Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Den borde komma till Webhallen i slutet av månaden, det är väl ungefär då alla andra nordiska butiker har satt sitt datum att de får in Winden på.

slutet av månaden torde det bli, med tanke på att http://www.befro.dk har fn 14 dagars leveranstid

Permalänk
Medlem

Så ni menar att Webhallen får in den i början på september? Jag skulle tro mer på någon gång i mitten på september om vi har tur, sen undrar jag lite hur dem hade tänkt sig att vi ska göra med service av våra MSI datorer här i sverige.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Så, efter en stunds lekande med nya winden så kan jag bara konstatera: Vilken superdator!

Den är 3ggr bättre och finare än jag väntat mig

Ös på med frågor om ni undrar ngt!

Har tyvärr inte sett ngn eee 900 så jag kan inte uttala mig om dom!

/ mycket nöjd wind ägare

Då kör jag på den viktigaste frågan för hur funkar 720p mkv? Helst med Coreavc codec och mediaplayer som spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Då kör jag på den viktigaste frågan för hur funkar 720p mkv? Helst med Coreavc codec och mediaplayer som spelare.

Varför ska du spela upp 720p material på en skärm som inte klarar av det?
Jag spelad för övrigt upp 720p med en Pentium M på 1,6Ghz med VLC, alltså så borde denna klarar det galant, specielt med CoreAVC.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Nu när man sett bilder o filmer på Lenovo IdeaPad S10 så tycker jag faktiskt att är lite snyggare (modernare) är Winden. Men ack så svårt det kommer bli att bestämma sig nu. En sak är dock säkert, inte köps det någon netbook utan 6-cellsbatteri:)

Upp me bilderna nu ffs! O Tell us hur alla program o allt du gör flyter på, vad som laggar och vilka knep du har använt för att snabba upp ho.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Varför ska du spela upp 720p material på en skärm som inte klarar av det?
Jag spelad för övrigt upp 720p med en Pentium M på 1,6Ghz med VLC, alltså så borde denna klarar det galant, specielt med CoreAVC.

kanske ska koppla till tnv?

Permalänk
Medlem

via VGA? Aja var och än får ju göra vad dem vill, jag förklarade bara för honom att det kommer att fungera utmärkt, samtidigt som jag var intresserad av varför han ville spela upp 720p på en netbook.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Nu står på Webhallens hemsida att:

"• Leverans beräknas preliminärt till vecka 37-38."

Permalänk
Medlem

Står till och med:

Citat:

Nästa leverans: 2008-09-10

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
Nu står på Webhallens hemsida att:

"• Leverans beräknas preliminärt till vecka 37-38."

det är lite motstridiga informationer på den sidan:
först står det ju att

Citat:

Nästa leverans: 2008-09-10

för att på nästa sida

Citat:

Leverans beräknas preliminärt till vecka 37-38.

Det är nästan så att detta får mig att tippa över till förmån för Eee PC 900

Permalänk
Medlem

Om du har väntat i en hel månad och nu inte kan vänta i 2 veckor till så får du väl köpa en EEE 900. Jag väntar på Dell E och om denna är billig och bra då får det bli en sådan.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Om du har väntat i en hel månad och nu inte kan vänta i 2 veckor till så får du väl köpa en EEE 900.

Nja, riktigt så är det ju inte*blink* Flera faktorer finns med i leken:
1) nu är det ju v34, så väntna lär bli minst 4 veckor...
2) jag vet inte hur mycket jag kommer att använda min UMPC, det är lite "habegär" över det hela och det begäret vet jag inte riktig om det berättigar de 1000 kr xtra...

Tack för ordet
//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Så, efter en stunds lekande med nya winden så kan jag bara konstatera: Vilken superdator!

Den är 3ggr bättre och finare än jag väntat mig

Ös på med frågor om ni undrar ngt!

Har tyvärr inte sett ngn eee 900 så jag kan inte uttala mig om dom!

/ mycket nöjd wind ägare

Härligt att du är så nöjd med den.

Vilken färg vart det? Jag kommer förbi och kollar den IRL nån dag, eller om du svänger upp hit kan du ju ta med den, den är ju ultraportabel

Släng upp lite schyssta pics på den till dom andra,

Permalänk
Medlem

Synd att det verkar ta en månad till innan de får in dem. Skulle man köpt en Advent 4211 från ebay istället. Dock skönare att ha garanti osv här, men det ryktas ju om att den ska ryka här i Sverige också om man installerar mer RAM.

Ca 700kr mer för Winden och vänta 4 veckor känns ju sådär, det finns ju ett ganska stor ha-begär som sagt.

Aja, får se vad Dell Hell maskinen kostar och när den kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Varför ska du spela upp 720p material på en skärm som inte klarar av det?
Jag spelad för övrigt upp 720p med en Pentium M på 1,6Ghz med VLC, alltså så borde denna klarar det galant, specielt med CoreAVC.

Självklart vill jag inte kolla på materialet i datorn utan vill putta upp det på tvn genom vga, det är väl ett ganska självklart val och ser ingen anledning till varför man inte skulle vilja göra det? Då blir den ju en fullgod ersättare till en xbox när man kör in os x på den och använder plex(Ja jag vet att det inte är samma sak som coreavc) och ja jag har bara en 720p tv just nu och tänker inte införskaffa en större inom den närmsta tiden. Och nej jag vill inte ha en htpc eftersom jag vill ha en portabel liten netbook också.

Har jag förklarat mig väl nog för dig att första varför jag vill kunna spela upp 720p?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Självklart vill jag inte kolla på materialet i datorn utan vill putta upp det på tvn genom vga, det är väl ett ganska självklart val och ser ingen anledning till varför man inte skulle vilja göra det? Då blir den ju en fullgod ersättare till en xbox när man kör in os x på den och använder plex(Ja jag vet att det inte är samma sak som coreavc) och ja jag har bara en 720p tv just nu och tänker inte införskaffa en större inom den närmsta tiden. Och nej jag vill inte ha en htpc eftersom jag vill ha en portabel liten netbook också.

Har jag förklarat mig väl nog för dig att första varför jag vill kunna spela upp 720p?

Ganska skoj hur folk blir upprörda när man ger dem svar på en fråga samtidigt som man ifrågasätter nyttan. Du får göra precis hur du vill och använda din netbook precis till vad du vill, jag var bara intresserad av varför du ville spela upp 720p material på en netbook.

För övrigt så är leverans datum för Wind satt till 2008-09-10 alltså mindre än 3 veckor. Lenovo S10 lanseras i slutet av Oktober, alltså 2 månader och Dell Inspiron 910 vet vi inget om än.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Ganska skoj hur folk blir upprörda när man ger dem svar på en fråga samtidigt som man ifrågasätter nyttan. Du får göra precis hur du vill och använda din netbook precis till vad du vill, jag var bara intresserad av varför du ville spela upp 720p material på en netbook.

För övrigt så är leverans datum för Wind satt till 2008-09-10 alltså mindre än 3 veckor. Lenovo S10 lanseras i slutet av Oktober, alltså 2 månader och Dell Inspiron 910 vet vi inget om än.

Upprörd och upprörd får skylla på för lite sömn för det var jag inte var mest att man kan bli lite småirriterad när man hela tiden får förklara varför man vill kolla på hd film eller använda det bla bla bla. Men om jag uppfattades som upprörd ber jag om ursäkt för det är jag ej.

Permalänk

Du kan hitta MSI Wind på www.webhallen.com ! dock har dom den inte i lager än!..

Visa signatur

Att vara snäll är ingen merit, för det kan en ko vara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh_shizzle
Du kan hitta MSI Wind på www.webhallen.com ! dock har dom den inte i lager än!..

Tack då vet vi

PS

Ett tips är att läsa iaf dom 2 sista sidorna i en tråd.

Permalänk
Medlem

Kan inte några av Wind ägarna här lägga upp lite bilder på en Wind's skärm när ni spela upp film, helst ur lite mer extrema vinklar.

Tack på förhand.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Kan inte några av Wind ägarna här lägga upp lite bilder på en Wind's skärm när ni spela upp film, helst ur lite mer extrema vinklar.

Tack på förhand.

Betraktningsvinklarna är Riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Betraktningsvinklarna är Riktigt bra.

Inga bilder? Tycker att sånt här är väldigt mycke utav en smaksak, därför skulle bilder kunna vara mer till hjälp.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Kan inte några av Wind ägarna här lägga upp lite bilder på en Wind's skärm när ni spela upp film, helst ur lite mer extrema vinklar.

Tack på förhand.

Med XP, vilket program använder ni för att titta på film?

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Inga bilder? Tycker att sånt här är väldigt mycke utav en smaksak, därför skulle bilder kunna vara mer till hjälp.

Är inte detta väldigt svårt att avgöra på bilder istället för i verkligheten?

Permalänk
Medlem

Då bilder är mitt enda alternativ just nu så tar jag vad jag får. Sen kan man ju ändå se ifall det färgerna försämras vid extrema vinklar eller inte. Jag är inte ute efter att se hur bra färger man kan få, jag vill bara veta ifall man kan vrida på huvudet utan att vara orolig för att man inte kommer att kunna se något utav filmen.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Varför skall man uppdatera RAM till 2gb?

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
Varför skall man uppdatera RAM till 2gb?

//Peter

Varför ska man ha en snabb dator, i stället för en långsam?

//Exner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exner
Varför ska man ha en snabb dator, i stället för en långsam?

//Exner

fast jag tycker mig ha läst ngnstans på dessa sidor, att uppgraderingen inte bidrar till snabbheten. Men jag kan ha läst fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
fast jag tycker mig ha läst ngnstans på dessa sidor, att uppgraderingen inte bidrar till snabbheten. Men jag kan ha läst fel

RAM kan inte universellt göra datorn snabbare, men ju mer, som slipper läsas från hårddisken, desto fler program går att ha i gång, och mindre risk för att datorn blir seg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
fast jag tycker mig ha läst ngnstans på dessa sidor, att uppgraderingen inte bidrar till snabbheten. Men jag kan ha läst fel

http://en.wikipedia.org/wiki/RAM

Läs på lite.