Assassins Creed Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

blev de stor skillnad?

Vette tusan om jag gjorde rätt, men provade och upplever att spelet har betydligt skarpare kanter och mer klarare detaljer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Köpte spelet för andra gången här om dagen, installerade och datorn kraschar med svartskärm när jag försöker starta det. Tror jag ger upp på AC-serien.

Står det kanske nåt i Windows-"Loggboken"?

Får du bara det felet med Assassin's Creed-spelen?

Permalänk
Lego Master

Jag köpte Valhalla, tröttnade innan jag lämnade Norge, höll ut till England och kastade nära nog ut datorn genom fönstret vid första kyrkoräden.

Nu spelar jag om Odyssey för tredje gången istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Står det kanske nåt i Windows-"Loggboken"?

Får du bara det felet med Assassin's Creed-spelen?

Stämmer bra, får inga fel alls i event viewer så jag tror jag struntar i det här. Finns mycket annat på steam-listan att beta av

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Stämmer bra, får inga fel alls i event viewer så jag tror jag struntar i det här. Finns mycket annat på steam-listan att beta av

Tråkigt såklart, men du kanske kan fixa en refund på Steam om du ändå inte har spelat det så du inte ligger ute i onödan.

Permalänk
Medlem

Alltså, är jag trög eller?
Kommer inte vidare;
Power 88
Dödat svarta vargen i Asgaard. Den andra bossen med "färgerna" fixar jag inte...

Når inte Settlement level 5, raidat det som visas på kartan.
Följt main quest...

Permalänk
Medlem

FSR och DLSS i Assasins Creed Valhalla.
FSR smögs in i spelet med den senaste uppdatering. Det är oklart vilken version.
Dessutom så har en användare på youtube hittat att även DLSS finns men att man inte kan hitta det i menyerna i spelet.

Jag testade detta och det verkar funka och ser likadant ut i menyerna som i videon.
I ACValhalla.ini filen ändrade jag till "UpsampleType=2" vilket verkar aktivera DLSS.

EDIT: Jag har testat både FSR och "DLSS" men jag vet inte om det gör någon skillnad.
Att växla mellan olika kvalitetslägen går inte då FSR krashar vid byte (kanske funkar med ett AMD-kort?).
Det känns som att implementeringen är ofärdig.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti