Jerry Seinfeld och Bill Gates bland "riktiga människor"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
Det är inte det bästa. Anledningen till att det är så populärt är för att folk är lata och det är för stor ansträngning för dem att gå över till Linux eller OSX pga då måste man lära sig hela historian på nytt och förmodligen lära sig andra sätt att hitta program än att köpa allt ifrån microsoft.

men tänk om alla hade linux.. då tror jag linux skulle bli som windows ganska snabbt och samma sak med osx..

alltså massvis med virus osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
300 miljoner dollar.. en Ultimate licens kostar 150 dollar så om man tänker att en licens är gratis att producera måste de sälja 2 miljoner licencer för att betala reklamen.

Det reklamen kostade att göra, är nog guld värd för Microsoft med tanke på hur mycket reklam gör mot våra skallar. Jag tror inte de ser de som "förlorade" pengar.

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli en klassiker, sk*tbra ju!
Visst var den dyr men jag tror de glatt spenderar det, växelpengar för M$.

Men som nämnt tidigare Steve (satan) Ballmer som den elake polisen, det vore något det...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Entusiast

Fan vilken skön reklam!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Jo det är det bästa. Jag använder Windows för att... .

(Zappa) And the magic word for today is "jag"!

Inget mer och inget mindre.

[QUOTE][Windows] går snabbast.... [/QUOTE]
Lika snabbt som tempot i reklamsnutten? Bill ser faktiskt ut som "dressed in Slackware".

[QUOTE][det går att] uppgradera skiten... . [/QUOTE]
Skiten? Jag trodde du sa att det var bäst? Påstår du att Windows kommit ut med en rolling-distro version? Det vore ju ganska coolt faktiskt.

[QUOTE] Windows är kompatibelt med allt, det är inget annat, alltså vinner Windows. If u dont like it, go to sleep. [/QUOTE]
Zzzzzzzzz!

...

Bättre än första, men det är på ett sätt mer reklam för Bill än Microsoft. Budskapet tycks vara något i stil med: Bill är det coolaste med Windows! Så när kommer Bill-byxan, Bill-parfymen, Bill-kängan mån tro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
4 minuter och 30 sekunder till av mitt liv jag inte får tillbaka.

Jag börjar tröttna på att se den kommentaren under filmer =/

--------------------------------------------------------------------------------------
Jag tyckte att den var rolig men det är inte många gånger jag dra paraleller till MS

Bill Gates är störtskön, det kan man inte tala emot.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
men tänk om alla hade linux.. då tror jag linux skulle bli som windows ganska snabbt och samma sak med osx..

alltså massvis med virus osv..

säger som dig, men man får inga virus om man vet vad man laddar ner. Jag hade "en miljard" virus på min förra dator men då var jag lite mindre o dum o tröck på intressanta virus länkar via msn bla.

man behöver nästan inte ha något virusprogram om man är riktigt säker på vad man gör, men det är klart som fan man köper en antivirus licens iaf.

Permalänk

Vore lite skoj om dom gjorde en serie på 10 avsnitt där varje avsnitt var ca 30 min, eftersom bill gate är lite geeky av sig Haha...

Permalänk

Ganska tråkig och innehållslös reklam. Förstår inte riktigt koppling till Vista eller till något nytt operativ. Bill Gates jobbar ju inte ens kvar i Microsoft.
Gates verkar inte helt nöjd med deras operativ heller...
http://blog.seattlepi.nwsource.com/microsoft/archives/141821....

Visa signatur

Mac Pro: Intel Xeon 2,8 GHz 4 core busshastighet 1600 MHz | 4 x 1 GB DDR2 800 MHz ECC minnen, plats för 8 st max 32 GB | GeForce 8800 GT | 1,5 TB HD | Mac OS X | Windoze Vista |

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att det kostat dem 300 miljoner dollar. TV tiden är dyr. Speciellt när man ska sända 4,30 minuter. För övrigt var den inte särkilt kul.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

"You two guys are the most respected people in the world"

Jo, jag har sååååå mycket respect för bill gates att jag skriver hans namn med små bokstaver. Ge tillbaka mina 4.30 minuter och all frustration över skit som hans spaghettikod har bidragit till världen.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Hedersmedlem

ROFL :D:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
[B](Zappa) And the magic word for today is "jag"!

Inget mer och inget mindre.

Folk. Världen. Majoriteten. 91% förutom du.

[B]
Lika snabbt som tempot i reklamsnutten? Bill ser faktiskt ut som "dressed in Slackware".

Det har inte med saken att göra. Visserligen är reklamerna långa, men jag ser inget annat fel med dem. De är inte som de andra reklam filmerna iallafall (tack gudars) som bara handlar om att sälja sälja sälja och sälja.

[B]
Skiten? Jag trodde du sa att det var bäst? Påstår du att Windows kommit ut med en rolling-distro version? Det vore ju ganska coolt faktiskt.

Ursäkta ordvalet. Och med skiten, menar jag med datorn. Så svårt är det inte att tänka lite.

Zzzzzzzzz!

...

Bättre än första, men det är på ett sätt mer reklam för Bill än Microsoft. Budskapet tycks vara något i stil med: Bill är det coolaste med Windows! Så när kommer Bill-byxan, Bill-parfymen, Bill-kängan mån tro?

Ja Björn Borg har allt det, något du klagar på också?

Bra att alla citater vart messed up.

Permalänk
Medlem

Vista har svårt att få fart tack vare att XP är ett så pass bra och moget OS att det inte finns någon stor morot att hoppa på Vista-tåget. Jag tror inte det finns många företag som kör Vista som standard idag, förutom kanske de IT-drivna företagen som sysslar med utveckling inom IT-branchen.. Jag sitter på ett industriföretag och det finns inte ens en plan att hoppa upp till Vista!
För gemene man så kostar det en del slantar att gå till Vista, och om det inte finns en tillräckligt smaskig morot så varför? DX10? Nää.. spelen finns i DX9-varianter också.. och hur mycket snyggar och bättre är DX10?
Jag tror det dröjer läääänge innan Vista fått fart och installerats på merparten av dagen windowsdatorer. Försäljningen av nya PCs minskar och unix-varianter ökar ju tack vare den nya trenden med mini-bärbara (Eee etc.).
Vista kommer till slut, vänta bara, men det får nog bli en SP2 och kanske SP3 först och sen applikationer med funktioner som kräver Vista plus att MS hotar med att släppa supporten och slutar utveckla för XP.. Lite som med NT4 och Win2000 på serversidan om ni minns..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
men tänk om alla hade linux.. då tror jag linux skulle bli som windows ganska snabbt och samma sak med osx..

alltså massvis med virus osv..

Märks att du inte använder linux, du måste själv köra virusen under linux - vilket jag inte tror många är dumma nog att göra.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

”Windows, not walls” lustigt att de använder det temat (not walls) när de kör med DRM, vendor lock-in, produkt aktivering, phone-home, WGA, och allt vad det där heter. Lite ironiskt.

När jag tänker "not walls" tänker jag snarare på något öppet system som Linux, OpenSolaris eller BSD.

Så avsnittet handlade om att hitta det perfekta paret skor?
Trodde det handlade om att Gates handlade skor på rea.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Märks att du inte använder linux, du måste själv köra virusen under linux - vilket jag inte tror många är dumma nog att göra.

Skulle Linux bli vanligare så skulle det bli det.
Minns de gamla trojanerna och virusen som var dolda som små spel eller roliga små program till windows. Är nog ett antal win98 maskiner som gick åt helvete bara för att folk skickade runt den lilla gulliga kattungen som sprang runt på skrivbordet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Folk. Världen. Majoriteten. 91% förutom du...

Ja Björn Borg har allt det, något du klagar på också?

Bra att alla citater vart messed up.

Damn! I'm the greatest... at least second to Ali! Jag, mig och jag själv är hela 9 % av hela världens datoranvändare. Usch, ansvaret börjar redan tynga mig.

Allvarligt: vad folk använder har inget med frågan om vad som är bäst att göra. Även jag tvingas till att använda Windows, men det har med mitt yrke att göra.

Ledsen att du inte såg att rubbet jag skrev vad humoristiskt tänkt. Om man som du sticker ut hakan får du tåla att det triggar ett och annat skratt med ett inlägg som följd.

En annan liten filmsnutt av några amatörer: http://www.cenda.cz/downSources/KillerTux.html Så länge ämnet inte handlar om utvecklingshämmande patentdravel är jag på min glada sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightwalker
Ganska tråkig och innehållslös reklam. Förstår inte riktigt koppling till Vista eller till något nytt operativ. Bill Gates jobbar ju inte ens kvar i Microsoft.
Gates verkar inte helt nöjd med deras operativ heller...
http://blog.seattlepi.nwsource.com/microsoft/archives/141821....

Haha, otur...

I övrigt gillade jag det här avsnittet bättre än det första. Detta var det iaf lite humor i. "I get stuck in my own traffic" rofl@Bill Gates:P

Keep em coming.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

helt fantastisk! Ännu bättre än den första:)

Permalänk
Medlem

Den var riktigt dryg

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Microsoft kommer alltid vara "the big bad" för min del pga deras uppförande mot andra företag.

Exempelvis? Slår vad om du stödjer tusentals företag hela tiden som gör betydligt värre saker.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett det där har jag bara tre bokstäver till svars...

WTF

Jag tror inte att stora massan kommer fatta poängen.

Permalänk
Medlem

Den var helt klart bättre än den första, underhållande att se på och välgjord. Ibland är det bra med reklam att folk inte hajar poängen - det skapar nyfikenhet och intresse. Någon som kommer ihåg 3:s första reklamer? De sa aldrig vad de sysslade med eller någonting, ändå så lyckades dom fånga vår uppmärksamhet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Skulle Linux bli vanligare så skulle det bli det.
Minns de gamla trojanerna och virusen som var dolda som små spel eller roliga små program till windows. Är nog ett antal win98 maskiner som gick åt helvete bara för att folk skickade runt den lilla gulliga kattungen som sprang runt på skrivbordet.

Du har ingen koll alls. Read and understand:

http://librenix.com/?inode=21

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte göra REKLAM på 20 sec som får en att köpa vista och inte titta på nån fånig torr såpa som känns hemmasnickrad?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Där fick jag lust att gå över till Linux
Verkligen jättedålig reklam, hoppas det blir bättre och att de lär sig av sina misstag.

Enligt mig valde de helt fel skådespelare. De borde välja typ Dr Kox i Scrubs eller nåt, det hade varit något. Eller kanske Mr.T.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Var iallafall lite underhållande, fast den reklamen får mig fortfarande inte att vilja köpa Vista, eller något annat operativsystem för den delen. Så länge det går att ladda ner gratis så kommer jag fortsätta med det.

... fast Windows är ju det bästa operativsystemet för oss vanliga personer idag så man får hoppas på att dessa reklamer ger Microsoft en liten vinst så de fortsätter göra bra operativsystem.
Kommer aldrig byta till Linux eller nått annat förrän de är lika användarvänliga som Windows och lika många program fungerar på det som det gör i Windows.

Permalänk
Medlem

Andra reklamen var rätt rolig

Jag har gått över till linux då och då men det slutar alltid med att jag installerar windows igen

Linux är så djävla tidskrävande och det är en massa program jag saknar, sämre spelprestanda.

Jag är ingen noob noob jag kan få saker att fungera i linux men då har man fått gå igenom en massa forum, guides och how-toos det tar en massa djävla tid

Permalänk
Medlem

Kul för de som betalar för M$produkter att se vart pengarna går Säkert många som tycker att det är värt en extralicens eller två för att få se fler avsnitt.

Folk stödköper ju AMD så varför inte M$ när manfår så mycket valuta för pengarna?

IRONI

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.