PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av swifter87:

En kompis som beställde igår kl 11:43 hämtade ut sin nu i morse och han bor i Stockholm.

Ja då kan man undra hur de går i kön Kollega beställde igår runt 10, bor i Stockholm och har inte fått något att den skickats ens.

Permalänk
Skrivet av turbotomte:

Fyfan vad gött, innan påskhelgen! Jag väntar på leveransbekräftelse än (beställde 09.13). Får man fråga vilken del av landet? Tänkte om det är nära deras lager.

Jag beställde några minuter över 10 och min är här idag. Jag bor i södra Sverige. Så långt söder du kan komma som inte är Skåne

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Ja då kan man undra hur de går i kön Kollega beställde igår runt 10, bor i Stockholm och har inte fått något att den skickats ens.

Jag beställde 10.02, bor i Stockholm, och enligt Postnord appen så ska den vara framme idag

Permalänk
Medlem

Ja och även en polare som bor nere i Ystad fått sin leveransbesked. Vafan hahah aja får man snällt vänta..

Permalänk

Beställde 09.36 igår. Fick leveransbesked under kvällen.

Enligt postnords app finns paketet i Umeå och ska gå att hämta ut idag.

Beställde konsoll + handkontroll och laddstation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Fyfan vad gött, innan påskhelgen! Jag väntar på leveransbekräftelse än (beställde 09.13). Får man fråga vilken del av landet? Tänkte om det är nära deras lager.

Skrivet av Coolside:

Tycker också det är rätt intressant. Jag beställde strax efter dig men har ännu inte fått någon leveransbesked. Hoppas man får det iaf idag så man kan se fram emot något.

MM lager tror jag ligger strax utanför Stockholm, Veddinge. Jag bor i Jönköping så en bit är det ju ändå. Brorsan som beställde igår 09.35 hade fått avisering att det kommit nu och han bor i Göteborg.

Permalänk

PS5 finns på elgiganten i Malmö enligt deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winemountain:

PS5 finns på elgiganten i Malmö enligt deras hemsida.

Undra hur många där finns, någon som har koll? Eller ringt dit?

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Undra hur många där finns, någon som har koll? Eller ringt dit?

verkar vara borta redan, det gick fort!

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon leveransbekräftelse när brukar man få den?
Någon som fått leveransbekräftelse?

Permalänk
Medlem

Verkar vara ny utlottning på G hos Elgiganten?

Permalänk
Medlem

Ps5

Vet någon om det kommer in fler Ps5 någonstans idag?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad Dustin håller på med? För mig är det obegripligt att elgiganten, media markt, netonnet osv kan få in omgång på omgång men en förhandsbokning för ett halvår sedan är omöjlig att lösa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manguns:

Någon som vet vad Dustin håller på med? För mig är det obegripligt att elgiganten, media markt, netonnet osv kan få in omgång på omgång men en förhandsbokning för ett halvår sedan är omöjlig att lösa

Väntade över 4 månader på ett grafikkort därifrån också tills jag inte orkade längre o avbröt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manguns:

Någon som vet vad Dustin håller på med? För mig är det obegripligt att elgiganten, media markt, netonnet osv kan få in omgång på omgång men en förhandsbokning för ett halvår sedan är omöjlig att lösa

Dustin har på senare år blivit ruskigt dåliga på både ha koll på sitt lagersaldo och leverera rätt. Har vid X antal tillfällen fått hämta hos ombud när jag beställt hemleverans och prylar som enligt de ska komma till lager inom 2-3 dagar skjuts fram massvis med gånger och man blir väntandes i månader istället.

Vet inte om det delvis har och göra med deras lager-etablering i Rosersberg.

Permalänk
Medlem

Surt att man missa Medimark igår. Hoppas att det är några fler butiker som får in snart.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Nu får Mediamarkt packa våra PS5 DE snart 🤬 Undra om de bara jobbar halvdag på lagret idag

Permalänk
Skrivet av swifter87:

Nu får Mediamarkt packa våra PS5 DE snart 🤬 Undra om de bara jobbar halvdag på lagret idag

Eller hur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swifter87:

Nu får Mediamarkt packa våra PS5 DE snart 🤬 Undra om de bara jobbar halvdag på lagret idag

Sådär ja!! Nu har jag pratat med Mediamarkt! Fick till och med det på mail ungefär såhär svara dom:
""
Hejsan!
Din beställning är redo för att skeppas ut från vårt lager. Men kan inte lova att den hinner ut idag. Men den är på G och du kommer att få en spårningslänk när den skickats. Så det närmar sig. 👍

Önskar dig en fin torsdag och en go påsk! 🐣

/ André
""

Fick också bekräftat per telefon av en mycket snäll tjej som sa att ALLA som hunnit beställa igår skulle få sina konsoler.
Hoppas detta hjälper

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Sådär jag! Nu har jag pratat med Mediamarkt! Fick till och med det på mail ungefär såhär svara dom:
""
Hejsan!
Din beställning är redo för att skeppas ut från vårt lager. Men kan inte lova att den hinner ut idag. Men den är på G och du kommer att få en spårningslänk när den skickats. Så det närmar sig. 👍

Önskar dig en fin torsdag och en go påsk! 🐣

/ André
""

Fick också bekräftat per telefon av en mycket snäll tjej som sa att ALLA som hunnit beställa igår skulle få sina konsoler.
Hoppas detta hjälper

Härligt! Nu blir sonen glad

Permalänk
Medlem

Webhallen Standard Edition
Beställde 2020-09-12 och fick idag besked om leverans och leveransbokning!

Börjar rassla på även hos Webhallen nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Ja då kan man undra hur de går i kön Kollega beställde igår runt 10, bor i Stockholm och har inte fått något att den skickats ens.

Han fick leveransbekräftelse nu vid 12 så verkar röra på sig igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Han fick leveransbekräftelse nu vid 12 så verkar röra på sig igen.

Samma för mig, plinga precis till satan vad fint

Permalänk
Medlem

nu har min ps5 DE från MM skickats undra om den hinner komma idag tro ? bor 2,5 timme från stockholm 🤩

Permalänk

Samma! Nu kan jag pusta ut.

Tack alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av winemountain:

PS5 finns på elgiganten i Malmö enligt deras hemsida.

Har precis varit i kontakt med Elgiganten. Den enheten finns i Varberg men får ej köpas av någon. Den kommer att lottas ut precis som vanligt som med alla andra PS5:or som dem kommer att lotta ut...

Var nästan helt redo på att åka iväg till Varberg.

Permalänk
Skrivet av malek424:

Har precis varit i kontakt med Elgiganten. Den enheten finns i Varberg men får ej köpas av någon. Den kommer att lottas ut precis som vanligt som med alla andra PS5:or som dem kommer att lotta ut...

Var nästan helt redo på att åka iväg till Varberg.

Hur kan man vara med på utlottningen? Är det via deras IG sida elgigantengaming?

Permalänk

Hämtade precis ut min från MM. Tack alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangofreak:

Hur kan man vara med på utlottningen? Är det via deras IG sida elgigantengaming?

Ja, precis. Dem hänvisade mig som vanligt till deras Instagram. Elgigantengaming.

Sätt på notiser på deras instagram så att du får en notis vid minsta lilla händelse som dem lägger upp

Permalänk
Medlem

Fick min leverans bekräftelse för en timme sen, beställde klockan 12 igår från Mediamarkt.