iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_1471639.e24

Låter underbart, har dock en fråga om detta. Lär inte batteriet ta slut väldigt fort i och med att man är uppkopplad till internet via spotify. Blir väl ungefär som att lyssna på musik via Youtube?

Jag körde när jag va som mest i skolan typ minst 3 timmars musik via webradio per dag i telefonen, och jag har alltid minst klarat mig 2 dygn utan laddning.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

luncano gå in på apples sida o du skall finna ditt svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grandinen
Några fråga till er andra på swec som beställt iPhone via USA/England/...:

Hur säkert är det? Tips på någon bra sida att beställa ifrån?

Väldigt sugen på en iPhone nu ^^

Någon?

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga och tänkte att någon vänlig själ kanske kunde bespara mig ett samtal till tres kundtjänst. Jag ringde och impulsbeställlde min 3GS från tre i fredags och missade att ställa några frågor.

Det jag undrar är vad jag kan förvänta mig i veckan? Kommer det ett brev med kontraktet som skall skrivas under och retureras? Om inte kommer jag att få någon sorts bekräftelse på att ordern är mottagen och bearbetad, exempelvis på "Mitt tre". Och slutligen kommer tre att skicka de telefoner de har den 30:e eller den 31:a (hur funkade det med telia och 3g releasen förra året)?

ps
Och för att rättfärdiga min något offtopic post:
luncano "Iphone 3g 3.0" är den föregående telefonmodellen med den nyaste mjukvaran medan Iphone 3GS är den nya modellen. 3GS kör självfallet också den nyaste mjukvaran.

Permalänk

Jag beställde min 3gs för rätt länge sen och idag ringde de upp mig och frågade om jag vill ha svart eller vit och så fick jag veta att telefonen kommer på fredag.

Jag har alltså inte fått något papper som jag ska skicka tillbaka och det har jag heller aldrig fått när jag beställt mina lurar från tre tidigare.

Antar att om man varit kund sen tidigare så behöver du inte skriva på något annars vet jag faktiskt inte vad som gäller. Svaret kanske inte hjälpte dig speciellt mycket men men.

Permalänk
Medlem

För mig, som postade mitt nummer från Telia, fick hem en paket-avi med en kontrakt del, där jag måste skriva på både på kontraktet och där man vanligtvis skriver på för att hämta ut paket. Sedan när jag nu ska åka och hämta paketet, så lämnar jag bara avi:n till postens utlämningsställe och får min iphone.

Förr var det så att man var tvungen att skicka papper fram och tillbaka innan telefonen ens skickades, men 2006 så började posten med tjänsten avtalsbrev (kollinummret börjar med bokstäverna RV) för att göra saker lite smidigare.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Vilka är skillnaderna mellan iphone 3g 3.0 och iPhone 3GS?

http://www.ifun.se/iphone-3gs-vard-att-kopa/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grandinen
Någon?

Har köpt min från italien och det fungerade utmärkt, besök 99.se, där finns folk som säljer.

Permalänk

Jag skulle vilja veta vem som någonsin använder voice control. Jag menar vem fan sitter på tunnelbanan o skricker till sin telefon 3 gånger att byta låt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Jag skulle vilja veta vem som någonsin använder voice control. Jag menar vem fan sitter på tunnelbanan o skricker till sin telefon 3 gånger att byta låt?

Skulle va skönt i bilen när du vill ringa nån då, ha headset samt voice control

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Funderar på att skaffa en iphone som ersättare för min W580 som nu börjar fungera allt sämre, men jag har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på

Jag har en massa musik som jag självklart vill lägga in på telefonen, är det bara att flytta över den via itunes eller måste jag köpa alla låtar via itunes?

Jag brukar lyssna på ljudböcker då och då, hur hanterar iphone ljudböcker, som andra ljudfiler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandai
Funderar på att skaffa en iphone som ersättare för min W580 som nu börjar fungera allt sämre, men jag har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på

Jag har en massa musik som jag självklart vill lägga in på telefonen, är det bara att flytta över den via itunes eller måste jag köpa alla låtar via itunes?

Jag brukar lyssna på ljudböcker då och då, hur hanterar iphone ljudböcker, som andra ljudfiler?

Bara lägga in den musik du har i iTunes.
iTunes och iPhone fungerar riktigt bra med ljudböcker, om du har de i mp3 så är det bara att konvertera till iTunes-format, inga konstigheter.

Permalänk

Sweet, då blir det att vänta och se hur Halebop lanserar den nya iphonen

Permalänk
Medlem

En fråga bara, har kört med rätt simpla lurar tidigare. Senast en w890i. Beställer nog en 3gs i veckan.

Men det jag klurar över är 16 eller 32GB. Kräver telefonen något av det eller är det bara för lagring av ex. musik?

Visa signatur

AMD Phenom II 940 :: Asus M3A78-T :: 4GB DDR2 OCZ HPC2-8500 Reaper :: Sapphire HD 4850 512MB

Permalänk

Mestadels musik och filmer, priset hos tre skiljer inte speciellt mycket så jag hade valt en 32gb.

Permalänk
Musikälskare

Får snart hem incase slider black

wowowowo!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

"Voice control" är något av det jag ser mest fram emot... Inte allt för sällan jag ringer fårn bilen och att då slippa leta upp kontakter alt. slå nummer är riktigt smidigt.

Permalänk
Medlem

@Burkeen & Mothman
Tackar!
Det klargjorde vissa av mina frågor, :). Om någon vet mer precis hur tre (om tre) kommer att bekräfta sina 3GS orders så upplys mig gärna...

Cheers B & M
/A

Edit:
Kan svar mig själv med att jag idag fick ett sms från tre rörande ändring av abonemangsform samt att "mitt tre" nu är uppdaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Bara lägga in den musik du har i iTunes.
iTunes och iPhone fungerar riktigt bra med ljudböcker, om du har de i mp3 så är det bara att konvertera till iTunes-format, inga konstigheter.

behöver väll inte ens göras om till acc, räcker väll me att merkera alla, välja att visa information o kryssa i att det ä ljudbok osv. i alla fall funkar det på ipod touch o den borde ju ha samma mediaspelare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nu är den på väg

Citat:

"30 jul kl 21:41 Jönköping, Sorterad
29 jul kl 15:39 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

från posten.
Beställde från tre i fredags...

Yep I drank the "Kool-Aid", bye bye xda.

Permalänk
Inaktiv

Hos 3 (som jag är kund hos) så kostar ju en försäkring på telefonen 69 kr i månaden om ja inte minns fel. Har Telia en sådan försäkring på sina mobiler också? Försöker jämföra lite priser o se exakt hur mycket dyrare 3 är än Telia.
Så någon som har telia eller bara råkar veta om dom har försäkringar på sina telefoner, svara gärna.

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

någon som vet hur mycket telia tar för en 16gb iphone 3gs om man köper den UTAN att förlänga sitt ab? har ett obundet fast pris ab som jag inte vill binda upp.

dessutom så undrar jag om skärmen på 3GS fortfarande har problem med att fingeravtrycken osv? eller har de fixat till detta nu.

Permalänk
Medlem

Hur fick du kolli.nr. från 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aletheia
Nu är den på väg
från posten.
Beställde från tre i fredags...

Yep I drank the "Kool-Aid", bye bye xda.

Visa signatur

....?

Permalänk

Nu har jag fått min svarta 32GB från Telia.
Hämtade den på min lokala butik för en stund sedan.
Synd bara att porteringen av mitt telefonnummer dröjer...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Inaktiv

din lyckliga sate... jag har ytterligare 6 månaders väntetid pga mitt gamla abonnemang innan ja kan få en ny mobil från Tre!

Får ja slänga ut frågan här kanske, hur många tecknar försäkring på telefonen genom operatören?

Borde inte hemförsäkringen täcka det mesta?

Permalänk
Medlem

Idag fick jag tillbaka min iPhone från service.
Lämnade in den för precis en vecka sedan! Sjuuukt snabb service.

Fick en helt ny. Sjukt nöjd över apples servicetider!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Jag skulle vilja veta vem som någonsin använder voice control. Jag menar vem fan sitter på tunnelbanan o skricker till sin telefon 3 gånger att byta låt?

Hm....

Många har en dildo, men vilka använder den på tunnelbanan.....

Det var ett jäkla dumgnällande på Voice controlen. Det är väl precis som alla andra funktioner, en sak som vissa finner nyttan av, andra inte. Det finns tillfällen då det är bra och andra gånger mindre bra.

Bara att välja för bövelen.

Tony-Avesta som just nu sitter och väntar på att min nya svarta 32 GB 3Gs ska bli färdig med återställningen av säkerhetskopian från min gamla 2G som går i pension idag...

Permalänk
Medlem

Har haft iPhone 3gs i några timmar nu. Hinner inte redogöra för och nackdelar gentemot min n82 just nu, men det kommer imorgon

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Tony-Avesta: Personen efter mig svarade att den kan va skön att ha i bilen vilket är fullt sant, tänkte inte på det, men att ge dumsvar som dig är bara idiotiskt, skulle fortfarande vilja veta hur många som egentligen använder voice controlen. Jag menar de har funnits länge och vem fan sitter o skriker 7 gånger ring mamma innan den fattar.

EDIT: Förövrigt har min mobil från Tre blivit försenad 11 dagar!? Hur fan kan ni ha fått era? Jag beställde min för evigheter sen plus att de ringde och sa för någon dag sen att den kommer på fredag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dala
Hur fick du kolli.nr. från 3?

Jag ringde deras kuntjänst. Och då jag inte fått någon avi från posten idag så är jag väldigt glad att jag gjorde det.