PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Japp nu är det slut på mediamarkt, ringde dit och fick prata med en härlig person som nämde att det fanns 25 stycken kvar för en timme sedan. Så grattis till alla er som hann köpa en!
😄 😍

Permalänk
Skrivet av turbotomte:

Yup, nu visar den slutsåld igen.

Samma här. Mitt köp gick igenom och bekräftelse mottogs 09.13. ingen update dock.

Beror det på var i landet man befinner sig tro? I och med att vissa som beställt vid en senare tidpunkt fått leveransbekräftelse tänker jag.

Ja, eller om det trollas, vissa gillar ju att ge andra pulspåslag Jag ska inte säga att det hade varit kul men om MM hade gått ut med ett "April april" utskick till oss som bokade idag så måste man ju erkänna sig besegrad

Fick bokningsbekräftelse 08:58 så 90 dagars konstant F5:ande lönade sig till slut... även om detta fönstret varade flera timmar

Permalänk
Medlem

MM måste haft väldigt många i lager med tanke på hur länge den gick att beställa.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Nu har netonnet lagt upp PS5 SE men slut på lager, kanske på gång något där?

Permalänk
Medlem

Tänkte ställa frågan: om det är någon som beställt SE och kanske inte hunnit få den men hellre vill ha DE får gärna PM mig kanske vi kan göra en deal. Självfallet lägger jag 1k till precis som ordinarie pris

Permalänk
Medlem

Men om MM hade så många i lager. Borde inte fler än 2 fått leveransbekräftelse nu? Eller personalen på lagret kanske gick på tidig påskledighet efter lunch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Men om MM hade så många i lager. Borde inte fler än 2 fått leveransbekräftelse nu? Eller personalen på lagret kanske gick på tidig påskledighet efter lunch

Men det är ju inte många leveranser som plockas och skickas inom 4 h i vanliga fall? Sen denna produkten + kommande påskhelg, så tror det plockas och ev skickas imorgon eller nästa vecka isf. Men det är bara en spekulation, känns oväntat att folk redan fått det skickat. 😊

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa ett från MM och fick beställningsbekräftelse ganska direkt, leveransbekräftelsen brukar väl som sagt dröja lite längre. 😊

Visa signatur

Life is like a jar of jalapenos
What you do today might burn your ass tomorrow!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam92:

Jag lyckades beställa ett från MM och fick beställningsbekräftelse ganska direkt, leveransbekräftelsen brukar väl som sagt dröja lite längre. 😊

Fick bekräftelse från PostNord (appen) precis... Här gick det visst undan... 🤔

Permalänk

Så där ja. Nu plingade i PostNord appen om ett paket som registrerats från MediaMarkt. Och jag bluffar inte, har väntat hela eftermiddagen på det!

Permalänk
Skrivet av Cland:

Fick bekräftelse från PostNord (appen) precis... Här gick det visst undan... 🤔

Skrivet av SlaytanicShredder:

Så där ja. Nu plingade i PostNord appen om ett paket som registrerats från MediaMarkt. Och jag bluffar inte, har väntat hela eftermiddagen på det!

Grattis till er båda! Bara att luta sig tillbaka nu.

Sitter som på nålar än jag, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Grattis till er båda! Bara att luta sig tillbaka nu.

Sitter som på nålar än jag, haha!

Fick också bekräftelse nu att det är skickat

Visa signatur

N.A

Permalänk
Medlem

Väntar än på att få en leveransbekräftelse.. Först då känner jag att jag kan pusta ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av engis:

Fick också bekräftelse nu att det är skickat

Yes, kort efter kom även mailet! Phew! 😊 Då var skattjakten över! Hoppas på att alla som beställt idag får sin. Vore märkligt annars! 😊

Permalänk
Medlem

Fick från PostNord och bekräftelse på Mail från mm att det lämnat deras lager.
Nu är det bara att hålla tummarna att den går att hämta på Ica imorgon innan påsken börjar tack för tipset om MM uppskattas verkligen

Permalänk
Medlem

Ni som fått leveransbekräftelse, vilken tid beställde ni? Vet inte om det spelar roll men ifall det gör det kanske jag inte ska hoppas på för mycket idag eftersom jag beställde så sent..

Permalänk
Skrivet av Paramind:

Ni som fått leveransbekräftelse, vilken tid beställde ni? Vet inte om det spelar roll men ifall det gör det kanske jag inte ska hoppas på för mycket idag eftersom jag beställde så sent..

09.36

Permalänk
Skrivet av Paramind:

Ni som fått leveransbekräftelse, vilken tid beställde ni? Vet inte om det spelar roll men ifall det gör det kanske jag inte ska hoppas på för mycket idag eftersom jag beställde så sent..

Jag har inte fått leveransbekräftelse än och jag beställde / fick orderbekräftelse 09.13.

Permalänk
Medlem

Fick ingen orderbekräftelse, beställde 9.50, dock plingade postnord appen till vid 17-tiden med paket från MediaMarkt.

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paramind:

Ni som fått leveransbekräftelse, vilken tid beställde ni? Vet inte om det spelar roll men ifall det gör det kanske jag inte ska hoppas på för mycket idag eftersom jag beställde så sent..

09:53
Valde även expressen det har något att göra med de det vet jag ej

Permalänk

Då står beräknat leveransdatum den 2/4 men tror jag har den idag den 1/4. Tack för tipset om MM idag! Happy hunting till er andra. Tog mig mindre än en vecka från att aktivt börja leta så hopp finns för alla!

Permalänk
Medlem

Tackar alla som uppdatera tråden, skulle aldrig kunnat hitta konsolen utan detta tråd.

Hype time.

Permalänk
Medlem

Inga PS5 i lager aprilskämt idag då tack 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av met0:

Inga PS5 i lager aprilskämt idag då tack 😁

Nej 🤣🤣, isf det ligger Köp knappen på MM men det är ingen i lager 🥶.
Jag hade inget jävla tur igår

Permalänk
Medlem

Blev glad en stund när jag såg förut att köpknappen på MM var aktivt, men gick inte genomföra köpet :/

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlaytanicShredder:

Då står beräknat leveransdatum den 2/4 men tror jag har den idag den 1/4. Tack för tipset om MM idag! Happy hunting till er andra. Tog mig mindre än en vecka från att aktivt börja leta så hopp finns för alla!

Min anländer idag enligt Postnordappen. Finns redan i stan, så de var ju grymt snabba! Beställde igår 09.25, rekord! 😊
Ja, aktivt letande och koll på denna tråd ger resultat!

Permalänk
Skrivet av Cland:

Min anländer idag enligt Postnordappen. Finns redan i stan, så de var ju grymt snabba! Beställde igår 09.25, rekord! 😊
Ja, aktivt letande och koll på denna tråd ger resultat!

Fyfan vad gött, innan påskhelgen! Jag väntar på leveransbekräftelse än (beställde 09.13). Får man fråga vilken del av landet? Tänkte om det är nära deras lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Fyfan vad gött, innan påskhelgen! Jag väntar på leveransbekräftelse än (beställde 09.13). Får man fråga vilken del av landet? Tänkte om det är nära deras lager.

Tycker också det är rätt intressant. Jag beställde strax efter dig men har ännu inte fått någon leveransbesked. Hoppas man får det iaf idag så man kan se fram emot något.

Permalänk
Medlem

PS5 finns i lager hos elgigantens butik i Varberg enligt hemsidan om någon bor i närheten.

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Tycker också det är rätt intressant. Jag beställde strax efter dig men har ännu inte fått någon leveransbesked. Hoppas man får det iaf idag så man kan se fram emot något.

En kompis som beställde igår kl 11:43 hämtade ut sin nu i morse och han bor i Stockholm.