Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Den är ju fortfarande inte skickad rent praktiskt?

Jag tycker inte det borde stå att den är skickad förän posten har hämtat den.

Det har ju blivit skickat så tillvida att det ligger på en pall och bara väntar på att posten ska hämta den, d.v.s utom dustins kontroll.

Sen ska du inte lita på det där med paketsökning heller, ibland dröjer det flera timmar innan det uppdateras, "Upp till 24 timmar" sa dom till mig en gång.

Sen har nog dustin något liknande dessa tider för upphämtning: 10, 14 och 17..
Antagligen någon gång ganska sent på kvällen också.

Sen vet man aldrig hur länge postbilen/lastbilen kör omkring med dustins paket (Andra företag o.s.v.) innan den registreras på deras station.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det har ju blivit skickat så tillvida att det ligger på en pall och bara väntar på att posten ska hämta den, d.v.s utom dustins kontroll.

Sen ska du inte lita på det där med paketsökning heller, ibland dröjer det flera timmar innan det uppdateras, "Upp till 24 timmar" sa dom till mig en gång.

Sen har nog dustin något liknande dessa tider för upphämtning: 10, 14 och 17..
Antagligen någon gång ganska sent på kvällen också.

Sen vet man aldrig hur länge postbilen/lastbilen kör omkring med dustins paket (Andra företag o.s.v.) innan den registreras på deras station.

Nja, det brukar fakstikt komma upp på posten.se mindre än en timme efter det scannats in så i mitt fall verkar jag ha hamnat med 17 bilen varje gång mina paket blivit "skickade" vid 08.00. Har nämligen aldrig kunnat spåra dom fören vid 20 tiden på kvällen, och så lång tid kör nog inte postens 10.00 bil runt.

Men skit samma nu, man får ju dom ändå oftast nästa dag så det spelar ju ingen roll.

Permalänk
Dustin

Hej,

Posten hämtar ett antal gånger hos oss per dag och det handlar om rätt stora kvantiteter. Scanningen av kollin sker på Stockholm Södra och det kan ta några timmar innan det sker, det finns också en viss fördröjning hos posten ibland... Vi har i princip aldrig kvar paket här från 'dagen före' på morgonen utan allt hinner med sista bilen.

Däremot kör de ingen längre sightseeing med våra paket, de bilar som går härifrån får man helt enkelt inte in fler burar i.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Blev ganska imponerad när jag 17:22 beställde ett par Sennheiser pc150 headset, och 18:22 får jag ett mail om att min order är på väg. Good job.
Trodde inte det skulle skickas förän dagen efter iom att jag beställde på kvällen.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Är mycket nöjd med dustinhome.se däremot så var det väldigt svårt att få besked ang en 3700+ som jag hade i min order. Väntade på den 10 dagar innan jag fick beskedet att den skulle komma in 28:e oktober ;(.
Så det blev en avbeställning på just den, men resten av ordern kom snabbt.

Dessutom så blev det en liten bonus: (taget från en annan tråd:)

"Idag när jag hämtade min order från dustinhome så fick jag 2st X800XL istället för 1st. Efter någon minuts velande segrande min höga moral och jag ringde kundtjänst och berättade hur det låg till.

De blev mycket glada (oväntat:)) och tackade så mycket.
Jag frågade lite försynt om jag kunde få lite rabatt på ordern jag just hämtat ut och fick till svar att de skulle "kolla upp" den saken.

Nåja hur det än blir med den saken så: "What goes around comes around"

Nu är kortet i alla fall på väg tillbaka, hoppas ni blir glada!

(Det som var jäkligt trist, vara bara att samma dag som jag fick hem denna, dator så dog mitt 754 kort och minnen på den då "gamla" datorn) Så nu har man bara en i alla fall....

Ja, citerar mig själv som ni ser.

Vill bara säga att det återigen visats sig att ärlighet lönar sig!
Tack Dustinhome och Mikael i synnerhet för ett mycket bra bemötande!

Permalänk
Medlem

Dustin Home ligger inte bra till hos mig, normalt sett har jag handlat hos Dustin AB och alltid varit nöjd. Den enda gången jag har behövt hjälp var när ett moderkort inte fungerade vid ankomst, ringde då och fick ett nytt nästa dag samt kunde skicka det trasiga senare, MEN hos Dustin Home tog ett RMA ärende 1 månad, detta tyder jag som att reklamationer till privatpersoner ses som mer oviktiga. Summan av detta är att jag efter detta slutat handla hos Dustin Home.

Permalänk
Dustin

Hej,

kan du PM:a mig ditt returnummer så kan jag kolla vad som hänt i ditt ärende, annars är det lite svårt att uttala sig. Normalt sett skall det inte ta en månad för en retur om det är en vara som vi sköter garantiutbytet på. Rör det sig om mobiltelefoner eller produkter där vi inte sköter servicen men som kund ändå önskar att vi tar in och vidarebefordrar så får man lägga på ett antal dagar för de extra transporterna samt vår hantering internt (uppackning, kontroll, nerpackning, skick etc).

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Så länge ni tänker ha kvar dustin expo så är jag glad : )

Edit: Iofs så skickade jag tillbaks mina Koss hörlurar för över 1 vecka sedan. Har inte fått något till godo kvitto ännu. Ska väl ta o ringa o klaga idag

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare beställt från Dustin AB och funkat bra även om det inte funkat.

Hade otur att det jag beställt funkade inte men jag behövde aldrig skicka in, sen fick jag ett nytt. Det funkade inte heller, men det var då inga problem alls när jag hellre ville få pengarna tillbaka.

Har tidigare beställt saker som funkat fint och jag rekomderar dom då

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Koss Porta Pro från Dustin. Eftersom det var fri frakt vid 300kr och mina lurar kostade 295 så köpte jag även ett CD-fodral. Allt kom på en dag med smidig online-spårning. Inget att klaga på med andra ord. Handlar gärna åter hos Dustin

Permalänk

Nåt som jag märkt är lite störigt med dustin(home) när jag beställer till min adress i Stockholm är att det tar ett dygn längre tid för mig att få prylarna än om jag bor i valfri annan del av Sverige eller om jag beställer från valfri annan del av Sverige.

Det jag pratar om är naturligtvis postsorteringen och alltså Postens ansvar men det är förbannat störigt ändå. Paketet fastnar ett dygn extra mellan Postterminal Södra och Västermalm eller vad de nu heter...men som sagt, Posten är skumma.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Skickade in mitt headset på RMA i onsdags. Har fått tillbaka ett nytt idag. Torsdags kom paketet in till dustin och igår kom det till mitt serviceställe. Mycket snabbt trots många sjuka!

Ett minus är att man inte får veta något överhuvudtaget, men med Mikaels hjälp fick jag veta det ändå. Guldstjärna till honom! Tack för ett bra och trevligt bemötande. Fick även veta att så småningom kommer dustin att skaffa status för RMA. Ångrar inte en stund att jag har börjat köpa det som går från dustinhome på senare tid

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Dustin AB / Dustin home AB: Vad kan vi göra bättre?

Svara på de mail ni får!
Vet ni inte svaret på en produktförfrågan så svara att
ni för tillfället inte kan ge besked.

Ignorera inte kunden.
Har hänt mig flera gånger nu.
Verkar som privatpersoner får mindre uppmärksamhet
nuförtiden. Genom företaget får man alltid svar blixtsnabbt.

Permalänk
Medlem

Håller med SUMITOMO, svarar man inte på kundernas mail så skiter dom ju i att köpa från det stället.

Men annars tummen upp för Dustin.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Dustin

Hej!

SUMITOMO:
Alla mail ska besvaras men tyvärr går det inte alltid att få till bra svar samma dag. När det gäller produktfrågor så beror det till stor del på att kundservice måste kolla med marknad om det gäller frågor de inte kan svara på. De i sin tur kollar med tillverkare om de inte kan och det kan ta ganska lång tid. Detsamma gäller leveransbesked där vi också är beroende av distributörer/tillverkare.

För tillfället besvarar vi mail från igår, jag ska se till att man, även om det är en fråga som kundservice inte kan svara på direkt, åtminstone säger att vi inte kan svara direkt men att vi återkommer så fort vi fått svar från tillverkaren.

Privatpersoner skall inte få mindre uppmärksamhet men jag kan meddela att kundservice på Dustin home i dagsläget tar emot betydligt fler mail än kundservice på Dustin AB...

Jag hoppas att ni under de närmsta dagarna ska märka en förbättring när det gäller detta.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

hempaket

Varför har inte dustinhome.se 'hempaket' leveranser? Jag tycker det är värt att betala extra för att kunna få paketen hem mellan 17:00-20:00 speciellt tunga paket. Det i kombination med dustins normalt mkt snabba leveranser och att man slipper vänta en/två dagar för att posten ska avisera paketet vore toppen.

En viss konkurrent K... erbjuder den möjligheten och även om en viss produkt kan kosta lite mer hos dem har jag alltid köpt "tunga/stora" produkter via dem pga hempaket leveranser.

Visa signatur

Sonata II(AcousticPack), DELL 2405FPW, MSI K8N Neo4 Platinum/SLI,A64 X2 4400+, Corsair 2GB XMS3200C2, XFX 7800GTX, Zalman CNPS9500LED, 2x7K250 Sata II, X-Fi XtremeMusic, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinCC
Dustin Home ligger inte bra till hos mig, normalt sett har jag handlat hos Dustin AB och alltid varit nöjd. Den enda gången jag har behövt hjälp var när ett moderkort inte fungerade vid ankomst, ringde då och fick ett nytt nästa dag samt kunde skicka det trasiga senare, MEN hos Dustin Home tog ett RMA ärende 1 månad, detta tyder jag som att reklamationer till privatpersoner ses som mer oviktiga. Summan av detta är att jag efter detta slutat handla hos Dustin Home.

Jag har precis samma erfarenhet. Har en router köpt på Dustin som jag fick vänta mer än 3 månader på en ny när den gamla lämnade in.

Dustinhome är helkass på returärenden.

Permalänk

Jag har för första gången behövt skicka tillbaka ett trasigt nätaggregat. Det tog inte mer än 5 dagar från att jag skickade mitt nätagg, tills jag fick ett nytt. Tusen tack! (Mesta tiden var nog posten's fel )

Med den servicen jag fick och har fått genom många år, så vet jag att Dustin är Sveriges bästa nätbutik.

Självklart kan man göra missar men det är hur man sköter dom, som avgör hur kunden uppfattar företaget.

MVH
Snabbegoran

Visa signatur

Snabbegoran

Permalänk
Medlem

Vet inte om ngn redan skrivit detta men om ni skulle börja sälja ThermalTake Big Typhoon så vore jag glad

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbegoran
Jag har för första gången behövt skicka tillbaka ett trasigt nätaggregat. Det tog inte mer än 5 dagar från att jag skickade mitt nätagg, tills jag fick ett nytt. Tusen tack! (Mesta tiden var nog posten's fel )

Med den servicen jag fick och har fått genom många år, så vet jag att Dustin är Sveriges bästa nätbutik.

Självklart kan man göra missar men det är hur man sköter dom, som avgör hur kunden uppfattar företaget.

MVH
Snabbegoran

Och just det du har skrivit ,hur man sköter missar, är anledningen att jag kommer inte att handla mer på Dustinhome.

Permalänk

Förlåt om den här frågan är ganska elementär, men:

-Dustin AB
-Dustin Home AB

Vad är skillnaden?

Priserna är olika (Dustin AB har bättre på den produkt jag spanat in).

Jag undrar då om Dustin AB bara är för företag (jag hade inga problem med att registrera mig). Om det inte är fallet, varför skall man då handla på Dustin Home AB istället för Dustin AB. Det vill säga, vad är de egentliga skillnaderna? Fördelar respektive nackdelar med att som privatperson handla på någon av dem?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

trance_allstar: har du räknat in moms på priset på dustins? den står nämligen inte. och jo, dustin är inriktat på företag medan dustin home riktar sig mot privatpersoner. dock går det utmärkt även som privatperson att använda sig av dustin istället för dustinhome. men då är ju frakten lite högre också...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

kode: Tack för svaret. Det klarnade lite nu.

Dock undrar jag en sak.

När jag bestälelr tycker jag det är lättast att välja posförskott med tanke på mina förutsättningar att betala just nu.

Dock så står det på Dustin AB att man kan betala antingen med:

-Postförskott/Faktura
-Direktbetalning

I min erfarenhet är postförskott och faktura två helt olika saker, och man kunde inte klicka vidare och ytterligare specifera vad man vill använda sig av. Vad är det som gäller? Betalar man när man hämtar paketet eller betalar man med en faktura man får med?

Men men, jag får regga mig på Dustin Home AB också då.

Det verkar ju vara bättre för mig som privatperson.

Men i alla fall, tack igen.

EDIT: Och... kan man använda sitt Dustin AB konto på Home AB, eller skall man registera sig igen?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Hrm mailade kundservicen på dustinhome torsdagen den 29/9 och hade hoppats på svar antingen fredag eller idag. Men aja jag kanske bara är för otålig när det gäller dustinhome. Min fråga var bara om dustinhome hade tänkt ta in Dawn of War Gold package. Någon som kontaktat dustinhome om svar och vet?

Permalänk
Dustin

Hej,

Dunde; PM:a gärna fakturanummer eller RMA till mig så ska jag se vad som hänt med denna. Tre månader låter väldigt länge om det gäller en vara som vi hanterar återköp eller garanti på.

Unit01: Du borde fått svar på denna, de 'äldsta' mail som ligger nu är från den 1/10.
<edit>5010087237 DAWN OF WAR GOLD EDITION finns uppe nu...</edit>

I övrigt, Jodå, man kan handla även från Dustin AB som privatkund. Det som skiljer är att väldigt många varor som finns på home inte finns på Dustin AB samt att frakten är olika och att det finns fler betalsätt på home.

Hoppas det klarnade något..

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns så mycket ni kan göra bättre, tycker det är lite roligt att kvittot kommer fram före paketen dock

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Dustin Home

Fan, nu får ni snart sluta att förlänga er fri frakt.
Ni har ju hållt på i ett år nu.
Min ekonomi klarar inte detta länge till.
Sen blir det ju inte bättre av att ni dessutom har
bästa pris på en del varor.

Beställde en HD i lördags och i måndags kunde jag inte låta
bli en order till.

Snälla sluta. Ni kan väl ta ett par hundra i frakt som alla andra.

Permalänk

Par hundra i frakt är väl lite och ta i hehe. Max 100 kr annars blir det lite väl dyrt. De flesta ligger på ca 50-60 kr utom komplett då.

Om de ska börja köra med frakt så lägg den ex. på max 59 kr. Gtek har max 69 kr, lockar fina kunder för det också.

Annars har jag ju som sagt skrivit en annan tråd om dustin, såg att denna är gammal som gatan själv men det är ju ok att den finns.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Dustin Home

Fan, nu får ni snart sluta att förlänga er fri frakt.
Ni har ju hållt på i ett år nu.
Min ekonomi klarar inte detta länge till.
Sen blir det ju inte bättre av att ni dessutom har
bästa pris på en del varor.

Beställde en HD i lördags och i måndags kunde jag inte låta
bli en order till.

Snälla sluta. Ni kan väl ta ett par hundra i frakt som alla andra.

Nej nej, ska inte få de att sluta med fri frakt nu
Gör som jag, lägg pengarna i ett konto eller fond där du inte kommer åt pengarna förräns 24 timmar så sansar man sig oftast

Permalänk
Medlem

Ha kvar fri frakt! Det plus bra service gör iaf att jag väljer Dustin före andra butiker.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd