Mitt namn är Edin och jag är ny på Redaktionen™

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Mitt namn är Edin och jag är ny på Redaktionen™

Hej forumet!

Du läste rätt, nu har vi TVÅ Edins på SweClockers.

Mitt namn är Edin Jusovic. Jag är 23 år gammal och är nyexad journalist från Södertörns högskola. Nu i veckan har jag tillträtt som nyhetsreporter här på SweClockers, vilket jag länge sett fram emot!

Men vem är jag?

Jag har i hela mitt liv varit en geek, jag har alltid älskat film, serier, animationer, gaming och teknik i allmänhet. Bland mina bästa barndomsminnen är när jag fick min första egna spelkonsol - en Xbox 360 - och när jag blev introducerad till Warhammer 40k. I övrigt har jag ett brinnande intresse för samhället i stort, främst finansmarknaden. Älskar dessutom musik, klättring och fotboll.

Under den korta journalistkarriären jag hittills haft har jag skrivit för branschtidningarna Dagens Opinion och Dagens Samhälle, men även den studentdrivna lokaltidningen Lundagård. SweClockers är mitt första uppdrag på heltid. Innan jag blev journalist jobbade jag företagsekonomiskt, med allt från marknadsföring till bokföring.

Vad vill jag bidra med?

Min högsta prioritering just nu är att komma in i alla rutiner och system på redaktionen, till vilket jag får god hjälp av den gode André att uppnå. Men samtidigt ska jag även rapportera så många nyheter som möjligt från teknikens värld. Jag hoppas att jag kan bidra med fler lokala och samhällsorienterade vinklar till rapporteringen och där uppskattar jag all hjälp jag kan få från er medlemmar! Jag är tacksam för alla tips jag kan få på vägen om olika utvecklingar och händelser. Tveka inte på att kontakta mig om du hittat något som du vill se på första sidan!

Vi hörs och ses vänner.

//Edin

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Välkommen brate.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Välkommen Edin! Skönt med en jugge till i gänget!

Viktiga frågor att svara på för att vi alla ska trivas bäst med dig!

Kebabpizza… fläsk- eller nötkött?
Gillar du ananas?
Sedan en retorisk fråga men jag hoppas du svarar rätt…
Gillar du lök?

Och då du är jugge så blir det frågor mer inriktade ditåt.
Favoriträtt från Balkan?
Hur ofta äter du pašteta?

Lycka till med nya jobbet! <3

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bussović:

Välkommen Edin! Skönt med en jugge till i gänget!

Viktiga frågor att svara på för att vi alla ska trivas bäst med dig!

Kebabpizza… fläsk- eller nötkött?
Gillar du ananas?
Sedan en retorisk fråga men jag hoppas du svarar rätt…
Gillar du lök?

Och då du är jugge så blir det frågor mer inriktade ditåt.
Favoriträtt från Balkan?
Hur ofta äter du pašteta?

Lycka till med nya jobbet! <3

Borde haft dessa frågor på antagningsprovet...

Stort välkommen @Edin_II!

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Enviro:

Borde haft dessa frågor på antagningsprovet...

Stort välkommen @Edin Jusovic!

Jag tar 1000kr efter skatt för varje gång ni skickar ut dessa frågor!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Bussović:

Välkommen Edin! Skönt med en jugge till i gänget!

Viktiga frågor att svara på för att vi alla ska trivas bäst med dig!

Kebabpizza… fläsk- eller nötkött?
Gillar du ananas?
Sedan en retorisk fråga men jag hoppas du svarar rätt…
Gillar du lök?

Och då du är jugge så blir det frågor mer inriktade ditåt.
Favoriträtt från Balkan?
Hur ofta äter du pašteta?

Lycka till med nya jobbet! <3

Tack Mr. Bussovic, skönt att vara här!

Jag instämmer att dessa frågor är av högsta vikt så vi reder ut detta nu.

Kebabpizza... bara nöt som gäller för min del!
Ananas är fantastiskt gott i alla sammanhang förutom på en pizza.
Jag älskar lök, tror inte det finns en grönsak jag använder mer till matlagningen.

Gällande balkanmat, det är svårt att besvara, finns många goda rätter. Jag tar det trygga alternativet och säger cevapi.
Jag måste dock erkänna att ju äldre jag blivit, desto mindre pasteta äter jag. Men det är fortfarande gott!

Tack för de goda önskningarna!

Permalänk
Medlem

Varmt välkommen! 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Haha jag har vart reggad på forumet nästan lika länge som du är gammal! Det ger ju lite perspektiv på nått sätt hur länge SweC har funnits ... och att en annan är en relik....

Välkommen!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Haha jag har vart reggad på forumet nästan lika länge som du är gammal! Det ger ju lite perspektiv på nått sätt hur länge SweC har funnits ... och att en annan är en relik....

Välkommen!

Ja nu känner man sig gammal, tack för påminnelsen

Välkommen @Edin_II!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Kul med nytt blod! Ser fram emot dina bidrag!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Välkommen @Edin_II! Bra smak, men ananas likt banan passar alldeles utmärkt på pizza. Det är sedan gammalt att man ska ta det lugnt med folk som ogillar en av världens bästa smaksättare, löken, och med det sagt ska du se upp för @Bussović.

Vill du ha något snabbt och nära kontoret rekommenderar jag Karlagrillens kycklingkebabtallrik. Deras vanliga kebabkött imponerar inte. Övriga lunchställen lämnar jag i @JonasTs trygga händer. Är du någonsin osäker på vad du ska välja för mat ute kopierar du honom – funkade för mig genom alla år (och han tröttnade aldrig på det).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni kört i 25 år utan redundans ?

Modigt

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Ananas är fantastiskt gott i alla sammanhang förutom på en pizza.

Jahapp å där behövs det nytt folk på redaktionen...

Kan inte ha reportrar som har fel...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Välkommen! Och roligt att du skriver vem du är och hoppas se dig i videos också om SweC får för sig att göra några fredagpaneler igen. Annars får du styra upp det!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Välkommen Edin. Härligt att Swec har hittat ännu en genommarinerad nörd som kan mata oss underhuggare med artiklar

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edin_II:

<Uppladdad bildlänk>

Hej forumet!

Du läste rätt, nu har vi TVÅ Edins på SweClockers.

Mitt namn är Edin Jusovic. Jag är 23 år gammal och är nyexad journalist från Södertörns högskola. Nu i veckan har jag tillträtt som nyhetsreporter här på SweClockers, vilket jag länge sett fram emot!

Men vem är jag?

Jag har i hela mitt liv varit en geek, jag har alltid älskat film, serier, animationer, gaming och teknik i allmänhet. Bland mina bästa barndomsminnen är när jag fick min första egna spelkonsol - en Xbox 360 - och när jag blev introducerad till Warhammer 40k. I övrigt har jag ett brinnande intresse för samhället i stort, främst finansmarknaden. Älskar dessutom musik, klättring och fotboll.

Under den korta journalistkarriären jag hittills haft har jag skrivit för branschtidningarna Dagens Opinion och Dagens Samhälle, men även den studentdrivna lokaltidningen Lundagård. SweClockers är mitt första uppdrag på heltid. Innan jag blev journalist jobbade jag företagsekonomiskt, med allt från marknadsföring till bokföring.

Vad vill jag bidra med?

Min högsta prioritering just nu är att komma in i alla rutiner och system på redaktionen, till vilket jag får god hjälp av den gode André att uppnå. Men samtidigt ska jag även rapportera så många nyheter som möjligt från teknikens värld. Jag hoppas att jag kan bidra med fler lokala och samhällsorienterade vinklar till rapporteringen och där uppskattar jag all hjälp jag kan få från er medlemmar! Jag är tacksam för alla tips jag kan få på vägen om olika utvecklingar och händelser. Tveka inte på att kontakta mig om du hittat något som du vill se på första sidan!

Vi hörs och ses vänner.

//Edin

Varmt välkommen!

Skrivet av Bussović:

Välkommen Edin! Skönt med en jugge till i gänget!

Viktiga frågor att svara på för att vi alla ska trivas bäst med dig!

Kebabpizza… fläsk- eller nötkött?
Gillar du ananas?
Gillar du lök?
Favoriträtt från Balkan?

Pft.. Pizza ska ätas med bönor, lök, čevapčiči, ajvar och kajmak!

Slovenien är den enda civiliserade delen av forna Jugoslavien.

P.S. Nikola Tesla var Österrikare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hejåhallå!

Skrivet av Edin_II:

Ananas är fantastiskt gott i alla sammanhang förutom på en pizza.

"Förutom" är ett väldigt udda sätt att stava "och" på, vad har du gått för utbildning egentligen?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Bildexpert

Välkommen Edin! Förhoppningsvis kan jag hälsa ordentligt nästa gång jag besöker Geeks vilket lär bli i slutet av veckan.

Permalänk
Medlem

Välkommen till Swec!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Välkommen i gänget!

Visa signatur

"Hopefully another 25 years with AMD!"

Permalänk
Medlem

Varmt välkommen tilll Sweclockers!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz