Permalänk
Medlem

Hej

Jag måste komma med negativ kritik till Dustinhome.

Har rätt stor erfarenhet av andra butiker ,eftersom handlar rätt ofta på nätet, men måste säga att Dustinhome är den sämsta butiken jag har handlat ifrån . Kundservice existerar inte och de bryr sig inte alls om privata personer.
Eftersom de har fraktfritt denna månad så pasade jag på och beställde
några artiklar .De hade alla på lager utom en, som det har stått leveranstid
1-2 dagar. Tredje dagen när jag trode att man kan förvänta sig att de ska skicka ordern ,till min förvåning har de ändrat leverans tiden till ej i lager.

Jag meilade de och de fick besked att jag ska få grejorna om ca 1 vecka.
Men dagen efter ,igen till min förvåning har de ändrat leverans datumet på
min order och anget preliminär datum som är 3 veckor framåt
Eftersom jag behövde en av grejorna ,så frågade jag om de kunde skicka bara den, först ,och resten när ordern blir komplett.Jag krävde ingen kompensation till felaktigt leveransupgift vid bestälningen utan tyckte att
de kunde skicka den artikeln ,som jag behövde ,eftersom de var skyldiga till
att jag inte delade order i två delar från början.(rimlig krav tycker jag)
Men jag fick blankt NEJ utan nån förklaring eller ursäkt, eller nån förslag om
hur ska man lösa det på bästa sättet.
På de 3 meil jag fick från de har de inte skrivit sammanlagt mer en 20 ord.

Så jag var så iriterad på deras bemötande att jag avbeställde order och beställde den på Datorhandeln istället till bätre pris och kunde hämta grejorna dagen efter.(bor i Malmö och de har alt. att hämta i butik så sliper man frakten)

Har en kompiss som hade stora problem med trasiga grejor under garanti tiden ,som de hänvisade till tilverkare.

Så jag säger en gång till DUSTINHOME- ALDRIG MER!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har en kompiss som hade stora problem med trasiga grejor under garanti tiden ,som de hänvisade till tilverkare.

Fullt naturligt, ofta är det andra verkstäder som har hand om service på garantiärenden.

Har bara bra att säga om Dustin, som många andra.

Permalänk
Dustin

Hej!

Markolio:
Det är alltid tråkigt när man inte kan leverera i tid och givetvis leder det till irritation.
Vårt ordersystem är uppbyggt på följande sätt för att man skall få en bra uppfattning om hur lång löeveranstid man kan förvänta sig. Om varan står 'I lager' så har vi den på hyllan. Om lagerstatus är '1-2 dagar' betyder det att varan finns på lager hos någon av våra distributörer. Om varan står som 'Ej i lager' så finns den inte på lager hos oss och inte heller hos distributör. Då är leveranstiden oviss.

En vara som har lagerstatus 1-2 dagar brukar man vanligen få fram just på den tiden. Tyvärr är vi inte de enda som handlar av våra distributörer vilket innebär att en vara kan finnas på deras hylla när du lägger din order. När vårt inköp går iväg har någon annan redan köpt in denna vara och är distributörens lagerfil eller logistik inte optimal tar det någon dag innan det märks hos oss. Det är inte ofta det händer men det inträffar.

När varan väl har lagerstatus 'ej i lager' är leveranstiden som jag sa oviss, då får vi lita till vad tillverkaren ger distributören och de beskeden kan ändras efterhand, därav benämningen preliminärt leveransdatum.

Det var en liten förklaring till varför det blivit som det blivit i just ditt fall.

När det gäller delleveranser så borde du dock kunnat få produkten som fanns i lager på en ny order.

Jag ber om ursäkt för strulet du fått och för att du fått felaktiga besked men hoppas att detta åtminstone var en hyfsad förklaring till orsaken.

Mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara ge er en stor tumme upp

Ni skickade ett paket från Stockholm till mig i södra skåne på ca. 20 timmar. Inte ens datorbutiken som finns i staffanstorp några mil från mig brukar leverera så snabbt

Fast detta är kanske något som Posten borde höra.

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma på som saknas är SMS-avisering
så man slipper vänta en extra dag på avin (eller att åka till postcentret och tigga till sig avin)
Annars tummen upp som föregående talare

Permalänk

Som blomman sa, fast via mail. SMS kostar mer att skicka ut för er dessutom, medans mail är billigare. Fast jag tror inte det är NI som kan göra så mycket, utan posten. Eller?

Jag önskar att ni INTE försöker konkurrera ut andra butiker genom att sänka priset på varorna ännu mer. Detta kommer nämligen att skada er support, och då finns det ingen anledning att handla av er längre. Ert rykte om bra support är som ni säkert vet mycket högt, och försvinner det så försvinner kunderna.

Sedan skulle det vara bra om det fanns någon funktion att få datorerna ihopbyggda. Självklart är ni inga datorbyggare, men det hade varit rätt skönt om man slapp bygga ihop systemet själv. Visst finns datorbutiken och komplett, men dom har sämre support och på senare tid har dom börjat nitat datorerna (vilket gör det omöjligt att senare sätta in hårddiskar mm). Och att köpa märkesdatorer är inte direkt något som man vill göra...
Kanske man kan ha ett företag som bygger ihop datorerna? ni skickar delarna, dom bygger ihop, sedan skickas paketet. SJÄLVKLART måste kunden betala en del för att få det hela ihopsatt. En tusenlapp (exl. OS-inst) eller lite mer är inget problem i mitt fall (Datorbutiken och Komplett tar runt 600-1000 (exl. OS-inst) om jag inte har fel).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Sedan skulle det vara bra om det fanns någon funktion att få datorerna ihopbyggda.

Varför inte bara att dom monterar processor och fläkt som många tycker är nervöst att fixa själv och därigenom är villiga att betala nån hundring för detta + att det blir lättare att frakta det då det blir två lådor mindre antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
funktionen finns inte i dagsläget men jag har noterat önskemålet. Jag är osäker på om det går att lösa rent tekniskt på ett bra sätt, om du har exempel på en site som tillämpar detta så vore det toppen.

<edit> önskemålet är framfört till våra systemutvecklare... </edit>

Mvh
Mikael Carinci

Kanske någon som har tipsat redan om en sida som har det funktionet
men http://www.discshop.se/ har ju funktionen att man kan "bevaka" en film om den är slut så får man mail när dom fått filmen i lagret.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Lysande leveranstid, men det har så många redan tagit upp.
Beställde igår vid ca 19.00 och paketet fanns att hämta redan 13.00 idag, suveränt

Permalänk
Hedersmedlem

MikaelC: Ni skulle kunna ta in lite Samsung-diskar tycker jag. Samsung P120S 250GB är ganska populär men jag hittar inte den hos er.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Markolio:
Det är alltid tråkigt när man inte kan leverera i tid och givetvis leder det till irritation.
Vårt ordersystem är uppbyggt på följande sätt för att man skall få en bra uppfattning om hur lång löeveranstid man kan förvänta sig. Om varan står 'I lager' så har vi den på hyllan. Om lagerstatus är '1-2 dagar' betyder det att varan finns på lager hos någon av våra distributörer. Om varan står som 'Ej i lager' så finns den inte på lager hos oss och inte heller hos distributör. Då är leveranstiden oviss.

En vara som har lagerstatus 1-2 dagar brukar man vanligen få fram just på den tiden. Tyvärr är vi inte de enda som handlar av våra distributörer vilket innebär att en vara kan finnas på deras hylla när du lägger din order. När vårt inköp går iväg har någon annan redan köpt in denna vara och är distributörens lagerfil eller logistik inte optimal tar det någon dag innan det märks hos oss. Det är inte ofta det händer men det inträffar.

När varan väl har lagerstatus 'ej i lager' är leveranstiden som jag sa oviss, då får vi lita till vad tillverkaren ger distributören och de beskeden kan ändras efterhand, därav benämningen preliminärt leveransdatum.

Det var en liten förklaring till varför det blivit som det blivit i just ditt fall.

När det gäller delleveranser så borde du dock kunnat få produkten som fanns i lager på en ny order.

Jag ber om ursäkt för strulet du fått och för att du fått felaktiga besked men hoppas att detta åtminstone var en hyfsad förklaring till orsaken.

Mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Jag tackar för svaret men, hur förklarar du att när jag avbeställde order,på min orderhistorik
har det stått preliminär datumet som är 10 dagar framåt,och samtidigt på er hemsida för samma vara har det stått leveranstid 1-2 dagar?
Och för det andra ,när jag frågade om delleveransen (som jag tyckte att ni borde ställt up
på eller kommit på nån förslag ) så fick jag följande svar:

Tyvärr så kan vi inte göra ett undantag och göra en delleverans från Dustinhome.

Vänliga hälsningar
Christoffer Sandberg

Och nästa vid avbestälningen:

För övrigt finner jag personligen informationen gällande delleveranser på Dustin Home vara tydlig: "Order hos Dustin home AB kan tyvärr ej dellevereras".

Vänliga hälsningar

Melinda Rundström

Tycker du själv att det är godtagbart för mig som kund, att få de svar jag fick efter
det händelseförlopet på min order?

Det är för dåligt, tycker jag ,och jag kan inte rekommendera er till nån.
Jag är medveten om att jag själv är inte stor förlust för er men rykte sprider sig fort.

MVH

Och Weezer om du tycker att det är OK att behöva kontakta tilverkare i stället för butik där du köpte grejorna då får du göra det men jag tycker inte att det är OK.

Permalänk

Tummen upp ännu en gång för Dustins superbra kundservice och leveranstider.

Jag beställde en massa små tillbehörsgrejer förra veckan och det fanns en speciell produkt som Dustin ej hade i sitt sortiment. Jag ringde då kundservice och undrade om dom inte kunde ta in denna produkt så jag slapp beställa den från någon annan. Jag såg att de sålde andra produkter från leverantören så jag gav dom leverantörens artikelnr och fråga om det gick att ordna. En timme senare fick jag ett mail om att den nu gick att köpa från deras sortiment samt deras art nr. Dagen efter fanns den i lager och ytterligare en dag senare hade jag min order. Det kallar jag kundservice!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markolio

Och Weezer om du tycker att det är OK att behöva kontakta tilverkare i stället för butik där du köpte grejorna då får du göra det men jag tycker inte att det är OK.

Och då litar folk på de 100-tals personerna som säger att Dustin är skitbra eller ett ytterst litet fåtal som endast undantagsvis har blivit dåligt bemötta?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Och då litar folk på de 100-tals personerna som säger att Dustin är skitbra eller ett ytterst litet fåtal som endast undantagsvis har blivit dåligt bemötta?

Det får var och en avgöra vem de ska lita på, och då tycker jag att det är jävligt viktigt att man skriver egna erfarenheter.
Jag bryr mig inte om butiken heter Dustinhome eller annat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att DATORKOMPONENTER ska komma före DATORTILLBEHÖR i eran lista, det är irriterande för varje gång man ska leta efter hårdvara klickar på den som är under DATORER alltså DATORTILLBEHÖR.. varje gång så tar det lite tid innan man inser att man skulle ha klickat på KOMPONENTER istället.
Kanske inte är världens grej, men det är inte mycket annat ni behöver ändra på så då säger jag detta, jag stör mig ganska mycket på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Jag tycker att DATORKOMPONENTER ska komma före DATORTILLBEHÖR i eran lista, det är irriterande för varje gång man ska leta efter hårdvara klickar på den som är under DATORER alltså DATORTILLBEHÖR.. varje gång så tar det lite tid innan man inser att man skulle ha klickat på KOMPONENTER istället.
Kanske inte är världens grej, men det är inte mycket annat ni behöver ändra på så då säger jag detta, jag stör mig ganska mycket på det.

Det beror inte på att det är alfabetisk orndning då? För ruckar man på det kan man ge sig fan på att någon stör sig på det istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Det beror inte på att det är alfabetisk orndning då? För ruckar man på det kan man ge sig fan på att någon stör sig på det istället

DatorTillbehör .... T
DatorKomponenter .... K

abcdefghij K lmnopqrs T ...

Du lever i en galen värld om det där är alfabetsordning

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Vart har du tänkt att jag ska skicka in den?
Jag tänker inte skicka in min telefon som kostade 4-5 tusen till nån jävla Engströms bara sådär utan att jag vet vad somgäller och får papper på att dom mottagit den.
För det andra så är det inte pga att jag är lat eller så. Utan jag lessnade på hur Dustin och Engströms hanterade det hela. Ladda ner massa skräp hit och dit. Och Dustin verkade inte bry sig alls då dom bara hänvisade mig till Engströms och dom i sin tur hänvisade till att jag skulle resetta telefonen.

skum är ordet..

krånglar en mobil kan man göra på olika vis... "har jobbat som mobilförsäljare"

1. Engström är en av sveriges största service ställen för mobiler
2. man kan kontakta företaget som tillverkat den.. det finns service verkstäder de kan hänvisa till nära dig t ex de har en världstäckande garanti...

annars tycker jag dustin gjorde rätt som hänvisa dig.. om man vill slippa extra vägen.. men engtröm är inte dom smartaste ibland heller...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Jag är jäkla nöjd med Dustin, bra priser och snabb leverans, rekomenderas!

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med dustinhome.se däremot så var det väldigt svårt att få besked ang en 3700+ som jag hade i min order. Väntade på den 10 dagar innan jag fick beskedet att den skulle komma in 28:e oktober ;(.
Så det blev en avbeställning på just den, men resten av ordern kom snabbt.

Dessutom så blev det en liten bonus: (taget från en annan tråd:)

"Idag när jag hämtade min order från dustinhome så fick jag 2st X800XL istället för 1st. Efter någon minuts velande segrande min höga moral och jag ringde kundtjänst och berättade hur det låg till.

De blev mycket glada (oväntat:)) och tackade så mycket.
Jag frågade lite försynt om jag kunde få lite rabatt på ordern jag just hämtat ut och fick till svar att de skulle "kolla upp" den saken.

Nåja hur det än blir med den saken så: "What goes around comes around"

Nu är kortet i alla fall på väg tillbaka, hoppas ni blir glada!

(Det som var jäkligt trist, vara bara att samma dag som jag fick hem denna, dator så dog mitt 754 kort och minnen på den då "gamla" datorn) Så nu har man bara en i alla fall....

Permalänk
Medlem

Den här tråden fick mig att beställa 1 raptor 36gb och en Seagate 200GB..
Hoppas att jag blir en nöjd kund.

Den enda jag kan säga nu är att betalningen gick oerhört smärtfritt och jag har nog inte insett än vad fan jag just gjorde.. men det kommer nog när jag tar ett kontouttdrag

Riktigt smidigt att bara klicka, fylla i säkerhetskod och betala.. Ni verkar ha ett gott samarbete med dom största bankerna. Efter det jag har läst här i tråden så borde ju mina hårddiskar komma på måndag e.v tisdag hoppas jag.

Tack för mig

Edit: följer det med kablar och sådant till hårddiskarna eller ska man köpa det själv?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Det brukar följa med moderkortet. Har du inte kvar dessa får du köpa nya.

Det följer alltså oftast inte med hårddisken.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Det brukar följa med moderkortet. Har du inte kvar dessa får du köpa nya.

Det följer alltså oftast inte med hårddisken.

Ok, då får man leta fram det också.... tack för svaret

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Har handlat från dustin några gånger och är helnöjd. Även skickat tillbaka en grej på öppet köp och det funkade helt perfekt :up:..

En liten grej jag undrar över bara, lägger ofta ordrar på kvällen som oftast blir skickade 08.00 eller liknande morgonen därpå, men det dröjer alltid till kvällen innan det ploppar upp "Stockholm Södra" på postens hemsida, hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Har handlat från dustin några gånger och är helnöjd. Även skickat tillbaka en grej på öppet köp och det funkade helt perfekt :up:..

En liten grej jag undrar över bara, lägger ofta ordrar på kvällen som oftast blir skickade 08.00 eller liknande morgonen därpå, men det dröjer alltid till kvällen innan det ploppar upp "Stockholm Södra" på postens hemsida, hur kommer det sig?

Posten kanske inte åker och hämtar bara ett paket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Posten kanske inte åker och hämtar bara ett paket.

Nej men då borde det inte stå att det är skickat förän posten har hämtat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Nej men då borde det inte stå att det är skickat förän posten har hämtat det.

du tror inte det är lite fördröjning på uppdateringarna på postens databas då?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Dustin skickar så många paket att posten förmodligen har flera hämtningar om dagen hos dem.
När dustin paketerat och lagt varan i vagnen anser de den som skickad.
Posten hämtar på sin runda och slutligen lämnas det av i tomteboda postterminal. Förmodligen scannas inte paketen förrän sorteringen senare på kvällen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Nej men då borde det inte stå att det är skickat förän posten har hämtat det.

Uhm, jo?

Såfort ordern blivit behandlat, paketerad och lagd i "utkorgen" så är den skickad...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Uhm, jo?

Såfort ordern blivit behandlat, paketerad och lagd i "utkorgen" så är den skickad...

Den är ju fortfarande inte skickad rent praktiskt?

Jag tycker inte det borde stå att den är skickad förän posten har hämtat den.