Testa SweClockers nya responsiva webbsida inför lanseringen

Permalänk

Jag gillar att sidan känns lite ljusare och fräschare i allmänhet. Gillar att ni löste det med låsning av menyn. Tycker också att brödtexten är lättare att läsa.

Kört på: W10, 15,6" laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Man kan ändå bara läsa ett inlägg i taget, så varför?
Det blir bara svåröverskådligt. Diskussionsforum har haft samma utseende i minst 25 år. Hade det funnits en radikalt bättre utformning hade den tagit över vid det här laget...

Jag tänkte bara att det kunde vara ett sätt att utnyttja breda skärmar och slippa vitt. Tidningar har ju haft kolumner sedan urminnes tider, knappast något otydligt med det, och man slipper scrolla lika mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Du verkar inte förstå att man gör olika saker i webbläsare. Jag ser t ex kanske 4-5 timmar per dag på diverse strömmad media, främst på Youtube. Det finns också en mängd andra sidor, t ex kartsidor och liknande som jag använder ibland i timtal dagligen. Ska jag då klicka ner fönstret, skala om det för SweC tillfälligt, för att sen maximera igen nåt tiotal sekunder senare när jag återgår till YT, eller vad det nu kan vara?

jodå och just därför ska man inte hårdkoda. Hur skulle du uppleva youtube om den sidan vore max 200px bred oavsett hur stor skärm du har? Kartsidan max 5 cm hög?

Vill du ha fönster i olika storlekar - Starta ett till. Även det en av de grundläggande funktionerna bakom fönsterhantering

Skrivet av cyklonen:

Min poäng är att ditt påstående om att det är "fel" att ha webbläsare maximerade är befängt. Bara för att en funktion finns måste den inte användas hela tiden, eller ens alls. Det är inget som är rätt eller fel här.

Jag har aldrig påstått att det är fel att maximera webbläsare. Det som är och förblir fel med avseende på hur fönster är avsedda att användas är när man hårdkodar sidbredder.

12 st för bredare nu

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tänkte bara att det kunde vara ett sätt att utnyttja breda skärmar och slippa vitt. Tidningar har ju haft kolumner sedan urminnes tider, knappast något otydligt med det, och man slipper scrolla lika mycket...

Men hur ska man scrolla på en sån sida, tänker du?

När jag läst färdigt i kolumn 1, fortsätter det då (a) överst på kolumn 2, eller (b) ska jag först scrolla till botten sidan, sen tillbaks upp till början av kolumn 2?

Om (a), vad händer om jag scrollar? Kommer det att ske en samtidig förflyttning uppåt genom alla kolumner på sidan, så att det som nyss var överst i kolumn 2 hamnar nederst i kolumn 1? Det blir då svårt att hålla koll på var man är i texten eftersom den relativa positionen ändrats.

Om (b), så blir det väldigt mycket flyttande av sidan upp och ner för att läsa. En fysisk tidning räcker det att flytta blicken för att komma till en annan del av sidan, vilket tar en bråkdel av en sekund, men att göra samma sak på en sida i en webbläsare är betydligt mer tids- och ansträngningskrävande.

Nä, en kolumn, där man scrollar i samma riktning, är tveklöst smartast för att förmedla text i en dator.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

jodå och just därför ska man inte hårdkoda. Hur skulle du uppleva youtube om den sidan vore max 200px bred oavsett hur stor skärm du har? Kartsidan max 5 cm hög?

Men nu blandar du ihop olika saker. Text har inte samma egenskaper som rörlig bild eller en kartbild, och ska därför inte klumpas ihop enligt samma princip. Webbläsare i dag har också väldigt bra funktioner för att skala sidan om man vill fylla ut mer.

Skrivet av mats42:

Vill du ha fönster i olika storlekar - Starta ett till. Även det en av de grundläggande funktionerna bakom fönsterhantering

Än en gång, bara för att en funktion finns betyder det inte att den måste användas, eller ens att den är bättre eller likvärdig. Att ha två instanser/fönster öppna i en webbläsare gör det oerhört klumpigt att navigera. Antingen får man dra runt fönster hela tiden och klicka fram bakomliggande, eller så får man gå ner till taskbaren och hovra-klicka eller klicka-klicka för att växla instans/fönster. Eller tvingas använda tangentkombinationer, vilket inte alltid är praktiskt eller önskvärt, och alltid tar mer tid jämfört med att byta flik med musen i en webbläsare.

Skrivet av mats42:

Jag har aldrig påstått att det är fel att maximera webbläsare. Det som är och förblir fel med avseende på hur fönster är avsedda att användas är när man hårdkodar sidbredder.

Jo, du skrev uttryckligen ordet "fel" i inlägget jag reagerade på. Så visst påstod du att det är fel. (Ordet var visst "felaktigt" men det förändrar inget i sak!)

Du verkar ha svårt att förstå att text som ska läsas har andra grundläggande krav på sig än andra sorters webbinnehåll.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Bugg;
Angående att sidan hoppar/laggar när man skrollar märkte jag beror på att menyn fortfarande döljs och visas även att den är låst längst upp.
Skrolla ned en bit och tryck sedan på home så syns det att menyn dyker upp istället för att vara där direkt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Bugg;
Angående att sidan hoppar/laggar när man skrollar märkte jag beror på att menyn fortfarande döljs och visas även att den är låst längst upp.
Skrolla ned en bit och tryck sedan på home så syns det att menyn dyker upp istället för att vara där direkt.

Aha! De har gjort ett fulhack alltså!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Firefox 80.0.1 (64-bit)
Allt blev mindre med den nya designen, bilder, text, m.m. Känns som man behöver förstora upp till 110% för att det ska bli jämförbart med nuvarande designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jadå. Om vi fixar dark mode kommer det att vara valfritt

Varför inte ett mellanting med? Mer åt grått än svart. Ett nedtonat tema som ni har nu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att det inte är tonvis med menyer eller trams som gör att innehållet på sidan blir bredare.
För all del lägg saker där OM de kan flyttas in i mitten utan att scroll-listen dyker upp för höger/vänster-scroll och att det inte blir pannkaka när det är smalare på en desktop.

Jag sitter alltid med SweC i 25% bredd av skärmen. Har den tre-delad (25% | 50% | 25%) och vill fortsätta, utan att bli störd, att ha den att den passar bra in på 1280 i bredd.

Cheers på många trevliga grejor i den nya designen!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Tackar gudarna att man kan låsa upp menyn. Nu kan ni lansera!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

I en tråd som spänner över många sidor vore det bra att kunna gå direkt till en specifik sida som i gamla layouten. Som ni gjort nu finns ju bara bakåt till första sidan, förra sidan, nästa sida och sista sidan. Men om jag vill hoppa 3 eller 10 sidor så har jag inte längre den möjligheten.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille74:

I en tråd som spänner över många sidor vore det bra att kunna gå direkt till en specifik sida som i gamla layouten. Som ni gjort nu finns ju bara bakåt till första sidan, förra sidan, nästa sida och sista sidan. Men om jag vill hoppa 3 eller 10 sidor så har jag inte längre den möjligheten.

Jag ser ingen skillnad på gamla och nya i detta avseendet. För mig är det samma.

Vad är det för system/webbläsare du kör?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men nu blandar du ihop olika saker. Text har inte samma egenskaper som rörlig bild eller en kartbild, och ska därför inte klumpas ihop enligt samma princip. Webbläsare i dag har också väldigt bra funktioner för att skala sidan om man vill fylla ut mer.

Hårdkodning av maxstorlek är hårdkodning oavsett innehåll.
Skalning fyller inte ut alls, den ändrar storlek men fyller inte ut med ett enda tecken till

Skrivet av cyklonen:

Jo, du skrev uttryckligen ordet "fel" i inlägget jag reagerade på. Så visst påstod du att det är fel. (Ordet var visst "felaktigt" men det förändrar inget i sak!)

Jag har aldrig skrivit att det är fel att maximera en webläsare, däremot är det ett felaktigt beteende att maximera ett fönster utan att fylla det med information. Det då ur perspektivet på hur fönsterhantering är avsedd att fungera. Du kan som sagt jämföra med paint eller notepad

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Hårdkodning av maxstorlek är hårdkodning oavsett innehåll.
Skalning fyller inte ut alls, den ändrar storlek men fyller inte ut med ett enda tecken till

Jag har aldrig skrivit att det är fel att maximera en webläsare, däremot är det ett felaktigt beteende att maximera ett fönster utan att fylla det med information. Det då ur perspektivet på hur fönsterhantering är avsedd att fungera. Du kan som sagt jämföra med paint eller notepad

Ok, du förstår inte eller vill inte ta till dig information. Jag lämnar den diskussionen nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag ser ingen skillnad på gamla och nya i detta avseendet. För mig är det samma.

Vad är det för system/webbläsare du kör?

I nya layout syns det i före respektive efter alla inlägg på sida något som ser ut i den här stilen (siffran tre är godtycklig).
<< < 3 > >>

I den gamla layouten fanns en drop-down istället för "3'an" där jag kunde välja att hoppa till valfri sida. Utöver drop-down så fanns knappar för framåt /bakåt precis som nu.

Det jag saknar är alltså den möjlighet som drop-down funktionen gav mig.

Just detta är noterat på Chrome i en Galaxy S10 som kör android 10.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille74:

I nya layout syns det i före respektive efter alla inlägg på sida något som ser ut i den här stilen (siffran tre är godtycklig).
<< < 3 > >>

I den gamla layouten fanns en drop-down istället för "3'an" där jag kunde välja att hoppa till valfri sida. Utöver drop-down så fanns knappar för framåt /bakåt precis som nu.

Det jag saknar är alltså den möjlighet som drop-down funktionen gav mig.

Just detta är noterat på Chrome i en Galaxy S10 som kör android 10.

Aha! På mobil. Ingen funktion jag har sett. På datorn är det likadant i båda, utan dropdown.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men hur ska man scrolla på en sån sida, tänker du?

När jag läst färdigt i kolumn 1, fortsätter det då (a) överst på kolumn 2, eller (b) ska jag först scrolla till botten sidan, sen tillbaks upp till början av kolumn 2?

Om (a), vad händer om jag scrollar? Kommer det att ske en samtidig förflyttning uppåt genom alla kolumner på sidan, så att det som nyss var överst i kolumn 2 hamnar nederst i kolumn 1? Det blir då svårt att hålla koll på var man är i texten eftersom den relativa positionen ändrats.

Om (b), så blir det väldigt mycket flyttande av sidan upp och ner för att läsa. En fysisk tidning räcker det att flytta blicken för att komma till en annan del av sidan, vilket tar en bråkdel av en sekund, men att göra samma sak på en sida i en webbläsare är betydligt mer tids- och ansträngningskrävande.

Nä, en kolumn, där man scrollar i samma riktning, är tveklöst smartast för att förmedla text i en dator.

Jag har inte sagt att min idé var färdigtänkt eller perfekt... kom gärna med egna förslag istället för att bara kritisera

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ok, du förstår inte eller vill inte ta till dig information. Jag lämnar den diskussionen nu.

Missförstår du med flit? Han menar inte att du gör fel, han menar att sweclockers hemsida gör fel i att inte använda tillgänglig yta...

Permalänk
Medlem

@UndaC: bug:
’Oläst’ knappen finns inte på mobilsidan, nog för att den inte var felfri, men utan den kan jag knappt använda ’följda trådar’ utan massa scrollande och letande...

Edit: inser nu att den knappen typ finns genom att klicka på ’🔥’ ikonen brevid trådens titel på följda-listan, det känns inte alls uppenbart och om man kommer till tråden en annan väg finns inte den knappen att tillgå.

En till: raden med vilken forumdel som tråden ligger i klipps av på mobil, denna tråd till exempel syns bara:
’Forum / Övrigt / Nyhetskommentarer / Testa Swe’
Den är visserligen scrollbar horisontellt, men skulle hellre se den i två rader när den inte ryms, eller iaf scrollad max till höger så man ser hela subforumet och trådnamnet

Hittade en knapp
Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Har flaggat för det tidigare och hoppas verkligen det, lägga till .old eller något i adressen vore smidigt skoj med ny design men inget för mig

Dom verka inte bry sig om oss besökare, så vi få börja visa vårt missnöjde och sluta bidra med pengar till dom.

Skrivet av UndaC:

Det kommer vi inte att göra annat ett kort tag initialt för att ha det som fallback om något skulle vara helt trasigt på nya sidan.
Om det är saker som du ogillar på nya sidan är du varmt välkommen att konkretisera det så ska vi absolut kolla på om det är något vi kan fixa/lägga till/ändra dock!

Varför inte, om dom använder samma database och allt det kostar ju inget att ha den igång.

Om du inte vill göra det, då kan du väl göra så att man kan ändra tema så att man får tillbaka den gamla.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har inte sagt att min idé var färdigtänkt eller perfekt... kom gärna med egna förslag istället för att bara kritisera

"Din" variant finns men jag har aldrig sett den som forum. Mer som receptsamlingar plus naturligtvis som dokumentation (tex .epub).
Ska den bli bra så behöver man köra med sidhantering och sidor som fyller en skärm utan scrollbars annars blir det väldigt jobbigt att läsa

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Dom verka inte bry sig om oss besökare, så vi få börja visa vårt missnöjde och sluta bidra med pengar till dom.

Varför inte, om dom använder samma database och allt det kostar ju inget att ha den igång.

Om du inte vill göra det, då kan du väl göra så att man kan ändra tema så att man får tillbaka den gamla.

Dom har sagt det redan i gamla tråden på förra betan, men hela denna omskrivning handlar om att minska ner antalet kodbaser och rader kod. Det är ju raka motsatsen till att de skulle vilja underhålla gamla och nya på en gång.

Swec kommer se ut liknande den nuvarande betan framöver, passa på nu att påpeka de saker du vill ha ändrat innan den nya lanseras

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

"Din" variant finns men jag har aldrig sett den som forum. Mer som receptsamlingar plus naturligtvis som dokumentation (tex .epub).
Ska den bli bra så behöver man köra med sidhantering och sidor som fyller en skärm utan scrollbars annars blir det väldigt jobbigt att läsa

Redan nu har ju forumet sidhantering så det hade ju inte varit omöjligt, men kanske känns stolpigt. Dessutom skulle det innebära att man behöver mäta ut hur många inlägg som får plats på den specifika sidan i så fall (baserat på fönstrets storlek etc). Så just den saken ör nog svår att få till...

Jag vill bara hitta sätt att kunna utnyttja bredden mer effektivt. Sitter man på en 40” 4K skärm i 100% zoom så ska man helst kunna få det mesta av skärmen fylld av hemsida. Annars är den inte responsiv i min värld.

Nu kanske det ska sägas att jag inte loggat in på swec på någon dator de senaste åren, så för mig personligen är mobila upplevelsen ca 97%. Jag vill bara hjälpa och komma med bra idéer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

1: Ja det här är ju mer en feature request än vad det har med omdesignen att göra, med det sagt så har vi det på radarn!
2: Samma sak här, vi har inte minskat bredden på den nya sidan men det är absolut något vi kan kolla på till framtiden.

Du får ursäkta lite om det låter gnälligt men
1. Så har det låtit i flera år. Jämför med tex med Facebook eller modern Xenforo där man bara kan göra ctrl +v för att få in sin bild och den är kvar när någon sen hittar tråden ett par år senare via google. Sweclockers ligger här rätt långt efter i ux.
2. Det löftet är det nu tredje gången gillt på och jag tror det är 12 olika användare som har gett feedback om bredare layout när detta skrivs

Därmed känns det ärligt talat som om det är dags för en omprioritering till att fokusera just på den typen av frågor och se till att de är lösta innan nästa gui uppdatering

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag vill bara hitta sätt att kunna utnyttja bredden mer effektivt. Sitter man på en 40” 4K skärm i 100% zoom så ska man helst kunna få det mesta av skärmen fylld av hemsida. Annars är den inte responsiv i min värld.

Tyvärr råder det fotoförbud men du kan gissa hur det ser ut på en 15360X3600 upplösning
Och innan nån skriker "finns inte" så är det alltså en processvägg med 24 ihoplänkade 1920x1200 24" skärmar. Alltihopa uppträder som en windows desktop

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Det här ser ju inte bra ut:

men det här är värre:

Får det i Linux i Opera och Vivaldi, men inte i Firefox, så det är kanske bara ett lokalt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Många justeringar har skett sedan förra betaversionen och nu känner vi oss redo att dra ut det sista testet inför lanseringen.

Något konservativ kanske, men varför ändra bara för att ändra ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det här ser ju inte bra ut:
https://i.imgur.com/9qsI8lO.png

men det här är värre:
https://i.imgur.com/iWVvlJe.png

Får det i Linux i Opera och Vivaldi, men inte i Firefox, så det är kanske bara ett lokalt problem.

Ser normalt ut både i Vivaldi och Chrome för mig i Windows 10.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL