Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viiddee
Ni som köpt asus 1000h har ni tänkt slänga in Xp i dom eller köra linux?

Det är XP installerat redan. Och hade det inte varit det så hade jag installerat XP samma kväll, precis som jag gjorde med min förra Eee.

Sant! Kanske man skulle hålla sig till rätt tråd, hehe...

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt en MSI Wind, skyddsfodralet som medföljer hur pass bra är det? Tänker då på stötdämpande och vattenavvisande egenskaper i första hand. Sen får ni gärna utveckla med egna åsikter :-).

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Här är två jämförelser mellan Wind och 1000H för er som inte googlat än

http://forums.msiwind.net/general-discussion/yet-another-msi-...

http://www.laptopmag.com/review/laptops/eeepc-wind-faceoff.as...

Själv tycker jag Eee 1000H ser lite för stor ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jouh
Det är XP installerat redan. Och hade det inte varit det så hade jag installerat XP samma kväll, precis som jag gjorde med min förra Eee.

just den killen på ebay har bara linux installerat på sina asus.

Permalänk
Medlem

Det finns väl flera killar på ebay, jag köpte en Linux variant men jag vet att det fanns de som hade XP varianter också!

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viiddee
just den killen på ebay har bara linux installerat på sina asus.

Ok, då är jag med.

Permalänk
Medlem

Ja det e klart det finns med xp men nu var det just den aktionen som diskuterades ( med linux ) och ska du ha med xp blir det dyrare och dom flesta är från usa och då åker du på tull på varan också.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag förstör tråden med lite MSI Wind-info, men ps.no har lagt upp lite nya varianter som de verkar ha på ingående.

Svart/vit/rosa U100 med 120GB HD, de kostar 200 Nok mer än 80GB, så det är väl knappt värt det i nuläget. Men 80GB lär ju fasas ut rätt snart, och priset gå ned.

De har även vita U90 på ingående. U90 är alltså budgetmodellen med 8.9" skärm (hade för mig den saknar bluetooth också, men ser den ser ut att ha det om man kollar på ps.no). 300 Nok billigare än U100.

Om man antar att maskinerna fortfarande har samnordiskt tangentbord lär de nog dyka upp i Danmark och Finland rätt snart också.

Inga 6-cellsmaskiner dock.

Apropå större HD, så ser det ut som många kloner (ex.vis Akoya) runt om i europa börjat säljas med 160GB nu (till samma pris som 80GB)

Permalänk
Hedersmedlem

men hdd är super enkelt att byta.... ska nog kasta ut min 320gb och slänga in en SSD när nya ocz kommer

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Ni som har köpt en MSI Wind, skyddsfodralet som medföljer hur pass bra är det? Tänker då på stötdämpande och vattenavvisande egenskaper i första hand. Sen får ni gärna utveckla med egna åsikter :-).

Jag tycker att det är sjukt praktiskt om inte annat. Vattenavvisande är det nog på de "stora" ytorna, dvs ovanför och under datorn, då materialet är plast/fejkskinn eller något dylikt.. Längs med sidorna är en dragkedja med vanligt tyg omkring. Ligger ett par millimeter dämpning på varje sida, samt ett fack inuti, där man kan ha typ en 2,5" extern hårddisk ett usb-minne eller vad som

Måste säga att jag är sjukt nöjd med min Wind... Läste att folk klagar på fläktljudet... fattar inte vart ni får det ifrån... Min är tyst som en mus, även vid fullskärmsvisning av film.. Klockren att ha med sig på tågredor etc..! Och även pluspoäng till tangentbordet!! Är grymt imponerad!

Permalänk
Hedersmedlem

fodralet är värdelöst Sjukt fult

Men det kommer nog snyggare väskor snart

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Någon som vet om fläktproblemen kommer att vara åtgärdade på 6cell-versionen eller är det bara batteriet som skiljer?
Verkar ju helt underbar förutom kylningsproblemen
Osx86 verkar ju funka prima bara dom fixar med wlan ^^ (i värsta fall får man väl byta kort)

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om fläkt problemet inte drabbar alla, kan ju också vara så att det kommer att vara åtgärdat på den batchen av datorer som vi kommer att få hit till Sverige.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Hm, ja vi får hoppas det.
Du har ingen aning när den batchen ev. kan komma?

Permalänk
Medlem

Enligt webhallen ska MSI Wind komma in i lager den 24:e september. Var satt till den 10:e först men verkar som att det blir lite försenat

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Ang. fläktoljud så finns det en custom kylfläns att handla för typ 20-30€ på nån tysk sida. ska tydligen hjälpa en hel del..

Permalänk
Medlem

Ni råkar inte veta var man kan få tag på GNU/Linux-versionen med svenskt tangentbord?

Tack i förväg!

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Enligt webhallen ska MSI Wind komma in i lager den 24:e september. Var satt till den 10:e först men verkar som att det blir lite försenat

Ok, ska bli intressant att få feedback på om dom fixat till den (för folk här har väl beställt?).
Personligen kommer jag däremot vänta på 6cell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Ni råkar inte veta var man kan få tag på GNU/Linux-versionen med svenskt tangentbord?

Tack i förväg!

Den versionen finns inte än. Men du kan ju alltid installera valfri Linux distribution själv.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Frågor:

1. När släpps MSI Wind i alla butiker omkring i landet? Jag vill se den live innan jag handlar givetvis.

2. Och när släpps den i 6-cells batteri? Jag köper den inte utan 6 cells-batteri.

Åsikt:

Tycker MSI Wind låter som det bästa alternativet just nu, med tanke på att Asus håller sig endast till SSD och Asus 1000 drygar. Därefter så ser vi Acer Aspire One som har allt som MSI Wind har men deras HDD är en 1.8 HDD medan MSI använder sig utav en hederlig 2.5 HDD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Den versionen finns inte än. Men du kan ju alltid installera valfri Linux distribution själv.

Tråkigt att höra. :/ Det hade egentligen mer att göra med att jag inte vill betala Microsoft-skatt vid köp.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
Frågor:

1. När släpps MSI Wind i alla butiker omkring i landet? Jag vill se den live innan jag handlar givetvis.

2. Och när släpps den i 6-cells batteri? Jag köper den inte utan 6 cells-batteri.

Åsikt:

Tycker MSI Wind låter som det bästa alternativet just nu, med tanke på att Asus håller sig endast till SSD och Asus 1000 drygar. Därefter så ser vi Acer Aspire One som har allt som MSI Wind har men deras HDD är en 1.8 HDD medan MSI använder sig utav en hederlig 2.5 HDD.

1) Den enda butiken som släpper MSI Wind i sverige, Webhallen.se, får in MSI Wind i lager den 24 september.

2) Ingen vet när 6-cells versionen av MSI Wind börjar säljas i sverige.

Innan du börjar fråga saker så kan det vare ett tips att iaf läsa igenom tråden, om inte allt så iaf dem sista 2 sidorna.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Boys 6-cell versionen har sneak mus... Dvs ingen scroll, 9-cell samt 6-cell går att köpa till inom kort ifrån muggen så..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Oddsen är väl rätt höga att man får en Sentelic-touchpad även i 3-cellsmodellen nuförtiden? Kan inte se nån orsak till att MSI skulle ha olika tillverkningslinor för 3 och 6-cells..?

Har Mugen sagt att de ska börja sälja något 6-cells batteri också? Såg bara 9-cells nån gång i oktober/november

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
1) Den enda butiken som släpper MSI Wind i sverige, Webhallen.se, får in MSI Wind i lager den 24 september.

2) Ingen vet när 6-cells versionen av MSI Wind börjar säljas i sverige.

Innan du börjar fråga saker så kan det vare ett tips att iaf läsa igenom tråden, om inte allt så iaf dem sista 2 sidorna.

ledsen men cba ibland att läsa allt, mycket dötext, men man tackar för svaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Knäppte några snabba bilder!

bild 3, är en xvid rulle. ~50% ljusstyrka på skärmen och direkt solljus.

http://home.no/maltzor/wind1.JPG
http://home.no/maltzor/wind2.JPG
http://home.no/maltzor/wind3.JPG

Hur käns den när du leker runt med diversa program multitasking osv?

Klarar den av att spela upp 720p klipp?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Tråkigt att höra. :/ Det hade egentligen mer att göra med att jag inte vill betala Microsoft-skatt vid köp.

Du kan ju köpa en U90 istället, den släpps med Linux.
Dock har den ju en 8.9" skärm och jag vet inte när den släpps och om den släpps i Sverige.

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig någorlunda nu för att inhandla wind när den släpps i Sverige, men undrar hur lång är batteritiden på 3 cells versionen ?

Stämmer prisjakts uppgifter ? där står det 1-2h, vilket känns något magert om man ska sitta på några föreläsningar i sträck eller på tågresan ner till skåne.

Permalänk
Hedersmedlem

bat tiden är kass tyvärr men som sagt muggen kommer med 6 samt 9 cell.

samt testa att läsa tråden ist för att skapa inlägg som redan är skapade gällande samma fråga hela tiden.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Såg en reklam idag på rysk TV där dem hade reklam för den "nya" MSI Wind U90, alltså så kan man redan idag köpa U90 i ryssland...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||