iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk

Finns det någon sida som visar ungefär hurpass mycket surfandet drar då? Om jag köper en så skulle jag gissa på att jag kommer använda IM, Facebook, kanske *lite* YouTube, kartor och liknande... Och sådant drar väl ändå inte så mycket? De som behöver >500mb är väl de som använder iPhonen som modem etc. Ska inte förglömmas att det faktiskt är så att hastigheten stryps till 57kb/s efter man nått taket, och det går faktiskt fortfarande att surfa med... Som på gamla modemtiden

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Finns det någon sida som visar ungefär hurpass mycket surfandet drar då? Om jag köper en så skulle jag gissa på att jag kommer använda IM, Facebook, kanske *lite* YouTube, kartor och liknande... Och sådant drar väl ändå inte så mycket? De som behöver >500mb är väl de som använder iPhonen som modem etc. Ska inte förglömmas att det faktiskt är så att hastigheten stryps till 57kb/s efter man nått taket, och det går faktiskt fortfarande att surfa med... Som på gamla modemtiden

Sant sant, det är inte som att man är helt avstängd från att surfa, går bara sakta.

Många sidor är ju mobilanpassade med, de borde gå riktigt fort att ladda till och med med 57kb.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Tänk på enheterna, det är inte 57kb/s, utan 57kbit/s. Mycket långsammare än 57kb/s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Tänk på enheterna, det är inte 57kb/s, utan 57kbit/s. Mycket långsammare än 57kb/s.

Precis vad jag skrev. b = bit och B = bytes. Att skriva kbit är bara onödigt men görs eftersom folk inte vet skillnaden på b och B.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuffing-75
Hej! Skulle vilja veta vart man kan köpa detta skydd??? Ser mkt fint ut
Tack på förhand!

http://store.apple.com/se/product/TS605ZM/A

Finns på apple store!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

All denna hype har fått mig rätt sugen på en iPhone, men jag funderar på om jag inte ska köra på en 3G istället. Jag menar, den är betydligt billigare, finns i lager och vad missar jag egentligen?

- Kameran är sämre, visst, men jag tar så sällan kort med mobiltelefonen ändå. Bildkvaliten är aldrig jämförbar med en vanlig kamera ändå. Filma är väl det enda trista, men jag överlever.

- Kompass. Whoop de doop. Google Maps blir som en GPS vilket visserligen är bra, men förutom det så kvittar det ju.

- Hastigheten på 3Gs är visserligen nice, men om man inte har de två telefonerna brevid varandra att jämföra med så tror jag att man inte direkt kommer att känna någon hastighetsskillnad.

Något jag har missat?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden med en snabb fråga:

jag har en iphone 3gs som jag vill lägga in massa musikalbum på. jag vill ha cdcovers så man kan bläddra lite snyggt mellan albumen.

jag har ett gäng cdskivor på datorn som ligger i olika mappar. och jag har en mapp som heter covers där de ligger massa bildfiler. hur ska ja få itunes att fatta hur ja vill ha de? måste jag skapa en ny spellista till varje skiva?

eller kan jag bara dra över hela gigantstora mappen med alla skivor i, så fixar itunes resten?

ja har försökt på lite olika sätt, men de blir inte som ja tänkt mej.

nån som kan hjälpa mej med en liten lätt steg för steg-guide?

Permalänk

Hittade ett fint exempel för alla som, liksom jag, undrat hurpass mycket man kan surfa för Halebops 500MB-tak:

Exempel på dataförbrukning för 500 MB:
Aftonbladet wap: 6250 ggr
Sökning på Google: 325 000 st
Radio (mobil.sr.se): 1500 min
Mail: 75 000 st
You Tube-klipp: 175 st

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuntorparn
jag lånar tråden med en snabb fråga:

jag har en iphone 3gs som jag vill lägga in massa musikalbum på. jag vill ha cdcovers så man kan bläddra lite snyggt mellan albumen.

jag har ett gäng cdskivor på datorn som ligger i olika mappar. och jag har en mapp som heter covers där de ligger massa bildfiler. hur ska ja få itunes att fatta hur ja vill ha de? måste jag skapa en ny spellista till varje skiva?

eller kan jag bara dra över hela gigantstora mappen med alla skivor i, så fixar itunes resten?

ja har försökt på lite olika sätt, men de blir inte som ja tänkt mej.

nån som kan hjälpa mej med en liten lätt steg för steg-guide?

nu har ja inte itunes för windows, men i itunes i osx, så markerar man t.ex. alla låtar i ett album, högerklickar o väljer att visa inforamtion, o då kommer det upp ett fönster me massa uppgifter, bland annat en bildruta där man kan dra in omslagsbild, möjligt att man i windows måste trycka på nå "bläddra" knapp där. sen äre bara att trycka på okay.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

jag lånar tråden lite här och jag undra om man skall vänta 1 månad med att köpa en 3gs så den kan gå ner i pris eller hur va det med 3g gick den ner i pris så fort

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuntorparn
jag lånar tråden med en snabb fråga:

jag har en iphone 3gs som jag vill lägga in massa musikalbum på. jag vill ha cdcovers så man kan bläddra lite snyggt mellan albumen.

jag har ett gäng cdskivor på datorn som ligger i olika mappar. och jag har en mapp som heter covers där de ligger massa bildfiler. hur ska ja få itunes att fatta hur ja vill ha de? måste jag skapa en ny spellista till varje skiva?

eller kan jag bara dra över hela gigantstora mappen med alla skivor i, så fixar itunes resten?

ja har försökt på lite olika sätt, men de blir inte som ja tänkt mej.

nån som kan hjälpa mej med en liten lätt steg för steg-guide?

Är mp3-filerna taggade rätt? I sånna fall blir det nog enklast att dra in all musik och ställa in iTunes att hämta omslagen automatiskt från iTunes Store. Att få in dina omslag blir nog en hel del manuellt arbete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
nu har ja inte itunes för windows, men i itunes i osx, så markerar man t.ex. alla låtar i ett album, högerklickar o väljer att visa inforamtion, o då kommer det upp ett fönster me massa uppgifter, bland annat en bildruta där man kan dra in omslagsbild, möjligt att man i windows måste trycka på nå "bläddra" knapp där. sen äre bara att trycka på okay.

tack. funka bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
http://store.apple.com/se/product/TS605ZM/A

Finns på apple store!

Färdig att skickas: 3–4 månader

LOL

någon som känner till någon sida på nätet som man jag beställa en Incase - Slider Case (svart) och betala via paypal? sidorna som jag hittar skickar inte paket utanför USA :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silentpower
jag lånar tråden lite här och jag undra om man skall vänta 1 månad med att köpa en 3gs så den kan gå ner i pris eller hur va det med 3g gick den ner i pris så fort

Allt handlar ju om man tycker att de små förändringarna är värt det. Personligen har jag nu bestämt mig för att det inte är det, och jag kommer vänta ett tag till så gissar jag på att priset på 3G:an bara kommer att fortsätta sjunka.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd

Man tycker att apple borde lärt sig att producera efter Iphone 2g,3g fiaskot (supply)

Samma skit nu, fast dom sa tydligt att det som hände med iphone launch inte ska hända igen med 3gs.

Sjukt fail, inte ens skal kan dom göra så de räcker.

Aja dom lär sig kanske till nästa iphone att faktiskt göra en hel del så de räcker lite bättre.

Permalänk
Medlem

ehhh, du kan ju inte mena att du tror detta är specifikt för apple så här äre ju även med SE o nokias mer eftertraktade mobiler. att det kommer en "liten" batch först, o sen får man vänta ett tag på den andra. i apples fall så äre nog en rätt stor "batch", men det ä många som efterfrågar den

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en sak, kan man använda simkortet man får av Halebop i en annan lur? Om man tex vill jailbreaka och sälja luren sen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Kom att tänka på en sak, kan man använda simkortet man får av Halebop i en annan lur? Om man tex vill jailbreaka och sälja luren sen.

Ja, det ska inte vara något problem.

Farsan förlängde sitt teliaabonnemang och får köpa en ajfåån till mig.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Allt handlar ju om man tycker att de små förändringarna är värt det. Personligen har jag nu bestämt mig för att det inte är det, och jag kommer vänta ett tag till så gissar jag på att priset på 3G:an bara kommer att fortsätta sjunka. [/QUOTE

tänkte precis samma sak, men lite extra prestanda är ju inte fel om man har lite pengar över ^^

Permalänk

yeees! Nu har man också beställt hem en iphone, blev från halebop..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Säg att en iPhone 3G (notera, 3G, inte 3Gs) är operatörslåst till Telia. Går det att plocka bort låset på egen hand? Jailbreaka känner jag till, men det är ju inte att låsa upp den. Måste man lämna in den till folk som gör det åt en eller går det att göra det själv med senaste 3.0?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Säg att en iPhone 3G (notera, 3G, inte 3Gs) är operatörslåst till Telia. Går det att plocka bort låset på egen hand? Jailbreaka känner jag till, men det är ju inte att låsa upp den. Måste man lämna in den till folk som gör det åt en eller går det att göra det själv med senaste 3.0?

finns ultrasnow, tror jag det heter i alla fall

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Okej, för jag funderar på att köpa en begagnad iPhone och de olåsta är dyrare än de låsta... Så om jag kan köpa en låst och sen låsa upp den skulle det vara grymt men jag vill ju vara 100% säker på att jag kan låsa upp den, ganska deprimerande annars

Exempel:

Jag köper http://www.tradera.com/IPHONE-3G-BLACK-16GB--auktion_96683423 kan jag då låsa upp den och använda med mitt Comviq-simkort?

Följdfråga: När man låser upp iPhonen, behövs Telias simkort då eller? Alltså, måste jag ha ett Telia-simkort när jag kör ultrasnow så jag senare kan sätta i mitt Comviq-kort?

Följdfråga2: Säg att jag lyckas låsa upp telefonen och kan använda den med Comviq, kan jag då köpa nåt surfpaket av Comviq och köra med telefonen? Comviq säljer ju inga iPhones, så deras surfpaket kanske inte är anpassade till iPhones?

Sorry för många frågor, men man vill ju vara säker, speciellt när man köper begagnat

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Har läst att comviq säljer 3gs om man ringer till dem.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Det har jag med läst, men de ska visst vara slut nu.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Färdig att skickas: 3–4 månader

LOL

någon som känner till någon sida på nätet som man jag beställa en Incase - Slider Case (svart) och betala via paypal? sidorna som jag hittar skickar inte paket utanför USA :/

haha, oj!

Det missade jag totalt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Telias abonnemang "mobil prata på med mobilsurf extra". Där har man ju ett surftak på 5 GB/månad.

Men gäller denna frisurf även om jag kopplar in mobilen till datorn som ett modem? Eller kostar det extra?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-KakaN
Har en fråga angående Telias abonnemang "mobil prata på med mobilsurf extra". Där har man ju ett surftak på 5 GB/månad.

Men gäller denna frisurf även om jag kopplar in mobilen till datorn som ett modem? Eller kostar det extra?

Tacksam för svar.

Gäller all data du laddar ner med hjälp av mobilen och dess abonnemang. Så ja, 5GB gäller när du använder den till datorn.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Neonxz!

Permalänk

hejsan alla!

Kan man avbeställa sin Iphone 3GS från halebop?
har beställt en därifrån och var 4 veckor leverans tid..
hur gör man för att avbeställa och kommer de kosta något?
hittar inget nummer, godtar halebop avbeställningar?

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|