Jerry Seinfeld och Bill Gates bland "riktiga människor"

Permalänk
Melding Plague

Jerry Seinfeld och Bill Gates bland "riktiga människor"

Microsoft satsar 300 miljoner dollar på en ny reklamkampanj för operativsystemet Windows Vista. Den första reklamfilmen kritiserades för att vara otydlig och utan sammanhang. Nu har ett nytt avsnitt dykt upp på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Dom är verkligen värdelösa..

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Jag tyckte ändå den var ganska rolig

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Äh, det var ju lagom underhållande

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

sköna snubbar

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk

Budskapet är knappast direkt att få oss köpa mer Microsoft produkter, utan att våran bild av Bill Gates ska förändras. Därefter kan våran bild av varumärket Microsoft förändras till det bättre, vilket är deras stora problem idag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag gillar det måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Gäääsp. Den här var ju inte mycket bättre. Är det Gates som hittar på "skämten" eller?

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
ASUS Nordic

Aning slö, men helt ok ändå

Permalänk

Seinfeld är bästa tv serien iaf! Roligt o se honom i en MS reklam sen att gates själv är me gör det lite intressant, han är ju lite geek

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Det skulle varit roligare med Ballmer som "den elake polisen"

Men, visst, budskapet går fram. Att det inte är "the evil empire", utan vanligt folk, som ligger bakom MS+Windows. Om nu någon trodde något annat.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv

FYFAAAN va tråkigt! Ta mig inte för någon MS-hatande Linuxnörd, även om jag är det, men det där var verkligen bara så tråkigt!

Permalänk
Medlem

4 minuter och 30 sekunder till av mitt liv jag inte får tillbaka.. Aja... Borde ha förstått efter att ha sett första avsnittet.. Ska inte se nästa..

Om dom vill få oss att ändra våran bild av Microsoft så kanske det inte räcker med att göra sega reklamfilmer.. Ändra hur företaget arbetar och gör bra produkter..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
4 minuter och 30 sekunder till av mitt liv jag inte får tillbaka..

Testa Runtime GetBackData ?

Själv tycker jag att det här avsnittet var aningen underhållande

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

"I got so many cars I get stuck in my own traffic."

hahahahahahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel 4 minuter och 30 sekunder till av mitt liv jag inte får tillbaka.. Aja... Borde ha förstått efter att ha sett första avsnittet.. Ska inte se nästa..

Om dom vill få oss att ändra våran bild av Microsoft så kanske det inte räcker med att göra sega reklamfilmer.. Ändra hur företaget arbetar och gör bra produkter..

Det säger du nu ja.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Budskapet är knappast direkt att få oss köpa mer Microsoft produkter, utan att våran bild av Bill Gates ska förändras. Därefter kan våran bild av varumärket Microsoft förändras till det bättre, vilket är deras stora problem idag.

Microsoft måste väl vara det bästa operativsystemet med tanke på det stora utbudet på Pc. Så va finns det att klaga på?:)

Permalänk

snabbspolning på 60sek... och det kändes inte för snabbt ändå.
sen gillar jag inte Seinfeld heller (situationskomedier överlag)

Lycka till MS, hoppas ni får önskad effekt av reklamen... för intressant var den inte.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Tycker den var dålig, vem är den riktad till egentligen? Microsoft kommer alltid vara "the big bad" för min del pga deras uppförande mot andra företag.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Det känns så .. torrt :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

*Host..Gammal film. Såg den Idag 14:16.

Denna film är gammal och har inget med reklamkampanjen att göra men
lite rolig är den:

http://uk.youtube.com/watch?v=Xr5w3X4R8b4

Permalänk
Medlem

Gillar den och gillar Microsoft, har inte något att klaga på om Windows eller Vista och de har skapat den imo bästa spelkonsolen, skönt att bara glo på lite av Gates och Seinfeld när man kommer hem.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Microsoft måste väl vara det bästa operativsystemet med tanke på det stora utbudet på Pc. Så va finns det att klaga på?:)

Det är inte det bästa. Anledningen till att det är så populärt är för att folk är lata och det är för stor ansträngning för dem att gå över till Linux eller OSX pga då måste man lära sig hela historian på nytt och förmodligen lära sig andra sätt att hitta program än att köpa allt ifrån microsoft.

Permalänk
Medlem

Äsch, den gör vad den är menad att göra. Få Gates att se mer vardaglig ut och därmed microsoft. Tycker den var rätt lagom.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

300 miljoner dollar.. en Ultimate licens kostar 150 dollar så om man tänker att en licens är gratis att producera måste de sälja 2 miljoner licencer för att betala reklamen.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
Det är inte det bästa. Anledningen till att det är så populärt är för att folk är lata och det är för stor ansträngning för dem att gå över till Linux eller OSX pga då måste man lära sig hela historian på nytt och förmodligen lära sig andra sätt att hitta program än att köpa allt ifrån microsoft.

Jo det är det bästa. Jag använder Windows för att det går snabbast, man kan uppgradera skiten och jag ogillar apple. Mac är segt, visserligen är det snyggt och har en fräsch design, men det är väldigt onödiga effekter i det (orka ha ikoner som är stört onödigt stora). Windows är kompatibelt med allt, det är inget annat, alltså vinner Windows. If u dont like it, go to sleep.

Permalänk
Medlem

Enligt mina egna åskikter tycker jag att det här ar ett bevis på att vista aldrig kommer slå igenom

Jag menar jag ser ingen som hälst koppling mellan det här och vista ?

Jag fattar att dom vill ändra folks syn på företagen men varför inte då ändra på den genom att GÖRA förbättringar/inte stämma så många som möjligt, istället för att lagga massa pengar på en reklamfilm som inte är intressant eller ger någon kopling mellan vista över huvud taget ?

Själv sittar jag på XP och tänker fortasätta med det, tycker att dom ska lyssna på folket "Varför ändra på ett vinnande koncept?".

Permalänk
Medlem

jag fattar fortfarande inte budskapet i filmen? Var det att dom skulle "ta kontakt" med andra personer eller?

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Avstängd

300m usd är mycket pengar på reklam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Seinfeld är bästa tv serien iaf! Roligt o se honom i en MS reklam sen att gates själv är me gör det lite intressant, han är ju lite geek

smaken är som röven, den e klôven. Själv tycker jag att det är en riktig skitserie

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------