Hjälp! En vettig Wi-Fi kamera till husvagn

Permalänk
Medlem

Hjälp! En vettig Wi-Fi kamera till husvagn

Letat ihjäl mig men hittar inget vettigt alternativ till en trådlös, batteridriven och ip klassad Wi-Fi kamera att använda som backkamera till en husvagn.

Krav:
- trådlös bildöverföring
- batteridriven
- Wi-Fi för att kunna få bilden på mobilen
- IP klassad för att montera på utsidan av husvagn

Alla tips mottages!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Dum fråga men... har du backkamera på bilen?

Isf kan det inte vara en idé att skaffa en trådlös backkamera och ansluta till befintlig bildskärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Letat ihjäl mig men hittar inget vettigt alternativ till en trådlös, batteridriven och ip klassad Wi-Fi kamera att använda som backkamera till en husvagn.

Krav:
- trådlös bildöverföring
- batteridriven
- Wi-Fi för att kunna få bilden på mobilen
- IP klassad för att montera på utsidan av husvagn

Alla tips mottages!

Monterade biltemas trådlösa på en husvagn mina föräldrar hade för ett gäng år sedan (ser att dom har nåt liknande fortfarande.
Testade först att köra den "bakom" nummerskylten och knycka ström från skyltbelysningen.
Funkade bra.
Men ännu bättre blev det när jag flyttade den bakom bakfönstret.
Hängandes från gardinstången med ett par skruvar i en hylla och lite smältlim för att få den extra stadig.
Mindre gegga på linsen och man slipper oroa sig för om den är vädersäker eller inte.
Plus att sikten blev mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse62:

Dum fråga men... har du backkamera på bilen?

Isf kan det inte vara en idé att skaffa en trådlös backkamera och ansluta till befintlig bildskärm?

Det har jag men den är helt integrerad i Volvos infotainmentsystem, så tveksam till om det går att koppla på en till kamera bara sådär.

Skrivet av Svensktiger:

Monterade biltemas trådlösa på en husvagn mina föräldrar hade för ett gäng år sedan (ser att dom har nåt liknande fortfarande.
Testade först att köra den "bakom" nummerskylten och knycka ström från skyltbelysningen.
Funkade bra.
Men ännu bättre blev det när jag flyttade den bakom bakfönstret.
Hängandes från gardinstången med ett par skruvar i en hylla och lite smältlim för att få den extra stadig.
Mindre gegga på linsen och man slipper oroa sig för om den är vädersäker eller inte.
Plus att sikten blev mycket bättre.

Det va smart med bakfönstret, dessvärre saknar vår modell fönster bakåt… så behöver ändå skapa någon form av väderskydd för den. Tänker mig något plastglas typ.

Har kikat på Biltemas men hade gärna sluppit att ha en skärm till inne i bilen, därav Wi-Fi kamera kopplad till mobilen/padda.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop