det". Ok, det är tjänster. osv..
Vi har ofta ett speciellt primärt kärleksspråk, medan för vissa är det troligen två.
Vi kan nog inte göra något åt vilket modersmål man har, är nog samma med kärleksspråk, det är vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

@PsyCor:
Man ska också komma ihåg att använda sin partners kärleksspråk. Om du inte känner till det så har vi primärt 4 olika sätt att uttrycka och ta emot kärlek på och dessa är:
-Uppmärksamhet/tid tillsammans
-Tjänster
-Uppmuntran
-Fysisk beröring
Om man talar som partners kärleksspråk fyller man hens "kärlekstank" och hen känner sig tillfredsställd. Denna kärlekstanken behöver fyllas på regelbundet för att känna att du bryr dig om dom.
Vill man ha en ledtråd på vad som är din partners kärleksspråk så lyssna på vad dom gnäller på.
Tex.. "vi gör aldrig något tillsammans" Antagligen uppmärksamhet/ tid tillsammans
eller "jag får alltid göra det och det". Ok, det är tjänster. osv..
Vi har ofta ett speciellt primärt kärleksspråk, medan för vissa är det troligen två.
Vi kan nog inte göra något åt vilket modersmål man har, är nog samma med kärleksspråk, det är vad det är.

Tack, det var intressant. Har hört om liknande men aldrig satt mig in i det tidigare när man läst

Ska kolla upp lite mer

Permalänk
Medlem

Bilrep. 11k cirka ,käringen på sjukhus ,ungen förkyld. Livet leker ...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Bilrep. 11k cirka ,käringen på sjukhus ,ungen förkyld. Livet leker ...

Var glad att bilreparationen ändå var så pass "billig". Åkte själv på 99' i reparationskostnad för några små felmeddelanden från datorn i bilen... servicenissen skämtade om att "det var ju i alla fall inte sexsiffrigt". Kul...