Permalänk
Medlem

Är ju inte säkert (knappt ens troligt) att de fått in nån överhuvudtaget än. Lagersaldon står ju på 0 både hos dem och deras leverantör. Och de skriver ju själva att "Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras".

Skulle bli rätt förvånad om de har maskiner att sälja imorgon. Men bokat har jag gjort ändå. Känns stabilare att köpa den i en svensk butik än beställa från Danmark/Finland/Norge (och de finns ju inte i lager där heller så..)

Permalänk
Medlem

bokat en msi wind , en vit hoppas dom får dom imorrn...

Permalänk
Medlem

Jag pratade med webhallen idag, det lätt ju inte som om dem hade några i lager. Vad är det för poäng att skriva 0 i lager och sen nästa dag helt plötsligt ha 100 st? Jag skulle tro att det det blir som webhallen sa till mig, det tar ca 1 vecka eller så.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag pratade med webhallen idag, det lätt ju inte som om dem hade några i lager. Vad är det för poäng att skriva 0 i lager och sen nästa dag helt plötsligt ha 100 st? Jag skulle tro att det det blir som webhallen sa till mig, det tar ca 1 vecka eller så.

lät ju inge vidare det där , orkar man vänta eller kan man lika ta en acer med 120gb disken o 1gb ram ? e ju typ ingen större skillnad mellan dem ?

Permalänk
Medlem

Det skall tydligen vara lite skönare tangentbord (lite större), samt 10" skärm. Annars vet jag inte vad skillnaden är.

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag pratade med webhallen idag, det lätt ju inte som om dem hade några i lager. Vad är det för poäng att skriva 0 i lager och sen nästa dag helt plötsligt ha 100 st? Jag skulle tro att det det blir som webhallen sa till mig, det tar ca 1 vecka eller så.

För att de får in en leverans kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag pratade med webhallen idag, det lätt ju inte som om dem hade några i lager. Vad är det för poäng att skriva 0 i lager och sen nästa dag helt plötsligt ha 100 st? Jag skulle tro att det det blir som webhallen sa till mig, det tar ca 1 vecka eller så.

Med tanke på att de inte verkar ha fått något leveransdatum, och hur ofta butiker runt om i Norden verkar få leveranser (mer eller mindre aldrig) så tror pessimisten i mig inte att en vecka räcker :/

Överväger också att ta Acer'n, bara nån kunde garantera att jag fick ett exemplar med tyst fläkt. Jäkligt meckigt att uppgradera minnet i den också (och det känns iaf lite bättre med 2GB ram än 1.5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
För att de får in en leverans kanske?

Då skulle det inte så som beställningsvara hos leverantör, sen så skulle det stå ett leveransdatum. Men uppenbareligen så har det inte kommit några Wind till dem än.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Då skulle det inte så som beställningsvara hos leverantör, sen så skulle det stå ett leveransdatum. Men uppenbareligen så har det inte kommit några Wind till dem än.

Jo, men sen kanske de inte uppdaterar allt på hemsidan direkt eftersom det drödje någon dag innan specsen på datorn kom upp så.

Men ja, verkar inte som de får in några idag iaf tyvärr. Får ringa och kolla sen när telefonsupporten öppnar om en halvtimme om ingen annan hinner före.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jungbark
Någon som sett denna? http://www.tradera.com/BILLIG_Splitter_ny_MSI_Wind_Angle_Whit...

Ja, antagligen amerikanskt tangentbord.

Permalänk

Svar från Webhallen angående batteriet:

Citat:

Hejsan. Den kommer dessvärre med 3-cells batteri.
-- Med vänliga hälsningar / Kind regards
Kim Holmlund

ska verkligen 901 bli den första netbooken i sverige med över 3 timmars ?

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

mig spelar det egentligen ingen roll alls. Kan kanske köpa ett 6 cells batteri senare men jag tror inte att jag kommer att behöva det. Jag kommer att ha datorn med mig på tåget så ett eluttag finns alltid när jag behöver det. Men jag skulle gärna vilja veta lite mer om när den kommer in till Webhallen.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Webhallens kundtjänst

Vi har för närvarande inga datum på när produkten kommer in i vårt lager från vår leverantör. Detta då produkten är en beställningsvara och inte heller leverantören har den i lager eller något nytt preliminärdatum.

Då vi får ny info kommer detta stå under produktens specifika sida, antingen som ett preliminärdatum för leverans till oss eller antal i lager hos leverantören.

Permalänk

räkna med mitten september då

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Eh, nästan så att man skiter i denna och går på Lenovo S10 istället, x4500 grafik är ju inte dåligt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

När jag ringde till webhallen omkring klockan 13.00 så sade han att de tyvärr hade blivit cirka en vecka försenade hos deras msi leverantör. När jag pressade dem så sade de att det borde inte bli mer än någon vecka.

Fick lite hands on tid med Aspire One idag och skärmen känns lite i minsta laget för den upplösningen.

Permalänk
Medlem

Den borde komma till Webhallen i slutet av månaden, det är väl ungefär då alla andra nordiska butiker har satt sitt datum att de får in Winden på.

Permalänk
Medlem

Jag har nu avbeställt min Wind, väntar på Lenovo S10 istället. Mer dator för pengarna imo.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Lenovo S10 kommer inte ha x4500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Lenovo S10 kommer inte ha x4500

Det spelar ingen roll, jag tycker att Lenovo ser bättre ut och har ett lägre pris.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Lenovo S10 kommer inte ha x4500

Jo.
http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Den informationen är fel, http://www.engadget.com/2008/08/20/lenovos-ideapad-s10-with-x...

Det som hindrar mig från att köpa Wind är skärmen, kan någon här inne säga hur det känns att se film på den skärmen? Betrakningsvinklar och sånt?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Det som hindrar mig från att köpa Wind är skärmen, kan någon här inne säga hur det känns att se film på den skärmen? Betrakningsvinklar och sånt? [/B]

Skärmen är det definitivt inget fel på om jag jämför just film så är den mycket bättre än min Hp Dv9390 17 tum med blank skärm...
kollade fresten precis på The Boondock Saints

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
När jag ringde till webhallen omkring klockan 13.00 så sade han att de tyvärr hade blivit cirka en vecka försenade hos deras msi leverantör. När jag pressade dem så sade de att det borde inte bli mer än någon vecka.

Fick lite hands on tid med Aspire One idag och skärmen känns lite i minsta laget för den upplösningen.

Fick höra "preliminärt 2-4 veckor" innan de får in den.. Dvs i realiteten verkar de inte ha den minsta aning tyvärr.

Aspire lockar helt klart

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis unboxat min lilla vind ! Den känns grymt gedigen och tajt, håller just på att boota den !

Permalänk
Medlem

Nice malte, ja var nere på expert för inte så längesen och klämde på ASUS 900, kan du säga om den är mycket större då 900 Eee va hisnande liten.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Så, efter en stunds lekande med nya winden så kan jag bara konstatera: Vilken superdator!

Den är 3ggr bättre och finare än jag väntat mig

Ös på med frågor om ni undrar ngt!

Har tyvärr inte sett ngn eee 900 så jag kan inte uttala mig om dom!

/ mycket nöjd wind ägare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Så, efter en stunds lekande med nya winden så kan jag bara konstatera: Vilken superdator!

Den är 3ggr bättre och finare än jag väntat mig

Ös på med frågor om ni undrar ngt!

Har tyvärr inte sett ngn eee 900 så jag kan inte uttala mig om dom!

/ mycket nöjd wind ägare

lite bilder vore inte fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Nice malte, ja var nere på expert för inte så längesen och klämde på ASUS 900, kan du säga om den är mycket större då 900 Eee va hisnande liten.

http://www.youtube.com/watch?v=3PQzc6eChjM