PC Game Pass – bästa spelprenumerationstjänsten?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Elektron:

Du får inte missa alla EA spel som nu finns att lira också. Iofs så behöver man kanske ultimate för det?

Jepp, man behöver Game Pass Ultimate för EA Play, vilket jag visserligen har.

Men har för mig att det endast gäller konsol just nu och att PC-utrullningen sker i december?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag kan dock inte lista ut hur man kommer åt EA-spelen, så om någon vet kan de ju få skriva av sig lite

Men värdet ökade ju ganska mycket när de la till detta iaf, jag var nära på att säga upp det. Men 2 bra spel per år är ju inte svårt att hitta.

Whops det var bara till xbox jag menade. Jag rörde ihop det lite mellan gamepass pc och gamepass xbox. Så nedan gäller för gamepass xbox.

Ligger med i gamepass appen i telefonen. Jag brukar installera via appen av bekvämlighetsskäl. Där kan man klicka, "visa alla EA play spel".

Skrivet av JonasT:

Jepp, man behöver Game Pass Ultimate för EA Play, vilket jag visserligen har.

Men har för mig att det endast gäller konsol just nu och att PC-utrullningen sker i december?

Jag ber om ursäkt jag missa helt att tråden var för PC. Tänkte gamepass och tänkte automatiskt på xbox. Jag har hoppat runt lite väl mycket i trådar nu på morgonen

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Elektron:

Jag ber om ursäkt jag missa helt att tråden var för PC. Tänkte gamepass och tänkte automatiskt på xbox. Jag har hoppat runt lite väl mycket i trådar nu på morgonen

Ingen fara! Är ju ändå rätt rörigt som det är nu med separationen mellan PC och konsol för Game Pass.

Ska bli kul när även vi PC-vurmare får tillgång till EA Play dock, blir ett riktigt gediget komplement av spelbiblioteket!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Två nya spel till tjänsten idag, och om jag inte minns fel ska även Doom Eternal ansluta sig till skaran inom kort.

Kickstartat kungadömesmanagement-spel. Verkar helt okej baserat på användaromdömen, där en återkommande nackdel är att "det saknar omspelningsvärde" – perfekt för en prenumerationstjänst som Game Pass med andra ord!

Låter utvecklarens pitch tala för det här spelet.

VA-11 HALL-A: Cyberpunk Bartender Action is a booze em' up about waifus, technology, and post-dystopia life. In this world, corporations reign supreme, all human life is infected with nanomachines designed to oppress them, and the terrifying White Knights ensure that everyone obeys the laws.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Denna dag bjuder på två ytterligare spel, varav en riktigt maffig AAA-titel som släpptes tidigare i år!

Doom Eternal finns nu på Xbox Game Pass PC, vilket gör det till ett utmärkt tillfälle att testa det om man likt jag spelade rebooten från 2016 men inte har pungat ut pengar för uppföljaren.

Vidare las även det franska RPG-liret Haven till idag.

Permalänk
Keeper of Traditions

Perfekt timing att Doom släpps på Game Pass precis efter man köpt det på Steam rean...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så då sitter man (jag) som vanligt med en alldeles för stor backlog och känner att det här med gamepass verkar vara en kanontjänst och att man borde hoppa på. Värdet finns ju onekligen, men med alla ospelade gratisspel från epic, bundles från humblebundle och "kapen" från reorna är det ju ändå tveksamt, men visst.. 10 spänn är ju bara dumt att inte lägga :D. Satans vilket utbud det finns på spel nuförtiden!

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nytillskott i helgen i form av JRPG:t Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ytterligare fyra spel att lägga till i den oändliga backloggen!

Pusseläventyrsspelet Call of the Sea tycker jag ser riktigt mysigt ut! Kul att det släpptes direkt på Game Pass vid lanseringen också.

I mitten av december lämnar dessvärre en del titlar tjänsten också. Bland dessa syns Pathologic 2, Metro: Last Light Redux, MudRunner, Ticket to Ride, Age of Wonders: Planetfall, Infinifactory och The Turing Test.

Permalänk
Inaktiv

Game Pass har verkligen missat på med bra titlar senaste tiden. Så mycket att spela, så lite tid. Tänkt sätta igång med Call of the Sea, Haven, DOOM och Dragon Quest i mellandagarna. Samt en massa annat som är kvar.

Cyberpunk 2077 kommer gå före allt annat dock, men sen så.

Permalänk
Inaktiv

Greedfall släpptes till Game Pass någon gång under det senaste dygnet! Fingrat på köpknappen många gånger, var riktigt nära att köpa nyligen då GOGs pris var riktigt tilltalande men valde att vänta lite till.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Förutom Greedfall som @anon5930 tipsade om ovan las ytterligare två spel till i slutet av förra veckan.

Jag plockade upp Yooka-Laylee and the Impossible Lair när Epic skänkte bort det tidigare i år. Tyckte det var en riktigt mysig plattformare, så rekommenderas varmt att testa på Game Pass om man inte plockat upp det sedan tidigare!

Därtill läggs den co-op-orienterade pusslaren Mørkredd till från norska studion Hyper Games.

Permalänk
Medlem

Jag blir tokig på xbox gamepass-appen till pc. Var mycket smidigare att leta spel/sköta installationer därifrån än från windows store där det var hopplöst att få en överblick över vad som egentligen ingår i gamepasset. Nu har det dock blivit ett fel för mig i xboxappen: "Ett fel påträffades och dina prenumerationer kunde inte läsas in.". Jag kan alltså se att jag är inloggad med min profil i appen, men då den inte kan kolla mina prenumerationer så ger den mig inte tillgång till spelen.. Prenumerationen är aktiv när jag kikar på microsofts hemsida på min profil, och jag kan leta fram ett spel i Windows store och installera det/starta det därifrån.

Har chattat med någon hjälpsnubbe via microsofts hemsida, fick se till att windows var fullt uppdaterat och reseta windows store (WSReset.exe) samt installera om windows store och gamepass-appen, men ingen framgång. I någon slags desperation efter att ha läst en reddit-tråd provade jag köra c cleaner för att rensa registren, men inte heller det gjorde någon skillnad. Han hävdade till slut att det är en känd bugg och att man får använda windows store istället, jag tycker det låter lite märkligt då det har fungerat så bra tidigare, och vill ju helst inte vara tvungen att köra windows store under de år jag nu betalat för game passet.

Nån som haft liknande besvär och löst det? (eller har förslag på lösning, skulle helst slippa ominstallera hela windows för det här...), finns det någon annan tredjepartsapp som front för xbox gamepass?

Edit: kör inte någon vpn. Har ingen xbox utan använder endast gamepass (ultimate) på pc.

Edit2: r/XboxGamePassPC är fylld med sådana trådar senaste timmarna/dygnet, så jag gissar att det är att sitta lugnt i båten och använda windows store tills det är löst.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Har någon förstått hur man får tillgång till EA Play som släppts idag? Har lyckats länka ihop kontona via EA Help, men hur kommer jag åt EA Spelen?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Har någon förstått hur man får tillgång till EA Play som släppts idag? Har lyckats länka ihop kontona via EA Help, men hur kommer jag åt EA Spelen?

https://twitter.com/XboxGamePassPC/status/1338876751154356225 Verka bli försenat.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Besvikelsen! Men tack för info

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då var det dags för ytterligare en handfull (bokstavligen) spel att ta plats på Game Pass PC.

Kan rekommendera Man of Medan om man gillade Until Dawn. Tycker inte det är fullt lika vasst, men ändå underhållande om man tycker om storydrivna skräckspel med VÄLDIGT mycket QTE-element.

Permalänk
Inaktiv

Yakuza 3-6 är på väg till tjänsten också, men oklart med datum. Fortfarande inte spelat igenom Zero. Samtidigt, spelar man igenom samtliga 7 spel på raken kan man förhoppningsvis både läsa och tala japanska flytande.

Skrivet av JonasT:

Då var det dags för ytterligare en handfull (bokstavligen) spel att ta plats på Game Pass PC.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJ6ayvNJDjs

https://www.youtube.com/watch?v=s1HxxPeZffA

https://www.youtube.com/watch?v=TAcyPIJYOx4

https://www.youtube.com/watch?v=gcBZtxb7FZs

https://www.youtube.com/watch?v=NSJ4cESNQfE

Kan rekommendera Man of Medan om man gillade Until Dawn. Tycker inte det är fullt lika vasst, men ändå underhållande om man tycker om storydrivna skräckspel med VÄLDIGT mycket QTE-element.

Håller helt med om Man of Medan. Gillar det men Until Dawn var så mycket bättre. Tänkt spela igenom i jul på min PS5 då det var ett par år sedan jag plockade platinum. Ingår i Playstation Collection för de få lyckliga som fick tag i en konsol.

Ser fram emot nyaste spelet som släpptes vid halloween men tänkt invänta rea eller Game Pass på den.

Trevligt med Among Us med, förvisso ett redan billigt spel men populärt vilket alltid intresserar någon.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Förra veckan bjöds det på årets första tillskott till Game Pass PC i form av Injustice 2. Mortal Kombat-utvecklaren NetherRealm står bakom detta fightingspel som utspelar sig i DC-universumet.

Permalänk
Lego Master

Skaffade precis GOG Galaxy och kopplade upp mitt Xbox-konto dit. Faktiskt okej överblick, bättre än Xbox-appen till Windows tycker jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Skaffade precis GOG Galaxy och kopplade upp mitt Xbox-konto dit. Faktiskt okej överblick, bättre än Xbox-appen till Windows tycker jag.

Hur fixade du det? Jag får bara upp de 2 spelen jag äger på mitt konto, i mitt fall Forza Horizon 3 och Minecraft. Har Game Pass PC, men inga av de spelen visas.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@m4gnify: Om jag inte minns fel så är det inställningar—>settings och sen på ”integrations” får man använda ”search github”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Skaffade precis GOG Galaxy och kopplade upp mitt Xbox-konto dit. Faktiskt okej överblick, bättre än Xbox-appen till Windows tycker jag.

Skrivet av NordhNet:

@m4gnify: Om jag inte minns fel så är det inställningar—>settings och sen på ”integrations” får man använda ”search github”

Hittade det!

Och spelen hamnar då inte under "Xbox", utan under "Subscriptions"

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ett skepp kommer lastat med ytterligare tre spel till Xbox Game Pass PC.

What Remains of Edith Finch är klart värt en genomspelning om man är på jakt efter en välskriven "walking simulator"!

Permalänk
Avstängd

Någon som har koll på när EA play ingår till PC? Blev ju förskjutet förra året om jag minns rätt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Lagerlöf:

Någon som har koll på när EA play ingår till PC? Blev ju förskjutet förra året om jag minns rätt.

"Tidigt 2021" är tyvärr det enda som kommunicerats hittills.

Permalänk
Inaktiv

Control ska dyka upp i Game Pass for PC i veckan: https://www.eurogamer.net/articles/2021-01-18-control-joins-x...

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon5930:

YAY!
and also
NEJ!

Har velat spela det ett tag, men nu när jag har en 1440 ultrawide-skärm, så kommer jag förmodligen få slideshow- FPS på mitt 1080...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu kära vänner är det dags för en alldeles prima påfyllning av spel till Xbox Game Pass PC.

Control är helt briljant och enligt mig 2019 års bästa spel ihop med Outer Wilds. Passa på att spela innan det försvinner!

Jag har velat testa Desperados III ett tag också, så nu finns det inga ursäkter längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu kära vänner är det dags för en alldeles prima påfyllning av spel till Xbox Game Pass PC.

https://www.youtube.com/watch?v=F74LLDhAhhI

https://www.youtube.com/watch?v=wrKz2jYN3fQ

https://www.youtube.com/watch?v=er2DMi6NUwE

Control är helt briljant och enligt mig 2019 års bästa spel ihop med Outer Wilds. Passa på att spela innan det försvinner!

Jag har velat testa Desperados III ett tag också, så nu finns det inga ursäkter längre.

Riktigt nice! Varit sugen på Control så nu blir det dags! Ska också självklart prova Desperados III, nostalgisk som man är

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]