Assassins Creed Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tack för informationen bägge två. Låter som att man kan avvakta med köp ett tag till då och se om det blir bättre. Rädd också för att mitt 1080 får slita hund med spelet då många säger att det är krävande.

Jag har ett gtx 1080 och det rullar på helt okej ändå, får kanske runt 30fps i 4k på high, fast jag spelar i 1440p på tvn och det är fantastiskt. Så om det är enda andledningen till att du väntar så kan jag säga att det kommer rulla på fint ändå. Sålänge du inte har en svingammal processor vill säga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av effe0p:

Jag har ett gtx 1080 och det rullar på helt okej ändå, får kanske runt 30fps i 4k på high, fast jag spelar i 1440p på tvn och det är fantastiskt. Så om det är enda andledningen till att du väntar så kan jag säga att det kommer rulla på fint ändå. Sålänge du inte har en svingammal processor vill säga

Sitter med en 6700K så den är inte lastgammal. Lutar mer och mer åt ett köp.
Gamepass, är det värt det och måste man i så fall betala varje år?
Känns som vanliga standard funkar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Fan, sitter och kliar i fingrarna nu. Dock tycker jag 600+ för ett spel tar emot en del... Och som tidigare sagt är jag lite orolig om min dator (se sign) tycker detta är en bra idé haha! Någon som kan övertala mig att köpa eller avvakta? haha

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Fan, sitter och kliar i fingrarna nu. Dock tycker jag 600+ för ett spel tar emot en del... Och som tidigare sagt är jag lite orolig om min dator (se sign) tycker detta är en bra idé haha! Någon som kan övertala mig att köpa eller avvakta? haha

Har du 100 club units hos Ubisoft så får du 20% rabatt på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Har du 100 club units hos Ubisoft så får du 20% rabatt på spelet.

Tack för tipset! Loggade in och kollade nu, hade ingen aning om att jag ens hade ett konto där. Men det hade jag. Dock 0 units.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Mitt spel flyter på hyfsat på medium med datorn i sign, ligger på runt 40-60 fps men ibland från ingenstans sjunker fpsen till 10-20 fps och blir ospelbart. Samma miljöer som innan och fortsätter så tills spelet startats om. Andra spel funkar. Temps är bra. Någon som vet?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Hallåj, är det någon mer som har problem att vattnet ser lite grynigt ut (speciellt på avstånd) ? Har för mig att Origins hade samma problem men det åtgärdades med en patch senare.

Annars flyter spelet på helt ok på min burk (se signatur), kör 2560x1440 native, allt på max förutom AA, som jag satt på low, ger väl ungefär 60-70 fps.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Spelar spelet via Uplay+ (150kr/mån), och spelet är helt suveränt.

Spelar på hard när det gäller strid och smyga, och det är riktigt utmanade och kräver att man tänker taktisk.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Avstängd

Titta på den här om ni är sugna på att köpa: https://www.youtube.com/watch?v=0HPNCA_XoBg&ab_channel=SkillU...

Miljöerna verkar ju fantastiska. Men combaten ser riktigt tråkig ut. Sen är det klart att Ubisoft lyckas bloata spelet åt helvete Trots att de skrev en tweet (som nu är raderad) om att de hade lyssnat på just den kritiken.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Lirar det på Series X och är 18 timmar in i spelandet. Spelar i 4K i 120Hz med allt påslaget och det flyter på fantastiskt. Enormt snyggt. Har inte märkt av några buggar ännu, varken spelmässigt eller grafiskt. Att jaga skatter blir ju ganska repetitivt och vet inte om jag kommer orka spela klart hela faktiskt.

Storyn är intressant och snygg, men efter att jag kom till England är den inte speciellt engagerande. Norge-delen var betydligt bättre.

Permalänk
Inaktiv

Precis nått England men funderar faktiskt på att starta om. Valde att spela som kvinnlig Eivor, men börjat fundera på om inte standardalternativet är det bättre alternativet. Dvs att man spelar som båda beroende på vad som händer i spelet. Blir att fundera lite, har inte hunnit lägga ner lika många timmar som många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Precis nått England men funderar faktiskt på att starta om. Valde att spela som kvinnlig Eivor, men börjat fundera på om inte standardalternativet är det bättre alternativet. Dvs att man spelar som båda beroende på vad som händer i spelet. Blir att fundera lite, har inte hunnit lägga ner lika många timmar som många andra.

Du behöver inte starta om för det. Går att ändra hur måga gånger man vill

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Precis nått England men funderar faktiskt på att starta om. Valde att spela som kvinnlig Eivor, men börjat fundera på om inte standardalternativet är det bättre alternativet. Dvs att man spelar som båda beroende på vad som händer i spelet. Blir att fundera lite, har inte hunnit lägga ner lika många timmar som många andra.

Visste inte att man kunde spela båda, fungerar det som i syndicate? (För övrigt det bästa spelet i AC imo)

Permalänk
Avstängd

Nu är det köpt och påbörjat nedladdning. Hoppas hinna testa lite idag och annars får det bli imorgon. Sambon och jag firar 21 år så man kanske ska vara lite trevlig också

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Du behöver inte starta om för det. Går att ändra hur måga gånger man vill

Skrivet av anon134512:

Visste inte att man kunde spela båda, fungerar det som i syndicate? (För övrigt det bästa spelet i AC imo)

Snokade lite försiktigt, verkar som det går att göra när man nått England, om man inte valde redan vid spelets start då. Tror jag skippar att starta om och spelar kanske igenom "prologen" efter att jag klarat av spelet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Har du 100 club units hos Ubisoft så får du 20% rabatt på spelet.

Gör man också allt i spelet så är det väldigt värt pengarna. Avser man däremot att göra en form av speedrun där man bara kör mainstory så blir det nog lite korthugget

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag har nog spelat lite för mycket AC Valhalla sen det släpptes.
Spelet är överlag bättre än både AC Origins och Odyssey i mitt tycke.
Med mitt 1660 Ti tycker jag att jag får rätt så bra prestanda (50-60 fps) i 1440p men man får skippa Ultra helt och man får ha AA samt DoF på low.

Den här optimeringsguiden från Hardware Unboxed var postad tidigare men kan tillägga att den hjälpte till på vägen.
https://www.youtube.com/watch?v=TiK257YS-3w&t

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag har nog spelat lite för mycket AC Valhalla sen det släpptes.
Spelet är överlag bättre än både AC Origins och Odyssey i mitt tycke.
Med mitt 1660 Ti tycker jag att jag får rätt så bra prestanda (50-60 fps) i 1440p men man får skippa Ultra helt och man får ha AA samt DoF på low.

Den här optimeringsguiden från Hardware Unboxed var postad tidigare men kan tillägga att den hjälpte till på vägen.
https://www.youtube.com/watch?v=TiK257YS-3w&t

Kul att höra hur det funkar med ditt 1660ti, har själv 1660S i 1440 och är sugen på valhalla. När man sett att de med 2080ti och högre ändå inte får nå värst hög FPS blev man lite avskräckt.

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Titta på den här om ni är sugna på att köpa: https://www.youtube.com/watch?v=0HPNCA_XoBg&ab_channel=SkillU...

Miljöerna verkar ju fantastiska. Men combaten ser riktigt tråkig ut. Sen är det klart att Ubisoft lyckas bloata spelet åt helvete Trots att de skrev en tweet (som nu är raderad) om att de hade lyssnat på just den kritiken.

Såg denna reviewen också och han är riktigt kritisk. Jag har spelet själv men har bara spelat 10 min då jag har ett 1070. Skall fortsätta när mitt 3080 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hujeta:

Kul att höra hur det funkar med ditt 1660ti, har själv 1660S i 1440 och är sugen på valhalla. När man sett att de med 2080ti och högre ändå inte får nå värst hög FPS blev man lite avskräckt.

Det kan tilläggas att FPSen ibland droppar när man till exempel stöter på ett vattenfall, tät dimma eller annat som belastar mer.
Det händer inte för ofta som tur är.
Man kan behöva lämna resolution scaling på 70% vilket är förinställt men jag höjde till 80%.
Det är gränsfall för 1660 Ti/S men det går. Var man sätter gränsen kan iofs variera.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Relik 📜

Har kört några timmar, ska precis lämna Norge. Tycker väl.. det är helt okej. Upplever combat som klumpigare än Odyssey? "Tyngre" vilket såklart är en smaksak, men ävenatt Eivor inte riktigt gör actions på det sättet jag skulle önska. Dodge är typiskt något jag tycker jag "missar" när jag inte borde.

Prestandan är okej, men finns verkligen potential. Kan flyta på finfint, för att sedan skära ihop totalt utan att någon nämnvärt förändrats i miljöerna.

Ser fram emot att köra vidare i alla fall!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Kör de i 1440p med Max på allt och har 85-100 FPS.
Drar ca 20% utav min CPU.

Permalänk
Medlem

1080Ti, 7700k@5.1ghz & 3000mhz16GB ram på en SSD - 1440p. Grafiken på Max, dock AA på Medium då det har så liten effekt på 1440p och uppåt.

62FPS(AVG enligt spelet) och uppåt med min gear, så det är precis som de andra nya AC spelen.

GPU ligger på 100% och CPU ligger på 80% use över alla kärnor.

Tycker spelet är askul och ville köpa det. Men blev Uplay+ sålänge, tills priset kanske sjunker lite

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

När jag ser en viss karaktär har jag svårt att inte tänka på Tandy. Väldigt lik 😁

Ivar

Dold text
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

När jag ser en viss karaktär har jag svårt att inte tänka på Tandy. Väldigt lik 😁

Ivar

Dold text

https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2020/02/Last-Man-on-Earth-Will-Forte.png

Allt för ett gag!

Permalänk
Medlem

Har spelat det till man fritagit sina mannar , skaffat båten och skall ta sig till något "tower".
Med datorn i sign hoppar det mellan 20-35 fps i 1440...inte så kul.

Jag håller på att bygga ett 5600x/rx 6800 system så jag avvaktar tills jag kan spela på den istället.

Något som stör mig är att jag inte kan mappa on controllerna? Jag är helt övertygad om att det gick på Odyssey. Jag har inte hittat hur man gör det iaf.

Spelet verkar riktigt bra...men svårt med allt inställt på rekomenderat.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Har spelat det till man fritagit sina mannar , skaffat båten och skall ta sig till något "tower".
Med datorn i sign hoppar det mellan 20-35 fps i 1440...inte så kul.

Jag håller på att bygga ett 5600x/rx 6800 system så jag avvaktar tills jag kan spela på den istället.

Något som stör mig är att jag inte kan mappa on controllerna? Jag är helt övertygad om att det gick på Odyssey. Jag har inte hittat hur man gör det iaf.

Spelet verkar riktigt bra...men svårt med allt inställt på rekomenderat.

Håller helt med dig om mappningen av tangenter. Hade gärna ändrat en del som skulle göra striderna lite lättare då jag kör på hard. Vill ha utmaning men ändå inte omöjligt på grund av knepiga tangentkombinationer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Håller helt med dig om mappningen av tangenter. Hade gärna ändrat en del som skulle göra striderna lite lättare då jag kör på hard. Vill ha utmaning men ändå inte omöjligt på grund av knepiga tangentkombinationer.

Bara inte jag som stör mig på detta alltså. Vi får hoppas det kommer någon uppdatering som gör det möjligt.

Någon som vet om man kan länka spel på orgin till steam?
Hade varit nice att få de spelen i listan på steam.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har spelat det till man fritagit sina mannar , skaffat båten och skall ta sig till något "tower".
Med datorn i sign hoppar det mellan 20-35 fps i 1440...inte så kul.

Jag håller på att bygga ett 5600x/rx 6800 system så jag avvaktar tills jag kan spela på den istället.

Något som stör mig är att jag inte kan mappa on controllerna? Jag är helt övertygad om att det gick på Odyssey. Jag har inte hittat hur man gör det iaf.

Spelet verkar riktigt bra...men svårt med allt inställt på rekomenderat.

Skrivet av Stefflo:

Håller helt med dig om mappningen av tangenter. Hade gärna ändrat en del som skulle göra striderna lite lättare då jag kör på hard. Vill ha utmaning men ändå inte omöjligt på grund av knepiga tangentkombinationer.

Skrivet av KingCobra:

Bara inte jag som stör mig på detta alltså. Vi får hoppas det kommer någon uppdatering som gör det möjligt.

Någon som vet om man kan länka spel på orgin till steam?
Hade varit nice att få de spelen i listan på steam.

Det går.

Options -> controls -> customize controls

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Någon som vet om man kan länka spel på orgin till steam?
Hade varit nice att få de spelen i listan på steam.

Öppna Steam
Nere i botten under spel, finns en plus (+) ikon, lägg till spel, välj lägg till icke Steam spel, så öppnas file Explorer, och sedan genom att länka till .exe filen som startar spelet ifrån mappen du installerat spelet,
Så får du in den i din Steam o kan startas därifrån efteråt,

ock det syns även sedan för dina vänner, så dom också vet att du spelar ett nytt häftigt assasin Valhalla spel 👍👍😛

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.