Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweisdapro:

Köp isåfall från padmate direkt
https://padmate-tech.com/products/pamu-slide-plus
Jag köpte som sagt ett extra par (mörkgröna) av full-size pamu slide med ett extra vitt litet laddfodral (det som ingår till minin)
https://padmate-tech.com/products/pamuslide-mini-charging-cas...
för ~90$ så man fick fri frakt
Edit: personligen tycker jag en veckas leveranstid var värt det

Oh nice. Men är det inte en massa skatter och skit?
Vad kostade allt i svenska kr?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Körde Jabra Elite 65t,gav dom till ex-frun när jag köpte Jabra Elite 75t. Då jag tittar på trumvideos på YT så är 75t överlägsna då det inte är någon fördröjning i ljudet som på 65t. Samtal är marginellt bättre med 75t.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Kanske jag som är helt speciell men ingen har ju påpekat det än, men om produkten inte har möjlighet att vara ansluten till flera källor samtidigt så är dem helt irrelevanta för mig (vad heter funktionen, multixxxx??) är detta inte av nån vikt för nån av er?

Sitter fast med mina jabra 65t enbart av den anledningen, vill kunna sitta å lyssna på klipp via pcn (öppet kontorslandskap) för att de sen ringer i min telefon å jag kan svara direkt. Sen javisst kan det vara lite irriterande när man går runt på kontoret å helt plötsligt får device disconn / 2 devices connected etc. Men ändå känner jag det är en livsviktig funktion, va e fel på mig?

Bor för övrigt i mina 65t, laddas flera gånger om dagen.

Skall sägas att jag ville inget hellre än att få slänga pengar på apples PRO lurar då jag e telefon å klock slav till dem, men fick inte lov att göra det, enbart av ovanstående anledning :’(

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Oh nice. Men är det inte en massa skatter och skit?
Vad kostade allt i svenska kr?

Slutade på 924 sek totalt, och inga extra avgifter

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Oh nice. Men är det inte en massa skatter och skit?
Vad kostade allt i svenska kr?

Står på Padmates hemsida att kunder som beställer till USA Sydamerika samt Europa inte behöver betala extra avgifter. För oss i EU skickas det från Tyskland stod det på deras shipping and delivery sida.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Pamu Slide kostar 90$ för hörlurar i sitt fullstora fodral (2000mah) pluss ett litet fodral som man kan bära med sig enklare i vardagen

Hur sköna är komforten på hörlurarna när de sitter i örat? Kan man ha en mössa ovanpå utan att mössan trycker mot hörluren? Har kollat en del på Galaxy Buds+ som ska ha runt 10-11 tummars batteritid också men dessa såg ju okej ut också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Sony wf-1000xm3

Har inte störts av storleken, och bryr mig inte om andra gör det. Grym batteritid(!), riktigt bra ljud. Helt ok NC, men föredrog den i mina numera glappa Audio-Technica ATH-ANC40BT. Bra med förstärkning av omgivningsljud när man vill ha det.

Samtal (stereo) låter ibland "artefaktigt" med telefonen (Mate 10 Pro), men brukar lösa sig om man plockar ur ena luren (från örat) och stoppar i igen. Inte experimenterat så mycket med det. No biggie. Musik och video har funkat klockrent med telefon och MacBook.

Det som utmärker sig mest är ljudkvalitén.

9/10 blöta sockor.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur sköna är komforten på hörlurarna när de sitter i örat? Kan man ha en mössa ovanpå utan att mössan trycker mot hörluren? Har kollat en del på Galaxy Buds+ som ska ha runt 10-11 tummars batteritid också men dessa såg ju okej ut också

Jag tycker de sitter bra, men var inte helt vän med kuddarna som följde med (slöt inte tätt), och de andra kuddar jag testat trycker ut dem ur öronen på mig (efter en längre stund).
Har ett par kuddar på väg från Amazon som förhoppningsvis löser det

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Jag tycker de sitter bra, men var inte helt vän med kuddarna som följde med (slöt inte tätt), och de andra kuddar jag testat trycker ut dem ur öronen på mig (efter en längre stund).
Har ett par kuddar på väg från Amazon som förhoppningsvis löser det

Hur är det med en mössa på. Går det också bra utan att det känns som om mössan trycker in hörluren i örat? Det är det problem jag har med mina nuvarande bluetooth (icke true wireless) hörlurar så de är rätt stora

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jays m-Seven verkar vara något för mig. dock ser jag många som säger att samtalsljudet är värdelöst?

Hejsan

De är bekväma och så. Inte provat att ringa med dem så mycket så kan tyvärr inte yttra mig om det :/ Kanske kan prova senare ikväll åt dig om du vill?

Men säger många att det är så så kanske det är så. Jag har de främst för musik. Men de gånger jag har använt dem har sambon kunnat höra vad jag vet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeanC:

Hejsan

De är bekväma och så. Inte provat att ringa med dem så mycket så kan tyvärr inte yttra mig om det :/ Kanske kan prova senare ikväll åt dig om du vill?

Men säger många att det är så så kanske det är så. Jag har de främst för musik. Men de gånger jag har använt dem har sambon kunnat höra vad jag vet.

Det skulle uppskattas om du kunde ringa några samtal och återkomma

Skulle vara smidigare att köpa dessa då jag skulle kunna köpa dem direkt i butik.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Urbanista Stockholm. Inte för att ljudet är super utan snarare för hur praktiska de är.

Vid träning: Backbeat fit 3200

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur är det med en mössa på. Går det också bra utan att det känns som om mössan trycker in hörluren i örat? Det är det problem jag har med mina nuvarande bluetooth (icke true wireless) hörlurar så de är rätt stora

Jag tycker det fungerar för mig i alla fall med mössa på

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde_johan:

Jag visste inte vem The Tech Gigant är. Men ja, lite så.

Eller The Tech Giant om man nu ska vara petig men det var ju jag som började med att stava fel

Permalänk
Medlem

Nyfiken, är det någon som använder True Wireless lurar även typ hemma och vid jobbskrivbordet (om någon minns den tiden) och i så fall vilka? Dvs när man kanske har mer fokus på ljudkvalite och mindre fokus på portabilitet och smidighet. Iaf för egen del ser jag dom primärt som ett substitut till vanliga headset och sitter jag vid skrivbordet eller liknande använder jag andra fyper av lurar. Men samtidigt vore det väl smidigt om man kunde skippa lite större lurar så länge ljudet är nog bra och batteritiden också.

Permalänk
Medlem

Google Pixel Buds 2. Är mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

Har ett par BO Play E8 Gen 2, och är inte jättenöjd med dem.

Ljudet är det absolut inget fel på. Låter mycket vackert för alla sorters musik jag lyssnar på. Däremot var de lite krångliga att para ihop med telefonen och ville inte alltid dyka upp som enhet att spela musik på, trots att de dök upp i appen man kan styra dem med.

Utöver detta är de extremt känsliga med var man har telefonen någonstans. Man lär ha telefonen på höger sida av kroppen, då mottagaren sitter i höger snäcka. Problemet är bara att det nästan inte räcker utan det blir lätt störningar ändå. Har nog aldrig lyckats ta en långpromenad där ljudet inte klipper, om jag inte håller i telefonen när jag går och då har man lite tappat konceptet med dem.

Permalänk
Medlem

Jabra Elite 65t obekväma, stora, tråkigt ljud till musik men okej när man tittat på TV på nätterna.
Har dålig koll på andra in ear, men är inte direkt imponerande av 65t.
Gissar att ger bort dem till syrran.

Permalänk
Medlem

Sennheiser Momentum True Wireless 2

Jag kör med Sennheiser Momentum True Wireless 2! Är otroligt nöjd, ljudkvaliten är superb. Visserligen så kostar dom otroligt mycket, men du får ett otroligt bra ljud.

Men vet i fan om jag skulle rekommendera att köpa dessa hörlurar just nu såvida du inte vill ha det absolut bästa på marknaden.

Varför säger jag det? Jo för att Bluetooth 5.2 är runt hörnet, lär väl se om första produkterna med det om 8-12 månader. Det innebär lite av en evolution när det kommer till true wireless.

https://www.soundguys.com/bluetooth-le-audio-lc3-explained-28...

Permalänk
Medlem

@zetrri
Hur går det funderingarna? Kommer du fram till något?
Bluetooth LE Audio låter intressant, alltid något nytt som kommer osv.
Men dröjer ett tag tills man börjar släppa TWS med den standarden.

Så vad lutar det mot?
Eller köp 2 tidningar illustrerad vetenskap för 99kr och få True Wireless in-ear på köpet så kan du recensera dem här 😂

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Galaxy buds +
Supernöjd, bra ljud och mic.

Permalänk
Medlem

Jag införskaffade nyligen mina första true wireless, det blev ett par Airpods Pro. Mycket nöjd hittills med vad de presterat, men sett till prislappen kan man väl inte förvänta sig något annat egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

@zetrri
Hur går det funderingarna? Kommer du fram till något?
Bluetooth LE Audio låter intressant, alltid något nytt som kommer osv.
Men dröjer ett tag tills man börjar släppa TWS med den standarden.

Så vad lutar det mot?
Eller köp 2 tidningar illustrerad vetenskap för 99kr och få True Wireless in-ear på köpet så kan du recensera dem här 😂

Blev så överraskad av responsen på tråden så det tog ju lite längre tid att bestämma sig än vad det var tänkt om jag ska vara ärlig 😅.

Jag fick låna ett par Galaxy buds (ej plus) av en kompis och är otroligt nöjd med dessa, även fast Samsung:s app endast funkar med android (finns en för iPhone men då funkar den endast för den nya "plus" modellen). De sitter otroligt bra vid träning och låter ändå väldigt bra enligt mitt tycke. Älskar Talk through funktionen hemma om man snabbt bara vill prata med sambon utan att ta av sig lurarna.

Så ja det lutar nog åt ett par Galaxy plus, även om ett par AirPods skulle funka bättre mellan min mac och iPhone så är jag otroligt nöjd med dessa, och kommer förmodligen bli ännu nöjdare med ett par Galaxy buds plus ^^

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

Blev så överraskad av responsen på tråden så det tog ju lite längre tid att bestämma sig än vad det var tänkt om jag ska vara ärlig 😅.

Så ja det lutar nog åt ett par Galaxy plus, även om ett par AirPods skulle funka bättre mellan min mac och iPhone så är jag otroligt nöjd med dessa, och kommer förmodligen bli ännu nöjdare med ett par Galaxy buds plus ^^

Ja finns en del och en hel Drös på inkommande inte minst med LE Audio and LC3 på bluetooth horisonten.
Tror det kan vara värt att titta på AKG N400. Om du har råd med ett par galaxy + och klarar den storleken.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd

blev en par sådana för mig.
https://padmate-tech.com/products/pamu-slide-mini
55 plus 8 dollar i frakt. tänkte köpa buds plus först men dom kostar ju 3ggr så mycket nästan.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

någon som vet om det går att avboka.
såg detta efter betalning.
"This order is being shipped from another country, so duties and taxes may be charged on delivery."

pengarna är redan dragna men finns ingen info via ordernummer. Verkar oseriöst.

betalade via kortnummer.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

någon som vet om det går att avboka.
såg detta efter betalning.
"This order is being shipped from another country, so duties and taxes may be charged on delivery."

pengarna är redan dragna men finns ingen info via ordernummer. Verkar oseriöst.

betalade via kortnummer.

Jag behövde inte betala något extra för mina som jag beställde för ett par veckor sedan

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweisdapro:

Jag behövde inte betala något extra för mina som jag beställde för ett par veckor sedan

ok. men du fick fri frakt. undrar om det blir någon skillnad :/.
vågar inte chansa, skrev ett email tidigare idag hoppas jag får pengarna tillbaka.

edit: det har gått 24 timmar sedan jag beställde har inte fått något email eller något. men pengarna har dragits.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

någon som vet om det går att avboka.
såg detta efter betalning.
"This order is being shipped from another country, so duties and taxes may be charged on delivery."

pengarna är redan dragna men finns ingen info via ordernummer. Verkar oseriöst.

betalade via kortnummer.

Är du orolig att du om ens får betala typ 160kr i moms + tull. Eller vadå? Jag skulle oroa mig om leveranstiden snarare .. eller att dom är lika dåliga som dem är fula 💪

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sdaniel1:

Är du orolig att du om ens får betala typ 160kr i moms + tull. Eller vadå? Jag skulle oroa mig om leveranstiden snarare .. eller att dom är lika dåliga som dem är fula 💪

precis jag vill inte betala extra. detta framkom inte innan jag betalade.
jag har inte fått något email eller något. men penagrna drogs fort känns oseriöst.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]