3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob_87:

Tack för tips, personligen nojar jag över att köpa från för mig okända retailers men nu är jag tillräckligt desperat får hålla tummarna för den 11e

Pc-Konsulten e legit, fick ett FTW3 från dem, skickat vardagen därpå så kan rekommendera.
2 års garanti men vill du utöka den till 4-5 kan du göra de på evga's hemsida fär 2-300 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob_87:

Tack för tips, personligen nojar jag över att köpa från för mig okända retailers men nu är jag tillräckligt desperat får hålla tummarna för den 11e

Köpte nästan ett.har ju vanan inne att jaga kort fast jag har ett.
Finns 1 kvar.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vlad_swe:

Jag har en beställning från morgonen 18/9 som pendlat mellan "på väg från leverantörens centrallager" och sedan "finns inte i lager". Självklart inte fått något kort eller någon information om vad som händer.

EDIT: Nu står det följande: "transporteras till Webhallen Mall of Scandinavia. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2021-01-07"

Vågar man hoppas?

Skrivet av PeoplesMC:

Japp samma här, står transporteras till butik, de har de dock stått förut så får hoppas de blir grön bock tills på torsdag>^^

Samma här. Enda ändringen jag sett tidigare var "beräknat leveransdatum 2020-12-29". Jag tänker att Webhallen ändå borde ha koll på ifall de skickar iväg kort för leverans.

Synd att det dröjer en dag extra pga röd dag, och att jag ska jobba på torsdag. Verkar dock bli innan helgen ändå.

Permalänk

Chattade med Webhallen och de säger att de inte fått in Asus rog Strix rtx 3080 oc. Kundservice ser inte heller när det ska inkomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Chattade med Webhallen och de säger att de inte fått in Asus rog Strix rtx 3080 oc. Kundservice ser inte heller när det ska inkomma.

Låter som samma svar jag fick angående TUF 3080 OC och nu lite senare verkar kortet ha skickats för avhämtning i butik.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Låter som samma svar jag fick angående TUF 3080 OC och nu lite senare verkar kortet ha skickats för avhämtning i butik.

Oj! Hoppas du får den!
Chattade nyss med dem.. bara vänta och se..

Permalänk
Medlem

Nu när mitt kort skickats fick jag en kos för geforce now (trots att kampanjen tog slut 31 december 2020) vet ej om den går att lösa in.

Call of duty står att sen måste lösas in senast 10 mars 2021 så möjligt de förlängt det också ☺️

Permalänk

Inget nytt om strix 3080 non-oc från webhallen? Känns väldigt tradigt att behöva vänta såhär länge uhttps://www.sweclockers.com/forum/post/18610945/svara?noquot... att få nyheter :/

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem

Ni som har ASUS 3080 tuf oc på webhallen så har dem iallafall från igår ändrat ifrån 50 st + påväg in i lager till 15. Ser alltså ut som det blev mindre leverans än beräknat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Låter som samma svar jag fick angående TUF 3080 OC och nu lite senare verkar kortet ha skickats för avhämtning i butik.

Vilken tid la du ordern? 😊 Jag hoppas verkligen det äntligen är dags denna vecka (också 3080 TUF OC från Webhallen) men vågar nästan inte ha förväntningar.

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Ni som har ASUS 3080 tuf oc på webhallen så har dem iallafall från igår ändrat ifrån 50 st + påväg in i lager till 15. Ser alltså ut som det blev mindre leverans än beräknat.

Det ändrades tidigare idag och står nu att min leverans är påväg (beställde 18/9 kl 18:16), så det var nog efter att de reggade in dagens leverans som det ändrades. Eller om du menade att nästa batch som ska komma den 7:e är mindre, för det kan nog stämma. Ganska säker iallafall på att batchen som skulle kommit den 30:e var som förväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Vilken tid la du ordern? 😊 Jag hoppas verkligen det äntligen är dags denna vecka (också 3080 TUF OC från Webhallen) men vågar nästan inte ha förväntningar.

Lade ordern den 18;e sep kl 20.58.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillosaurus:

Det ändrades tidigare idag och står nu att min leverans är påväg (beställde 18/9 kl 18:16), så det var nog efter att de reggade in dagens leverans som det ändrades. Eller om du menade att nästa batch som ska komma den 7:e är mindre, för det kan nog stämma. Ganska säker iallafall på att batchen som skulle kommit den 30:e var som förväntat.

Nice, nej det var nog den som var beräknad 30e och som kom idag så då är de nog nästa beräknade.

Permalänk
Föredetting

Tjohej, Komplett flyttade precis fram datumet för TUF OC till den 6 februari.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tjohej, Komplett flyttade precis fram datumet för TUF OC till den 6 februari.

Vi var några stycken som fick de flyttat vid 6-7 tiden imorse till 6 feb, men du fick ditt nu? Vad har du för tid på din beställning

Permalänk
Föredetting
Skrivet av FortuN:

Vi var några stycken som fick de flyttat vid 6-7 tiden imorse till 6 feb, men du fick ditt nu? Vad har du för tid på din beställning

Ah, kikade bara igenom den här sidan och förra som hastigast, såg ingen referens. Kollade orderstatusen manuellt nyss, men ser att den är uppdaterad senast i morse, ja.

Jag bytte upp mig från ett icke-OC i början av december, så jag är dessutom säkerligen sist i kön.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Strix 3090 på inet för er som är intresserade
https://www.inet.se/produkt/5411679/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Visa signatur

Build | CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudM:

Frågan är ju om man pallar vänta på det beställda 3080 Strix OC kortet (3 oktober) eller om man ska skita i det och köpa detta istället... dock svårt att motivera dubbelt pris för typ 10% prestanda...
Men också skönt att inte vänta...

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Frågan är ju om man pallar vänta på det beställda 3080 Strix OC kortet (3 oktober) eller om man ska skita i det och köpa detta istället... dock svårt att motivera dubbelt pris för typ 10% prestanda...
Men också skönt att inte vänta...

Om du rullar ett 1080ti så hade inte jag gjort det

Visa signatur

Build | CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Nu när mitt kort skickats fick jag en kos för geforce now (trots att kampanjen tog slut 31 december 2020) vet ej om den går att lösa in.

Call of duty står att sen måste lösas in senast 10 mars 2021 så möjligt de förlängt det också ☺️

Jaså? De sa till mig tidigare idag att koderna dröjer på grund av att det saknas, de har kontakt med utgivaren.

CoD-kampanjen är inte förlängd, det är bara det att tiden man har på sig att registrera är längre.

Permalänk
Medlem

400 sidor nu. Helt sjukt 😀

Permalänk
Medlem

Nu ändrades min order till "saknas i lager". Är det samma sak för er, @vlad_swe och @PeoplesMC?

Permalänk
Medlem

Efter ethereums spike i pris så ligger mining profit på runt 7-8$/dag för ethereum, lär inte göra undervärk för tillgången på 3080-kort.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Jävligt fult med Cold war koden man antagligen inte kommer hinna använda nu pga en extremt lång leveranstid. Går ut 11jan enligt Webhallen...

Permalänk

Nu blev mitt 3080 tuf oc äntligen bokat på inet
Orden lagd 18 sept ca: kl 14 .

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Nu ändrades min order till "saknas i lager". Är det samma sak för er, @vlad_swe och @PeoplesMC?

Jag har fått så också. Stod att det transporterades till butik tidigare, med förväntat leveransdatum på torsdag.

Permalänk
Medlem

Då lämnar jag denna tråd, 3090 strix oc skickat från webhallen idag, bestäld den 2020-11-30 16:07

Permalänk
Skrivet av Teval:

Efter ethereums spike i pris så ligger mining profit på runt 7-8$/dag för ethereum, lär inte göra undervärk för tillgången på 3080-kort.

Minear du med ett 3080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jaså? De sa till mig tidigare idag att koderna dröjer på grund av att det saknas, de har kontakt med utgivaren.

CoD-kampanjen är inte förlängd, det är bara det att tiden man har på sig att registrera är längre.

Okej tänkte att det kanske kunde vara så men har aldrig hört mars datumet innan utan bara varit 10 januari.
Angående koderna så har de ju stått som bokade sedan release så kanske de legat i min beställning sedan dess och därför jag fått dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Vi var några stycken som fick de flyttat vid 6-7 tiden imorse till 6 feb, men du fick ditt nu? Vad har du för tid på din beställning

När beställde du? Jag fick uppdateringen 5 tiden och min beställning gjordes 20:e september. De som senast får uppdatering borde väl vara närmast till leverans?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV