Komplett Geek Week och Bonanza 8 - Diskussion

Permalänk
Medlem

Har ni glömt lägga på rabatterna?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Har ni glömt lägga på rabatterna?

haha tänkte samma sak, känns ju dyrare enn innan “rean”.

Permalänk
Medlem

Släpps rabatterna någon viss tid eller? Eller är det här dom deals som gäller?

1 av 15 moderkort har nedsatt pris
3 av 16 RAM
2 av 14 lagring
0 av 12 luftkylning
5 av 12 AIO
4 av 27 chassi
3 av 12 nätagg

Permalänk
Medlem

Kallas detta verkligen ”rea” ? visa grejor är dyrare och visa är samma pris hos andra utan rea…

Permalänk
Medlem

Måste blivit nått fel eller? Eller aktiveras rean vid nån viss tid?

Permalänk
Medlem

Ser gärna bra deals moderkort till AM5, gärna på dom under 3000kr-klassen då det är allt vi gamers behöver. Sen hade självklart 7000 gpu serien varit trevlig att kunna hitta bra deals på

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med Geek Week om det bara är 30% av varorna ni skyltar med som är nedsatta?

Permalänk

Komplettartikeln - drops m.m. under veckan för Swec

Citat:

På måndag … varje dag ända fram till på fredag. Samtidigt blir det mängder av tävlingar, kampanjer och erbjudanden på Komplett.se … på jakt efter en och annan smaskig uppgradering.

Citat:

Komplett Geek Week - Start måndag 25 september

✅ …
✅ …
✅ Massvis av drops och erbjudanden hela veckan ut

Citat:

Komplett Geek Week exklusivt på SweClockers

En hel vecka med roliga tävlingar, erbjudanden och direktsänd final i Bonanza Live. Häng med i Komplett Geek Week exklusivt för SweClockers

@Komplett

Först och främst: Fint initiativ ni tar för Swec-medlemmar!

Lite osäker dock på vad som gäller denna gång, denna ”vecka”. Citaten ovan - från både huvudartikeln och tävlingsartikeln - får det att låta som att det är drops och erbjudanden hela veckan. Dessutom exklusivt för Swec.

(Om man bortser från ovanstående och utgår från tråden här, så tolkar jag det som att det enbart blir drops och erbjudanden exklusivt för Swec på fredag.)

Är det jag som missförstår?

Permalänk

Det här är ju episka deals igen... Ser inte bra ut när Webhallen (som Komplett äger) har bättre priser än det här. Folk är inte dumma och framförallt inte här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Att kolla ”erbjudanden” på Geek Week var tio minuter av mitt liv som aldrig kommer tillbaks.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag utgår ifrån att rabatten kickar in kl. 10.00 för nuvarande priser kan inte stämma. Vad jag kan se via prisjakts historia på priser så har många komponenter inte rört sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Jag utgår ifrån att rabatten kickar in kl. 10.00 för nuvarande priser kan inte stämma. Vad jag kan se via prisjakts historia på priser så har många komponenter inte rört sig

om dom inte rört sig så är det iofs rea fastän det kanske inte känns så då sakerna har blivit dyrare 🤔 men är dom billigare hos andra så är det ju skumt om det stämmer som nån skrev ovan?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

om dom inte rört sig så är det iofs rea fastän det kanske inte känns så då sakerna har blivit dyrare 🤔 men är dom billigare hos andra så är det ju skumt om det stämmer som nån skrev ovan?

Nja, håller inte med dig där. Om man tar exempelvis 3000:- för en produkt och sedan annonserar rea dagen efter med samma pris så är det ingen rea i min värld. Jag tror som sagt att rabatterna aktiveras vid kl. 10.00, hoppas åtminstone

Permalänk
Medlem

Till fredagen, dvs den riktigt bonanzan (;)) så vore det fint med en rabatterad Corsair MP600 MINI 1TB till min nya steam deck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Nja, håller inte med dig där. Om man tar exempelvis 3000:- för en produkt och sedan annonserar rea dagen efter med samma pris så är det ingen rea i min värld. Jag tror som sagt att rabatterna aktiveras vid kl. 10.00, hoppas åtminstone

ja e det samma pris som dagen innan så är det ju ingen rea, håller tummarna för kl 10.00 då men den stora rean är på fredag om jag förstått allt rätt iaf 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Nja, håller inte med dig där. Om man tar exempelvis 3000:- för en produkt och sedan annonserar rea dagen efter med samma pris så är det ingen rea i min värld. Jag tror som sagt att rabatterna aktiveras vid kl. 10.00, hoppas åtminstone

Vore konstigt , för alla timers går ju ut midnatt och ingen produkter syns innan ”släppet” . Jag tror this is it

Permalänk
Medlem

Ser att Fractal Terra är med där, är man ju sugen på men verkar endast vara svarta. En annan vill ju ha den gröna, även om den inte är i lager just nu!

Permalänk
Medlem

Det var ju likadant igår, inget hände kl 10 på "Battle station", det var fortfarande bara typ 10% av "deals" som var nedsatta. Det här är den mest förvirrade veckan någonsin.

Permalänk
Medlem

Satt uppe igårkväll trots viktigt kundmöte idag. Blev lite ställd efter 00:00 Helt sjukt vad man kan göra för lite rea på komponenter... Men det är lite som en uppesittarkväll med bingolotto fast för oss komponentnördar

Hursomhelst är jag fortfarande lite konfunderad på om det här var allt? Känns som något gått lite snett här och utan att döma för hårt så är det ju nästan alltid något strul med timers mm när Komplett har haft liknande saker för oss Sweclockare tidigare.

@Komplett Älskar initiativet men om ni väl gör något så "follow it through", när det blir halvdant så blir effekten nästan motsatt av vad jag misstänker att ni vill uppnå.

Så sänk nu Corsair SF750 mer så förlåter jag er för missad sömn, som den lättköpta kappvändare jag är

Permalänk
Medlem

Jag pratade med deras support och de tyckte också det var konstigt att det inte var mer rea men de hade tyvärr ingen mer info

Permalänk
Medlem

Som flera redan skrivit här och påpekat så är ju flera av varorna i rean inte ens nersatta i pris.

Ska det vara så? (tänk er Sverker Olofssons röst här)

Jag tycker att antingen ska dom varorna inte listas alls under rean eller sänkas så att det faktiskt är reapris på dom. Känns inte helt rätt att ha varor för ordinarie pris listade i en rea, tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem

5800x3d till vettigt pris på Bonanzan tack

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Satt uppe igårkväll trots viktigt kundmöte idag. Blev lite ställd efter 00:00 Helt sjukt vad man kan göra för lite rea på komponenter... Men det är lite som en uppesittarkväll med bingolotto fast för oss komponentnördar

Hursomhelst är jag fortfarande lite konfunderad på om det här var allt? Känns som något gått lite snett här och utan att döma för hårt så är det ju nästan alltid något strul med timers mm när Komplett har haft liknande saker för oss Sweclockare tidigare.

@Komplett Älskar initiativet men om ni väl gör något så "follow it through", när det blir halvdant så blir effekten nästan motsatt av vad jag misstänker att ni vill uppnå.

Så sänk nu Corsair SF750 mer så förlåter jag er för missad sömn, som den lättköpta kappvändare jag är

är på fredag det är för oss här på Sweclockers:)👌

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande detta är otroligt märkligt. Om man har en vecka med rea och dessutom marknadsför den mot entusiaster så bör man väll åtminstone välja komponenter som är prismässigt lockande. Sorterar man komponentkoll med några av våra större handlare här i Sverige så är dom knappt med i listan när det kommer till % rabatt. Supermärkligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Ser att Fractal Terra är med där, är man ju sugen på men verkar endast vara svarta. En annan vill ju ha den gröna, även om den inte är i lager just nu!

Inet 2 390 kr
Proshop 2 390 kr
Komplett 2 399 kr

Skynda fynda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

är på fredag det är för oss här på Sweclockers:)👌

Uttryckte mig lite slarvigt då jag ibland handlar som privatperson, alltså utan att ha min tröja med Sweclockers logga på medan jag fyndar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

Vore konstigt , för alla timers går ju ut midnatt och ingen produkter syns innan ”släppet” . Jag tror this is it

Skrivet av Libra-75:

Som flera redan skrivit här och påpekat så är ju flera av varorna i rean inte ens nersatta i pris.

Ska det vara så? (tänk er Sverker Olofssons röst här)

Jag tycker att antingen ska dom varorna inte listas alls under rean eller sänkas så att det faktiskt är reapris på dom. Känns inte helt rätt att ha varor för ordinarie pris listade i en rea, tycker jag iallafall.

Skrivet av ja6051058:

Inet 2 390 kr
Proshop 2 390 kr
Komplett 2 399 kr

Skynda fynda

https://www.komplett.se/product/1207265/datorutrustning/dator...

Dem finns under komplett geek week "rea" Fast på prisjakt har andra billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Som flera redan skrivit här och påpekat så är ju flera av varorna i rean inte ens nersatta i pris.

Ska det vara så? (tänk er Sverker Olofssons röst här)

Jag tycker att antingen ska dom varorna inte listas alls under rean eller sänkas så att det faktiskt är reapris på dom. Känns inte helt rätt att ha varor för ordinarie pris listade i en rea, tycker jag iallafall.

Totalt fel av Komplett. Massa grejor är inte ens på rea finns i listan och saker som är på "rea" är samma pris hos andra utan rea.
Kanske @Komplett kan svara på varför det är så?

Permalänk

Ska man slå in mågon kod för att få rea priserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Ska man slå in mågon kod för att få rea priserna?

Nej ingen kod