Logitech G915 som skriver random bokstäver utav sig själv

Permalänk
Medlem

Logitech G915 som skriver random bokstäver utav sig själv

Mitt tangentbord fick frispel i helgen och spammade ut random bokstäver, det som kom först var wwddwdwdwd osv.

Funderar på om den nya Xbox Wireless adaptern spökar med Logitechs egna 2,4Ghz? Googlat runt lite och ämnet är tydligen inte helt okänt även om ingen nämnt just Xbox wireless adapter, men fenomenet att det spammas bokstäver.

Det jag har kollat är:

* Kört Antivirus och malwarebytes utan resultat
* Bytt USB-port för sändaren
* Installerat om GHub
*flyttat på sändaren genom en adapter och lagt den 15cm från tangenbordet.
* kollat så att jag inte råkat spela in något makro men kunde inte se att det var gjort (dock osäker på om jag letade på rätt flik på Ghub).

Någon tråd jag sökte i på nätet skrev att det slutade om man stängde ned Gub men att då förlorade man de andra enheterna anslutna till den.

Någon har några fler förslag på lösningar, just nu fungerar det och skickar jag tillbaka på garanti så kommer de kanske inte hitta något då det verkar komma sporadiskt. Väldigt frustrerande hur som.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Testa på en annan enhet. Om problemet kvarstår är det garantiärende tänker jag. Om inte så kanske det är någon mjukvara som spökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1lvertunga:

Testa på en annan enhet. Om problemet kvarstår är det garantiärende tänker jag. Om inte så kanske det är någon mjukvara som spökar.

Bra förslag, här sitter man och felsöker när man har möjlighet att trycka in den i burk2.

Får testa och återkomma om problemet kvarstår.
Det jag har på test just nu är att inte använda Ghub utan deet inbyggda minnet(där kom det ett dubbeltryck på "det").

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide