Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Nananana-nana-na.. Tequila!
Testat blancon, riktigt fin.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Grattis till bra köp, bra mus och bra prisvärda lurar enligt mig!

Det blev en födelsedagspresent till mig själv nyligen i form utav en PNY XLR8 CS3030 2TB SSD. Installerad i en PCI-e x4 till M2-adapter. Hittills är jag grymt nöjd måste jag säga! Relativt okänd SSD med ganska begränsad information tillgänglig online. Fick den billigt via CDON, 2950 kronor vilket jag tycker är ett kap med denna prestanda, TBW och garanti.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Grattis till bra köp, bra mus och bra prisvärda lurar enligt mig!

Det blev en födelsedagspresent till mig själv nyligen i form utav en PNY XLR8 CS3030 2TB SSD. Installerad i en PCI-e x4 till M2-adapter. Hittills är jag grymt nöjd måste jag säga! Relativt okänd SSD med ganska begränsad information tillgänglig online. Fick den billigt via CDON, 2950 kronor vilket jag tycker är ett kap med denna prestanda, TBW och garanti.

https://i.imgur.com/VTQQmZ0.jpg
https://i.imgur.com/Ry65Idw.png

Schysst! Har ögnat den där, eller ja 1TB-modellen, och den ska vara riktigt stabil och prisvärd enligt de testet jag läst. Både Kitguru och Tweaktown som är respektabla sidor har gett den bra omdömen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att det äntligen var dags att börja få lite ordning på verktygen, så började med att skaffa ett par rejäla väskor till M18-plattformen som används till 'grovgörat' hemma. Fanns lite tid över nu när covid härjar vilt och man inte rör sig så mycket utanför huset.

Köpte PE-skum och skar ut för verktygen, lättare att se om något saknas och de ligger fint och säkert i väskan. Nu är det bara resten av verktygen kvar... Slutar väl med att jag skaffar kärra och allt innan det är färdigt. Tyvärr ligger det lite väl långt bort i drömvärlden som student.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Grattis till bra köp, bra mus och bra prisvärda lurar enligt mig!

Det blev en födelsedagspresent till mig själv nyligen i form utav en PNY XLR8 CS3030 2TB SSD. Installerad i en PCI-e x4 till M2-adapter. Hittills är jag grymt nöjd måste jag säga! Relativt okänd SSD med ganska begränsad information tillgänglig online. Fick den billigt via CDON, 2950 kronor vilket jag tycker är ett kap med denna prestanda, TBW och garanti.

https://i.imgur.com/VTQQmZ0.jpg
https://i.imgur.com/Ry65Idw.png

Tack! Jag hoppas jag blir nöjd :).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Fastnade för COD WWII.

Inga undertexter här inte!

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Mitt GTX780 får nu gå i pension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

Mitt GTX780 får nu gå i pension.
https://i.imgur.com/1N89lsC.jpg

Skaplig uppgradering.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Spär på med lite mer serier

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kände i vintras när jag åkte att det första setet handskar jag köpt inte riktigt höll måttet vad gäller värme, aja lesson learned. Hittade dessa som ska vara bland det varmaste som finns när det gäller skidhandskar, ser dock ut som ett par boxningshandskar när dom väl är på 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det hände en grej

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

"Virus" VHS är NTSC, funkade utmärkt. VHS utan undertexter.

Allt i en skärm.

En Lenovo Thinkpad x240, som då endast LINUX får finnas installerat på maskinen! Kör Mint just nu. ("Dekalerna" är utskrivna av mig)

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Efter att inte ha ägt någon vettig cykel på 15 år så kände jag att det var dags nu 😎

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara så in i helvete svårt att hitta nått av dessa? G12 från Amazon.de och x42orna från nån okänd dator sida i sverige (faktura). Glöm inte spoilern

Gamla

Både GPU OCH CPU har AIO
13" skärm överst och CPU sidan

GPU

Båda Sidorna

Dold text

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Vad tusan har du i datorn om jag får fråga? Är det ljudisolering?

japp, från Biltema

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Varit lite törstig, hemleverans från Systembolaget, toppen!

Allt från Stigberget, bryggeri i Göteborg.
- Lurifax
- Pilsner
- Amarillo Citra APA
- Flamingo Juice
- Wonder Ale

Permalänk
Vägledare

Har länge väntat på att det ska dyka upp en bra begagnad Kinnarps-stol på Blocket utan att hitta något men så fick jag reda på att dom har en fabriksbutik. 50 mil senare så är den hemma. Splitter ny Plus 8-stol för 5000kr. Är så nöjd man bara kan bli

Permalänk
Medlem

@Miikks: Vart ligger denna fabriksbutik ?

Kinnarps ?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Vägledare
Skrivet av scj:

@Miikks: Vart ligger denna fabriksbutik ?

Kinnarps ?

I Kinnarp, ja.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett uppbyte från min gamla 25"are. Är precis vad jag tänkte mig från recensionen här

på sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Har länge väntat på att det ska dyka upp en bra begagnad Kinnarps-stol på Blocket utan att hitta något men så fick jag reda på att dom har en fabriksbutik. 50 mil senare så är den hemma. Splitter ny Plus 8-stol för 5000kr. Är så nöjd man bara kan bli

https://i.imgur.com/qMWKu02.jpg

men du skyddar väl parketten?

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Blev en smart högtalare...utan högtalare. den kostade 350 spänn så jag slog till. eftersom man glömt alla lösenord som vanligt så blev det ett jäkla pill med det innan man kunde få den att göra saker med samsungs smartthings låda.
kärringen stör sig på att den inte kan svenska men det får kanske bli en google om vi gillar den här såpass. nu säger jag åt den att slå på stereon och nucen istället för att muttra fan och springa in bakom teven för att trycka på knappen på smartpluggen. tar för lång tid att leka med appen tycker jag.
en mycket positiv överraskning är att hon hör mig bra även när jag inte är i köket där hon är.
Kärringen tycker jag pratar konstigt när jag pratar med henne men det sitter i att man måste vara tydlig med maskiner men dagens är nog smartare än så. den verkar inte ha problem med min svengelska än sålänge.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Polaris General 1000cc

Kände att jag behövde ha något roligt, lite kontrast mot dagens elände..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Har länge väntat på att det ska dyka upp en bra begagnad Kinnarps-stol på Blocket utan att hitta något men så fick jag reda på att dom har en fabriksbutik. 50 mil senare så är den hemma. Splitter ny Plus 8-stol för 5000kr. Är så nöjd man bara kan bli

https://i.imgur.com/qMWKu02.jpg

Skrivet av BeanoBauer:

men du skyddar väl parketten?

Ett hett tips för att slippa de där fula skyddsplasterna: https://www.amazon.de/dp/B073T4WCRY/

Har de på min Markus från IKEA, fungerar galant. Blir lite trögare att rulla runt och stolen blev något högre annars märker jag ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad64:

https://i.imgur.com/gjBlUB0.jpg

Polaris General 1000cc

Kände att jag behövde ha något roligt, lite kontrast mot dagens elände..

fyfan va fräääään

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ett hett tips för att slippa de där fula skyddsplasterna: https://www.amazon.de/dp/B073T4WCRY/

Har de på min Markus från IKEA, fungerar galant. Blir lite trögare att rulla runt och stolen blev något högre annars märker jag ingen skillnad.

Är du tjock medium eller smal? Själv brukar jag väga 105-115 beroende på årstid tänker att det kan spela in för jag tror de hjulen ändå skulle göra märken i mina golv om jag körde med dom. Hon på bilden är ju ganska smal.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var dags att uppgradera datorn lite och bytte bland annat ut mitt 1070.

https://imgur.com/a/nmpi9Jn

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är du tjock medium eller smal? Själv brukar jag väga 105-115 beroende på årstid tänker att det kan spela in för jag tror de hjulen ändå skulle göra märken i mina golv om jag körde med dom. Hon på bilden är ju ganska smal.

Ca 95 kg brukar vågen säga. Om du har inlines hemma kan du testa att ta på dig dom och stå i något hörn, hjulen är av samma typ som de inlines jag haft i alla fall. Mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ca 95 kg brukar vågen säga. Om du har inlines hemma kan du testa att ta på dig dom och stå i något hörn, hjulen är av samma typ som de inlines jag haft i alla fall. Mer eller mindre.

Har bara vanliga skridskor hemma tyvärr och de bör jag nog inte testa. Just nu kör jag med en ikea matta men kanske ska kika på bättre hjul till nästa stol (har en sliten kinnarps från 2003 nu så snart dags). tänkte snygga till i datorhörnan till hösten/vintern om jag fortfarande har ett arbete att gå till.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb