Permalänk
Medlem

Klassar väl inte riktigt in här med min 8104, men ändock, det sitter samma grafikkort i dem. Hur byter jag till Catalyst? Installationen stängs av direkt och säger att det inte finns något att installera till....

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Råkade igår spilla ut lite läsk på tagentbordet. Stängde av datorn direkt. Men hur länbge bör jag vänta innan allt har torkat? sen undrar jag oxo om det går att få låss tagenterna och hur man isf gör det? Har märkt att knapparna verkar sega... eller finns det något annat sätt att få bort klibbet.

Mvh Alex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Klassar väl inte riktigt in här med min 8104, men ändock, det sitter samma grafikkort i dem. Hur byter jag till Catalyst? Installationen stängs av direkt och säger att det inte finns något att installera till....

dhmodtool heter det nånting..
gå in på www.driversheaven.net
gå in i menyn på mobilty modder.
ladda hem filen. plus en extra fil (det står om den)
starta catalyst driversna. så att dom packas upp på hårddisken. (troligen har dom redan gjort det eftersom att du försökt installera. starta programmet du laddat hem. klicka på knappen som utför moddingen. sen är det bara att svara ja när den frågar om du ska installera driversna nu.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
dhmodtool heter det nånting..
gå in på www.driversheaven.net
gå in i menyn på mobilty modder.
ladda hem filen. plus en extra fil (det står om den)
starta catalyst driversna. så att dom packas upp på hårddisken. (troligen har dom redan gjort det eftersom att du försökt installera. starta programmet du laddat hem. klicka på knappen som utför moddingen. sen är det bara att svara ja när den frågar om du ska installera driversna nu.

tackar så mkt!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lindh
http://www.acer5020.info.se/

Guider -> Undervoltning

Jag har också 2 stora suddgummin som lyfter upp bakre delen av datorn så att luft enkalre kommer in under där fläkten sitter.. vet inte om det hjälper men det känns bra

Har testat det nu...har gjort allt under "management fliken" å tryckt apply, men när jag går tillbaka till "general filken" så har bara den första ändrats...va kan jag ha gjort för fel`?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gloin_88
Har testat det nu...har gjort allt under "management fliken" å tryckt apply, men när jag går tillbaka till "general filken" så har bara den första ändrats...va kan jag ha gjort för fel`?

det är bara det första värdet "current" som ska ändras..

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

okej...men jag ahr sänkt 4x till 0.975 och 9x till 1.300...och den sänktes bara 3-4 grader när ja spelar :s

hur varm ska cpu vara ungefär (vid spelade)?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hepp, har precis plåst burken och körde in Catalyst 5.10 drivarna (de utan CCC) med DHmodtool3.1. Dock så får jag ingen kontrollpanel. Kan alltså inte ställa 3d inställningar, powerplay eller sådant. Nån av er som fått det då ni kört in via DHmodtool?

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Medlem

nae de funkar för mig..

kan dock rekommendera omegadrivers istället, då de tydligen ska vara mkt bättre i spel men har kvar alla catalyst-funktionerna också.

du måste dock avinstallera ATI's helt å hållet innan du installerar omega's
( http://www.omegadrivers.net/ )

Permalänk
Graded.se

Tjenare. Har en 5024 som funkar kalas
Dock så har jag x antal usb diskar inkopplade som jag får ruggit tääskig speed från =/
2mb sek max =(
Finns det några värda usb confs eller något?

Permalänk
Medlem

hmmm.. varför har du den signaturen?

Permalänk

min dator är ju på reparation i tyskland nu, Finns det ngt sätt man kan kolla vart den är , Tex om den är på väg hem nu.

Jag har fått ett mejl ifrån dom där det står att den väntar på reparation men det var 2 dagar sen.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
min dator är ju på reparation i tyskland nu, Finns det ngt sätt man kan kolla vart den är , Tex om den är på väg hem nu.

Jag har fått ett mejl ifrån dom där det står att den väntar på reparation men det var 2 dagar sen.

'

enklast är att ringa acer supporten.. finns ett nummer på en lapp du fick.. dom brukar berätta lite mer detaljerat vad dom gjort med den eller vad dom ska göra.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

fick min 5021 idag, riktigt fin dator må jag säga.

Men hurfan fick ni bort Windows XP märket på den?mitt sitter så in i helsike, vågar inte ta i mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
fick min 5021 idag, riktigt fin dator må jag säga.

Men hurfan fick ni bort Windows XP märket på den?mitt sitter så in i helsike, vågar inte ta i mer.

Bänd lite med en kniv i alla hörn och ta i ordentligt med fingerkraft så är den väck.

Visa signatur

Acer Aspire 5021 Wlmi :turion64 (1600 Mhz) , Radeon X700 128 mb , 1Gb ram, 80 Gb HD + USB Sound Blaster Audigy 2 NX,
Logitech MX610, Thermaltake Coolpad
#3DMark 05: 2197 #3DMark 01:14350 #PcMark 05: 2380 #PcMark 04: 2989

Permalänk
Medlem

Hej

Fått min 5024, kalas

Visa signatur

//Jocke

Permalänk
Medlem

Ta datorn någon skada utav att man låter nätsladden sitta i typ jämt, även när datorn är avstängd?

Visa signatur

Acer 5021WLMi: AMD64 Turion 1.6Ghz | 1280MB Ram | 80GB HDD | Ati Radeon X700 128Mb | WIFI | 15.4 Widescreen | Iomega Silverline 250 gb |

Permalänk

Fick min 5024 igår, väldigt trevlig dator må jag säga. Dock är jag irriterad på allt skräp som ligger förinstallerat på den. Helt nystartad från fabrik körs det 40-45 processer på den (jämför med min stationära som kör 25 processer).
Dessutom är hårddisken partitionerad i två primära 45GB partitioner, och diskhanteraren visar att det även finns en 2,2GB utökad partition som heter PQSERVICE med statusen EISA-konfiguration. Detta blir dock bara 93,16GB... så var tusan är mina 7 GB som saknas?
- Uppätna av vilseledande marknadsföring

Vad vore bäst att göra? Låta det vara som det är, eller formattera och lägga in XP Pro?

Har försökt byta till NTFS filsystem, men "convert [enhet] FS:NTFS" vill inte fungera. Nån idé om varför?

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

En 100Gb disk ligger väl bara på 93 Gb för att windows räknar 1 Gb som 1024Mb medans disktillverjaren säger 1000Mb, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjolklarse
Fick min 5024 igår, väldigt trevlig dator må jag säga. Dock är jag irriterad på allt skräp som ligger förinstallerat på den. Helt nystartad från fabrik körs det 40-45 processer på den (jämför med min stationära som kör 25 processer).
Dessutom är hårddisken partitionerad i två primära 45GB partitioner, och diskhanteraren visar att det även finns en 2,2GB utökad partition som heter PQSERVICE med statusen EISA-konfiguration. Detta blir dock bara 93,16GB... så var tusan är mina 7 GB som saknas?

Vad vore bäst att göra? Låta det vara som det är, eller formattera och lägga in XP Pro?

Har försökt byta till NTFS filsystem, men "convert [enhet] FS:NTFS" vill inte fungera. Nån idé om varför?

installera om och partionera om hårddisken är nog den bästa lösningen..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
En 100Gb disk ligger väl bara på 93 Gb för att windows räknar 1 Gb som 1024Mb medans disktillverjaren säger 1000Mb, eller?

Mjo, så är det. Jag tänkte att det inte skulle diffa 7GB på grund av detta, men så blir det ju om man räknar lite... 100*(1000^3)/(1024^3) = 93,13. Fy så lurigt...

Märkte en annan sak också, nämligen att cd-läsaren låter något ofantligt när den läser från en cd. Låter ungefär som en borrmaskin Det är inte bara när man laddar i en cd, utan hela tiden när den läser. Har machtia (sp?) läsaren.. nån annan som det är likadant för?

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk

Ny hdd?

Någon som lyckats byta hdd?

JAg köppte en Hitachi travel star
på 100 gig 7200 rpm!

Men den passar ju fan inte i skit datorn!

Iriterande!
Någon mer som hafft problem!
Någon som har lyckats byta disk?
fins det någon kabel jag kan använda för att ansluta min disk?

Permalänk

2002 svar. Har tyvärr missat de sista 400 typ. Men min funkar som den ska.
DOck har jag en fråga. Hur många störs av fläkten. Själv hör jag den ibland. Men bara när jag tänker på det.

Egna slutsatser är att yttertemperaturen är VÄLDIGT avgörande. Vet att om jag öppnar fönstret för fullt blir den nästan alltid helt tyst.

Permalänk

hmm asså min dator är inne på reparation men jag vill veta EXAKT vilken sida man ska gå in och kolla för att se vart datorn är. Hittar inget på acers sida :S

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Re: Ny hdd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1eliasand87
Någon som lyckats byta hdd?

JAg köppte en Hitachi travel star
på 100 gig 7200 rpm!

Men den passar ju fan inte i skit datorn!

Iriterande!
Någon mer som hafft problem!
Någon som har lyckats byta disk?
fins det någon kabel jag kan använda för att ansluta min disk?

intressant att den inte passar. hur menar du att den inte passar? får den inte plats eller passar inte kablarna till den ?

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Sitter och läser på mina garantibevis. I en gammal post av DrDuM står det att han hade fått hämtservice för sin DOA, men i garantin kan jag bara hitta att man har rätt till carry-in service (inlämning) eller mail-in (inskick)...

DrDuM: Är det annorlunda garanti för 5021:an, eller hade du köpt till acer advantage eller nåt? (Alternativt att jag inte är tillräckligt duktig på att läsa i det finstilta )

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjolklarse
Sitter och läser på mina garantibevis. I en gammal post av DrDuM står det att han hade fått hämtservice för sin DOA, men i garantin kan jag bara hitta att man har rätt till carry-in service (inlämning) eller mail-in (inskick)...

DrDuM: Är det annorlunda garanti för 5021:an, eller hade du köpt till acer advantage eller nåt? (Alternativt att jag inte är tillräckligt duktig på att läsa i det finstilta )

enligt det jag har läst på något ställe så har man 1 års hämtservice.. läste aldrig någonting i det finstilta för att få reda på mer.
om du ringer till acer supporten och fixar upphämtning av den så kommer det nog inte vara några problem.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Re: Re: Ny hdd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
intressant att den inte passar. hur menar du att den inte passar? får den inte plats eller passar inte kablarna till den ?

Nu har jag fått i den!

Skäms lite!

Det sitter en liten metall pinne precis över där man skall trycka in hddn!
Och när jag försökte trycka in den satt pinnen ivägen, jag såg inte det!

Nej det är bara att ta under nageln unter pinnen och dra fingret uppåt
och sen är det bara att skjuta in hddn!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
enligt det jag har läst på något ställe så har man 1 års hämtservice.. läste aldrig någonting i det finstilta för att få reda på mer.
om du ringer till acer supporten och fixar upphämtning av den så kommer det nog inte vara några problem.

Läste lite mer i garantipapprena, och hittade att vid send-in får man ett RMA nummer och så får man skicka produkten med ett företag som Acer anger (utan kostnad för dig).

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjolklarse
Läste lite mer i garantipapprena, och hittade att vid send-in får man ett RMA nummer och så får man skicka produkten med ett företag som Acer anger (utan kostnad för dig).

japp ungefär så är det. och vad jag vet så står oftast UPS för upphämtningen. det var dom som hämta datorn hos mig iallafall.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se