Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Den absoluta majoriteten av alla ordrar ligger i rätt ordning, även för RTX 3000-korten.

Och vad menas med det?
51%?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

H
Beställde under gårdagen ett RTX 3070. Verkar som att beställningen gick igenom utan problem. Just nu står det dock att varan fortfarande är reserverad, i lager. Efter kontakt med komplett kundtjänst kan de inte ge några som helst besked om jag kommer att få detta grafikkort eller inte. Pengar är dragna från kontot men jag står utan besked. Uppfattar detta som mycket bristfälligt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Warder:

Inte så oväntat, direkt, men bra att veta. När kan vi förväntas få ta del av eventuell alternativ lösning, tror du?

Edit: Ja hoppsan, där uppdaterades min ordersida. ANDRA JANUARI. Att jag är lite upprörd just nu är en underdrift.

Vi vet ännu inte när vi kan ha en lösning på plats, det är en pågående diskussion. Jag gissar att du väntar på ett ASUS 3080 TUF (ej OC) och där är tillgången från ASUS extremt skral. Tillsvidare kan vi bara vänta på att få fler kort och uppdatera alla beställningar med den mest aktuella leveransinformationen.

Skrivet av grizzly666:

Och vad menas med det?
51%?

Nej, absolut inte. Det är ett fåtal drabbade ordrar i det stora hela, och detta under extraordinära omständigheter. Vi jobbar för fullt med att kartlägga och lösa problemet för framtiden, men kan inte ge någon mer information än så i dagsläget.

Skrivet av radams:

H
Beställde under gårdagen ett RTX 3070. Verkar som att beställningen gick igenom utan problem. Just nu står det dock att varan fortfarande är reserverad, i lager. Efter kontakt med komplett kundtjänst kan de inte ge några som helst besked om jag kommer att få detta grafikkort eller inte. Pengar är dragna från kontot men jag står utan besked. Uppfattar detta som mycket bristfälligt.

Vi har haft högt tryck på lagret i samband med RTX 3070-lanseringen så leveranstiden kan bli något längre än normalt. Om varan är reserverad i lager och har en grön ruta så innebär det att kortet finns i lager, är reserverat för dig och väntar på att packas.
Du kan läsa mer om lagerstatus här: https://www.komplett.se/kundservice/ "Vad innebär lagerstatusarna på produktsidan?"

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi vet ännu inte när vi kan ha en lösning på plats, det är en pågående diskussion. Jag gissar att du väntar på ett ASUS 3080 TUF (ej OC) och där är tillgången från ASUS extremt skral. Tillsvidare kan vi bara vänta på att få fler kort och uppdatera alla beställningar med den mest aktuella leveransinformationen.

Så den aktuella leveransinformationen just nu är att ni får TUF 3080 non-OC den 2:a januari? Är det vad ASUS har sagt till er, eller är det ett hittepådatum?

Det vore intressant att höra från @Asus.David här också. Kontexten är att jag har en beställning bekräftad kl 15:00 på releasedagen som nu är flyttad till den 2:a januari nästa år. Komplett har konsekvent skyllt på Asus och säger att de inte kan göra något. Asus säger att det är fel och att de visst skickar ut TUF 3080 till samtliga butiker. Ärligt talat bryr jag mig inte om vem "skurken" i detta är, jag vill bara ha mitt grafikkort. Finns det verkligen ingen hjälp att få?

Permalänk
Medlem

@Komplett Zotac >2021.
Fan vad jag hatar att man ska vara så korrekt och hederlig hela tiden.
Det enda man ville ha var en 3080 Gpu.
Beställer första tillgängliga grönmarkerad kortet precis på releasen. Blev snuvad på den man hade i kundkorgen, men lovades ny leverans inom 3veckor.
Kollar orderstatus idag och sätter kaffet i halsen när datumet frammflyttats till nästa år.

Med facit i hand skulle man lagt beställningar på alla kort-varianter i samma prisklass, och låtit er ta arbetsbördan med att hantera återköpen & avbeställningarna.
Är det verkligen det köpbetendet ni önskar av alla i framtiden ?.

Vad händer nu i Zotac fallet?
Vad kommer datumet 2/1 2021 ifrån?
Det är en lördag direkt efter nyår. Låter knappast realistiskt och taget ur luften.
Är 3-4 > månaders väntetid på en vid Köptillfället tillgänglig vara, verkligen rimligt & acceptabelt?.
Om ni inte kan leverera det ni sålt inom rimlig tid måste ni väll ändå kunna erbjuda en likvärdig ersättninsvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fagge:

@Komplett Zotac >2021.
Fan vad jag hatar att man ska vara så korrekt och hederlig hela tiden.
Det enda man ville ha var en 3080 Gpu.
Beställer första tillgängliga grönmarkerad kortet precis på releasen. Blev snuvad på den man hade i kundkorgen, men lovades ny leverans inom 3veckor.
Kollar orderstatus idag och sätter kaffet i halsen när datumet frammflyttats till nästa år.

Med facit i hand skulle man lagt beställningar på alla kort-varianter i samma prisklass, och låtit er ta arbetsbördan med att hantera återköpen & avbeställningarna.
Är det verkligen det köpbetendet ni önskar av alla i framtiden ?.

Vad händer nu i Zotac fallet?
Vad kommer datumet 2/1 2021 ifrån?
Det är en lördag direkt efter nyår. Låter knappast realistiskt och taget ur luften.
Är 3-4 > månaders väntetid på en vid Köptillfället tillgänglig vara, verkligen rimligt & acceptabelt?.
Om ni inte kan leverera det ni sålt inom rimlig tid måste ni väll ändå kunna erbjuda en likvärdig ersättninsvara.

Precis. Det är så uppenbart att 2:a januari är ett hittepådatum (speciellt eftersom det lagts på flera modeller av kort), vilket sticker rejält i ögonen när Komplett själva säger att det är det datum som står på ordersidan är det som gäller så fort man frågar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warder:

Så den aktuella leveransinformationen just nu är att ni får TUF 3080 non-OC den 2:a januari? Är det vad ASUS har sagt till er, eller är det ett hittepådatum?

Det vore intressant att höra från @Asus.David här också. Kontexten är att jag har en beställning bekräftad kl 15:00 på releasedagen som nu är flyttad till den 2:a januari nästa år. Komplett har konsekvent skyllt på Asus och säger att de inte kan göra något. Asus säger att det är fel och att de visst skickar ut TUF 3080 till samtliga butiker. Ärligt talat bryr jag mig inte om vem "skurken" i detta är, jag vill bara ha mitt grafikkort. Finns det verkligen ingen hjälp att få?

Tja!

Vi skeppar TUF 3080 non-oc till Norden löpande men med det sagt har alla butikerna olika kö och olika tilldelningar per modell. Vi uppdaterar butikerna 2-3 ggr i veckan med vad som är på väg så butikerna så butikerna själva ska kunna förmedla till er slutkunder vad som gäller för just den butikens kö och förväntad leveranstid hos dem per modell.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Warder:

Precis. Det är så uppenbart att 2:a januari är ett hittepådatum (speciellt eftersom det lagts på flera modeller av kort), vilket sticker rejält i ögonen när Komplett själva säger att det är det datum som står på ordersidan är det som gäller så fort man frågar.

2 januari låter spontant lite udda. Det KAN kanske vara så att systemet tar hänsyn till nyråshelg & andra helgdagar och lägger på lite tid, men att det då blir fel. Det är en spekulation och jag kan inte svara säkert men kollar upp det och ger svar nästa vecka när inköparen är tillbaka efter helgen.

Skrivet av Fagge:

@Komplett Zotac >2021.
Fan vad jag hatar att man ska vara så korrekt och hederlig hela tiden.
Det enda man ville ha var en 3080 Gpu.
Beställer första tillgängliga grönmarkerad kortet precis på releasen. Blev snuvad på den man hade i kundkorgen, men lovades ny leverans inom 3veckor.
Kollar orderstatus idag och sätter kaffet i halsen när datumet frammflyttats till nästa år.

Med facit i hand skulle man lagt beställningar på alla kort-varianter i samma prisklass, och låtit er ta arbetsbördan med att hantera återköpen & avbeställningarna.
Är det verkligen det köpbetendet ni önskar av alla i framtiden ?.

Vad händer nu i Zotac fallet?
Vad kommer datumet 2/1 2021 ifrån?
Det är en lördag direkt efter nyår. Låter knappast realistiskt och taget ur luften.
Är 3-4 > månaders väntetid på en vid Köptillfället tillgänglig vara, verkligen rimligt & acceptabelt?.
Om ni inte kan leverera det ni sålt inom rimlig tid måste ni väll ändå kunna erbjuda en likvärdig ersättninsvara.

Jag förstår att det är frustrerande och tyvärr är leveranstiden vad den är. Vissa leverantörer har fler kort än andra att leverera. Och sett till den globala tillgången på kort så är extra lång väntetid på vissa modeller ett faktum. Men så snart vi får säkrade leveranser så kommer vi öppna upp enstakla artiklar för köp igen och då kan du såklart välja att ställa dig i kö för en eller flera produkter. Eller knipa ett direkt om det blir grönt lagersaldo som det blev i dag på enstaka modeller av 3090.

Svar om datum ovan ^^

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nyfiken när ASUS ROG STRIX 3080 Non-OC kommer till Komplett.se. Idag uppdaterades min beställning till 2 december, och jag är ganska säker på att jag är runt de första 5 i kön. Är detta ett realistiskt datum? Min beställning har skjutits upp minst fem gånger nu.

Och jag som satsade på att icke-OC skulle komma före OC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

2 januari låter spontant lite udda. Det KAN kanske vara så att systemet tar hänsyn till nyråshelg & andra helgdagar och lägger på lite tid, men att det då blir fel. Det är en spekulation och jag kan inte svara säkert men kollar upp det och ger svar nästa vecka när inköparen är tillbaka efter helgen.

Men ni ser väl själva hur konstigt det blir när ni å ena sidan säger att ni valt att inte göra lösningar á la Webhallen och Proshop för att istället satsa på aktuella och precisa datum på orderstatussidan, men å andra sidan är de datumen helt uppenbart bara påhittade?

Permalänk
Skrivet av Komplett:

2 januari låter spontant lite udda. Det KAN kanske vara så att systemet tar hänsyn till nyråshelg & andra helgdagar och lägger på lite tid, men att det då blir fel. Det är en spekulation och jag kan inte svara säkert men kollar upp det och ger svar nästa vecka när inköparen är tillbaka efter helgen.

//Erik

Vad har ni hört nu efter helgen? Är 2 januari ett låtsatsdatum systemet satt in eller kommer korten möjligen kunna levereras tidigare? Ni får ju in dom löpande enligt Asus själva, detta måste ni ju kunna bekräfta från era pågående leveranser för att kunna se att vi som sitter 15.00-15.05-spannet åtminstone borde få något kort innan nyår.

Ni sa även tidigare i tråden att det fördes diskussion mellan er och Asus kring att man ska kunna bli erbjuden ett annat kort. I mitt fall hade jag valt ett OC-kort alla dagar i år om jag förstått att Asus skulle bete sig såhär, dessutom får ni och andra butiker in MARKANT fler OC-kort. Hur ser möjligheterna ut? Förstår att lång tid inte gått sedan ni nämnde alternativet men det ger ju förhoppningar att man ska kunna få ett kort levererat kanske denna månad.

Permalänk
Medlem

Börjar ju tappa hoppet när man ser folk som beställt veckor eller t.om. månader efter och får sina kort. Själv beställde jag ett 3080 eagle prick 15:00 (står beställt 15:29 :/) som flyttats fram typ 4-5 gånger nu. Idag uppdaterades ordern igen, nu 2:a december.

Ska man sikta in sig på annat eller hur ser det ut? Känns ju inte som det kommit några leveranser alls sen release för detta kortet då datumet flyttats fram så många gånger nu.

Permalänk
Medlem

Webhallen ska ha all eloge de kan medan Komplett kan ställa sig i skamvrån. Komplett, tillsammans med Zotac, struntar i att vi som köpte non-OC Zotac Trinity (OC-versionen fanns inte ens på releasedagen!) var först och nu fokuserar de på att sälja OC-korten för 9300 kr istället för att hedra våra beställningar. Så jävla fult.

Permalänk
Medlem

Folk verkligen väntar flera månader nu för att få sin grafikkort?! Fif jag var hesitant att lägga order då jag vill helst inte vänta mer än c/a 3-4 veckor, speciellt då det är inte riktigt små pengar som reserveras med 3080/90. Om det är soppas långt väntetid så är det kanske värt att vänta tills 2021 på AMD korten och kanske även 70/80ti modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjeck:

Folk verkligen väntar flera månader nu för att få sin grafikkort?! Fif jag var hesitant att lägga order då jag vill helst inte vänta mer än c/a 3-4 veckor, speciellt då det är inte riktigt små pengar som reserveras med 3080/90. Om det är soppas långt väntetid så är det kanske värt att vänta tills 2021 tills AMD korten och kanske även 70/80ti modeller.

Ja, jag funderar på det. Sälja den vidare och fortsätta med RTX 2060. Eventuellt en PS5.

Permalänk
Medlem

@Komplett? Svar efter helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

@Komplett? Svar efter helgen?

Uselt hanterat, i så många led. Det är riktigt fult gjort av Komplett att lägga ut RTX 3080 då och då istället för att kolla i kön om någon vill byta. I fallet med Trinity-korten så borde vi som mest bara fått betala mellanskillnaden till OC-varianten kan jag tycka, vilket är max 300 kr.

7825 kr för ett RTX 2080 mitten av september är inte samma sak som ett RTX 3080 för 7825 kr i början av januari! Kommer kortet då kan jag ju lika bra fortsätta med mitt 2060 och eventuellt köpa Ti/nästa uppgradering men AMD kanske är räddningen. Samma pris, kanske bättre tillgång, mycket mer ram, och presterar bättre i BFV.

Permalänk

Fick äntligen mitt 3090 igår. Nöjd än så länge med mitt köp men tog över en månad. Inte kompletts fel men fan vilken kass launch av nvidia. Nu ska man bara hitta ett vattenblock med. Slut i lager överallt det med -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Uselt hanterat, i så många led.

Ja, och det är just det som frustrerar mig. Det är inte det att Komplett är ensamma om att göra misstag, men det är det att de gjort så många och fortsätter göra ännu fler. Bara det att de annonserar med pompa och ståt om att nu är de minsann tillbaka här för att besvara frågor och utlovar svar på våra frågor för att sedan... ja, vadå? Början av veckan har kommit och gått, de har varit online men inte sagt ett ord, och vi står kvar med våra kort i januari utan förklaring.

Permalänk
Medlem

Mitt sista inlägg här, jag avbokade precis mitt kort från Komplett och väljer Webhallen istället. Jag är helt enkelt klar med att vänta på svar som aldrig kommer eller lösningar med Asus de inte kan prata om. Lycka till för er andra som fortfarande väntar, ni har änglars tålamod.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mybox:

Jag är väldigt nyfiken när ASUS ROG STRIX 3080 Non-OC kommer till Komplett.se. Idag uppdaterades min beställning till 2 december, och jag är ganska säker på att jag är runt de första 5 i kön. Är detta ett realistiskt datum? Min beställning har skjutits upp minst fem gånger nu.

Och jag som satsade på att icke-OC skulle komma före OC...

Som läget är nu så har vi den senaste tiden fått in ~5-10st "non OC"-kort per vecka och tillgången framöver från ASUS är osäker.
Vi uppdaterar våra system med nya datumen ca 1-2 i veckan och det du ser på din ordersida är det mest relevanta vi har just nu. Vi vet att det är frustrerande men det bästa vi kan erbjuda just nu.

Skrivet av Warder:

Men ni ser väl själva hur konstigt det blir när ni å ena sidan säger att ni valt att inte göra lösningar á la Webhallen och Proshop för att istället satsa på aktuella och precisa datum på orderstatussidan, men å andra sidan är de datumen helt uppenbart bara påhittade?

Skrivet av welllpapp:

Vad har ni hört nu efter helgen? Är 2 januari ett låtsatsdatum systemet satt in eller kommer korten möjligen kunna levereras tidigare? Ni får ju in dom löpande enligt Asus själva, detta måste ni ju kunna bekräfta från era pågående leveranser för att kunna se att vi som sitter 15.00-15.05-spannet åtminstone borde få något kort innan nyår.

Ni sa även tidigare i tråden att det fördes diskussion mellan er och Asus kring att man ska kunna bli erbjuden ett annat kort. I mitt fall hade jag valt ett OC-kort alla dagar i år om jag förstått att Asus skulle bete sig såhär, dessutom får ni och andra butiker in MARKANT fler OC-kort. Hur ser möjligheterna ut? Förstår att lång tid inte gått sedan ni nämnde alternativet men det ger ju förhoppningar att man ska kunna få ett kort levererat kanske denna månad.

Skrivet av lsociety:

Börjar ju tappa hoppet när man ser folk som beställt veckor eller t.om. månader efter och får sina kort. Själv beställde jag ett 3080 eagle prick 15:00 (står beställt 15:29 :/) som flyttats fram typ 4-5 gånger nu. Idag uppdaterades ordern igen, nu 2:a december.

Ska man sikta in sig på annat eller hur ser det ut? Känns ju inte som det kommit några leveranser alls sen release för detta kortet då datumet flyttats fram så många gånger nu.

Skrivet av TKD_1337:

Webhallen ska ha all eloge de kan medan Komplett kan ställa sig i skamvrån. Komplett, tillsammans med Zotac, struntar i att vi som köpte non-OC Zotac Trinity (OC-versionen fanns inte ens på releasedagen!) var först och nu fokuserar de på att sälja OC-korten för 9300 kr istället för att hedra våra beställningar. Så jävla fult.

För majoriteten av modellerna av 3080 så har vi precisa datum som vi speglar ut. Men för de kort med relativt stor backlog och dålig tillgång så blir det väldigt preliminära datum för de som ligger långt bak i kön. Vi är med och delar på de kort som kommer till Norden och som Asus skriver här så rör det sig om små mängder som når varje butik. Det gör att vi har precisa datum för den kommande veckan och de kort som når oss med den leveransen men utöver det så blir det osäkert när leverantören har en tight levernshorisont.

Så för exempelvis TUF "Non OC" från ASUS och vissa kort från ex: Zotac så är framtiden så pass osäker att vi TROR att en del beställningar kan levereras i början på nästa år. Som sagt innan så är datumet man ser på sin ordersida ett resultat av köplats och hur tillgången ser ut just nu. Med uppdateringar från leverantörer som endast ger oss info om leveranser för den närmaste tiden så blir leveransdatum mer osäkert ju längre bak i kön man ligger. Därav ett preliminärt leveransdatum den andra januari.

Oavsett om man står i kö för "non OC" eller ställer sig längst bak i kön för ett annat kort med, vad det ser ut nu, bättre tillgång så skulle jag inte hoppas på en leverans tidigare än kanske mitten av december.
Vi har har en pågående diskussion om möjliga lösningar för att erbjuda en annan modell och hur det skulle funka rent praktiskt. Samtidigt väntar fortfarande på återkoppling från leverantörerna för att hitta den bästa lösningen. Det sista vi vill är att erbjuda kunder till ett annat kort som sen visar sig vara låg tillgång på.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Passade på att slänga med ett chassi i min beställning idag, men med tanke på att det dröjer ca en månad innan jag får min CPU så funderar jag på om man kanske skulle avvakta just den delen (chassit) ifall man skulle ändra sig eller det skulle dyka upp nåt annat intressant.
Kan man ta bort en artikel i ordern och påverkar det i så fall min plats i kön för att få en CPU?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mieriola:

Passade på att slänga med ett chassi i min beställning idag, men med tanke på att det dröjer ca en månad innan jag får min CPU så funderar jag på om man kanske skulle avvakta just den delen (chassit) ifall man skulle ändra sig eller det skulle dyka upp nåt annat intressant.
Kan man ta bort en artikel i ordern och påverkar det i så fall min plats i kön för att få en CPU?

Att avboka något ska inte påverka din köplats för övriga produkter. Kontakta vår kundservice så hjälper dom dig att ändra i din order //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som läget är nu så har vi den senaste tiden fått in ~5-10st "non OC"-kort per vecka och tillgången framöver från ASUS är osäker.

ASUS STRIX? Jag trodde att de inte fanns i Norden. Hoppas det är sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Att avboka något ska inte påverka din köplats för övriga produkter. Kontakta vår kundservice så hjälper dom dig att ändra i din order //Erik

Tack för svaret!

Jag har i dagsläget ingen som helst brådska eller anledning att avbeställa nåt men det är skönt att veta att den möjligheten finns.

Permalänk

@komplett Antar att intropriset är ute ur bilden vid erbjudandet av ett nytt kort? Behåller främst min non-oc beställning pga den, annars hade det ju varit meningslöst när man uppenbarligen kan beställa andra modeller och få ett kort inom ett par dagar.

Permalänk
Skrivet av Warder:

Mitt sista inlägg här, jag avbokade precis mitt kort från Komplett och väljer Webhallen istället. Jag är helt enkelt klar med att vänta på svar som aldrig kommer eller lösningar med Asus de inte kan prata om. Lycka till för er andra som fortfarande väntar, ni har änglars tålamod.

Hej Warder,

Jag avbokade mitt kort i förra veckan. Tänkte bara höra med dig. Fick du något meddelande angående återbetalning? Någon bekräftelse i mailen eller så?

Hälsningar
Patrik

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av welllpapp:

@komplett Antar att intropriset är ute ur bilden vid erbjudandet av ett nytt kort? Behåller främst min non-oc beställning pga den, annars hade det ju varit meningslöst när man uppenbarligen kan beställa andra modeller och få ett kort inom ett par dagar.

Vi har inte landat i något här, men såklart är priset med i diskussionerna. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannenpåtaket:

Hej Warder,

Jag avbokade mitt kort i förra veckan. Tänkte bara höra med dig. Fick du något meddelande angående återbetalning? Någon bekräftelse i mailen eller så?

Hälsningar
Patrik

Nej, jag har inte fått något alls. Men det drogs aldrig några pengar så jag hade ingen återbetalning att vänta heller, jag valde säkert en annan betalningsmetod än dig. Men inget mail eller någon form av bekräftelse på avbeställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nej, absolut inte. Det är ett fåtal drabbade ordrar i det stora hela, och detta under extraordinära omständigheter. Vi jobbar för fullt med att kartlägga och lösa problemet för framtiden, men kan inte ge någon mer information än så i dagsläget.

Skrivet av Komplett:

För majoriteten av modellerna av 3080 så har vi precisa datum som vi speglar ut. Men för de kort med relativt stor backlog och dålig tillgång så blir det väldigt preliminära datum för de som ligger långt bak i kön.

Jag har svårt att tro på någon av dessa påståenden. Nog för att det strulade ordentligt för mig och jag fick inte in min beställning förrän cirka 20-25 minuter efter 15:00. Mest troligt ligger jag längre bak i kön för att jag inte fick mitt bekräftelsemejl förrän 16:33 och på min ordersida står det att jag beställt 17/09/2020 16:31. Dock är det folk som fått sin bekräftelser före mig som nu fått sin datum flyttade till December eller Januari. Medan jag blivit flyttad för femte eller sjätte gången (Jag har allvarligt talat tappat räkningen) nu till den 17e November.

Jag har kontaktat er support två gånger angående detta, först vid den tredje eller fjärde förseningen i mitten av Oktober och nu i veckan med anledning av att ha blivit flyttad från den 7e November till den 17e. Båda gångerna har jag bara fått svaret att det är beräknat till det senaste datum som står på min order. Men datumet bara ändras hela tiden, så det är tyvärr uppenbart att ni inte har någon koll på vem som står på tur att få sitt kort eller ens en beräkning på när man kan få ett kort. Därför ställer jag dessa simpla frågor:

1. Varför skjuter ni bara fram datumet två veckor varannan vecka när ni ändå inte ens är säkra på att det kan komma på det nya datumet? Varför inte slänga fram alla väldigt osäkra orders 2+ månader tills ni får mer information?

2. Vad är målet med att göra dessa väldigt korta framflyttningar? Om jag och många andra blir framflyttade två veckor i taget cirka 5-6 gånger fördelat över 2 månader måste det väl finnas någon anledning? Speciellt när andra får sitt flyttat till December eller nästa år?

3. Vad baseras era förväntade datum på egentligen? De som ligger längst fram i kön för tillfället?

Jag ber om ursäkt för att jag är snäsig och gnällig. Men problemet ni har med era kunder hade kunnat undvikas om ni varit transparenta som många av era konkurrenter är. Jag är bara trött på att se "Beställd, förväntas i lager (Nytt datum här varannan vecka)" när förväntningarna antingen är helt felberäknade i relation till kön eller bara helt slumpmässiga fram tills folk får sina kort och glömmer av hur mycket krångel de haft med ert system.