Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har rensat tråden och ger en allmän påminnelse om §5 i forumreglerna.

Citat:

§5 Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Permalänk
Medlem

Närfan ska folk lära sig att man inte måste köra 10km/h under gränsen bara för en kamera står där?! Men 10 över resten av sträckan är ok -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jag har i dagarna fått lära mig den hårda vägen att när jag verkligen behöver stöd eller någon att prata med, så är jag helt utlämnad. Kul när de flesta i min omgivning vänder sig just till mig för att få stöd eller få prata med någon som lyssnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Jag har i dagarna fått lära mig den hårda vägen att när jag verkligen behöver stöd eller någon att prata med, så är jag helt utlämnad. Kul när de flesta i min omgivning vänder sig just till mig för att få stöd eller få prata med någon som lyssnar.

"Some will speak with you in their free time. Others will free time to speak with you."

Har också lärt mig det där den hårda vägen, man känner sig övergiven.
Det fick mig att överväga vilka som var mina vänner och vilka som borde förpassas till att bli "bekanta".

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skäggig legend

Wall of text:

Jag är tillsammans med min helt underbara flickvän som snurrar på 48 år, själv är jag 28. Vi planerar att flytta ihop (jag ska köpa hennes grannes lgh och slå ner väggen etc). Vi har varit med varandra i mer än ett år och kunde inte ha det bättre i varandras sällskap. Hon har gått igenom mer än vad någon ska behöva göra under 4 livscykel, aint kiddin'. När vi träffades var det helt magiskt, som en jäkla saga och vi föll direkt för varandra. Efter några månader började vi berätta om våra bakgrunder för att komma närmare varandra, vilket vi gjorde. Hon har förlorat sin första dotter, i hennes armar, fått missfall flera gånger, blivit misshandlad av fd pojkvänner och år 2010 utsattes hon för alla kvinnors mardröm 17 gånger värre om man säger så... Slutade med att hon nu är döv på ena örat, olikfärgade ögon och är alltid rädd i många situationer. Som vanligt i dessa fall går 16 av dessa fria medan en person får 1 månads ungdomsvård. (tackar Sverige). Utöver det har hon haft livmodershalscancer 2 gånger.

Ingen av hennes nuvarande barn, 9,11,14 vet någonting om vad deras mor varit med om. Förutom det så var hon tsm med barnens pappa under tiden det hände, som tog väl hand om henne. Men när hon väl beslutade sig för att lämna honom blev han också våldsam mot henne, framför barnen.

2017 träffade hon mig. När vi pratat om allt som hänt etc är en sak klar, efter en sådan händelse går många kvinnor igenom ett hat mot sig själv och ligger med allt och alla. Fine, no problem. Men att hon sagt ordagrant: aldrig yngre eller muskulösa, FY fan för dom. Jag var ett undantag.

Nu när jag skulle fixa en gammal disk till henne så fick jag upp bilder av just det. Bilder på henne med yngre muskulösa killar som gör lite allt möjligt. Direkt fick jag känslan av; otrohet. Svek, hat. Stängde ner hårddisken direkt. Ville inte veta mer av det.

När jag konfronterade henne om det blev hon såklart upprörd, varför spelar det någon roll, jag ser framåt och inte bakåt etc.

Under måndagsnatten åkte jag till henne för att jag var tvungen att se henne, hålla om henne och prata med henne om allt. Hur jag känner och att det känns som ett svek mot mig. Det VI skapade var skapat av en lögn i mina ögon. Allt var galet bra, jag var någon som fick henne att välja mig. Medan hon haft ett urval av unga muskulösa hunks (jag är inte tjock men inte vältränad heller) vilket även skär lite i min självkänsla, jag kommer inte nå upp till det du tydligen föredrar, tackar...

Till det; jag har mist min mor i cancer 2010 och har aldrig riktigt sörjt henne. När vi väl skulle sova kunde jag uppenbart inte sova. Tankarna svävar bara med att hon ligger med folk. om och om igen, unga och vältränade killar. om och om igen... Jag förbereder mig att gå från henne till jobbet, c:a 1h promenad och slagga där ist. Då vaknar hon och ser mig helt upprörd, hon tar tag i mig, håller fast mig i sängen och säger med gråt i halsen; gå inte, stanna här! Då kom det...

Jag sprack. Jag sprack som en ballong laddad med för mycket luft. Jag bröt ihop. Min flickväns hemska saker som hänt henne, bilderna, min mor - allt på en gång. Jag har aldrig varit med om att ha mått få dåligt att jag skakar (som om att man fryser) helt okontrollerat. Snoret rinner, tårarna sprutar och jag kan inte prata.

Nu står jag här, helt skev över något som var så otroligt bra till något som vändes upp och ned, av en egentlig skitsak.

Men att se bilder på när några knullar sin flickvän (oavsett år) är vidrigt. Och bilderna hon gav dessa killar... herre satan i helvete....

Jag vill bara radera dessa tankar.. Jag har inte ätit mat sedan måndag lunch, går bara inte att äta. Dricka vatten kan jag, men thats it.

Hoppas någon orkar läsa lite, kom gärna med lite tipps.

DESSUTOM, är det inbokat att vi alla inkl barnen ska åka till Göteborg och Liseberg nu på fredag, när jag känner såhär....

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI: Nu är det ju oerhört olika hur man hanterar sådana här saker, men som jag förstår det så är det inte bilder och "kontakter" som hon haft under tiden ni träffats? Finns det något som pekar på att hon skulle ha gjort något med någon annan under ert förhållande? I annat fall kan jag tycka att du drar onödigt stora växlar av det hela, även om jag skulle gissa att du mest använder det som en katalysator för att det finns annan säkerhet kring er i grund och botten, framtid, tidigare problem, uppenbarligen din mor. Jag fick reda på att mitt ex var otrogen när hon var på utbyte, och "trillade" dessutom över bilder hon skickat till killen ifråga. Mina spontana tankar var något i stil med det du beskriver i text, men jag tvingade mig att sluta att bara känna utan tänka istället. Vi pratade igenom det, och var tillsammans i drygt två år till efter det innan våra olika livsambitioner skiljde oss åt. Vi är dock fortfarande vänner, var senast i förrgår och åt middag med henne och hennes nuvarande.

Så, vad jag försöker säga: Chilla ner. Vi är människor och vill gärna känna och vara, men vid någon punkt är det dags att börja fundera på varför vi känner det vi gör. Tror som sagt att det här mer var en tändande gnista snarare än problemet i sig, så försök bena ut det först. För egen del fick jag äntligen tummen ur och tog tag i min svartsjuka som alltid funnits där i grunden av alla förhållanden, så till den grad att och och ovan nämnda ex i slutet hade ett öppet förhållande utan att det orsakade några negativa känslor, och jag är betydligt mer nöjd med mig själv idag än då. Nu vet du att och hur du reagerar, ta nu reda på varför och på vad! Du har ansvar för dina känslor, ingen annan. Allra minst för saker som skedde i andras förflutna. Den lögn hon sagt i och med "aldrig yngre och muskulösa" grundar sig antagligen i att det inte är en bild hon är stolt över gällande sig själv, och som hon inte ville göra dig osäker med. Hon tyckte säkert inte att det var en stor grej eftersom det var något hon var färdig med. Prata om det om du tycker att just det är ett problem, be henne förklara utan att lägga ord i munnen på henne varför hon sa just så, och se vad du tycker om svaret.

Lycka till! Hittar man någon där det mesta fungerar strålande, men något så futtigt som lössläppt liv i det förflutna är det enda problemet, då är det bara att ta tag i sitt eget problem!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Choffe:

@XHI: Nu är det ju oerhört olika hur man hanterar sådana här saker, men som jag förstår det så är det inte bilder och "kontakter" som hon haft under tiden ni träffats? Finns det något som pekar på att hon skulle ha gjort något med någon annan under ert förhållande? I annat fall kan jag tycka att du drar onödigt stora växlar av det hela, även om jag skulle gissa att du mest använder det som en katalysator för att det finns annan säkerhet kring er i grund och botten, framtid, tidigare problem, uppenbarligen din mor. Jag fick reda på att mitt ex var otrogen när hon var på utbyte, och "trillade" dessutom över bilder hon skickat till killen ifråga. Mina spontana tankar var något i stil med det du beskriver i text, men jag tvingade mig att sluta att bara känna utan tänka istället. Vi pratade igenom det, och var tillsammans i drygt två år till efter det innan våra olika livsambitioner skiljde oss åt. Vi är dock fortfarande vänner, var senast i förrgår och åt middag med henne och hennes nuvarande.

Så, vad jag försöker säga: Chilla ner. Vi är människor och vill gärna känna och vara, men vid någon punkt är det dags att börja fundera på varför vi känner det vi gör. Tror som sagt att det här mer var en tändande gnista snarare än problemet i sig, så försök bena ut det först. För egen del fick jag äntligen tummen ur och tog tag i min svartsjuka som alltid funnits där i grunden av alla förhållanden, så till den grad att och och ovan nämnda ex i slutet hade ett öppet förhållande utan att det orsakade några negativa känslor, och jag är betydligt mer nöjd med mig själv idag än då. Nu vet du att och hur du reagerar, ta nu reda på varför och på vad! Du har ansvar för dina känslor, ingen annan. Allra minst för saker som skedde i andras förflutna. Den lögn hon sagt i och med "aldrig yngre och muskulösa" grundar sig antagligen i att det inte är en bild hon är stolt över gällande sig själv, och som hon inte ville göra dig osäker med. Hon tyckte säkert inte att det var en stor grej eftersom det var något hon var färdig med. Prata om det om du tycker att just det är ett problem, be henne förklara utan att lägga ord i munnen på henne varför hon sa just så, och se vad du tycker om svaret.

Lycka till! Hittar man någon där det mesta fungerar strålande, men något så futtigt som lössläppt liv i det förflutna är det enda problemet, då är det bara att ta tag i sitt eget problem!

Tack. Att vi trivs med varandra är makalöst. Folk i min omgivning har sett mig som en annan person, gladare, lycklig liksom. Efter jag träffade henne har jag gått ner i vikt, äter regelbundet, trivs med mitt liv helt enkelt. Vi hittar på saker hela tiden och skrattar åt absolut allt och ingenting, tills att vi gråter och kippar efter andan. Barnen har svårt att slita sig från mig och jag är den enda som har fått träffa dom, hon vill ha mig i hennes liv. Samma sak med att flytta ihop, hon var en som bestämt sig, vi ska aldrig flytta ihop, någonsin. Om du vill det bryter vi här och nu. För mig spelar det ingen roll, men nu efter jag träffat barnen hade hon bestämt sig för annat. Hon har alltid haft garden uppe i alla förhållanden men är väldigt öppen med sitt liv med mig och enligt henne själv, bara mig. När jag pratar med hennes barndomsvän och bästis om saker så blir hon chockad över vissa minimalistiska saker hon berättat för mig.

Jag älskar henne och kan inte se ett liv utan henne, bara det att jag hakar upp mig på detta är fan patetiskt. Till allt har jag även Asperger, där jag under lång tid tränat upp KBT och lärt mig mycket om olika situationer - hur jag ska analysera eller inte analysera vissa saker, men nu sa hjärnan ifrån och allt fallerade.

Bajs.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI: Då har du såklart en försvårande omständighet, men du är ju medveten om den, och redan där har du försprång framför många, även bland dem som inte "behövt" gå i KBT. Ser du att problemet börjar uppenbara sig nu och är rädd att sabba något - se till att ta hjälp igen så fort du kan, det är inget att vänta på. Var öppen mot din flickvän med vad du känner och vad du gör för att hantera det, så att du inte skapar ett orosmoment hos henne utan låter henne vara med i processen. Kan tänka mig att hon kanske omedvetet börjar fälla upp garden igen om hon inte vet var hon har dig. Prata är det enda som funkar, även om du inte vet exakt vad du ska säga, gör det till en diskussion. Läget är som det är oavsett!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Choffe:

@XHI: Då har du såklart en försvårande omständighet, men du är ju medveten om den, och redan där har du försprång framför många, även bland dem som inte "behövt" gå i KBT. Ser du att problemet börjar uppenbara sig nu och är rädd att sabba något - se till att ta hjälp igen så fort du kan, det är inget att vänta på. Var öppen mot din flickvän med vad du känner och vad du gör för att hantera det, så att du inte skapar ett orosmoment hos henne utan låter henne vara med i processen. Kan tänka mig att hon kanske omedvetet börjar fälla upp garden igen om hon inte vet var hon har dig. Prata är det enda som funkar, även om du inte vet exakt vad du ska säga, gör det till en diskussion. Läget är som det är oavsett!

Jo, prata är det vi gjort, om just hur jag är. Känner mig så jäkla idiotisk mot henne så jag drog från jobbet igår, gjorde ett grymt snyggt kort med en fin jäkla text, köpte blommor och la på köksbordet - åkte hem igen. Hon blev så berörd samtidigt som hon är rädd att jag ska fly - vilket jag absolut inte vill - och har verkligen sagt det till henne. Att jag behöver tid, samtidigt som jag vill vara med henne trotts att jag ser henne med andra framför mig. (satans jäkla hjärna)

Att jag har problem med vissa känslor ibland vet hon verkligen då jag pratat om just det. Hon är rak på sak och det underlättar något sjukt. Stark liksom. Mitt tidigare förhållande om 8 år var ett helvete. Svag kvinna som vägrade prata eller göra det bättre för oss..

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Låter ändå som att ni har rätt bra kontroll på det hela, och närmar er det på rätt sätt. Jobba vidare bara så ska du se att det ordnar sig. Känslan av att allt är skit har en tendens att blekna rätt fort, men det kommer komma vågor av känslor då och då ändå. Se till att lägga band på dig i de tillfällena och inte säga något elakt till henne, sett alldeles för många häva ur sig grejer mitt i känslodippar.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Choffe:

Låter ändå som att ni har rätt bra kontroll på det hela, och närmar er det på rätt sätt. Jobba vidare bara så ska du se att det ordnar sig. Känslan av att allt är skit har en tendens att blekna rätt fort, men det kommer komma vågor av känslor då och då ändå. Se till att lägga band på dig i de tillfällena och inte säga något elakt till henne, sett alldeles för många häva ur sig grejer mitt i känslodippar.

Skulle aldrig göra det, jag är en människa som aldrig tar våld eller ord mot en kvinna, speciellt någon som jag älskar. Vi män kan bättre än så. Be the bigger man!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Beställde en ny surroundreceiver igår, men fick precis reda på att jag inte får den till helgen.

#ilandsproblem

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Urk, livet känns sådär wtfrak. Man vet liksom inte om det är såhär det ska vara.

Man bara kör på, inget känns relevant längre, det som händer händer liksom.
På ett sätt är det rätt skönt och jag mår bättre för det finns liksom inget att oroa sig för men samtidigt känns det så fel. Att allt bara är fel. Känner mig inte deppad alls bara så obrydd för att man inte får något grepp om livet överhuvudtaget. Det kunde lika gärna vara en skum dröm alltihop som man vaknar upp från närsomhelst. Känslan att det inte spelar nån roll vad man gör, man bara flyter med. Vinner man 10millar eller får en dödlig sjukdom imorn, who gives a frak typ.

Permalänk
Mattecoach

@Myllerman: Du låter ganska mycket som huvudpersonen i "Främlingen" av Camus. Jag har tidigare hamnat i den "fällan", men jag tycker att existensialism och att försöka leva i nuet hjälper mycket. Att bara sätta sig på en sten eller en bänk, ta ett par djupa andetag och verkligen uppskatta det man upplever ger mycket. Spelar ingen roll om det är sol eller regn, det ger fortfarande en upplevelse som är värdefull och som man kan reflektera över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Myllerman: Du låter ganska mycket som huvudpersonen i "Främlingen" av Camus. Jag har tidigare hamnat i den "fällan", men jag tycker att existensialism och att försöka leva i nuet hjälper mycket. Att bara sätta sig på en sten eller en bänk, ta ett par djupa andetag och verkligen uppskatta det man upplever ger mycket. Spelar ingen roll om det är sol eller regn, det ger fortfarande en upplevelse som är värdefull och som man kan reflektera över.

Tack, får kika på den där boken. Håller med att man ska försöka uppskatta det man har i sitt liv och det gör jag till viss del. Går promenader och bara super in naturen osv. Försöker leva i nuet men för mig innebär det att leva ganska mycket i mitt eget huvud. Verkligheten där ute känns mest negativ så blir att jag flyr in i någon fantasi om det så är mina egna tankar, musik, serier, spel, böcker eller vad det kan tänkas vara. Aja det blir nog bra. Är inte deppig iaf bara förvirrad över livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tack, får kika på den där boken. Håller med att man ska försöka uppskatta det man har i sitt liv och det gör jag till viss del. Går promenader och bara super in naturen osv. Försöker leva i nuet men för mig innebär det att leva ganska mycket i mitt eget huvud. Verkligheten där ute känns mest negativ så blir att jag flyr in i någon fantasi om det så är mina egna tankar, musik, serier, spel, böcker eller vad det kan tänkas vara. Aja det blir nog bra. Är inte deppig iaf bara förvirrad över livet

Det att verkligheten känns så negativ som är en del av problemet. Så kallad "medveten närvaro" handlar om att ta in omvärlden och att lära sig uppskatta den snarare än att fly in i det egna huvudet för hur spännande den egna fantasin kan vara är den farligt ensam och lätt att gå vilse i om man tappar kontakten med omvärlden och dess värden.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Jag tror jag antingen håller på att bli galen eller så är det spöken igång.

Senaste veckorna har jag börjat märka ett doft vibrerande i golvet eller väggarna.
Det känns när jag ex sitter i stolen, ligger i sängen (bor i en liten 1a på 25kvm så allt i samma rum)

Jag kan verkligen inte förstå vad detta är, jag kan inte inbilla mig för jag känner inte av det ex i badrummet eller hallen, utan det är i mitt enda vardagsrum som inte är så stort.

Jag var nere och frågade grannarna, men dom har inget. Samt jag har märkt det när dom inte ens varit hemma, har varit runt om och lyssnat men kan inte hitta någon form utav källa.

Börjar bli mer o mer knäpp på detta lol, och det är ju inte direkt lätt att mäta på något sätt. Det är ju liksom inte Vatten i glas ala jurassic park, men det är tillräckligt för det ska kännas och bli mer och mer irriterad på.

Vettifasen vad man kan göra åt det, det var inte såhär innan direkt, utan började för några veckor sedan. Tyvärr är jag ingen person som har lätt att ignorera sådana här störiga saker.

Permalänk
Medlem

@Nivity
prova bryta all ström i rummet som du känner de. så kan du utesluta om det är en elektrisk produkt som vibrera svagt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Det att verkligheten känns så negativ som är en del av problemet. Så kallad "medveten närvaro" handlar om att ta in omvärlden och att lära sig uppskatta den snarare än att fly in i det egna huvudet för hur spännande den egna fantasin kan vara är den farligt ensam och lätt att gå vilse i om man tappar kontakten med omvärlden och dess värden.

Det som gör det så svårt för mig personligen är att jag har autism så har mer eller mindre alltid föredragit "min egna värld". Har aldrig lyckats assimilera mig in i den värld där andra lever fullt ut. Blir mer att man spelar teater, iaf i vuxen ålder. Som barn gick det bättre då den världen var okomplicerad jämfört med vuxenvärlden.
Nuet gör mig mest förvirrad och besviken. Det går ett tag men förr eller senare är jag tillbaks i min egna värld. Försöker just nu med ett jobb där man ska samarbeta men tyvärr märker jag att jag automatiskt går in i min bubbla när jag ska jobba med något så vet inte om det kommer funka. Kanske blir något ensamjobb vad det nu skulle vara. Lokförare är inte lätt tydligen ;P

Permalänk
Medlem

@jazon Redan gjort detta (bröt tom huvudströmmen till lägenheten ), börjar bli helt hypokondrisk nu lol, men eftersom jag inte känner det utanför vardagsrummet/lägenheten så borde man kunna ta bort det.

Värmen har inte gått igång heller i allas element då det fortfarande är varmt här i Skåne (först idag typ det varit höst temperatur)

Grannarna har funnits här, och det är som sagt hela dygnet, vilket även borde utesluta trafik (går inte så mycket trafik här, mest boende som kör förbi)

Min andra hypotes är mig själv, att det kanske alltid varit såhär i varierande grad men jag först nu börjat märka det och inte kan släppa det. Jag har ex alltid haft svårt att hantera min tinnitus för jag har svårt att släppa fokus på det.
Och då är valet öö, flytta eller sluta känna det Båda svårt lol.

Har googlat som satan men inte direkt hittat något liknande, i ett fall var det värmepannan i källaren (bor på 2a våningen i ett 2våningshus)
I annat fall torktummlare men ingen har tvättat ex när jag känt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det som gör det så svårt för mig personligen är att jag har autism så har mer eller mindre alltid föredragit "min egna värld". Har aldrig lyckats assimilera mig in i den värld där andra lever fullt ut. Blir mer att man spelar teater, iaf i vuxen ålder. Som barn gick det bättre då den världen var okomplicerad jämfört med vuxenvärlden.
Nuet gör mig mest förvirrad och besviken. Det går ett tag men förr eller senare är jag tillbaks i min egna värld. Försöker just nu med ett jobb där man ska samarbeta men tyvärr märker jag att jag automatiskt går in i min bubbla när jag ska jobba med något så vet inte om det kommer funka. Kanske blir något ensamjobb vad det nu skulle vara. Lokförare är inte lätt tydligen ;P

Ja, då gäller nog delvis andra regler än för oss normalstörda. Hur eller hur är det alltid svårt att ge bra tips utan en vettig förundersökning.

Sen vill jag bara förtydliga att min tolkning av medveten närvaro handlar om just den omedelbara omvärlden. Typ att här sitter jag och trycker på plastknappar på en dator och det känns bra i fingrarna, rummet är väl tempererat, jag är mätt och utvilad och så vidare.

Hoppas du kan finna ro och mening i livet i alla fall.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Ja, då gäller nog delvis andra regler än för oss normalstörda. Hur eller hur är det alltid svårt att ge bra tips utan en vettig förundersökning.

Sen vill jag bara förtydliga att min tolkning av medveten närvaro handlar om just den omedelbara omvärlden. Typ att här sitter jag och trycker på plastknappar på en dator och det känns bra i fingrarna, rummet är väl tempererat, jag är mätt och utvilad och så vidare.

Hoppas du kan finna ro och mening i livet i alla fall.

Ja du har rätt i det du skrivet. I dagens samhälle är det lätt att man skruvar upp förväntningarna till orealistiska nivåer och glömmer att njuta av nuet. Man blir stressad och känner att man måste jaga nånting bättre hela tiden men det är en illusion egentligen..
Har helt klart skruvat ner förväntningarna och njuter av nuet nu på "äldre dar". Filosofera och tänka tillbaks på goda minnen.
Blir faktiskt aldrig uttråkad som jag kunde bli förr. Det är sjukt skönt att inte kunna bli uttråkad !

Permalänk
Medlem

@Myllerman Det är ju positivt, att du inte blir uttråkad på samma sätt längre.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Inte min bästa helg direkt, blev rejält förkyld i fredags och missade därför en sak i lördags och har allmänt inte orkat göra någonting.

När jag i eftermiddags skulle fixa min ena dator som inte har gått att starta senaste dagarna började moderkortet efter ett par försök med rensat CMOS osv att brinna. Jag hade visserligen tänkt uppgradera någon av mina datorer, men det var inte riktigt så här jag hade tänkt att det skulle gå... Dessutom fördröjer det slutförandet av ett litet projekt som jag och en vän håller på med eftersom vi nu bara har en dator att jobba på. Får bara ta och hoppas att övriga komponenter mår bra, har inte orkat testa något än.. :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@Myllerman Det är ju positivt, att du inte blir uttråkad på samma sätt längre.

Jupp, ända problemet är väl ångesten. Fattade aldrig varför farsan drack efter jobbet när han kommit hem osv. men nu fattar jag. Var i princip nykterist som ung vuxen men livet när man blir äldre när man ser världen från det perspektivet tar på psyket minst sagt så blir väl en del självmedecinering

Permalänk
Medlem

kanske bara är jag eller är jag ensam om att tycka att det är irriterande när folk svarar i en köp o sälj tråd med :" du har fått ett bud i pm :)"
jag menar är det inte lite fult emot andra budare då dem blir lämnad i mörkret och inte har någon aning vilken summa som atm ligger som högstbjudande?
finns som en disskutions tråd på varje tråd av en anledning xd.
kanske är löjlig men det är fortfarande en dryg känsla.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Var glad att bilreparationen ändå var så pass "billig". Åkte själv på 99' i reparationskostnad för några små felmeddelanden från datorn i bilen... servicenissen skämtade om att "det var ju i alla fall inte sexsiffrigt". Kul...

får man ens fråga vad det var för märke på bilen ?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moreempty:

får man ens fråga vad det var för märke på bilen ?

Som tidigare nämnts, en BMW. Kanske inte den billigaste modellen förstås

Permalänk
Medlem

Livet är skit. Meningslöst att ens vara kvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av effe0p:

Livet är skit. Meningslöst att ens vara kvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att höra.

Får man fråga vad som tynger dig?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig