Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pko
Nån som hört nåt från Webhallen? Står 2008-09-12 på den svarta nu..

Var ser du att det står den 12:e? Verkar ju inte komma in några idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Var ser du att det står den 12:e? Verkar ju inte komma in några idag.

Wtf! Det stod 12e när jag postade förut.. De verkar inte riktigt kunna bestämma sig..

Permalänk
Medlem

Fick mail nyss, kan hämta min Wind i GBG nu.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jag var inne på webhallen i Göteborg för 15 minuter sedan, då hade de två svarta till försäljning.

1. Har de som kommer in nu 6-cells batteri, på webhallens hemsida står det 3-cell och frågar man i butiken ser de ut som frågetecken?

2. Är det någon som vet någonstans i Göteborg där man kan se demo ex av Wind? På webhallen är det knappat att de vill visa lådan innan man gått med på ett köp.

Permalänk
Medlem

Jag ringde dem vid 11-tiden. Jag bokade en svart Wind igår och killen kollade om jag kunde få min idag och han sa att jag skulle få vänta på nästa leverans. Han sa att de troligtivs skulle komma in till dem imorn eftersom de skickades idag (till butikerna i Stockholm då). Nästa leverans visste han inte riktigt när de skulle komma in av varken den svarta eller den vita mer än som står på hemsidan.

Ska försöka ringa igen och fråga om man kan köpa en direkt över disk av någon butikerna i Stockholm eftersom de hade två svarta i gbg.

sajrus: Webhallen är de enda som har MSI Wind i sverige än. Det är 3-Cell batteri på de som kommer nu.

POMAH: Lyx.

Står att det finns 1st i göteborg på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajrus
Jag var inne på webhallen i Göteborg för 15 minuter sedan, då hade de två svarta till försäljning.

1. Har de som kommer in nu 6-cells batteri, på webhallens hemsida står det 3-cell och frågar man i butiken ser de ut som frågetecken?

2. Är det någon som vet någonstans i Göteborg där man kan se demo ex av Wind? På webhallen är det knappat att de vill visa lådan innan man gått med på ett köp.

1. alla nu är 3cell

2. webhallen är det enda svenska företaget som har winden så vad tror du?

Permalänk
Medlem

Nja så lyx är det inte, har drabbats av ett NTLDR fel, ett tips till alla, under installationen, tryck inte ENTER...

Ska försöka föra över restore dvd'n till ett flash minne och boota från det, får se ifall det fungerar...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

POMAH ditt lyllo
Jag gillar inte att det nu står "Nästa leverans: Ej fastställt" =/

Permalänk
Medlem

jag vet, jag tycker det är så jäkla dumt nu i efterhand. Det värsta är att jag slutar jobbet först vid 00:12, alltså så går jag bara omkring o tänker på hur skönt det ska bli att komma hem och börja installera om Windows...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

hmm... la in order på en vit 28e augusti, då var alla färgerna bekräftade till samma datum, märkte för ett par dagar sedan att den svarta kommer tidigare... La direkt en order till på den, men förmodligen för sent...

känner mig nu lite färgdiskriminerad, och sur... men det är väl mitt eget fel att jag är trött på svart...

hade de (webhallen) haft en halvtimme över kunde de ju kollat igenom liggande order för alla färgerna och mailat ut frågan till de 60 första, utom de som ville ha svart förståss, om det funkar med svart i stället för rosa eller vit... Men den typen av service och kundvård finns inte längre nu för tiden...

Lotteri lottera, det är så det funkar nu för tiden

/Grumpy old man

Visa signatur

Kyler du också HDn i akvariet?

Permalänk
Medlem

Kan hämta ut min när som helst :). Synd bara att man inte har deg just nu, får väl låna av flickvännen

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk

Har precis dragit igång min windowsinstallation på den. Om ni har frågor är det bara att bomba på, mitt första intryck av winden är grymt bra.

Permalänk
Medlem

Kommer den inte med windows installerat?
Installerar ni med extern dvd-läsare eller usb-sticka?
Ska jag verkligen bli tvungen att köpa ett Usb-minne á 99kr bara för detta?

Permalänk
Medlem

Det är antagligen så att den inte kommer förinstallerad utan att detta görs första gången datorn startas.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Det är antagligen så att den inte kommer förinstallerad utan att detta görs första gången datorn startas.

Exakt, du får välja mellan engelskt XP eller något av de nordiska språken.

Permalänk
Medlem

Bilder!!

Permalänk
Medlem

Ni som frågar efter bilder: det finns ju hur mycket bilder som helst redan?

Permalänk
Medlem

Vad gäller ljudnivå så är den nästan knäpptyst, jag hör hårddisken om jag sätter örat mot tangentbordet, i annat fall så är den praktiskt taget ohörbar. Dock så måste det nämnas att den "ska" bli högljud först efter några dagars användande, får se ifall så blir fallet hos mig också. Just så så installerar jag XP från ett SD minneskort, det kan fungera...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

hajjar inte vad är det för bilder ni vill se?
alla frågor är besvarade i tråden redan. testa att läs tråden ist för att fråga samma saker hela tiden.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Så där ja, nu är windows XP installerat o klart. Det går utan problem att följa Swec guiden till hur man installera XP från USB minnne och applicera det på ett SD kort. Tänk dock på man inte kan göra ett bootbart minne med den metoden från Vista x64. Efter att ha installerat alla drivers mm så kan jag inte få någon information om batteritid mm, ska man aktivera något i BIOS?

Finns det något program som medellar dig vad du har gjort när du har använt en speciel hotkey? Alltså som uppdaterar om att datorn är i ECO mode eller tvärtom?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Apropå XP & installationen, följer det med recoveryskivor eller ligger XP-installationen enbart på hårddisken?

Och går det att ominstallera och byta språk senare, har av någon anledning fått för mig att man bara kan välja språk vid första installationen?

Btw, förmodar att det blev Sentelic-touchpads på dessa?

Permalänk
Medlem

Det medföljer en Recovery DVD, på denna återfinns alla XP versionerna, dock vet jag inte om man kan installera om alla dessa.

Det är en sentelic touchpad men den fungerar klockrent i mina ögon, hade en synaptic på min gammla Dell, tycker denna är mer precis, och att klicka i hörnen för att scrolla fungerar det med. Det är egentligen bara den dela musknappen som är jobbig. Nu är den en ominstallation av Xp som gäller, ska ta en "normal" version" denna gång och se ifall det blir bättre.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Håller på att installera mitt XP nu, sjuukt spännande! Den är ju så otroligt liten! Trots det känns tgb endå okej, så här vi ett förstå intryck.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

De har uppat vita och rosa till 120gb nu också
http://www.webhallen.com/prod.php?id=89828

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk
Medlem

nu ligger jag i sängen med min wind, känns gött. Jag uåndrar dock varför de skickar med installationsskivor då winden inte har nåågon läsare?

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogan
De har uppat vita och rosa till 120gb nu också
http://www.webhallen.com/prod.php?id=89828

Vackert
Mailade nyss och bad om att få byta min svarta mot en vit 120GB, hoppas det går. (står ju inte ens ett datum på dom svarta)

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om skärmstorleken? Är det ok för surfning eller får man kisa och skrolla mycket? Är skärmen ok för filmtittning on-the-road? Är tangentbordet skönt eller känns det som du är Gulliver i lilleputland?

Permalänk
Medlem

Tangentbordet är skönt, känns bra att skriva på det, musplattan är ganska liten och flytta filer, genom att hålla ner en "musknapp" och röra pekaren är väldigt jobbigt. Skärmen är helt otroligt bra, jag jämnför med min Philips som kostar nästan likan mycket som sjävla datorn och skärmen är verkligen bra. Upplösningen är lite dålig men man klarar sig, använder just nu Opera där jag har gömt alla menuer och sånt och då får jag en fin och bra skärmyta till webben.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Webhallen sa till mig när jag när jag snacka med dom igår att det var idag Torsdag de skulle få dom och skicka ut.

Jag har iaf inte mottagit nåt mejl om det har levererats någonting.
Har inte varit nån uppdatering av lagerstatus heller under dagen.

Nån annan vet hur det ligger till?
Kanske pratat med webhallen under dagen eller fått nån annan info?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
Webhallen sa till mig när jag när jag snacka med dom igår att det var idag Torsdag de skulle få dom och skicka ut.

Jag har iaf inte mottagit nåt mejl om det har levererats någonting.
Har inte varit nån uppdatering av lagerstatus heller under dagen.

Nån annan vet hur det ligger till?
Kanske pratat med webhallen under dagen eller fått nån annan info?

Vilken färg var det?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA