Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

För mig är Dustin No:1 om jag ska beställa prylar som jag måste få fram inom en period, det spelar ingen roll om så Dustin är 4-5-600 spänn dyrare än andra, support, leveranser och total upplevelse gör att jag gärna betalar dom extra pengarna.
Har flertalet gånger returnerat prylar och ångrat köp utan några som helst problem.

Jag har dock inget önskemål om saker som förbättras, lägg kraften på att fortsätta vara det ni är, så är just jag nöjd iallafall

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Priserna är lite höga, skulle ni kunna sänka dom utan att det tar skada på eran grymma kundservice och leveranstid så skulle det vara bra, men anagligen inte så jag säger att ni ska fortsätta som ni är!

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om att ni har ett mycket bra koncept och inte ska ändra något i första taget.

Det lilla jag kan störa mig på är att vissa specifika produkter kan ha lagerstatus "Ej i lager" under väldigt långa perioder (konstant?). Ett exempel är Eizos TFT-skärmar. Jag skulle föredra en uppskattad leveranstid, eller att det står "Bristvara" i klartext om det nu är så.

Permalänk
Medlem

Bara positiva erfarenheter av Dustin.
Snabba leveranser och bra kundservice.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

har egentligen inte heller något att klaga på, faktiskt. riktigt bra utbud och helt klart överkomliga priser med tanke på den service man får för de eventuella extra slantarna. när det gäller handdatorer verkar ni ju dessutom vara rejält billigare än konkurrenterna (iaf när jag köpte min, vilket väl närmar sig runt två år sedan nu, men men...)

fast nu går jag ju i tankar om att skaffa en bärbar dator, så ni får ta och fixa ett större sortiment av ibm-diton. varför har ni inga ibm-laptops på home-sajten, förresten?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Dustin AB / Dustin home AB: Vad kan vi göra bättre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killah2
på eran framsida står det:

"fraktfritt vid köp över 300kr tom juli månad (eventuell postförskottsavgift tillkommer)"

vad är då pf avgiften?

under kundservice står:

betyder det att pfavgiften är 49kr?

Postförskott är dyrare än en vanlig frakt. Betalar du med kort via internet så blir frakten 49kr utan postförskott. Med postförskott blir allt 98kr (postförskott 49 + frakt 49 = 98), det är när man betalar när man får paketet. Så i detta fall "fraktfritt vid köp över 300kr tom juli månad (eventuell postförskottsavgift tillkommer)" menar dom att dom du köper en vara och betalar via nätet med kort i förväg är det gratis frakt men beställer du och vill betala mot postförskott tillkommer en summa på 49kr.

Permalänk
Dustin

Hej!

Hydran:

Håller med om att det i vissa fall är _väldig_ väl förpackat men anledningen är enkel: Allt packas i kartonger med stötupptagande material för att ingen ska gör misstaget att skicka en kamera, handdator eller telefon i ett vadderat kuvert. Bättre då att 'överförpacka' vissa varor. De som packar slipper fundera över om varan är ömtålig eller inte om det bara finns ett sätt att packa på.

Fook:

Vissa varor säljer helt enkelt inte såpass stora volymer att vi tar hem och har dem på hyllan, även vi har begränsat med utrymme tyvärr och då blir det en beställningsvara som tas hem om order finns.
I andra fall kan det vara så att vår tilldelning inte är så stor att vi hinner hålla lager innan det tar slut.

Man kan alltid slå en signal eller maila så brukar vi kunna ordna fram leveranstiden ganska snabbt. Men vi är också medvetna om att det man har har på hyllan är det som oftast säljer...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Hedersmedlem

Först måste jag säga att de gånger jag haft med Dustin att göra alltid har varit positiva. Löjligt snabba leveranser ibland (~40 timmar och det med produkter som inte fanns i lager) och priserna är hyffsade och jag säger som många andra, det kostar lite mer men det är det definitivt värt i slutändan.

Vad är skillnaden på Dustin och Dustin At Home förutom produktutbud? Leverans och betalningssätt?

Jag köpte en UPS för två veckor sen ungefär och tänkte då snåla lite genom att få fri frakt på At Home delen, men där funkade inte mitt Dustinkonto så jag tog på vanliga butiken istället för att fylla i en massa uppgifter igen. Jag valde företagspaket mot postförskott om jag minns rätt.

Mitt paket skickades till posten där jag bor. Mitt utlämningsställe är 15 m från posten men eftersom jag är privatperson skickar de paketet till spridande central för att sen skicka det till lämpligt utlämningsställe.. dvs 15 m från posten. Detta är antagligen inget ni kan ändra på utan det otroligt effektiva postverket som klantat sig.

Kan man inte välja privatperson på vanliga butiken eller bör jag skaffa ett At Home konto nästa gång?

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Först måste jag säga att de gånger jag haft med Dustin att göra alltid har varit positiva. Löjligt snabba leveranser ibland (~40 timmar och det med produkter som inte fanns i lager) och priserna är hyffsade och jag säger som många andra, det kostar lite mer men det är det definitivt värt i slutändan.

Vad är skillnaden på Dustin och Dustin At Home förutom produktutbud? Leverans och betalningssätt?

Jag köpte en UPS för två veckor sen ungefär och tänkte då snåla lite genom att få fri frakt på At Home delen, men där funkade inte mitt Dustinkonto så jag tog på vanliga butiken istället för att fylla i en massa uppgifter igen. Jag valde företagspaket mot postförskott om jag minns rätt.

Mitt paket skickades till posten där jag bor. Mitt utlämningsställe är 15 m från posten men eftersom jag är privatperson skickar de paketet till spridande central för att sen skicka det till lämpligt utlämningsställe.. dvs 15 m från posten. Detta är antagligen inget ni kan ändra på utan det otroligt effektiva postverket som klantat sig.

Kan man inte välja privatperson på vanliga butiken eller bör jag skaffa ett At Home konto nästa gång?

Massa uppgifter?
Dessa tar max en minut att svara på och hade
sparat dig 123:-.
Ganska bra timpenning.

Namn
Adress
Postnummer
Ort
Lösenord
Bekräfta lösenord

Som tidigare sagts samkörs tydligen inte Dustin och Home-delens kunduppgifter.

Permalänk
Medlem

Ett utlämmningställe hade inte varit fel.
Så att man live kan hämta produkter.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Hydran:

Håller med om att det i vissa fall är _väldig_ väl förpackat men anledningen är enkel: Allt packas i kartonger med stötupptagande material för att ingen ska gör misstaget att skicka en kamera, handdator eller telefon i ett vadderat kuvert. Bättre då att 'överförpacka' vissa varor. De som packar slipper fundera över om varan är ömtålig eller inte om det bara finns ett sätt att packa på.

Mvh
Mikael Carinci

Tack för svaret.

Visst håller jag med dig om att sådana produkter du nämner ska paketeras ordenligt, inget tvivel om saken. Men nu tittade du nog eventuellt lite för mycket på bilden jag länkade till och kom av dig lite, för telefonen var endast där som en storleksreferens. Produkten i sig var en strömkabel så jag kunde skarva vidare från en av elkablarna som gick till ena HDD:n och sidan vidare till mitt Audigy 4. Kabeln jag beställde var (paketerad i sin lilla återförslutningsbara plastficka (ziplock)) max 2½ cm bred, 4-5cm lång och 7-8mm tjock.

DEN produkten skulle kunna skickas i ett vadderat kuvert, och inte i den montruösa kartongtingesten den kom i. Kändes ett tag att den enda anledningen till att kartongen var så stor var för att rymma er katalog

EDIT: var lite snabb att läsa din post, lade aldrig märke till den sista raden. Det är sant att ju fler sätt det finns att göra något på desto mer tid går det åt att välja tillvägagångsätt. Men just till en produkt som jag beskrev ovan så vill jag nästan påstå att det är ett slöseri med tid och tillgångar att packa det som allting annat.

Visserligen kan man se det hela som ett annat, lite finare sätt att ha ett "minsta beställningsbelopp" antar jag

Aja, hur som helst så är jag fullt nöjd med er. Ni och komplett.se är 2 av de väldigt få onlinebutiker inom denna bransch som jag har förtroende för. Keep up the good work.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Jag märkte något igår när jag hade shopping attack som jag tycker att ni ska ha med. Nämligen en fyndhörna där man kan köpa retur, begagnade och demoprodukter. För en fattiglapp som jag vore 100~150 kr en skillnad.

Förövrigt tycker jag att ni sköter er ordentligt så fortsätt så

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Jag håller med Fraggel här ovan, och tycker också att ni borde ha ett utlämningsställe. De flesta gånger som jag beställer datorprodukter är när något har gått sönder och då tycker jag att det är ganska viktigt att man får det snabbt(eller så är det bara jag som är otålig;)). Det är därför som jag oftast använder mig av Inwarehouse och Webbhallen, som har utlämmningsställen här i stockholm.

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Har beställt komponenter som företagskund ganska många gånger från dustin och tycker faktiskt det har fungerat lika bra varje gång.

Dom gånger jag reklamerat saker har det oxå gått väldigt smidigt. När vi fick en tasig skärm utbytt samma dag vi reklamerade den tycker jag var stakt jobbat!

Helt klart ett ställe jag kommer fortsätta köpa prylar från!

Om man ska komma med lite kritik oxå så tycker jag att ert stortument kunde varit lite större. Mycket produkter från samma tillverkare, skulle gärna se att ni tog in flera olika märken.

Permalänk
Medlem

Hmm.
Jag har bara handlat hos er en gång. Det gick snabbt att få min mobiltelefon. Men 2 månader innan garantin tog slut så fick jag problem med den. Men tyvärr så svarade inte eran support på mina 3-4 mail. Och flickan på kundservice bad mig att ringa "supporten". Lång väntetid så jag orkade inte ringa igen, väntetiden gjorde så att garanti tiden gick ut. Lade telefonen i min hylla och tänker inte handla mer hos er. Men mina fjuttiga inköp är säkert ingenting värt.

Tack och hej!

Permalänk
Dustin
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Hmm.
Jag har bara handlat hos er en gång. Det gick snabbt att få min mobiltelefon. Men 2 månader innan garantin tog slut så fick jag problem med den. Men tyvärr så svarade inte eran support på mina 3-4 mail. Och flickan på kundservice bad mig att ringa "supporten". Lång väntetid så jag orkade inte ringa igen, väntetiden gjorde så att garanti tiden gick ut. Lade telefonen i min hylla och tänker inte handla mer hos er. Men mina fjuttiga inköp är säkert ingenting värt.

Tack och hej!

Hej,

vad var det för mobiltelefon? Vi har ju ingen verkstad själva utan hänvisar vanligtvis till Engström Telecom för service, de kan fixa de flesta märken och de är dessutom snabba. Så det är det besked du borde fått direkt, det skall inte ta 2 månader. Mail försöker vi besvara inom 24 timmar, oftast så grejar vi det. Det finns inga mail från kunder vi inte besvarar.

Hydran:
Jag kollade faktiskt inte bilden
Även en kabel eller en liten adapter skickas i kartong av smidighetsskäl (för oss) men som sagt blir det ju lite dyrt för vissa artiklar.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Det har alltid fungerat fint fint att beställa från både Dustin och DustinHome.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Hmm.
Jag har bara handlat hos er en gång. Det gick snabbt att få min mobiltelefon. Men 2 månader innan garantin tog slut så fick jag problem med den. Men tyvärr så svarade inte eran support på mina 3-4 mail. Och flickan på kundservice bad mig att ringa "supporten". Lång väntetid så jag orkade inte ringa igen, väntetiden gjorde så att garanti tiden gick ut. Lade telefonen i min hylla och tänker inte handla mer hos er. Men mina fjuttiga inköp är säkert ingenting värt.

Tack och hej!

Så det är Dustins fel att du inte orkade ringa igen?

Permalänk

Saknar utlämningsställe. (Som privat person)
Handlar därför av inwarehouse om jag behöver grejerna direkt.
Har beställt endel av dustin genom olika jobb då har allt fungerat tillfredsställande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

vad var det för mobiltelefon? Vi har ju ingen verkstad själva utan hänvisar vanligtvis till Engström Telecom för service, de kan fixa de flesta märken och de är dessutom snabba. Så det är det besked du borde fått direkt, det skall inte ta 2 månader. Mail försöker vi besvara inom 24 timmar, oftast så grejar vi det. Det finns inga mail från kunder vi inte besvarar.

Hydran:
Jag kollade faktiskt inte bilden
Även en kabel eller en liten adapter skickas i kartong av smidighetsskäl (för oss) men som sagt blir det ju lite dyrt för vissa artiklar.

Mvh
Mikael Carinci

Och varför ska jag vända mig till engströms när det är er jag köpt telefonen av?

Permalänk
Medlem

MikaelC.

Jag har efter många affärer med Dustin haft problem en gång. Det var med en Philipsskärm. Det saknades manual och en cd-skiva som innehöll lightwave programvara.
Jag kontaktade Dustin och de kunde inget göra mer än att hänvisa mig till Philips support. Väl på Philips support fick jag tala med en finländare som kunde finska eller danska och var inte så lätt att förstå.
I vilket fall så hänvisade de till inköpsstället. De kunde inte skicka mig materialet utan det skulle säljaren ordna via sin återförsäljare.

Återigen ringde jag till Dustin. Fick denna gången tala med en annan person som också hänvisade till Philips. Jag förklarade att Philips hänvisade mig till säljaren. Fick återigen till svar att ringa Philips.
Jag sa så att de kommer ändå att hänvisa mig tillbaka till Dustin. så ni måste hjällpa mig lösa det här.
Fick då ett stöddigt svar att "Dustin bara förmedlar köp av produkter".
Där satt jag i ett moment 22 och fick ingen hjälp. Orkade inte tjafsa mer.

Kommer då osökt in på hänvisningen till Engströms och p4zz telefon samt era försäljningsvillkor.
I dem står att ni tar er rätten att hänvisa till respektive tillverkare som har service och support.
Enligt denna texten gör ni det lätt för er och låter kunden göra jobbet med era garantiärenden. Alla som ringt några supporter vet att man ofta får tala Engelska, vilket också framkommer i era villkor.
Hur går det sen med frakten? Tillverkaren kommer knappast ersätta min frakt när jag skickar in en produkt eftersom de inte har sålt varan och inte går under konsumentköplagens regler.

Jag handlar mycket i datorväg av Dustin (samt komplett) och det har blivit ganska mycket under åren. Jag har dock inte haft några större problem, förutom skärmen, som jag behövt reklamera. Jag är nöjd med Dustin, men som man säger så märker man hur bra ett företag är först när man får problem.
Så om jag får problem kommer ni då hänvisa mig hit och dit till tredje part eller kommer ni sköta reklamationen helt och hållet?Säljaren är ju alltid skyldig att emot varan.

Så vad gäller? Om en hårddisk går sönder under garantitiden hänvisar ni mig då att skicka den till holland eller annat land?

Om jag tolkat det hela rätt enligt era köpvillkor hänvisar ni garantiärenden vidare till tillverkaren och låter kunden lösa problemen med tredje part?

Jag vet att ni bytt ut exempelvis hårddiskar själva, men faktum kvarstår, era köpvillkor.
Vill gärna reda ut detta.

Läs gärna detta och kommentera. Jag tror du kommer känna igen dig.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5356419...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Och varför ska jag vända mig till engströms när det är er jag köpt telefonen av?

För att det, antagligen, är en auktoriserad serviceverkstad för mobiltelefoner och det är hos en sådan garantireperationer görs hos.
Det dustin skulle ha gjort om Dom tog emot din telefon skulle vara att skicka in den dit, då är det väl betydligt smidigare och snabbare att du som kund, själv, får skicka in din telefon dit direkt istället för att först skicka den till Dustin, sen dom till Engströms, Engströms till Dustin och sen Dustin till dig?

Detta är ett standardförfarande när det gäller just mobiltelefoner, och säkert fler saker, så det är inte Dustins fel, i stort sett ALLA onlinebutiker skulle också refererat dig till en auktoriserad serviceverkstad.

Inte Dustins fel att du är så lat att du, under 2 månader, inte bemödar dig att ringa för att få svaret direkt utan istället sitter och desperat klamrar fast på tron att snart, snart, kommer ditt mail att besvaras och telefonen blir hel som genom ett mirakel.

Skyll dig själv skulle jag vilja säga...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är trevligt när e-handelsföretag har bilder från sina lokaler och anställda på hemsidan. Det ger ett seriöst intryck och så slipper man fundera över saker som om företaget bedriver garage- eller kanske t.o.m. bluffverksamhet.
Nu är ju fallet inte så med Dustin men jag har funderat över det några gånger när jag beställt från mindre kända onlinebutiker.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
För att det, antagligen, är en auktoriserad serviceverkstad för mobiltelefoner och det är hos en sådan garantireperationer görs hos.
Det dustin skulle ha gjort om Dom tog emot din telefon skulle vara att skicka in den dit, då är det väl betydligt smidigare och snabbare att du som kund, själv, får skicka in din telefon dit direkt istället för att först skicka den till Dustin, sen dom till Engströms, Engströms till Dustin och sen Dustin till dig?

Detta är ett standardförfarande när det gäller just mobiltelefoner, och säkert fler saker, så det är inte Dustins fel, i stort sett ALLA onlinebutiker skulle också refererat dig till en auktoriserad serviceverkstad.

Inte Dustins fel att du är så lat att du, under 2 månader, inte bemödar dig att ringa för att få svaret direkt utan istället sitter och desperat klamrar fast på tron att snart, snart, kommer ditt mail att besvaras och telefonen blir hel som genom ett mirakel.

Skyll dig själv skulle jag vilja säga...

Orka? Och då menar jag det också. Jag känner mig tryggare när jag skickar in telefonfan till dom jag köpt den av. För det andra bölar dom om att man ska göra en "soft reset" och se hur det går. Det innebär att jag ska ladda ner massa shit och sitta och laga min egen telefon. Jag menar, vad är detta?
Jag har sagt till servicekillen på Engströms att det ÄR hårdvaran då telefonen tappar täckning helt och hållet, sedan dör den. Man får knacka till den där bak för att den ska hitta täckning igen. Och jag har inte tappat den eller så.
Absolut inte min uppgift att göra detta. Hur som helst så är jag inte ute efter nån kompensation av Dustin. Men jag tycker att det är fördjävligt. Och att folk ger dom goda kommentarer förvånar mig. Vissa har säkert handlat nån skitsak nångång och blossar upp allt med "FYFAN VAD BRA BUTIK ASSÅ!!11"..

Vore bra om de som haft problem med sina varor an skriva hur det gick med reklamation och dylikt.
Så får vi se om folk med trasiga varor blivit behandlade som jag.

Permalänk
Medlem

@ p4zz

Skulle Dustin generellt skött sina reklamationsärenden på ett dåligt sätt
kan du lugnt räkna med att det funnits trådar om detta.

Bara kolla i forumet så finns det företag som fått mycket och mer
kritik för det.

Finns ingen anledning för folk att hålla tyst om något företag missköter sig, oavsett vilket.

Säger inte att din kritik är obefogad, bara att Dustin troligtvis inte har så många missnöjda kunder, men det finns säkert några som är det av någon orsak.

Permalänk
Medlem

Faktiskt också nöjd med Dustin. Det enda dåliga jag kan komma på är färgerna på er sida de känns så smörigt på ngt vis:) Med andra ord så föredrar jag att bläddra i katalogerna vi får hem hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
@ p4zz

Skulle Dustin generellt skött sina reklamationsärenden på ett dåligt sätt
kan du lugnt räkna med att det funnits trådar om detta.

Bara kolla i forumet så finns det företag som fått mycket och mer
kritik för det.

Finns ingen anledning för folk att hålla tyst om något företag missköter sig, oavsett vilket.

Säger inte att din kritik är obefogad, bara att Dustin troligtvis inte har så många missnöjda kunder, men det finns säkert några som är det av någon orsak.

Helt riktigt.. Men om vi nu skulle granska alla "Fyfan vad bra butik" inlägg så är det säkert någon som bara handlat där en enda gång och fått hem varan snabbt.
Jag kan säkert ha fel. Men som jag ser det, enligt deras regler så gäller det bara att sälja, garanti och annat skiter dom fullständigt i. Utan hänvisar till någon sleten verkstad eller vad man nu ska kalla det som inte orkar engagera sig i kundens problem, som i mitt fall vägrar acceptera att det är ett hårdvarufel.
Jag har då aldrig varit med om att en butik ber kunden felsöka själv.
Jag är van vid att man lämnar in sin produkt och beskriver felet, resten sköter butiken. DET är service. Därför ser jag ingen mening med att handla från Dustin när man får felsöka själv och ringa och ha sig när priserna är höga. Vissa kommer nog skriva "snabb leverans". Visst, men jag föredrar hellre en irl butik, när varorna kostar samma sak. Där kan man iallafall klaga ordentligt när nånting inte är som det ska.

Permalänk
Medlem

Köpte för ett tag sedan en digitalkamera, Sony DSC-P100, hos Dustin. Dock importerad, men drygt 400-500 kr än billigaste konkurrent. Jag beställde den på fredagen och fick den på måndagen. Jag kan inte begära bättre leverans!
Fortsätt med vad ni gör.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Helt riktigt.. Men om vi nu skulle granska alla "Fyfan vad bra butik" inlägg så är det säkert någon som bara handlat där en enda gång och fått hem varan snabbt.
Jag kan säkert ha fel. Men som jag ser det, enligt deras regler så gäller det bara att sälja, garanti och annat skiter dom fullständigt i. Utan hänvisar till någon sleten verkstad eller vad man nu ska kalla det som inte orkar engagera sig i kundens problem, som i mitt fall vägrar acceptera att det är ett hårdvarufel.
Jag har då aldrig varit med om att en butik ber kunden felsöka själv.
Jag är van vid att man lämnar in sin produkt och beskriver felet, resten sköter butiken. DET är service. Därför ser jag ingen mening med att handla från Dustin när man får felsöka själv och ringa och ha sig när priserna är höga. Vissa kommer nog skriva "snabb leverans". Visst, men jag föredrar hellre en irl butik, när varorna kostar samma sak. Där kan man iallafall klaga ordentligt när nånting inte är som det ska.

Jag förstår ditt resonemang och det är inte meningen att man skall fixa nåt själv som det är fel på. Det är oftast när man får problem man märker hur bra en butik egentligen är.

Jag tillhör dem som är nöjd med Dustin och deras snabba leveranser
och snabba mailsvar.
Alla är alltid nöjda tills det blir problem. Sen är frågan hur bra det löses.
Har själv för dåligt underlag för att avgöra hur Dustin fungerar för
att dra en slutsats. Jag vart lite sur för hur de hanterade min skärm som
jag tidigare skrev, men jag dömde inte ut dem den gången. Men skulle det gå lika dåligt nästa gång blir utgången en annan.

Fysisk butik är alltid bäst, men när man får hala upp hundralappar extra
varje gång blir det näthandeln, eftersom pengar inte växer på träd

Permalänk
Dustin

Hej,

p4zz:

Givetvis kan man skicka in mobilen till oss om man så önskar. Det som händer är att man lägger på tiden för transport till oss, från oss till Engströms, från Engströms till oss, från oss till dig. De flesta är inte nöjda med att vänta den extra tiden det tar. Ang frakten kan man kontakta oss så skickar vi en adresslapp så man kan skicka varan direkt till servicecenter utan att betala nån frakt.

De flesta tillverkare har pick up and return service, dvs de står för hela flödet själva.
Meningen är inte att det ska upplevas som att vi inte tar problemen på allvar, meningen är att kunden i slutändan ska få vänta så kort tid som möjligt.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Orka? För det andra bölar dom om att man ska göra en "soft reset" och se hur det går. Det innebär att jag ska ladda ner massa shit och sitta och laga min egen telefon. Jag menar, vad är detta?

'

1. Ringer du in till en tillverkare så kommer dom be dig göra lite allmän felsökning (t.ex. om du ringer till dell så kommer dom be dig formatera datorn för att utesluta mjukvarufel, ringer du till d-link eller liknande så kommer dom be dig göra en factory reset på routern, o.s.v.).
Varför skulle det vara annorlunda hos Sony Ericsson/Nokia/Samsung/LG eller vilken mobiltillverkare du nu har.

2. Om serviceverkstaden får in en Hel telefon som blivit anmäld trasig så kommer du åka på att få betala för att ens få tillbaka den olagad (Felsökningsavgift, runt 300kr)...
Gör du då inte hellre en liten lätt felsökning och verkligen utesluter mjukvarufel än att få betala 300kr?

3. Tycker du inte att det är bättre att ev. kunna laga telefonen på 30 minuter själv, än att skicka in den och vänta i 2 veckor på att få en den reparerad...

Och Jo, det är Ditt jobb att felsöka en hårdvara innan du skickar in den. Du tror inte du behöver felsöka hårdvaran om du behöver felanmäla en Router alt. TV nån gång?
Dom kommer antagligen be dig testa dra ut sladden, trycka nån ful knappkombination för att resetta den, brumma runt lite med olika konstiga felsökningar som "testa ett annat jack, kolla så att du inte har något som stör" eller liknande.

Klagar du lika mycket då på att det "innebär att jag ska ladda ner massa shit och sitta och laga min egen XXXXX" om någon säger "Du det där kan vara en bugg i SP2, ladda ner KB884022 för att fixa det.." då du måste "ladda ner massa skit och laga min egen dator" då?

Tycker din kritik är obefogad, eller så är du bara obelevad i hela garantiåtgärds-förfarandet...

Jag har varit precis lika sur på en serviceverkstad åt SE en gång i tiden, men förstår nu efter ett par år att det faktiskt är så det går till i majoriteten av fallen..

Visst hade det varit mycket smidigare att bara skicka in den till återförsäljaren, men det innebär extra tid att vänta på en ny..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.