Permalänk
Medlem

Är 2400mobile bättre än 2500mobile??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tronix87
Är 2400mobile bättre än 2500mobile??

2500 Mobile finns väll bara som Tbred? inte säker men tror det var så.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jag kolla på overclockers.co.uk nu och 2400 verkar vara en Tbred.
Men det står inget om 2500

Permalänk

Alla mobile e la barton? det trodde jag iaf

Permalänk
Medlem

t.ex. om det står så här AXMD2400FJQ4C då är det en barton.
det ser man på 4:an i slutet, så som jag fattat det iaf.
Och dom man köper från itbutikken t.ex. det är barton.

Permalänk
Medlem

TheDude: Stämmer.

Sen kan man ju kontrollera att det är 512kb L2 cache, för att vara på den riktigt säkra sidan.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Vadå sur?!, jag ska fan plåga denna stakare!J**** skit cpu!. Om det inte vore för att jag vill köpa ny mc så hade jag köpt en ny direkt!. Ska se om jag kan ordna bytes handel typ evapor block mot cpun. GRrrRRrr

Eftersom min 2500+ klockar runt 2600mhz så hade jag ju större förhoppningar med XP-M 2400+ Skulle denna processor klockat lika mycket som min 2500+ skulle ju köpet varit helt onödigt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Ingen som sett 2500+ Mobile XP-M (Barton/512) än att köpa ?

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När jag kör min barton 2500+ i mitt Abit nf-s 2.0 så kan jag inte köra fsb över 206. Minnena e twinmos dock inte bh5 kan det vara felet? kör cas 2,5 och högsta volten men ingen skillnad. Kommer problemet kvarstå när jag kastar in min XP-mobile 2400+ som e påväg med posten? Eller ligger problemet med min gamla barton 2500+?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Testa att köra minnet osynkat med processorn så lär du få veta

Permalänk
Medlem

Är det någon som har pinmoddat sin? Jag försökte pinmodda men då kunde jag knappt komma upp i orginal-frekvensen. Kan ha gjort fel misstänker jag, nån som har lyckats få bättre resultat? Man ska ju kunna få högre busshastighet med pinmod iaf...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Är det någon som har pinmoddat sin? Jag försökte pinmodda men då kunde jag knappt komma upp i orginal-frekvensen. Kan ha gjort fel misstänker jag, nån som har lyckats få bättre resultat? Man ska ju kunna få högre busshastighet med pinmod iaf...

På mitt NF7-s så pinmoddade jag processor till 166FSB, detta gjorde så jag kunde öka FSBn från 211 till 227..

Permalänk
Medlem

pinmodd? länk eller förklaring till hur man gör vore underbart!

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk

Skulle en sån här processor klara sig oklockad med passiv kylning?

Visa signatur

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten

Permalänk
Medlem

Ja, det tror jag.

om man har lite luftgenomströmning.

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag skall ersätta min gammla 1800+ Palomino som sitter på mitt Asus A7N8X Deluxe rev 2.0. Jag tror att jag skall köpa en 2500+. Jag har inga planer på att överklocka. Jag vill bara ha en snabbare och svalare CPU.

Jag har bara några små funderingar.
Kan jag fortfarande använda mina gammla PC2100-minnen?
Kommer den att gå direkt i rätt hastighet och spänning eller måste jag välja det manuellt?
Vilka temperaturer kan man räkna med med min Swiftech MCX462+?

Jag har en ställbar Enermax på den och vid den lägsta hastigheten ligger den nuvarande CPUn på ca 50°C.

MVH Thomas Svedin

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

äntligen har min kommit!
Dock är jag lite tveksam till hur bra den kommer vara...den "känns" inte riktigt kanon.
Det är iaf en AQYHA 0413 VPKW

återkommer ikväll när jag hunnit installera den och testa den lite

Permalänk

fick min cpu idag det är en:
AXMD2400FJQ4C T852213C40063
AQYHA 0413VPKW

ska byta prolle nu så får vi se vad denna går för

Permalänk

Ska bli intressant att se hur era nya AQYHA 0413VPKW klockar Glöm inte att posta resultaten i
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=26334...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

har bara hunnit testa lite än så länge...

primestabil i 2400MHz i 1.68V (enligt cpuZ, 1.7 eller 1.725V enligt bios)

Update 1: primestabil i 2500MHz i ~1.8V

Permalänk

Väntar oxå på resultat med spänning. Fick en likadan idag men jag väntar tills jag fått mina nya minnen från komplett.se innan jag river lådan, bökigt med vattenkylningen....215 x 12 skulle jag vara nöjd med...

Visa signatur

NF7-S V2.0 XP-M2400+ @ 218x 12 @1,85V on H2O (2616 MHz) NB on H2O
2x 512 Mb HyperXPC 3500 DDR @ 11-3-2-2 @ 2,9V
Power Color 9800XT

Permalänk
Medlem

jaja...verkar som jag nått max för min
den e primestabil i 2500MHz i 1.8V...men den vägrar att ens boota in i windows i 2600MHz med över 2V
Jag tycker det är mycket skummt att den bara dör sådär vid 2600. Verkar ju för fan som om den e låst...
Är lite besviken på cpun...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauf
jaja...verkar som jag nått max för min
den e primestabil i 2500MHz i 1.8V...men den vägrar att ens boota in i windows i 2600MHz med över 2V
Jag tycker det är mycket skummt att den bara dör sådär vid 2600. Verkar ju för fan som om den e låst...
Är lite besviken på cpun...

Det låter lite lågt kanske Min XP-M 2400+ är primestabil (visseligen körde jag bara 1 timme och 9minuter) vcore 1.792 2689mhz

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

lite besviken är man nog men cpuerna brukar juh bli lite bättre med lite inbränning, just nu har den primeat över 30 min i 2600mhz med 1.9vcore får se om det går köra 2700mhz sen med lite högre vcore. men nu ska den få stå i prime en dag eller 2 eller tills den failar

Permalänk
Avstängd

Ligger just nu efter ett par timmar med min nya Mobile på 2600MHz @ 1.93V.
Bootar dock inte i originalfrekvens med original spänning.
Fick en: AQYHA 0413 VPKW

Har slut på kylpasta så det är lite dåligt med sånt, Plus att muttrarna till min Alpha har slitits ut.
Så kylningen är inte optimal.

Men jag har en fråga.
Den vill inte upp i 2700 3dmarkstabilt ens vid 2.3v.
Hur kommer den sig att den inte klockar 100MHz ens 3dmarkstabilt med nästan 0.4V extra? Har inte ens övervägt prime i 2700.
Är det helt enkelt processorns tak?
Är det värmen? (50+ grader)
Är det nätagget som stoppar? (Chieftec 360W.)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ligger just nu efter ett par timmar med min nya Mobile på 2600MHz @ 1.93V.
Bootar dock inte i originalfrekvens med original spänning.
Fick en: AQYHA 0413 VPKW

Har slut på kylpasta så det är lite dåligt med sånt, Plus att muttrarna till min Alpha har slitits ut.
Så kylningen är inte optimal.

Men jag har en fråga.
Den vill inte upp i 2700 3dmarkstabilt ens vid 2.3v.
Hur kommer den sig att den inte klockar 100MHz ens 3dmarkstabilt med nästan 0.4V extra? Har inte ens övervägt prime i 2700.
Är det helt enkelt processorns tak?
Är det värmen? (50+ grader)
Är det nätagget som stoppar? (Chieftec 360W.)

Kan var processorns tak, nätagget.. eller bara att processor inte gillar hög vcore..
man brukar måste bränna in processorn lite innan den gillar högre vcore.. min förra barton var inte vidare förtjust i vcore över 1.85v

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Det låter lite lågt kanske Min XP-M 2400+ är primestabil (visseligen körde jag bara 1 timme och 9minuter) vcore 1.792 2689mhz

Arne Anka va glad att du fick en IQYFA eftersom AQYHA klockar sämre....visst finns det guld ex av AQYHA också men det är mycket störe chansh att man kommer högre med en IQYFA..

Tur att jag inte beställde en ny från Itbutikken eftersom det är stor risk att man får en AQYHA.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Ni kan ju vara glada som fick en AQYHA om man jämför med min (före detta) IQZFA

Ingen som har beställt någon 2200+ Mobile, de är också 35W och Barton, och finns dessutom i lager! Undra vad de kan tänkas ha för stepping..

Ingen ädel människa som vil beställa en och meddela hur de klockar?

Visa signatur

[ Workstation: Opteron 146 @ 3.0GHz | OCZ 600W | G.Skill GH 2-2-2-5 @ 250MHz+ | Nvidia 7800GT 3DMark 05: 9k+ | ATI X1900XTX ]
[ Ultraportable: Fujitsu-Siemens S7010 | Dothan 1.7Ghz | 1.7Kg ]

Permalänk
Medlem

fan fick inte min idag... men den borde komma på måndag då den inte är allt för långt borta :/

sen väntar jag på mitt nya nätagg, fick pli ett Antec True Power 550W från oc.se

Visa signatur

Stuff and things!