Specifikationerna för Google Pixel 8 Pro läckta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ingen trådlös laddning på 8:an utan bara på 8 Pro?

Enligt andra källor ska stanna kvar vid Qi 12W såsom Pixel 7 (deras egna laddare ska väl klara typ 20W men onödigt dyr). Dvs. inget "Qi2" stöd åtminstone som lanserades i januari i år men det är väl ganska väntat, finns väl lite hopp för nästa år.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerWigren:

Det är inte vidvinkeln i sig som ger pomperipossanäsa, det är avståndet mellan linsen och subjektet. En vidare vinkel gör att man får med mer bild runtomkring, vilket gör att man håller kameran närmare ansiktet om man inte vill ha med så mycket bild runtomkring, vilket orsakar pomperipossanäsa. Att croppa vidvinkelbilden ger samma effekt som att ha en mindre vid vinkel på objektivet (även om det också ger sämre bildkvalitet eftersom man då inte nyttjar hela sensorytan för bilden) eftersom man då håller kameran längre bort från näsan när man fotar. Egentligen måste kameran komma så långt bort som 2-3 meter från ansiktet för att man ska se naturlig ut med rätlinjig lins om man inte är exakt i mitten av bilden. Med en lätt fatförvrängning/fisheye-effekt kan man se naturlig ut betydligt närmare (men då ser omgivningen förvrängd ut istället).

Tack, jag vet hur en kamera fungerar!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

7 Pro är toppen men jag hoppas de kan förbättra kylningen och att prestandan blir lite bättre.

Tror inte kylningen i sig är problemet utan snarare att chippet inte är så effektivt i designen. Tensor G2 har två stycken "Big" ARM Cortex-X1 (2+2+4) när de allra flesta chip bara har en stor kärna. Nästan inget kan dra full nytta av två stora kärnor eftersom värmeutvecklingen slår i taket nästan direkt. Enligt ryktena ska G3 ha endast en 1x Cortex-X3 och vara en 1+4+4-design så den borde både gå kallare och ha bättre batteritid.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Innan man får veta hur lång den blir är det helt ointressant för mig dessvärre. Telefoner behöver vara max 145 mm på längden, helst mindre å mina vägnar. Underlättar enhandsanvändning.

Samma tankar för min del. Vill inte ha en stor blaffa i handen eller i fickan för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Tror inte kylningen i sig är problemet utan snarare att chippet inte är så effektivt i designen. Tensor G2 har två stycken "Big" ARM Cortex-X1 (2+2+4) när de allra flesta chip bara har en stor kärna. Nästan inget kan dra full nytta av två stora kärnor eftersom värmeutvecklingen slår i taket nästan direkt. Enligt ryktena ska G3 ha endast en 1x Cortex-X3 och vara en 1+4+4-design så den borde både gå kallare och ha bättre batteritid.

Håller tummarna. Device is too hot hoppas jag slippa se mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Frågan är väl hur mycket du betalar för abonnemanget, datamängd och om datamängden verkligen är anpassad till vad du faktiskt använder?

Själva abonnemanget ligger på 299 inkl 45 gig surf. Kanske lite mer surf än jag normalt behöver men kalas såhär på sommaren Låg på ca 200/månad med tidigare abonnemang så visst lite dyrare blir det. Men inte så det överstiger att köpa luren löst. Har för mig den då låg runt 10000.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PerWigren:

Pixel 8 Pro verkar lockande. Bara man kan stänga av den vanliga över-processningen av foton så att de ser naturliga ut. Fattar inte varför alla moderna mobilkameror defaultar till något i stil med unsharp mask +100, shadows +100, highlights -50, saturation +50, och på många modeller kan man inte ens ändra default-inställning.

Då är Sonys mobiler något för dig. De har den vassaste hårdvaran men ingen autoprocessing, utan man får manuellt ställa in för att få bra bilder. 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

24 watts laddning? Nej tack.

Xiaomi levererar 120W och en fulladdad lur på 17 minuter, till hälften av priset. Hur kan det vara acceptabelt att ha så långsam laddning 2023, på sina flaggskepp?

Det undrar jag med, men det kanske har med långvarigheten att göra? Hur bra är det för batteriet att trycka in så mycket watt på kort tid? Hur påverkar det batteriet?

Det hade varit intressant och se ett test på jämförelse av 125 w kontra exempelvis 25w. Är livslängden bättre med 25w laddning så är det värt det, eftersom att ingen mobil vad jag vet tar mer än en timme att ladda fullt idag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Det undrar jag med, men det kanske har med långvarigheten att göra? Hur bra är det för batteriet att trycka in så mycket watt på kort tid? Hur påverkar det batteriet?

Det hade varit intressant och se ett test på jämförelse av 125 w kontra exempelvis 25w. Är livslängden bättre med 25w laddning så är det värt det, eftersom att ingen mobil vad jag vet tar mer än en timme att ladda fullt idag.

Det finns väl mig veterligen inga direkta siffor, don't quote me on that, att referera till. Men det räcker för mig att se ex denna video:

(och nej, är inte enbart clickbait för min del) för att få mig att vilja hålla mig borta från dessa extrema typer av laddare. Ju saktare desto bättre brukar det ju låta.
Körde under första 2½ åren med snigelladdaren till min snart 4 år gamla iPhone 11, som fram tills i februari/mars i år hävdade att den låg på på 100% batterihälsa. Självklart degraderar ju batterier, men när ändå dom båda inbyggda metoderna i telefonen (Apple-support, och inställningar) hävdar samma så börjar man ju undra.
Har i 1½ år nu ungefär kört med en Anker Powerport II Nano, kan vara III också, och nu har hälsan på batteriet droppat ner till 97% till dags dato. Är dock imponerad över hur länge och bra batteriet hållit så länge. Sure, nu behöver jag ladda en gång om dagen, med en soc "screen on time", på ca 5-6h. Innan kunde jag gå 1½ dag mellan laddningarna konstant...med samma användarmönster.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ingen trådlös laddning på 8:an utan bara på 8 Pro?

Om det stämmer är det surt. Trådlös laddning är ett krav för min del. Pro-varianten är för stor imo.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Det finns väl mig veterligen inga direkta siffor, don't quote me on that, att referera till. Men det räcker för mig att se ex denna video: https://www.youtube.com/watch?v=LCeSCk2JYnU
(och nej, är inte enbart clickbait för min del) för att få mig att vilja hålla mig borta från dessa extrema typer av laddare. Ju saktare desto bättre brukar det ju låta.
Körde under första 2½ åren med snigelladdaren till min snart 4 år gamla iPhone 11, som fram tills i februari/mars i år hävdade att den låg på på 100% batterihälsa. Självklart degraderar ju batterier, men när ändå dom båda inbyggda metoderna i telefonen (Apple-support, och inställningar) hävdar samma så börjar man ju undra.
Har i 1½ år nu ungefär kört med en Anker Powerport II Nano, kan vara III också, och nu har hälsan på batteriet droppat ner till 97% till dags dato. Är dock imponerad över hur länge och bra batteriet hållit så länge. Sure, nu behöver jag ladda en gång om dagen, med en soc "screen on time", på ca 5-6h. Innan kunde jag gå 1½ dag mellan laddningarna konstant...med samma användarmönster.

Bra jobbat med ditt batteri där.

Ja det hade varit intressant och se tester på det. Men förstår att det är en sucker med tanke på tiden det skulle ta kontra intresset förmodligen. 😁

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Bra jobbat med ditt batteri där.

Ja det hade varit intressant och se tester på det. Men förstår att det är en sucker med tanke på tiden det skulle ta kontra intresset förmodligen. 😁

Ja onekligen, finns bättre sätt att spendera tiden på skulle jag gissa

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ja onekligen, finns bättre sätt att spendera tiden på skulle jag gissa

Ja, det är det kommer ändå att bli krav i EU med utbytbara batterier anyways som jag förstod det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Håller tummarna. Device is too hot hoppas jag slippa se mer.

Kommer det upp ofta på pixel 7-modellerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Kommer det upp ofta på pixel 7-modellerna?

Har hänt att den meddelar att kameran inte funkar 100 OM den är för varm. Men har aldrig haft problem med värme. Är nog med en allmän varning och inget man behöver oroa sig för. Ev kanske om man tar bilder samtidigt som man laddar. Då kan den bli varm. Men vem gör det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har aldrig saknat varken snabbladdning eller trådlös laddning, hellre då några kronor billigare

Permalänk

Bytte i förrgår från en Samsung A54 till en Pixel 7a, och det som stör mig med Pixeln är operativsystemet. Massor av inställningar jag kunde göra i A54'n finns inte eller är gömda i Pixeln, t.ex. kan man inte få den att visa % batteri på låsskärmen, "stäng alla öppna fönster" måste man klicka en knapp och svepa två gånger för att hitta, en femtedel av hemsidan tas upp av en väder+datum widget som inte går att ta bort, och raderade filer raderas inte utan flyttas till trash som inte är avsedd att tömmas manuellt.

För mig känns Pixeln nästan som en Apple produkt, man är inte tänkt att ändra nånting utan bara använda telefonen. Jag irriterade mig så mycket på interfacet att jag till slut bytte till en annan launcher, Nova, vilket löste en del av olägenheterna.

Pixeln är också väldigt pilsk på att sälja Google-tjänster till en, mycket mer än A54'an försökte pracka på mig Samsung tjänster. Kameran är som andra sagt för vidvinklig, men så här långt tycker jag den funkar OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

24 watts laddning? Nej tack.

Xiaomi levererar 120W och en fulladdad lur på 17 minuter, till hälften av priset. Hur kan det vara acceptabelt att ha så långsam laddning 2023, på sina flaggskepp?

För mig är ett bra svar att batteriet räcker hela dagen med 70%+ kvar. Jag laddar min Pixel 7 med 5w (har ingen USB PD) över natten och har inga problem alls. Märkbar skillnad i livslängden på batteri när man laddar långsammare också. Hade såklart inte varit fel att vid behov kunna ladda supersnabbt, men behovet är ovanligt.

Skrivet av Awakeruad:

Bytte i förrgår från en Samsung A54 till en Pixel 7a, och det som stör mig med Pixeln är operativsystemet. Massor av inställningar jag kunde göra i A54'n finns inte eller är gömda i Pixeln, t.ex. kan man inte få den att visa % batteri på låsskärmen, "stäng alla öppna fönster" måste man klicka en knapp och svepa två gånger för att hitta, en femtedel av hemsidan tas upp av en väder+datum widget som inte går att ta bort, och raderade filer raderas inte utan flyttas till trash som inte är avsedd att tömmas manuellt.

För mig känns Pixeln nästan som en Apple produkt, man är inte tänkt att ändra nånting utan bara använda telefonen. Jag irriterade mig så mycket på interfacet att jag till slut bytte till en annan launcher, Nova, vilket löste en del av olägenheterna.

Pixeln är också väldigt pilsk på att sälja Google-tjänster till en, mycket mer än A54'an försökte pracka på mig Samsung tjänster. Kameran är som andra sagt för vidvinklig, men så här långt tycker jag den funkar OK.

Tror du behöver kolla igenom ditt inlägg igen. Pixel och samsung kör samma operativsystem, till 90% är det samma grund med olika finishing touches. Hur du ställer in batteriprocent i statusbar och låsskärm är exakt samma för motsvarande version av android, så om det skiljer så är det för att din pixel kör en nyare version av android, inte för att det är ett annat operativsystem. Under Settings -> Battery så klickar du i att visa batteriprocent, så har det varit ganska många år på android nu.
Att stänga alla appar är dolt bakom två swipes (upp->släpp, vänster->clear all/stäng alla) är troligen för att det inte nödvändigvis gör någon nytta att stänga appar, i vissa fall leder det till sämre batteritid istället för bättre som man önskar när man gör det.

Vilken launcher som används för att komma åt appar o allt på telefonen är bara en personlig preferens, jag har också bytt till nova då jag föredrar att kunna göra om saker som jag vill. Det gäller alla androids, även samsung o oneplus o alla andra jag haft.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional