Testa SweClockers nya responsiva webbsida inför lanseringen

Permalänk
Medlem

Testat mer nu. Generellt väldigt bra.

* Gilla ikonen syns på dina egna inlägg.

* Forumikonerna har dåliga beskrivningar. Tex heta trådar förklaras inte vad den betyder. Klistrade trådar säger inte om det finns nya inlägg eller ej osv.
Jag skulle förespråka flera rader text för att få med alla info. "Het tråd\nHar nya inlägg" så man får med alla info.

* Lås menyn har högre prio än andra menyalternativ. Konstig prioritering att visa denna, men inte sök.

* Avmarkera alla och ok knappen har olika höjd. Detta är inne på "Aktiva trådar" och inte i en tråd.

* Skulle önska att rubriken "Aktiva trådar", "Obesvarade inlägg" osv var klickbar. Jag klickar ofta på denna fliken i nuvarande sida för att ladda om. Vore bra om man kunde använda rubriken på samma sätt.

* Extra padding efter markerat inlägg. Är det med avsikt?

* Tycker inte att det orangea strecket till vänster om ens egna inlägg ser speciellt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alla får tycka som de vill, men med ett sånt svar låter det lite som att allt är dåligt?

Orka haka upp sig på detaljer... raka motsatsen till andemeningen i det inlägget, min känsla i den texten kan ju lika gärna vara på grund av för lite kontrast... bara att något behövde testas/utredas...

Va? Jag höll inte med om att den gråa bannern är för skarp och därför är allt dåligt? Jag förstår inte hur du kommer fram till den slutsatsen alls.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Va? Jag höll inte med om att den gråa bannern är för skarp och därför är allt dåligt? Jag förstår inte hur du kommer fram till den slutsatsen alls.

Ok, då missförstod jag... ber om ursäkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Testat mer nu. Generellt väldigt bra.

* Gilla ikonen syns på dina egna inlägg.

* Forumikonerna har dåliga beskrivningar. Tex heta trådar förklaras inte vad den betyder. Klistrade trådar säger inte om det finns nya inlägg eller ej osv.
Jag skulle förespråka flera rader text för att få med alla info. "Het tråd\nHar nya inlägg" så man får med alla info.

* Lås menyn har högre prio än andra menyalternativ. Konstig prioritering att visa denna, men inte sök.
https://www.bildtagg.se/file/3r6d8m4a0kd4yg9en08hkx6

* Avmarkera alla och ok knappen har olika höjd. Detta är inne på "Aktiva trådar" och inte i en tråd.
https://www.bildtagg.se/file/t451px0g6tn4v4thv0zihk24

* Skulle önska att rubriken "Aktiva trådar", "Obesvarade inlägg" osv var klickbar. Jag klickar ofta på denna fliken i nuvarande sida för att ladda om. Vore bra om man kunde använda rubriken på samma sätt.
https://www.bildtagg.se/file/uyavnqbquuhybn8351ojwd1

* Extra padding efter markerat inlägg. Är det med avsikt?
https://www.bildtagg.se/file/jvc21r1o5v85suhqmxcknhwk

* Tycker inte att det orangea strecket till vänster om ens egna inlägg ser speciellt bra ut.
https://www.bildtagg.se/file/6edrpvte3ci86tzbwtdf6m7

@Gurt:
Är det möjligt att få in dessa rundade hörn på mobilen? Jag tror det skulle vara renare än det helraka som är nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@Gurt:
Är det möjligt att få in dessa rundade hörn på mobilen? Jag tror det skulle vara renare än det helraka som är nu

Så kommer det ju bli med den nya sidan då mobilsidan helt kommer försvinna och det blir samma sida för både skrivbord och mobil.

Permalänk
Medlem

Dropdown-menyerna fungerar inte på pekskärm. Gäller i mitt fall i chrome och firefox på Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Så kommer det ju bli med den nya sidan då mobilsidan helt kommer försvinna och det blir samma sida för både skrivbord och mobil.

Om du ser på mitt screenshot tidigare som är taget på mobilen så är hörnen inte runda. Annars hade jag väl inte frågat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om du ser på mitt screenshot tidigare som är taget på mobilen så är hörnen inte runda. Annars hade jag väl inte frågat?

Det är dem redan i landskapsläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Det är dem redan i landskapsläge.

Intressant!

Då förstår jag ännu mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Dropdown-menyerna fungerar inte på pekskärm. Gäller i mitt fall i chrome och firefox på Windows 10.

@gurt

Samma sak med nya edge på en Surface pro. Bör vara en hyffsad högprio att fixa
Sen begriper jag inte varför man byter ut väl inarbetade ikoner och headerlayout.

att man vill rensa i kodbasen - ok men att behålla stora delar av ett väl inarbetat gränssnitt handlar ju bara om en css fil

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Dropdown-menyerna fungerar inte på pekskärm. Gäller i mitt fall i chrome och firefox på Windows 10.

Android 10 med senaste Chrome och landskap, då funkar inte menyerna. Klickar på 'Forum' så vecklas menyn ut och laddar direkt in https://beta.sweclockers.com/forum

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Tack till er värdefulla feedback, vi tar och avslutar den här feedback-rundan strax för att kunna gå igenom alla synpunkter och korrigera/rätta de punkter som ni har belyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Tack till er värdefulla feedback, vi tar och avslutar den här feedback-rundan strax för att kunna gå igenom alla synpunkter och korrigera/rätta de punkter som ni har belyst.

Jag förstår, men hade hellre sett att den kunde vara öppen... gissar på en våg tre inför riktiga lanseringen? Siktar ni på i år eller nästa gång Hale-Bop kommer förbi?

Permalänk
Medlem

En funktion för att få datoranpassad sida även på mobilen hade varit trevligt. går ju att få fram genom funktionen "visa datoranpassad sida" men då måste man trycka in det varje gång

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Jag förstår, men hade hellre sett att den kunde vara öppen... gissar på en våg tre inför riktiga lanseringen? Siktar ni på i år eller nästa gång Hale-Bop kommer förbi?

Det här blev sista vågen innan skarp lansering. Men sen är ju tanken att vi står i givakt att skruva på det ännu mer efter launch.

Tanken nu är att vi lanserar innan månadsbrytet.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av wuseman:

Varför får man brute-forca oändligt med gånger från en ip-address (provat mot mitt egna konto enbart, no hard feelings). Se på biljett.nu dvs ticketmaster.se hur snyggt dom löst detta rätt nyligen. Man blir blockad direkt man försöker 15 gånger från samma ip address även om man bara kan köra via en annan vpn var 14e försök eller tor men ändå, det gör det lite mer komplicerat i alla fall.

Hej,

Nu börjar jag komma ikapp i inläggen här. Tack för dina synpunkter gällande vår säkerhet på hemsidan, jag skulle dock fortsättningsvis vilja du och andra som har åsikter på vår säkerhet eller hittar en eventuell lucka kontaktar oss direkt istället för att skriva öppet om det på forumet.

Tyvärr måste jag berätta att din information inte stämmer. Back-end koden bakom m, www och beta är densamma, vi har i betan bytt tema, så den underliggande säkerhetsfunktionerna är lika bra/dåliga som resten av hemsidan. Det är inget vi kommer att tunna på, då betan kommer åt exakt samma information som övriga plattformar.

Vi skickar inte tillbaka ett ensamt felmeddelande vid misslyckade inloggningar, utan skickar tillbaka all HTML kod med felmeddelandet inkluderat "Du har gjort för många inloggningsförsök. Har du tappat bort ditt lösenord så kan du återställa det. Vänligen vänta ett par minuter innan du försöker igen." efter att du har nått vår limit. Statuskoden är också densamma "403 Forbidden", ifall nu biljett.nu skickade tillbaka något mer fancy/uppenbart vet jag inte.

Google reCAPTCHA är som du säger inte aktiverat på "Logga in" sidan och ger en liten extra knuff i rätt riktigt, men inget man kan förlita sig på, då det är alldeles för lätt att kringgå.

Permalänk
Avstängd

@jreklund: Tack för svar. Undrade faktiskt varför ingen svarat men bättre sent än aldrig.

Absolut, ber om ursäkt för att jag skrev det publikt men visste inte vem jag skulle vända mig till.

Jag pmar.

Permalänk
Medlem

Är jag blind eller, hittar ingen meny som leder en till sidan med tävlingarna på.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av loefet:

Är jag blind eller, hittar ingen meny som leder en till sidan med tävlingarna på.

Vi har tagit bort den då den hade så extremt få besökare och tävlingar har oftast en så pass kort livslängd att det blev menlöst att ha ett arkiv med dem då det oftast var ingen eller en som var aktiv parallellt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi har tagit bort den då den hade så extremt få besökare och tävlingar har oftast en så pass kort livslängd att det blev menlöst att ha ett arkiv med dem då det oftast var ingen eller en som var aktiv parallellt.

OK, förstår läget. Var dock själv ute och letade efter en gammal tävling, men hittade den ändå via sökfunktionen.

Även om jag själv sällan deltar i någon, så är ju problemet att man inte hittar pågående tävlingar ifall man inte råkar att se dem de stunderna de bumpas på framsidan.

Men tack för förklaringen.

Permalänk
Sjusovarn

Man ser inte längre hur många som har svarat i annonsens forumtråd.

Permalänk
Medlem

Det Går inte att radera bilder i galleriet...Ms Edge...den nya...
Inte i Chrome heller...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...