Permalänk
Medlem

Ergotron HX 45-475-216

Tänkte se om nån mot förmodan har bordsfästet i rubriken till salu. Om det även finns en VESA adapter för att passa en 48CX så är det ett plus.

Jag finns i Umeå, kan även hämta om det är några mil ifrån. Kan även köpa med frakt, men om jag ska swisha i förväg vill jag att säljaren har positiva omdömen här i forumet.

Skriv vad ni har, vilket skick och vilket pris. Ha i åtanke att det går att få tag i för runt 2500-2700 nytt

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

precis köpt en, ska lämna tillbaka på öppet köp, för cx48.

Tänk på att med en sån monitorarm hamnar skämen väldigt mycket längre fram på skrivbordet. Så om du inte har typ minimum 1200 djup på skrivbordet så är det väldigt illa att köra en sån arm.

Jag har 800 djupt bord och det finns inte en chans..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

precis köpt en, ska lämna tillbaka på öppet köp, för cx48.

Tänk på att med en sån monitorarm hamnar skämen väldigt mycket längre fram på skrivbordet. Så om du inte har typ minimum 1200 djup på skrivbordet så är det väldigt illa att köra en sån arm.

Jag har 800 djupt bord och det finns inte en chans..

Hur kan den komma så mycket längre fram än med foten? Det låter märkligt tycker jag. Har sett den här bilden, och det ser inte ut att vara längre fram än vad foten ger.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

hmm.. väldigt weird.. jag fick inte den första armen att vrida sig så i sidled.. ska faktiskt plocka upp den ur kartongen och testa igen här, tänkte skicka tillbaka den imorgon.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

precis köpt en, ska lämna tillbaka på öppet köp, för cx48.

Tänk på att med en sån monitorarm hamnar skämen väldigt mycket längre fram på skrivbordet. Så om du inte har typ minimum 1200 djup på skrivbordet så är det väldigt illa att köra en sån arm.

Jag har 800 djupt bord och det finns inte en chans..

Det funkar jättebra för mig.

Permalänk
Medlem

Vad är det för liten styrenhet du har där nere i bild?
Något hemmasnickrat ser det ut som?
Är sugen på något liknande, en "streamdeck" med macros men även med volymkontroll etc...

OBS! Ledsen att vi kapade din köp-annons OP...

Permalänk
Medlem

Har nu fått upp min cx48 på denna foten.
Det stämmer @macmann1 att det funkar och det bygger ut lite mindre än medföljande foten - så man kan få bak skärmen lite mer än med foten.
Men det är inte mycket, den byggde ut mer än jag förväntade mig med denna gasarmen ändå.

Hade precis köpt en iiglo skärmstativ variant som tipsades i annan tråd (kan ta fram produktnamnet åt dig om intresse finns).
Den ger dig mest utrymma av alla alternativen, alltså lite mer än gasarmen - men problemet där är att skärmens lägsta läge är ganska högt upp. Inga problem egentligen men gillar du ha skärmkanten nära skrivbordet så är det ett big no-no..

För gasarmen i fråga bör du veta att man behöver ett VESA tillbehör för att kunna mounta stativet med CX48 då den har 300x200 VESA mount - vilket ergotron gasarmen inte har stöd för i sitt orginal. Men med tillbehöret så funkar det fint.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har nu fått upp min cx48 på denna foten.
Det stämmer @macmann1 att det funkar och det bygger ut lite mindre än medföljande foten - så man kan få bak skärmen lite mer än med foten.
Men det är inte mycket, den byggde ut mer än jag förväntade mig med denna gasarmen ändå.

Hade precis köpt en iiglo skärmstativ variant som tipsades i annan tråd (kan ta fram produktnamnet åt dig om intresse finns).
Den ger dig mest utrymma av alla alternativen, alltså lite mer än gasarmen - men problemet där är att skärmens lägsta läge är ganska högt upp. Inga problem egentligen men gillar du ha skärmkanten nära skrivbordet så är det ett big no-no..

För gasarmen i fråga bör du veta att man behöver ett VESA tillbehör för att kunna mounta stativet med CX48 då den har 300x200 VESA mount - vilket ergotron gasarmen inte har stöd för i sitt orginal. Men med tillbehöret så funkar det fint.

Du får gärna kolla vilken modell av iiglo det är, har inte sett så många andra fästen som klarar vikten.

Edit* Såg nu vilken du menade och jag vill helst inte ha någon fot.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Du får gärna kolla vilken modell av iiglo det är, har inte sett så många andra fästen som klarar vikten.

Edit* Såg nu vilken du menade och jag vill helst inte ha någon fot.

alright..

denna:
https://www.webhallen.com/se/product/307509-iiglo-TV-Bordssta...

men ja förstår om du inte vill ha fot... billigt dock, och du skapar så mycket avstånd som möjligt till skärmen.

Visa signatur

Citera för svar!