VinylClockers - En samlingstråd för allt som gäller vinyl/lp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är nog svårt att se om den roterar jämnt utan hjälpmedel, du skulle nog behöva en stroboskopskiva eller liknande eller undersöka mellanhjulet och se om de syns nån inbuktning i det.

Ja du behöver koppla via en riaadel för att koppla in en skivspelare för annars låter det svagt och underligt, men riaadelen måste ju inte vara fristående utan den kan finnas i en vanlig förstärkare/receiver /försteg av nån typ också som du kopplar vidare till ett par aktiva högtalare.

Hittade en utskrivningsbar stroboskopskiva så får skriva ut på A3 papper på jobbet och testa EDIT: Såg ju nu att det är en stroboskopskiva på redan? Se bilden ovan!

Skrivet av Belzader:

Mig veterligen så saknar i stort sätt alla gamla skivspelare med DIN-kontakt RIAA så det behövs en sådan oavsett om man byter ut till RCA eller inte.

Men någon med mer kunskap kan kanske ge ett mer definitivt svar om just din Lenco saknar det eller inte.

Verkar som att denna modell saknar RIAA.

Skrivet av Nissling:

Jag har haft samma rispande ljud när tallriken bromsar in på min Lenco L75 sedan tiderna begynnelser.

Satte själv RCA-kontakter på min då förra ägaren (min farfar) en gång i tiden klippte DIN-kabeln i all hast och efter att ha försökt löda fast den igen blev den aldrig riktigt sig lik. Det är väldigt lätt att byta, bara att koppla signal och jord till rätt poler på kontakten. Dock är kabeln så pass smal och kan lätt börja glappa är det solklart bästa på lång sikt att byta ut hela kabeln, men det är nog lite överkurs i början.

Om du har någon förstärkare med märkt Phono-ingång så brukar det finnas RIAA-försteg där. Annars måste du ha ett separat RIAA för att få det att lira med aktiva högtalare, om du inte har någon väldigt särskild modell. Just Lencon har garanterat inte RIAA i skivspelaren.

Grattis i vilket fall! På grund av platsbrist kan jag sällan ha framme min Lenco och med Spotify är ju det mesta i musikväg tillfredsställt, men jag kan absolut sakna mina vinyler ibland...

Okej, "skönt" att höra. Då kanske det inte är något fel på min beträffande detta ljudet. EDIT: Verkar som det kan vara fel på bromsen. För min bromsar inte ner alls. Såg att de kan slitas ned men verkar va lätt att fixa!

Verkar ju finnas relativt små sådana där RIAA förstärkare så det borde gå att gömma undan lite. Har själv det motsatta problemet att jag har för lite möbler/inredning så behöver skaffa mig en skänk där jag kan ha musikgrejerna. Tackar för svaret

Skrivet av Fextreme_fa:

Som sagt finns det även aktiva högtalare med förförstärkare
Triangle ln01a (finns även en stativ variant)
Totem Kin play
Klipsch the sixes

Tackar, ska kolla vidare på detta!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tänkte dra igång vinylspelandet igen efter ett gäng år i träda. Förra gången fick jag gräva fram den gamla bortglömda hifi-anläggningen i familjehemmet, men nu är planen att bygga upp min egen blygsamma anläggning för bruk i en liten, lyhörd lägenhet. Klippte till på Hifi-klubbens Argon Audio TT-spelare och jagar nu förstärkare och högtalare.

Jag bor inte överdrivet stort så att hålla det kompakt är önskvärt, och det är inte heller tal om att spela särskilt högt. Jag har kikat på det här med aktiva högtalare - dessa, till exempel. Är det något att ha eller bör man sky det som pesten?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Tänkte dra igång vinylspelandet igen efter ett gäng år i träda. Förra gången fick jag gräva fram den gamla bortglömda hifi-anläggningen i familjehemmet, men nu är planen att bygga upp min egen blygsamma anläggning för bruk i en liten, lyhörd lägenhet. Klippte till på Hifi-klubbens Argon Audio TT-spelare och jagar nu förstärkare och högtalare.

Jag bor inte överdrivet stort så att hålla det kompakt är önskvärt, och det är inte heller tal om att spela särskilt högt. Jag har kikat på det här med aktiva högtalare - dessa, till exempel. Är det något att ha eller bör man sky det som pesten?

Det är väldigt små högtalare men annars är det väl inget fel på dem men upplevelsemässigt går det en gräns nånstans kring -3 dB vid 40 Hz då man brukar uppleva det som att man inte hela tiden saknar bas eftersom man klarar av att återge det mesta på ett tillräckligt bra sätt så att man inte irriterar sig på det och bara funderar på att byta högtalare eller tvingas skaffa en eller flera basmoduler.

Nått med 8" i basen brukar upplevas ok, 6,5 or kan vara ok om de är bra, 5" klassen möjligen om de har bra akustiskt stöd av rummet typ väggmontering men mindre än det är det ofta jobbigt tunt för även röster brukar låta tunna och onaturliga på dem om man verkligen lyssnar och inte bara spelar bakgrundsmusik.

Jag tycker alltså att du ska välja nått större för varje liten ökning av storlek gör relativt mycket när det handlar om de minsta typerna av bokhylle och stativhögtalare men nånstans kring 20 liter i volym och 8" element brukar bitarna ramla på plats även i basen så pass att man inte hela tiden tycker att man skulle behöva nått bättre även om man sätter sig och lyssnar aktivt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Nån som kör med Vinylwall?
https://vinylwallapp.com/

Installerade de i helgen och jag har hållit på drygt 8 timmar med att lägga in mina vinylskivor, har ungefär 20% kvar.

Gillar appen och de är perfekt att ha alla skivor i en app med bra översikt, går att lägga in cd skivor också men de känns lite fel att blanda de med vinyl så jag kommer bara lägga in vinyl, har bara runt 300 skivor och som sagt de tar 10+ timmar att lägga in allt.

Har betydligt fler cd skivor, säkert runt 500 så de orkar jag inte lägga in, fanns de en specifik app för cd så varför inte men de är otroligt mycket jobb eftersom man måste skriva in artist och skivans namn och sedan leta reda på skivan, lägga in den och sedan fylla i skivbolag, ja du måste fylla i allt själv så de tar ca 5 minuter minst per skiva och ibland mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Nån som kör med Vinylwall?
https://vinylwallapp.com/

Installerade de i helgen och jag har hållit på drygt 8 timmar med att lägga in mina vinylskivor, har ungefär 20% kvar.

Gillar appen och de är perfekt att ha alla skivor i en app med bra översikt, går att lägga in cd skivor också men de känns lite fel att blanda de med vinyl så jag kommer bara lägga in vinyl, har bara runt 300 skivor och som sagt de tar 10+ timmar att lägga in allt.

Har betydligt fler cd skivor, säkert runt 500 så de orkar jag inte lägga in, fanns de en specifik app för cd så varför inte men de är otroligt mycket jobb eftersom man måste skriva in artist och skivans namn och sedan leta reda på skivan, lägga in den och sedan fylla i skivbolag, ja du måste fylla i allt själv så de tar ca 5 minuter minst per skiva och ibland mer.

Vad är fördelen kontra Discogs förutom ett hipsterinterface? Den senare har ju dessutom en streckkodsläsare om jag inte minns fel vilket gör inläggning rätt mycket smidigare?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oatp1b1:

Vad är fördelen kontra Discogs förutom ett hipsterinterface? Den senare har ju dessutom en streckkodsläsare om jag inte minns fel vilket gör inläggning rätt mycket smidigare?

Ingen aning, har aldrig provat Discogs.

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Ingen aning, har aldrig provat Discogs.

Discogs erbjuder en marknad för vinyler. Kul att se vad sina rariteter har för värde.
Kan man ha en typ önskelista i VinylWall? Så man kan slänga ett getöga för en uppdatering på vad man letar efter.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RakatKadaver:

Discogs erbjuder en marknad för vinyler. Kul att se vad sina rariteter har för värde.
Kan man ha en typ önskelista i VinylWall? Så man kan slänga ett getöga för en uppdatering på vad man letar efter.

Visste inte om Discogs, har laddad ner de i telefonen, har lagt in halva min vinyl samling, är ju bekvämt med streck kod fast alla gamla album måste man ju mata in på samma sätt som vinylwall.
Sjukt vad mycket värde man har i skivor.

85 skivor inlagda lägsta värde 16 tusen och max 33 tusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Visste inte om Discogs, har laddad ner de i telefonen, har lagt in halva min vinyl samling, är ju bekvämt med streck kod fast alla gamla album måste man ju mata in på samma sätt som vinylwall.
Sjukt vad mycket värde man har i skivor.

85 skivor inlagda lägsta värde 16 tusen och max 33 tusen.

De priserna skulle inte jag tro på, det är så mycket som ska stämma. Skicket , pressningen och årtal och det ska vara mintkondition också

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Riktigt fet. Micro Seikis saker är riktigt schyssta. Kolla in deras modeller SX8000 och SZ1 så ser du vad du kan uppgradera till sen.
Ja, säkert. Jag har turen att mitt barn inte petar på volymkontrollen utan håller sig till balanskontroll och EQ.

Har alltid gillat Micro Seiki, har själv en RX-1500.
Önskar bara man hade haft insikten att köpa en bättre arm medan marknaden var död för vinyl.
Har kikat på Forssell men de är alldeles för dyra nu.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Visste inte om Discogs, har laddad ner de i telefonen, har lagt in halva min vinyl samling, är ju bekvämt med streck kod fast alla gamla album måste man ju mata in på samma sätt som vinylwall.
Sjukt vad mycket värde man har i skivor.

85 skivor inlagda lägsta värde 16 tusen och max 33 tusen.

Kan rekommendera Discogs, har hittat så mycket musik där som jag aldrig trodde var tryckt på vinyl. Appen är rätt så kass tycker jag jämfört med direkt i webläsaren på datorn, gillar dock man kan skanna streckkoden och hitta rätt exemplar direkt. Brukar stå inne i Bengans och jämföra priser på de viset.

Permalänk
Skrivet av anton studs:

De priserna skulle inte jag tro på, det är så mycket som ska stämma. Skicket , pressningen och årtal och det ska vara mintkondition också

Det skulle jag ändå säga är ett ganska träffsäkert spann.
https://www.discogs.com/Avicii-Stories/release/7608509
Som du ser så några veckor efter att han kolade vippen, så såldes en skiva för 300:-. Och ja... du ser vad den ligger ute för samt vad folk har varit villiga att köpa den för.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anton studs:

De priserna skulle inte jag tro på, det är så mycket som ska stämma. Skicket , pressningen och årtal och det ska vara mintkondition också

Jag har nu lagt in 166 album och värdet ligger mellan 29 och 66 tusen.
Mer en 100 skivor är nypress och i mint kondition och mer en hälften är aldrig spelade.
Visste inte att jag hade så många nya skivor som är värda mycket mer nu en vad jag betalade för dom.
Har en beg Beatles som är värd 1700kr
Har alla 8 limited pictures disc av Iron Maiden och dom är värda de dubbla nu och jag har aldrig spelat dom så dom är i nyskick.
Veronica Maggio limited skiva värd 1400kr.
Sedan så har jag 6 olika vinyl boxar och där är de drygt 10000kr så dom drar upp priserna.
Har få skivor som är värda under 200kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väldigt små högtalare men annars är det väl inget fel på dem men upplevelsemässigt går det en gräns nånstans kring -3 dB vid 40 Hz då man brukar uppleva det som att man inte hela tiden saknar bas eftersom man klarar av att återge det mesta på ett tillräckligt bra sätt så att man inte irriterar sig på det och bara funderar på att byta högtalare eller tvingas skaffa en eller flera basmoduler.

Nått med 8" i basen brukar upplevas ok, 6,5 or kan vara ok om de är bra, 5" klassen möjligen om de har bra akustiskt stöd av rummet typ väggmontering men mindre än det är det ofta jobbigt tunt för även röster brukar låta tunna och onaturliga på dem om man verkligen lyssnar och inte bara spelar bakgrundsmusik.

Jag tycker alltså att du ska välja nått större för varje liten ökning av storlek gör relativt mycket när det handlar om de minsta typerna av bokhylle och stativhögtalare men nånstans kring 20 liter i volym och 8" element brukar bitarna ramla på plats även i basen så pass att man inte hela tiden tycker att man skulle behöva nått bättre även om man sätter sig och lyssnar aktivt.

Tackade aldrig för svaret - men tack. Jag fick till skänks en Pioneer-förstärkare som osar tidigt 90-tal och lånade en passiv högtalare från farsan för att provspela lite och få en känsla för ljudbilden i allmänhet. Fastnade dock omedelbart i skivspelarens varvtal, då jag tyckte att låtarna gick aningens för snabbt på 33,3 RPM. Mätte med en funky Androidapp, som visar att den snurrar runt 33,65/33,7 varv per minut. I mina öron blir det här en alldeles för märkbar skillnad. För varje 20 sekunder spelar den in 1,5-2 sekunder jämfört med en mp3-version av samma låt, så skivspelaren får nog åka på reklamation.

Vet inte riktigt vad som är, om man säger, "acceptabel" variation i varvtal på en skivspelare, men den skillnaden som är nu gör det svårt att njuta ordentligt.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Tackade aldrig för svaret - men tack. Jag fick till skänks en Pioneer-förstärkare som osar tidigt 90-tal och lånade en passiv högtalare från farsan för att provspela lite och få en känsla för ljudbilden i allmänhet. Fastnade dock omedelbart i skivspelarens varvtal, då jag tyckte att låtarna gick aningens för snabbt på 33,3 RPM. Mätte med en funky Androidapp, som visar att den snurrar runt 33,65/33,7 varv per minut. I mina öron blir det här en alldeles för märkbar skillnad. För varje 20 sekunder spelar den in 1,5-2 sekunder jämfört med en mp3-version av samma låt, så skivspelaren får nog åka på reklamation.

Vet inte riktigt vad som är, om man säger, "acceptabel" variation i varvtal på en skivspelare, men den skillnaden som är nu gör det svårt att njuta ordentligt.

Att mäta med bara en app låter lite osäkert för vad har den för referens i så fall, är det optisk eller akustisk mätning ?
Hursomhelst behöver du en testskiva med endera en ton med fast frekvens eller ett stroboskop för att mäta seriöst.
Naturligtvis kan spelaren ha lite fel hastighet men mät ordentligt och kolla om det går att trimma hastigheten, jag känner inte till hur den skivspelaren styrs men den kan gå att trimma eller om den har en synkronmotor så kan man ändra frekvensen via en ac strömförsörjning för att lura den men det är ju inget man brukar göra på så billiga spelare så om det är ett problem ska du kanske reklamera den, det kan ju ev vara ett fel på dimensionen på remmen eller drivhjulen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Att mäta med bara en app låter lite osäkert för vad har den för referens i så fall, är det optisk eller akustisk mätning ?
Hursomhelst behöver du en testskiva med endera en ton med fast frekvens eller ett stroboskop för att mäta seriöst.
Naturligtvis kan spelaren ha lite fel hastighet men mät ordentligt och kolla om det går att trimma hastigheten, jag känner inte till hur den skivspelaren styrs men den kan gå att trimma eller om den har en synkronmotor så kan man ändra frekvensen via en ac strömförsörjning för att lura den men det är ju inget man brukar göra på så billiga spelare så om det är ett problem ska du kanske reklamera den, det kan ju ev vara ett fel på dimensionen på remmen eller drivhjulen.

En RPM-kalkylator som använder gyroskopet i telefonen. Den säger ett snitt på runt 33,65 varv per minut. Det märks när jag klockar mot en mp3-version också. Samma spår på vinylskivan är slut märkbart långt innan mp3-versionen. Vet inte om den variationen är rimlig för en skivspelare, men enligt Hifi-klubben var det ingenting man skulle ge sig på att skruva på själv, och så långt jag ser så ligger remmen där den ska och allt ser bra ut. Har ingen testskiva att prova med tyvärr.

Eventuellt att den bara behöver spelas in mer, men jag har vägarna förbi butiken där den är köpt så de får kika på den, tänker jag. Ska det skruvas får de visa hur, alternativt byta ut spelaren.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Inaktiv

Märkligt att skivor är dyrare på Dischogs en till exempel Ginza, har köpt alla 4 limited edition skivor av Veronica Maggio från Ginza och betalade 219kr/st och la in dom på Dischogs och priserna är typ de dubbla en de jag betalt, lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Märkligt att skivor är dyrare på Dischogs en till exempel Ginza, har köpt alla 4 limited edition skivor av Veronica Maggio från Ginza och betalade 219kr/st och la in dom på Dischogs och priserna är typ de dubbla en de jag betalt, lite konstigt.

Märkligt och märkligt, priset kommer ju från discogs marknad, är väl nån försöka göra sig en hacka.

Gäller även t ex tradera: https://www.tradera.com/item/340427/422839330/still-sealed-ve...- samma finns i lager hos ginza https://www.ginza.se/product/maggio-veronica/och-vinnaren-ar-...

Antar att dom hoppas på att folk har missat att det faktiskt finns i print, och blir helt till sig för att dom är så "billiga" (i jämförelse mot dom äldre utgåvorna).

Permalänk

Hahahah "RARE".
Mmmm folk är sluga på det viset. Där ska man däremot ta Discogs med en näve salt.
Jag kommer ihåg när jag såg på discogs att Daft Punk släppte deras Alive-platta på vinyl för första gången. Utan att tänka mig för så köpte jag den direkt. 450 spänn + frakt från frankrike.
https://www.discogs.com/Daft-Punk-Alive-2007/release/6424917
Nu säljs den för 205 spänn där och 299 på CDON.
ggwp

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Inaktiv

Hur ofta byter ni eran nål på skivspelaren?

Som jag förstått så bör en nål hålla ett par tusen timmar, haft min i minst 6-7 år men jag har nog inte kommit upp i mer en några hundra timmar.
Spelar extremt lite och de är nu senaste året jag börjat spela mer sedan jag skrotade min cd spelare för gott och enbart kör vinyl.

Ersättnings nål till min Goldring kostar en slant och man vill ju inte byta bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hur ofta byter ni eran nål på skivspelaren?

Som jag förstått så bör en nål hålla ett par tusen timmar, haft min i minst 6-7 år men jag har nog inte kommit upp i mer en några hundra timmar.
Spelar extremt lite och de är nu senaste året jag börjat spela mer sedan jag skrotade min cd spelare för gott och enbart kör vinyl.

Ersättnings nål till min Goldring kostar en slant och man vill ju inte byta bara för att.

Det är skillnad på mm och mc pickuper när det gäller hur nålen är fastsatt så tidsaspeketen spelar in, en mm pickupp är inte lika känslig gentemot en mc pickup. Sedan har du kvalité på nålen och hur den slipad som spelar in . Men hur upplever du ljudet ? Låter det dåligt så byt

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon301768:

Hur ofta byter ni eran nål på skivspelaren?

Som jag förstått så bör en nål hålla ett par tusen timmar, haft min i minst 6-7 år men jag har nog inte kommit upp i mer en några hundra timmar.
Spelar extremt lite och de är nu senaste året jag börjat spela mer sedan jag skrotade min cd spelare för gott och enbart kör vinyl.

Ersättnings nål till min Goldring kostar en slant och man vill ju inte byta bara för att.

De slits olika hårt beroende på modell och skivor så byt när de låter dåligt eller inte spårar ok, du kan även kolla på dem med lupp/mikroskop och jämföra med hur slipningen var från början för de blir ju rundare med tiden och ibland kan man också upptäcka fastbränd skit som gör att de uppträder som om de var slitna när det egentligen behövs en rengöring, det finns ju diverse borstar och kemikalier för det men bäst är nog en ultraljudsrengörare typ

https://www.amazon.com/FLUX-Stylus-cleaner-SONIC-Japan/dp/B00...

Audio Technica har också en ultraljudsrengörare men den verkar svår att få tag på nu men nån kanske vet var den finns.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Jag använder en liten burk som heter Vinyl Passion - Dust Buster som man försiktigt lägger nålen i, är svart klibbig gegga som tar bort skräp på nålen, gör stor skillnad, när de börjar knastra för mycket brukar jag använda den och ljudet blir klart och fint igen.

Gällande hur de låter just nu så har jag inget att klaga på, ljudet har inte förändrats nånting sedan pickupen var ny så jag har nog inget behov av att byta en på länge.

Har en Goldring 2300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag använder en liten burk som heter Vinyl Passion - Dust Buster som man försiktigt lägger nålen i, är svart klibbig gegga som tar bort skräp på nålen, gör stor skillnad, när de börjar knastra för mycket brukar jag använda den och ljudet blir klart och fint igen.

Gällande hur de låter just nu så har jag inget att klaga på, ljudet har inte förändrats nånting sedan pickupen var ny så jag har nog inget behov av att byta en på länge.

Har en Goldring 2300.

Du kan ju kolla status på nålen genom ett mikroskop annars. Hifibutiker brukar erbjuda sig att göra det också.

Permalänk
Inaktiv

Som sagt har bara max 200 timmar på nålen så den kommer nog funka i många år till och de låter otroligt bra så de är nog inget slitage ännu.

Permalänk
Inaktiv

Har inte köpt ny vinyl på länge men nu blir de att köpa minst 2 skivor per månad framgent.
Senaste köp.....

Maggio Veronica
Den första är alltid... (Röd/Ltd)
Handen i fickan... (Grå/Ltd)
Och vinnaren är... (Blå/Ltd)
Vatten och bröd (Orange/Ltd)

Fältskog Agnetha
Sjung denna sång (Rosa/Ltd)

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Har inte köpt ny vinyl på länge men nu blir de att köpa minst 2 skivor per månad framgent.
Senaste köp.....

Maggio Veronica
Den första är alltid... (Röd/Ltd)
Handen i fickan... (Grå/Ltd)
Och vinnaren är... (Blå/Ltd)
Vatten och bröd (Orange/Ltd)

Fältskog Agnetha
Sjung denna sång (Rosa/Ltd)

Jag vill ändå hävda att det där är fler än två.

Hade du Satan I Gatan sen tidigare?
Den nya pressen tog typ slut direkt kändes det som.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RakatKadaver:

Jag vill ändå hävda att det där är fler än två.

Hade du Satan I Gatan sen tidigare?
Den nya pressen tog typ slut direkt kändes det som.

Jag hade Handen i fickan fast jag bryr mig dubbel lp/ltd blå och röd skiva som verkar vara udda.

Och ja de blev fler en 2 den här gången men jag kommer nog hoppa nån månad innan nästa köp, känns roligare att köpa flera skivor en bara en och en åt gången.

Satan i gatan (Neonlila vinyl) kommer i December.

https://cdon.se/musik/maggio-veronica/satan-i-gatan-neonlila-...

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Jag hade Handen i fickan fast jag bryr mig dubbel lp/ltd blå och röd skiva som verkar vara udda.

Och ja de blev fler en 2 den här gången men jag kommer nog hoppa nån månad innan nästa köp, känns roligare att köpa flera skivor en bara en och en åt gången.

Satan i gatan (Neonlila vinyl) kommer i December.

https://cdon.se/musik/maggio-veronica/satan-i-gatan-neonlila-...

Jaaa det verkar udda. Jag har den också och min är blå och lila.

Håller tummarna på att det kommer en leverans till! Helt klart hennes bästa.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RakatKadaver:

Jaaa det verkar udda. Jag har den också och min är blå och lila.

Håller tummarna på att det kommer en leverans till! Helt klart hennes bästa.

Verkar vara värd en slant om man kollar på Discogs.

Senaste försäljningspriserna.

Last Sold: 29 Jun 2020

Lowest: SEK 700.00
Median: SEK 863.88
Highest: SEK 1,400.00