3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Vill ha en uppdatering på 3080 TUF OC på webhallen nu Känns som att nästa uppdatering kan bli intressant.

Undra vad som händer där. Väntar på uppdatering kring detta @webhallen

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollejo:

Undra vad som händer där. Väntar på uppdatering kring detta @webhallen

Har nog bara varit mycket röda dagar. Uppdateras nog imorgon

Permalänk
Skrivet av rabbe_1:

Någon som har pratat med NoN om asus TUF 3080 som gick att beställa i mitten av dec? Mitt står förväntad lev mellan 8-15/1 men min order står fortf som ”mottagen”. Inte kommit mig för att hetsa med kundtjänst än..

Har gjort samma beställning och har samma status. Pratade med kundtjänst förra veckan och dom har inget svar såklart. Det enda dom kunde säga var att det fanns ungefär 150 beställningar på kortet. Det är bara att vänta och se vad som händer på fredag eller början på nästa vecka.
Jag är väldigt tveksam till om det kommer hända något men webhallen har ju bekräftat att dom också kommer få leverans av TUF 3080 OC nu på fredag så kanske.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk

Fiskade lite om köplatser från Inets support och fick detta som svar:

"Tyvärr kan jag inte dela ut köplatserna för alla korten men det är egentligen inte så relevant i och med att storleken på leveranserna varierar väldigt mycket också. Tyvärr vågar jag inte säga att ett kort kan komma in fortare än ett annat."

Blir nog att jag avbeställer hela min order och beställer från Amazon som många verkar vara nöjda med.
Är det något särskilt man ska tänka på när man beställer från Amazon? Första gången jag beställer något därifrån överhuvudtaget.
Kryssa i Amazon.se som säljare och tuta och köra?

Permalänk
Skrivet av köttfrukt:

Fiskade lite om köplatser från Inets support och fick detta som svar:

"Tyvärr kan jag inte dela ut köplatserna för alla korten men det är egentligen inte så relevant i och med att storleken på leveranserna varierar väldigt mycket också. Tyvärr vågar jag inte säga att ett kort kan komma in fortare än ett annat."

Blir nog att jag avbeställer hela min order och beställer från Amazon som många verkar vara nöjda med.
Är det något särskilt man ska tänka på när man beställer från Amazon? Första gången jag beställer något därifrån överhuvudtaget.
Kryssa i Amazon.se som säljare och tuta och köra?

Jag kryssade inte i något sånt. Det står dock om det fraktas och säljs av Amazon. Det var min första gång som jag beställde därifrån också.
Att tänka på är att Gigabyte Gaming OC och Eagle OC samt MSI Gaming X Trio är de korten jag sett i denna tråd som verkar levereras.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av discoliciouz:

Jag kryssade inte i något sånt. Det står dock om det fraktas och säljs av Amazon. Det var min första gång som jag beställde därifrån också.
Att tänka på är att Gigabyte Gaming OC och Eagle OC samt MSI Gaming X Trio är de korten jag sett i denna tråd som verkar levereras.

Tack för svar. Hur funkar det vid en eventuell retur? Är det Amazon man skickar tillbaka kortet till vid eventuella fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Tack för svar. Hur funkar det vid en eventuell retur? Är det Amazon man skickar tillbaka kortet till vid eventuella fel?

Om jag förstått rätt så har Amazon garanti någon form av garanti själv, sen så verkar det som att de flesta tillverkarna också har en garanti på grafikkortet. Gigabyte har t.ex 3 års garanti.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i ett zotac på Amazon som jag returnerade oöppnat när jag fick veta att jag hade bra köplats på tuf {sen blev det ju stopp där också...}. Fick en retursedel som gick till Amazon Tyskland, pengarna kom en dryg vecka senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsi:

Jag fick tag i ett zotac på Amazon som jag returnerade oöppnat när jag fick veta att jag hade bra köplats på tuf {sen blev det ju stopp där också...}. Fick en retursedel som gick till Amazon Tyskland, pengarna kom en dryg vecka senare.

Betalade du något för returfrakt etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Fiskade lite om köplatser från Inets support och fick detta som svar:

"Tyvärr kan jag inte dela ut köplatserna för alla korten men det är egentligen inte så relevant i och med att storleken på leveranserna varierar väldigt mycket också. Tyvärr vågar jag inte säga att ett kort kan komma in fortare än ett annat."

Blir nog att jag avbeställer hela min order och beställer från Amazon som många verkar vara nöjda med.
Är det något särskilt man ska tänka på när man beställer från Amazon? Första gången jag beställer något därifrån överhuvudtaget.
Kryssa i Amazon.se som säljare och tuta och köra?

Har handlat av amazon.se ett 10 tal tillfällen redan och har fungerat väldigt smidigt och hyffsat snabba leveranser. Dock ingen retur än så länge..

Permalänk
Skrivet av arvcop:

Har handlat av amazon.se ett 10 tal tillfällen redan och har fungerat väldigt smidigt och hyffsat snabba leveranser. Dock ingen retur än så länge..

Skönt att höra. Förhoppningsvis blir det ingen retur, men bra att skapa sig en uppfattning.
Då ska man bara välja vilket kort man ska ha då. Eagle lockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Betalade du något för returfrakt etc?

Nej, fick en lapp att skriva ut som jag satte på lådan och lämnade.in. Kommer inte ihåg vilka som fraktade, utlämningstälet representanterar flera.

Permalänk
Medlem

För att skydda sig köp med Paypal från utlandet då får du tillbaka returkostnader, https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/refunded-returns
Det har funkat för mig flera gånger, kom bara ihåg att ta bild på paketet med en synlig returlapp/adress och på kvitto från Posten/DHL etc.
Upp till 500kr per tillfälle och upp till 10ggr per år om jag minns rätt.

Permalänk

Vad jag kan se så är det ju meningslöst leta efter ett 3080 kort? Är ju antinge köpa ett 3090 lr vänta flera månader till

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Vad jag kan se så är det ju meningslöst leta efter ett 3080 kort? Är ju antinge köpa ett 3090 lr vänta flera månader till

Nej då, finns ibland på Webhallen och Amazon. Att Amazon tar beställningar är ett gott tecken! Det skadar inte att testa hos främst Amazon.

Skrivet av aaaas:

Om jag förstått rätt så har Amazon garanti någon form av garanti själv, sen så verkar det som att de flesta tillverkarna också har en garanti på grafikkortet. Gigabyte har t.ex 3 års garanti.

Plus möjlighet att förlänga det till fyra år så glöm inte regga er ni som köpt ett kort från Gigabyte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the squonk:

Det ryktas att majoriteten av produktionen numera går till miningriggar, det är en boom i den branschen, och pessimister tror att det kan förbli så resten av 2021. Dags att optimera sina spel för dom äldre kort man sitter kvar på.

Jepp. Jag äger Ethereum-cert på Avanza och fick en chock vilken värdeökning de haft senaste veckorna.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Jag har en hel lista på saker från webhallen jag bett dom bygga åt mig. väntar på ett 3090 eagle oc . står enbart lång leveranstid med röd text på den 😂 beställde den 28 december

Permalänk

Angående beställningar från Amazon, kan vara dumma frågor men kort främst, undvika Asus och satsa på gigabyte/zotac eller?

Faktura/betala direkt, dras pengar direkt om man kör med kortbetalning eller det dras först när det skickas? Kunde inte välja med faktura såg jag så, någon som har svar?

Permalänk
Skrivet av martincool:

Vad jag kan se så är det ju meningslöst leta efter ett 3080 kort? Är ju antinge köpa ett 3090 lr vänta flera månader till

Helt kört är det inte. Ibland dyker det ju upp hos vissa ÅF. Det gäller att vara med så man hinner knycka ett kort dock. Alternativt ställa sig i kö på kort som har kort kö. Amazon är nog bästa alternativet just nu.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Angående beställningar från Amazon, kan vara dumma frågor men kort främst, undvika Asus och satsa på gigabyte/zotac eller?

Faktura/betala direkt, dras pengar direkt om man kör med kortbetalning eller det dras först när det skickas? Kunde inte välja med faktura såg jag så, någon som har svar?

Beror på hur snabbt du vill ha grafikkortet, hos Amazon så verkar det som gigabyte kommer in i lager snabbast utav alla.

Permalänk
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Angående beställningar från Amazon, kan vara dumma frågor men kort främst, undvika Asus och satsa på gigabyte/zotac eller?

Faktura/betala direkt, dras pengar direkt om man kör med kortbetalning eller det dras först när det skickas? Kunde inte välja med faktura såg jag så, någon som har svar?

Pengarna dras först när beställningen skickas. Gigabyte Gaming OC och Eagle OC samt MSI Gaming Trio X är nog att satsa på just nu. Men jag vet inte hur det ser ut för folk som lägger beställning på dessa nu. De kanske är slut och Asus kanske är påväg in så det är helt och hållet en chansning skulle jag säga...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Angående beställningar från Amazon, kan vara dumma frågor men kort främst, undvika Asus och satsa på gigabyte/zotac eller?

Faktura/betala direkt, dras pengar direkt om man kör med kortbetalning eller det dras först när det skickas? Kunde inte välja med faktura såg jag så, någon som har svar?

Betala inte med swish som jag gjorde. Köpte ett kort som fanns i lager men tog slut medans jag betalade, 16e december beställde jag och avbokade samma dag, fortfarande inte fått tillbaka några pengar..

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Tjenare!
Har fått hem både ett EVGA 3080 xc3 Ultra och ett 3080 FTW3 Ultra från dem i december. Evga korten verkar inte vara så populära på Sverige

Samma här, fick ett EVGA väldigt fort via INET.

Ett tips, beställ på flertal ställen via faktura. Sitt inte på händerna och vänta på TUF även om ni beställde 14:55 som jag gjorde på komplett. Är helt kört att göra på det sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Angående beställningar från Amazon, kan vara dumma frågor men kort främst, undvika Asus och satsa på gigabyte/zotac eller?

Faktura/betala direkt, dras pengar direkt om man kör med kortbetalning eller det dras först när det skickas? Kunde inte välja med faktura såg jag så, någon som har svar?

Skrivet av discoliciouz:

Pengarna dras först när beställningen skickas. Gigabyte Gaming OC och Eagle OC samt MSI Gaming Trio X är nog att satsa på just nu. Men jag vet inte hur det ser ut för folk som lägger beställning på dessa nu. De kanske är slut och Asus kanske är påväg in så det är helt och hållet en chansning skulle jag säga...

Detta gäller vanliga bankkort, bra att tänka på. Ett köp (av en hårddisk) med Klarnakortet gav annat resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Tjenare!
Har fått hem både ett EVGA 3080 xc3 Ultra och ett 3080 FTW3 Ultra från dem i december. Evga korten verkar inte vara så populära på Sverige

Hur mycket fick du pröjsa för dom korten?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av discoliciouz:

Helt kört är det inte. Ibland dyker det ju upp hos vissa ÅF. Det gäller att vara med så man hinner knycka ett kort dock. Alternativt ställa sig i kö på kort som har kort kö. Amazon är nog bästa alternativet just nu.

Ja men blir ju samma dilemma där med. Jobbar heltid så kan inte sitta och refresha en webbsida 24/7 😄

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Min beställning på 3080 tuf oc hoppade från 6e januari till 6e februari nu på komplett.

Permalänk
Medlem

Jepp, min 3080 oc hoppade också till 6 februari. Bara rent skit snack att det är officiella datum från asus. Det är inte mer än hitte på datum i väntan på att kortet delas ut lite då och då. En månad i taget för dem. Är väll 10e gången nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Min beställning på 3080 tuf oc hoppade från 6e januari till 6e februari nu på komplett.

Samma här.
Det är inte lika lönsamt att sälja till introduktionspris.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Samma här.
Det är inte lika lönsamt att sälja till introduktionspris.

Same.
Men jag ger mig inte, tänker ett pröjsa så ett grafikkortet uppgår till vad halva datorn kostar. Makes no sense for en boomer iaf

Visa signatur

Baaahh