Jerry Seinfeld och Bill Gates bland "riktiga människor"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Andra reklamen var rätt rolig

Jag har gått över till linux då och då men det slutar alltid med att jag installerar windows igen

Linux är så djävla tidskrävande och det är en massa program jag saknar, sämre spelprestanda.

Jag är ingen noob noob jag kan få saker att fungera i linux men då har man fått gå igenom en massa forum, guides och how-toos det tar en massa djävla tid

Hade besök häromdagen där alla frågade vad jag hade för operativsystem eftersom de var så användarvänligt.. så ditt argument är långt ifrån sanningen. Det är vad man gör det till, du behöver inte sitta i terminalen och skriva hela dagarna för att få något att fungera.

Spelprestandan behöver inte vara sämre, fick mer än 3 gånger så hög prestanda i Linux än i Windows XP (om man bortser från first-shooter).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Denna reklam får mig att vilja köp Mac

Permalänk
Medlem

Varför ändra på ett vinnande koncept?
DC-3an var ett vinnande koncept. Golf 1an var ett vinnande koncept. Allt måste gå framåt även om det är hårdare vissa tider än andra. Saker och ting måste utvecklas om vi ska komma någonstans.

Vare sig ni vill erkänna det eller ej men enligt statistik så använder 93% av er windows. Och just det gör Bill till en av de mest respekterade personerna som finns. Han har gett en produkt till oss som nästan hela jorden använder och nästan alla är nöjda med. Nästan alla fel som händer i windows är användarrelaterade. Så nästa gång ni gör nått fel så är det inte windows fel, det är ert.

Jag vet att folk kommer kalla mig fanboy nu. Men jag skiter i vilket. Jag står inte för windows, osx eller linux. Alla har sina fördelar och nackdelar. Men att komma och säga att något som nästan hela jorden använder är dåligt är bara patetiskt. Väx upp och acceptera att folk köper en vara av en nisse som är snorrik. Är det kanske där skon klämmer för er?.

Tack och hej

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att den var ganska.... mysig? ^_^

Permalänk

hah.. det här ser ju ut att vara bröderna word. 2003 och 2007 och inte fan fugerar dom med varandra häller.. ser inte mycket possitivt i den här serien för ms. ser ut mer som det är ett skämt om windows nästan..

Visa signatur

Core 2 Duo E8500@4.5Ghz | Scythe Ninja 2 | Asus p5q-E | Dominator 2X2GB | HIS Radeon HD 4850 512MB | Cooltek 600W | Cooler Master Cosmos 1000 |
WD Raptor 74GB | Samsung TFT 24" | Logitech diNovo Edge + SteelSeries Ikari Laser
macbook pro 15,4" 2,8ghz 4gb ram 500gb 9400m + 9600gt 512m unibody

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
"You two guys are the most respected people in the world"

Jo, jag har sååååå mycket respect för bill gates att jag skriver hans namn med små bokstaver. Ge tillbaka mina 4.30 minuter och all frustration över skit som hans spaghettikod har bidragit till världen.

Det där måste fan vara den elakaste dissen NÅGONSIN! Du eju ba heeeelt kräääiiijsyy som vågar dig på något sånt extremt

Permalänk
Medlem

Kan inte fatta att de brände 300 miljoner dollar på detta. Hade jag kunnat fixa för en bråkdel av summan. David Batra och Johan Glans hade gjort det bra mycket bättre och billigare. Att sedan få det publicerat på youtube är ju gratis. Släng sedan ut en länk på alla jävla forum så vet alla snart om den.

Hade det inte varit för just Seinfeld hade det gått bort helt. Nu var det lite ok. Men bara lite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag såg förra avsnitten, och fattar fortfarande inte riktigt va dom vill få ut av detta

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Testpilot

Det är väl knappast en reklamfilm för Windows? största tanken måste vara att göra Bill till en vanlig människa och få bort "stort dumt företag"-stämpeln från Microsoft.

Det här är en reklam för Vista: http://www.youtube.com/watch?v=KOtqg0REUrI

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Damn! I'm the greatest... at least second to Ali! Jag, mig och jag själv är hela 9 % av hela världens datoranvändare. Usch, ansvaret börjar redan tynga mig.

Allvarligt: vad folk använder har inget med frågan om vad som är bäst att göra. Även jag tvingas till att använda Windows, men det har med mitt yrke att göra.

Ledsen att du inte såg att rubbet jag skrev vad humoristiskt tänkt. Om man som du sticker ut hakan får du tåla att det triggar ett och annat skratt med ett inlägg som följd.

En annan liten filmsnutt av några amatörer: http://www.cenda.cz/downSources/KillerTux.html Så länge ämnet inte handlar om utvecklingshämmande patentdravel är jag på min glada sida.

Jag tror inte folk använder ett operativsystem som man inte gillar, då är man bara dum. Jag menar vi lever inte i det tredje riket och "måste" använda windows. Det handlar om ett personligt val.

Om det var humoristiskt, så får du skaffa dig lite bättre humor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Kan inte fatta att de brände 300 miljoner dollar på detta. Hade jag kunnat fixa för en bråkdel av summan. David Batra och Johan Glans hade gjort det bra mycket bättre och billigare. Att sedan få det publicerat på youtube är ju gratis. Släng sedan ut en länk på alla jävla forum så vet alla snart om den.

Hade det inte varit för just Seinfeld hade det gått bort helt. Nu var det lite ok. Men bara lite.

Tror personligen att Seinfeld var det som kostade mest.
Han tog ju 1 miljon dollar per avsnitt sista säsongen...

Vem fan hade brytt sig om David Batra i USA?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Gillar detta avsnitt, Gates godnattsaga kickar ass. Gillar inte slutklämmarna med the robot etc. Dom vill förändra imagen av företaget så att folk ska få mysiga vibbar av det. Det finns t.ex många som köper AMD för att de gillar företaget, det spelar ingen roll att produkterna varit lite sämre. Själv gick jag länge till en bosnisk frisör som sög men var en skön snubbe. Bill Gates är en rätt skön snubbe men det har gått utför ju mindre han lagt sig i M$. Vista suger.

Fråga folk hur användarvänligt Linux är efter du gett dom en skiva i handen
och inkompatiblitetshelvetet bryter ut. Jag är mycket kunning inom data men innan jag fått grafikkort, mus och tangentbord, trådlöst att fungera and so on and so on så hade jag bränt mer tid i $ än Xp kostar att köpa. Detta är en vanlig användarupplevelse om man läser runt på forum.

Det gäller att ha precis den hårdvara Linux vill ha, vanliga männsikor skulle oftast vara totalt fucked.

Spelade du Linux spel under windows eller? Får du x3 prestanda i spel under Linux har du fuckat upp rejält i Xp.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightwalker
Ganska tråkig och innehållslös reklam. Förstår inte riktigt koppling till Vista eller till något nytt operativ. Bill Gates jobbar ju inte ens kvar i Microsoft.
Gates verkar inte helt nöjd med deras operativ heller...
http://blog.seattlepi.nwsource.com/microsoft/archives/141821....

Var någonstans står det om reklam att den hela tiden ska sälja någonting? Förbättra/förändra en image, ändra folks uppfattning, öka medvetenhet osv är en väldigt stor del i reklam idag och har så varit ett bra tag. ICA-bladet du får varje vecka är något som säljer ett antal produkter rakt upp och ner, det här är det inte.

OBS! Inte bara riktat till dig.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

haha! klockrent!
Mycket bättre än den första

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tror personligen att Seinfeld var det som kostade mest.
Han tog ju 1 miljon dollar per avsnitt sista säsongen...

Vem fan hade brytt sig om David Batra i USA?

Han får totalt 10 miljoner dollares så nope, inte alls dyrast, det är däremot som någon innan mig sa, TV-tiden som kostar.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Spelade du Linux spel under windows eller? Får du x3 prestanda i spel under Linux har du fuckat upp rejält i Xp.

Spelade World of Warcraft, Doom III och så vidare. Windows har inte alltid övertaget och det är bara att inse.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Spelade World of Warcraft, Doom III och så vidare. Windows har inte alltid övertaget och det är bara att inse.

Jo det har dom. Dom kan köpa upp hela din familj om dom vill, passa din mun. Windows är klart mycket bättre än Linux iallafall.

Permalänk
Medlem

vad hade den här reklam filmen med MS att göra ?
fattar noll ,tyckte inte den var kul alls och vad har den med vista att göra ?

hur ska den få folk att köpa vista ?????

Visa signatur

[b] OS: Vista ultimate 32 (X86) | Motherboard: Gigabyte - Socket 775 - ATX iP35 (GA-P35-DS4 Rev:2.0) |
CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz /1333MHz /4MB | Memmory: Corsair XMS2 2048MB DDR2 XMS2-6400 800MHz (4-4-4-12) (2x1024MB) |
Grafic Card: Asus Geforce 8800 GT 512MB 45@idle - 60@full load ,Stock cooler| [/b]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Jo det har dom. Dom kan köpa upp hela din familj om dom vill, passa din mun. Windows är klart mycket bättre än Linux iallafall.

Pengar är ditt argument, de håller inte för allt. Människor går inte att köpas. Iaf inte människor som är nöjda med vad de har.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Tyckte den var riktigt nice.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem

Jag förstod inte alls och tyckte det mest kändes som slöseri med tid. Fick absolut ingen craving efter windows vista direkt. :s

Permalänk
Hedersmedlem

Frustrerande: när jag läser inläggen och svaren jag fått känner jag mig 20 år för gammal för forumet, och när jag ser reklamfilmen vi egentligen diskuterar känns den 20 år äldre än mig.

Samtidigt som Microsoft lanserar sin reklamkampanj pågår även annan mer intressant mediakontakt:
Micorosoft representanter kommenterar Vista. Jag tror fortfarande att det finns olika falanger inom Microsofts högkvarter. Bill är borta ifrån rodret, och ger Microsofts image lite boost i bl a reklam, men det finns en intressantare sida av saken. Ja, i alla fall för oss gamlingar med minnen ifrån när Microsoft utmanövrerade OS/2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Pengar är ditt argument, de håller inte för allt. Människor går inte att köpas. Iaf inte människor som är nöjda med vad de har.

chilla, andas.

Mitt argument är att 90% av alla datorer har windows installerat, finns inte direkt något hållbart argument mot det. Windows vann, inte du.

Permalänk

Tycker det var rätt kul

Bill är skön. Lite synd att han fick skit för så mycket på Microsoft, trots att han inte bestämde särskilt mycket. Sen att hans donationer på miljontals dollar knappt uppmärksammas är lite orättvist.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
chilla, andas.

Mitt argument är att 90% av alla datorer har windows installerat, finns inte direkt något hållbart argument mot det. Windows vann, inte du.

"Windows vann, inte du", jag bytte från windows till linux för att linux föll mig bättre i smaken. Så Linux vann mig, inte Windows.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
"Windows vann, inte du", jag bytte från windows till linux för att linux föll mig bättre i smaken. Så Linux vann mig, inte Windows.

Ja, du är en av de 10%. Ditt argument håller inte. Eller ens din personliga åsikt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Ja, du är en av de 10%. Ditt argument håller inte. Eller ens din personliga åsikt.

Kanske dags för dig att flytta till kina om du har den inställningen.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte clappen egentligen är särskilt intresserad av användarfrågan invztr, eftersom argumenten mest snurrar kring Microsofts oerhörda grepp om marknaden. Allt är valfritt, men jag undrar om inte vi som varit med och sett [och känt av] den typ av metoder som ligger till grund för detta är mindre imponerade av framgångssagan med namnet Microsoft. Själv är jag tacksam för att Microsoft åtminstone gav IBM och Unix eliten en behövlig spark där bak - vilket gett upphov till ett flertal konkurrerande tekniker - om än det är mindre trevligt att det fortsatta sparkandet också fått patentsystem att fallera och ISO att hamna i akut kris med behov av drastisk omstrukturering.

För mig får gärna 99 % använda Windows och gärna offentligt skrika ut hur fantastiskt WOW det är. Jag säger "wow!" när något per merit är det, om det så är utvecklat av Microsoft eller av Linux- och BSD-sfären. Det enda jag är en förespråkare för är: valfrihet och förbättrat patentsystem. Operativ system är för mig inget annat än ett verktyg, och ibland en kul leksak. Det har för mig inget med ideologi eller klubbtillhörighet att göra.

Det finns vissa saker som jag helt enkelt inte kan acceptera att vara utan; några är små detaljer medan andra är totalt avgörande för hur jag arbetar. Att ha möjligheten att använda ett modernt ständigt utvecklat kommandospråk i terminalen är underbart smidigt; att ha ett filsystem med en ren struktur och hierarki, vilken lämpar sig lika bra för skrivbordssystem som server; att lättsamt i /etc ha alla konfigurationsfiler samlade; att i princip kunna glömma av musen en hel dag, även i fönsteranvändning; smidiga tangentbordsgenvägar; lättsam migrering mellan datorer med totalt olik hårdvara; att i vissa distributioner aldrig behöva ominstallera eftersom det rullar vidare och för varje månad är det nyaste; att per ssh säkrad med certifikat (skickade per protokollets scp funktion) hålla svärsmors dator uppdaterad i ett annat hörn av Europa och tillika med lätthet göra radikala förändringar som att avinstallera KDE 3.x och installera en ny skrivbordmiljö i form av KDE 4.1... osv ... jag slutar där med att nämna en liten sak till: rdesktop har klart bättre "fångst" av mus och tangentkommandon än Windows egen terminalklient.

Nu har jag "slösat" några få minuter på det här inlägget. Min ståndpunkt är att heterogena systemparker är positivt. Inget system är perfekt för allt - vissa saker beror på tekniska orsaker och andra på programutbud - så varför ska det vara så svårt att vara mer pragmatisk i frågan?

Permalänk
Medlem

Buu.... Fast Bill Gates var ju super
Han är ju lite som en super man xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Kanske dags för dig att flytta till kina om du har den inställningen.

ta det lugnt. Jag är precis som dig, bara att jag är djävulsk att argumentera emot, och att jag just gillar windows. Ett övertygande bevis räcker, finns inget du kan säga emot om. Och ja, den kinesiska politiken är inte något positivt.