Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem

Jaybird Vista som är grymma för träning och löpning.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Jag körde ett par Sennheiser momentum True Wireless, de var riktigt bra, men hade problem att batteriet I både case och lurar tog slut efter 1-2 dagar då de aldrig riktigt går ner I standby.

Fick reklammerat för några veckor sen och eftersom det var ett känt fel så önskade jag uppföljarna, Momentum 2, dessa älskar jag, har haft I caset nu I flera dagar och fortfarande bra kräm.

Ljudet är enligt mig bra med.

Kör med True Wireless här med och älskar de, bortsett från batteriet. Varit så många gånger som de har varit döda fast knappt rört de sen laddning, eller att bara högra luren har batteri i sig. Hade jag köpt idag hade jag köpt de nya, för det ska tydligen vara fixat. Men de ser bäst ut och har bland det bästa i ljud. Touchkontrollerna är inte 10/10 men bra nog (väldigt svårt att trycka tre gånger för att hoppa bakåt tex).

Funderat ett tag på att sätta upp en "laddningsstation" i hallen enbart för lurarna. Får se om man gör det. (Har inga bra eluttag just där och har ingen usb-c sladd över).

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Galaxy buds plus, haft dom i ett par veckor nu, allt är bra förutom batteritiden, den är sjukt bra!(11H +)
Valde dom primärt för batteritid och möjligheten att använda en lur i taget.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

@ELF: Jag slår på genomhörning så behöver jag inte plocka ur dom

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

AirPods Pro. Bästa jag haft till telefonen. Skulle nästan vilja använda dem till datorn också men litar inte på Bluetooth för PC spelande.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ingen behöver brusreducering förens man provat, jag går inte utanför dörren utan mina Sony, men håller med att in-ear hade varit skönt.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Relik 📜

Jag och @JonasT gjorde en video på hörlurar för några månader sedan. Sedan dess har jag.. well, samma helt ärligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

jag hade Airpods 2 men bytte då jag önskade få slutna lurar och anc så då blev det istället sennheiser momentum 2 så fick frugan ta poddsen.

Permalänk
Medlem

@B.Linder: Ah. Funkar dock inte hos oss då man inte får ha lurarna över öronen när man går i gångarna (ganska självklart).

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Inga. Låter för dåligt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

@BostonGurkan: Jag kan rekommendera dessa skumproppar från amazon , jag tycker i alla fall att de fungerar utmärkt till mina 65t utan att kosta skjortan.

Permalänk
Medlem

Jag kör RHA TrueConnect de är helt ok ljud, bra batteritid och de leveras med riktigt bra skumproppar som gör att de sitter säkert och inte läcker in eller ut en massa ljud. Det är lite buggiga att dra igång, ibland måste man stoppa ner dem i fodralet och ta upp dem för att få dem att synka. Och när man rör sig i rusningstrafik, när varenda jävel i Liljeholmen har på sina lurar så kan de tappa lite nu och då, lite flashback till när man hade glapp i sladden till sina Koss Porta Pro.

Skulle inte avråda nån att köpa dem men gissar att det nog finns bättre alternativ som jag inte provat.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberling:

Till mobilen kör jag AirPods Pro. Funkar mycket bra med iPhone, åtminstone.

Nu ska ju TS koppla sina lurar till telefonen men jag kan ändå nämna att jag testat ett antal olika in-ear lurar för att koppla till PC med väldigt dåligt resultat. Sony WF1000-XM3, Airpods Pro, Samsung Buds 2... ingen av dessa funkade. JBL:s funkade men med begränsad kvalitet på ljudet och med sämre batterilivslängd. Så jag gav upp. Nu ringer jag int till möten och kör ljudet via AirPods och bara bild på datorn.

Det här med o koppla till PC. Jag skulle vilja säga att det har mycket med hur bra antenner datorns Bluetooth har. Min Lenovo dator har fantastiskt mycket bättre räckvidd än den HP dator jag också har.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Bastich: Tack för tipset men jag ska nog snart införskaffa nya ändå så känner nog inte att det är värt det. Men kan ju vara ett bra tips för andra som söker hjälp med passform. Ett vanligt problem med aftermarket foam tips brukar ju vara att de inte får plats i dosan helt. Dessa går alltså i utan problem?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk

Sony WH-1000XM3 Over ear och Sony WF-1000XM3 in ear.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Vet inte om utompåliggande är aktuellt, eller om det innefattar ”true wireless” men kolla in 66 audio.
Riktigt grymt ljud, sjukt lång batteritid och bekväma.
Har kört olika versioner i flera år. Springer tex massor med dom, men har dom även till annat.
Superbra lurar. Jag har just nu BTS PRO.
https://www.66audio.com/

Permalänk
Medlem

Kör med Jabra Elite 75T och är sjuktnöjd. blev helt blown away när jag fick testa både dom, 65T och några Sony, Tänkte inte läga så mycket på lurar, men kunde inte göra annat efter att ha testat dom i butik

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

Kör med Jabra Elite 75T och är sjuktnöjd. blev helt blown away när jag fick testa både dom, 65T och några Sony, Tänkte inte läga så mycket på lurar, men kunde inte göra annat efter att ha testat dom i butik

Inte för att klaga på dig och din upplevelse såklart.
Men jag har ett par sådana med, och jämförelsevis i ljud till dom jag hänvisar till, är 10gånger bättre.
Jabra är sjukt mycket sämre ljud och kraft i.
Dom jag länkar till är som att ha en hemmabioanläggning på huvudet

Men alla små in ear kanske är så kassa?
Dom är ju väldigt mycket mindre.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör också en av dom få som kör Sennheiser

PXC-550 II och Momentum True Wireless.

Upplever samma problem med batteriet som de andra användarna på True Wireless men detta ska vara fixat på nya gen.2 enligt Sennheiser.

PXC är grymma om man är OK med större/Over ear. Inga som helst problem med dom.
Har jämfört dom mot både Bose QC 35 och Sony XM3. I mitt tycke är Sennheiser mer balanserade och inte boostade i topp och botten som de andra två kan framstå som. Dessutom så känns det mer som att man befinner sig i musiken än "lyssnar"på den.

Bra batteritid och jag använder dom både på buss, promenad och gymmet. True Wireless-lurarna ligger alltid i jackan för de gånger man inte orkar ha med sig stora lurar eller har någonstans att göra av dom (utekvällar osv)

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Samsung Gear Icon X 2018, fungerar riktigt bra faktiskt. Små och smidiga och håller bra batteritid.
Enda dåliga jag märkt är att dom inte registrerar mina Steg, utan det gör min mobil och klocka...
Men när jag tränar på gymmet så har jag inte mobilen eller klockan på mig.

Då lär du gilla Galaxy Buds+ som är typ bättre på allt men ändå rätt lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Trodde ändå folk var mer läskunniga här, eller kanske intresserade av att hjälpa till... liknar mer och mer Sweclockers i sammarbete med familjeliv! Sony WH-1000XM3🤪🔫

Du menar att folk skulle bry sig om att OP uttryckligen sagt sig inte vilja ha WH1000XM3 och inte rekommendera just dessa bara för att dom har dom själv?

Permalänk
Medlem

Föredrar mina Sennheiser momentum True Wireless men de känns i öronen och går bananas när det regnar så använder mest mina Airpods Pro när jag löper.

Men hade det inte blivit så varmt hade jag varje dag när det inte regnar använt mina Sony MX2 någonting. Slutna NC lurar låter överlägset bäst men de blir som sagt varma och man blir mer inbäddad vilket gör att man känner sig mer avskärmad från naturen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara ensam i tråden om att använda Plantronics Backbeat Pro 5100. Tycker de har hög kvalitet för såväl musik som samtal och de funkar faktiskt att springa med trots att de inte uttryckligen tål svett. Jag svettas inte så mycket i öronen vad jag märkt
Jag har inte jämfört med andra true wireless däremot tycker jag de står sig väl mot andra hörlurar jag har så som B&W C5 series 2 även om de inte har samma detaljrikedom. Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Asus P8H67-I Deluxe | Intel i5 2500K@-0.185 VCore with Scythe Kozuti | 8GB DDR3 1333Mhz | inside OrigenAE M10
MSI K8N SLI | Athlon 64 X2 3800+@2,5GHz | TwinMOS PC3200 DDR 2GB | XFX GeForce 7600GS

Permalänk
Medlem

Har gått igenom 12 olika true wireless , men fastna för Galaxy buds.
Dom har inte det bästa ljudet men fullt godkänt med deras app. Anledning att jag fastna för budsen va att dom satt riktigt skönt i öronen. Jag kan ha dom en hel dag på jobb utan att få ont.
Dom som jag tycker har bäst ljud är Jaybird vista , men dom har ingen touch som budsen och jag fick ont i öronen då jag tryckte dom längre in varje gång jag skulle svara eller ändra låt.
Men det är som allt annat , man måste testa själv för att hitta det som passar dig.
Visa affärer har 30 dagars öppet köp , så då kan man testa och känna sig fram.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@BostonGurkan: De är gjorda för att man skall mosa de innan man stoppar de i örat, så jag mosar de i dosan, utan problem.
Alla andra proppar som jag använt som varit gjorda för att få plats i dosan har alltid varit antingen för dyra (läs Comply) och inte levt upp förväntningarna vare sig när det gäller ljudisolering eller hållbarheten.

Permalänk

Vad trevligt att alla är nöjda med det de köpt! Nästa!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Jag kör dessa snäckor i stereo:
https://www.savfyshop.com/Bluetooth-Headset/Mini-Wireless-Blu...

Naturligtvis så har även laddaren stöd för att ladda bägge två på samma gång.
Hittar bara inte bild på den modellen.

Bra ljuddämpning(inget vindbrus), bra ljud, men tokigt känslig för metall så slaven tappar kontakt med mastersnäckan.
Har inte provat mikrofonen på dom.
Klarar nästan 2h på en laddning.
Och laddaren är så liten att man har den i fickan.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Om man vill gå all in med trådlöst är det RHA CL2 som kanske står högt upp på listan. De kostar bara runt 8k. Det är planar in-ears
Vanliga over-ear hade jag rekommenderat AT ANC900BT eller Beyerdynamic Amiron trådlös

Permalänk

Sony WF-1000XM3
Fick dem med telefonen, använder dem mycket mer än jag trodde jag skulle göra.
Önskar bara att jag kunde använda dem samtidigt som man streamar till cromecasten.

Permalänk
Medlem

Kör Libratone Track Air+

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!