Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det där Atlantis hade jag som barn. Var finns det att köpa? Är det kul som vuxen?

Du får googla mitt är sedan jag var barn. Spelet är hyfsat roligt, kanske inte som när man var barn men ändå helt ok.

Permalänk
Medlem

Nu är jag glad, 1 av 2 saker hemma, I veckan kommer förhoppningsvis nätagget som skall driva denna koloss

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Blev CPU + Moderkortsbyte. 5800x & MSI MPG B550 Gaming Plus

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Tänkte det skulle vara kul att testa en rörförstärkare. 2000 spänn inkl frakt kändes rätt lagom.

Permalänk
Medlem

WD SN850 1TB.
När man ändå har PCI 4.0, får se till att använda den. 😁
Stort villhov 🎅

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Har blivit lite smått och gott senaste månaden här.
Även en NH-U12S chromax men den kom inte med på bild.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Finally I found the right DAP!
Och tack och lov ingen j***a volume limit crap, thank god for that. Värt varenda krona

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hemmets första Apple-produkt:

"Onboarding" som icke Apple-användare var riktigt usel och medföljande fjärr är ett skämt. Men jag tror ändå att den är bästa valet för blandade streaming-tjänster kombinerat med en Vero 4k+ för "in home streaming".

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Finally I found the right DAP!
Och tack och lov ingen j***a volume limit crap, thank god for that. Värt varenda krona

Vad har den som t.ex. Fiio, Hiby och A&K inte har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Vad har den som t.ex. Fiio, Hiby och A&K inte har?

Inte koll exakt på vad skillnaderna är, men har hört gott omdöme om den.
Bland annat tycker jag att bara Sonys UI är långt bättre än andra spelare jag sett, har inte testat nån modell från vare sig Astral & Kern eller Fiio. Hade en Cowon Plenue D2 och var riktigt nöjd med den, dock var skärmen och navigationen i enheten rent horribel, hackade när man scrollade och reagerade inte på alla tryck. Du kunde heller inte komma till inställningar via nån annan väg än genom att gå till låten du spelade och sen till inställningar....what? Tur att batteritiden var outstanding för annars hade den åkt tillbaka omedabums. Såg att dom nyss släppt Plenue D3 som har ett volymhjul istället för knappar och dom har lagt till bluetooth, men vad jag förstör så ska det vara samma sketna skärm.
Fiio går nästan bort omedelbart då dom i dom flesta av deras highend modeller (likt många andra tyvärr) kör med Android. Blir ju basicly en telefon med gammal mjukvara.
Nöjd med denna och ska införskaffa ett SD-kort för att utöka lagringen med, och nåt läderskal eventuellt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ikväll blir kvällen allt ska installeras, i brist på att mitt 1000w agg blev ändrat från i lager igår till försenat, fick ja beställa ett 850w istället som ja fick idag. Men nu finns allt och jag är hypead inför ikväll när det ska installeras 😁🤘🏻

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Hemmets första Apple-produkt:
https://i.imgur.com/ajzBUL4.jpg

"Onboarding" som icke Apple-användare var riktigt usel och medföljande fjärr är ett skämt. Men jag tror ändå att den är bästa valet för blandade streaming-tjänster kombinerat med en Vero 4k+ för "in home streaming".

Tyckte också fjärren var ett skämt i början. Men efter man använt den ett tag så vänjer man sig. Bara du tar reda på vilka delar av touchpaden man ska använda för att göra vissa saker samt att du blir mer van med att prata med apple-tvn så blir det bättre.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Förmodligen sista inköpet för i år.
Det blev en magsafe laddare relativt stark magnat ändå som orkar hålla/lyfta upp mobilen som man sett diverse youtubers göra, men givetvis inget som man viftar runt eller kastar lasso med.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Kände att det var dags för ett nytt grafikkort.
Det gamla började sjunga på sista versen (sapphire r9 290x tri-x).

Borde ge mig lite mer fps i spelen iaf

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Hemmets första Apple-produkt:
https://i.imgur.com/ajzBUL4.jpg

"Onboarding" som icke Apple-användare var riktigt usel och medföljande fjärr är ett skämt. Men jag tror ändå att den är bästa valet för blandade streaming-tjänster kombinerat med en Vero 4k+ för "in home streaming".

Skrivet av SunQ:

Tyckte också fjärren var ett skämt i början. Men efter man använt den ett tag så vänjer man sig. Bara du tar reda på vilka delar av touchpaden man ska använda för att göra vissa saker samt att du blir mer van med att prata med apple-tvn så blir det bättre.

Är inne på min andra Apple TV (en 4K sen nåt år tillbaks, en gammal typ gen 2/3 innan dess), och ja det är superskönt att ha en enhet som fixar all form av streaming/media. Men som icke-Apple-användare i övrigt håller jag med att det är lite bökigt att komma igång, och någon form av röstkommandon går fetbort hemma hos mig. Nä, där tycker jag faktiskt att den gamla fjärren med de klassiska hjulknapparna var mycket lättare att hantera än nya med touchen

Har dock inte provat att styra med app på telefonen än. Någon som provat det och kan säga bu eller bä?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Är inne på min andra Apple TV (en 4K sen nåt år tillbaks, en gammal typ gen 2/3 innan dess), och ja det är superskönt att ha en enhet som fixar all form av streaming/media. Men som icke-Apple-användare i övrigt håller jag med att det är lite bökigt att komma igång, och någon form av röstkommandon går fetbort hemma hos mig. Nä, där tycker jag faktiskt att den gamla fjärren med de klassiska hjulknapparna var mycket lättare att hantera än nya med touchen

Slå på Hdmi CEC i TVn och kör med TVns fjärrkontroll. Själv föredrar jag appletv fjärren, skönt att swipe:a runt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Förmodligen sista inköpet för i år.
Det blev en magsafe laddare relativt stark magnat ändå som orkar hålla/lyfta upp mobilen som man sett diverse youtubers göra, men givetvis inget som man viftar runt eller kastar lasso med.
https://i.imgur.com/sNR6udm.jpg

Sjukt gött o ha magsafe laddaren, kör med likadan, och fungerar utmärkt även med Apples skinnskal på

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Byte fläktar i lådan

2x140 och 1x120

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Slå på Hdmi CEC i TVn och kör med TVns fjärrkontroll. Själv föredrar jag appletv fjärren, skönt att swipe:a runt.

Kör redan CEC, fast andra hållet, så med ATV-fjärren Tycker inte tv-fjärren funkar nå vidare för att kontrollera swipe-funktionerna osv

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Kör redan CEC, fast andra hållet, så med ATV-fjärren Tycker inte tv-fjärren funkar nå vidare för att kontrollera swipe-funktionerna osv

Svaret var riktat mot @[SH] (kör oxå som dig), men funkar ok med tv fjärr oxå när man hittat knapparna, måste dubbelklicka på ok för att välja app osv

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har dock inte provat att styra med app på telefonen än. Någon som provat det och kan säga bu eller bä?

Jag har kört en del med appen och visst...det funkar, men är väldigt mycket smidigare och mer lättillgängligt att använda fjärrkontrollen tycker jag!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Mer bakåtkompatibelt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AIO till mitt PALIT RTX 3090.

Mer Bilder.

Du får med allt som behövs att montera ihop allt, skruvar, brickor och thermalpads osv.

PALIT RTX 3090 in the nude, med lite censur dock.

Testar funktion, temperatur är som det skall. Nu montera allt som skall monteras som en backplate, bakre PCI bracket och andra fläktar till rad osv.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Skrivet av hazelgrouse86:

Nytt tangentbord jag varmt kan rekommendera: ASUS ROG Strix Scope Deluxe MX Red Silent

Ville sätta mig in världen av mekaniska tangentbord och bytte upp mig från Corsair K55 till K68 på rea på Inet.se. Skön tangentkänsla men satan så högljudd med sina Cherry MX Red brytare! Lagom bra tajmat med tanke på att jag nyligen även bytte headset till Sennheiser Game One med sina öppna kåpor så att man hör allt som pågår omkring en...

Tittade runt efter en tystare variant och hittade även denna på rea, Cherry Silent MX Red på denna. Förutom tystare, även skönt och mjukt handledsstöd som fästs med magnet, liten praktisk profil (bra för mig som inte kan vara utan numpaden, men gärna slipper macrotangenter till vänster), snygg metallisk finish och inte så gamer-aktig som reklambilderna får den att framstå om man inte drar på för fullt med RGB-effekter. Lägg märke till hur sladden går ut från vänster, via en ränna undertill som utgår från tangentbordets mitt och kan även riktas rakt fram eller åt höger - ÄLSKAR denna detalj, passar min skrivbordssetup helt perfekt.

https://i.imgur.com/5ohPLeg.jpg

Wow, detta inlägg åldrades rejält, och snabbt! Klockrent exempel på att försöka övertyga sig själv att man valt rätt genom att basunera ut till världen hur nöjd man är. Det slutade med att jag lämnade tillbaka detta tangentbord efter två dagar. Degig känsla överlag, Ctrl-tangenten särskilt och efter några timmars användning fick jag till slut erkänna att hela tangentbordet ändå inte var så skönt att skriva eller spela på för mig. Trots Cherry Silent Red-switchar hördes ett tydligt "ping" pga tangentbordets chassi. Vilket inte är så kul när man bor två i hushållet på liten yta, och den andra parten var inte så förtjust i känslan heller. Så jag lämnade tillbaka det och efter att vi båda gått runt och provat lite tangentbord tillsammans landade vi på Logitech G513 med Romer-G Tactile-switchar. Lite kompromiss från båda hållen får allt sägas, tyckte själv att känslan i alla fall var ok och det lät ändå behagligt. Kanske skulle känslan växa på mig, jag vet ju inte hur mekaniska tangentbord "borde" kännas?

Efter ca ett års användning var jag fortfarande inte såld, det fanns även här en viss svampighet i knapparna jag aldrig kom över. Bor numera själv och det är bara mina behov som behöver tillfredsställas, så nu var det ingen stor grej att gå och välja rätt. Insåg dessutom att fullstort tangentbord bara tar plats när jag spelar FPS-spel, och har inget behov av numpad precis. Är dock konservativ med var Home, End och Delete ska sitta, så ingen 60/65% formfaktor för mig tack. Så, på mellandagsrean slog jag till på ett HyperX Origins Alloy Core TKL, med HyperX egna röda linjära brytare (enda nordiska varianten av detta tangentbord som säljs, tror jag).

Uppenbar nackdel man ser direkt: siffertangenterna är inte belysta ordentligt. Suck! En grej de inte tänkte på alls när de gjorde en nordisk version där en massa flera tecken måste få plats, ser rätt lökigt ut trots snygg belysning i övrigt (fotot gör det inte rättvisa). Keycapsen känns överlag rätt billiga även för att vara ABS-plast, så det blir väl till att byta ut dem vilket faktiskt man kan göra på detta (de har samma storlek som Cherry) men inte på mina föregående tangentbord (både Asus och Corsair kör med specialstorlekar på vissa tangenter, och inga custom keycaps alls passar på Logitech tror jag). Tar gärna emot rekommendationer, är nyfiken på att prova PBT-plast!

I övrigt: klockrent, bara wow. Mina fingrar flyger omkring på bordet när jag skriver, skönt ljud i brytarna och i chassit (inte så högljutt, och inget pingande), bra fjädring, aldrig knappat på nåt så skönt. Skriver detta inlägg mest som en ursäkt för att skriva något på det! Avtagbar USB-C också, vilket känns bra och hållbart och chassit är rejält och andas kvalitet. Helt OK mjukvara för RGB dessutom. Enligt Prisjakt säljs det bara på MediaMarkt och Elgiganten, undrar varför? 888 kr på mellandagsrean är i varje fall ett kap för detta om ni frågar mig. Har kört med det en vecka nu, och såvida de inte börjar krångla av någon anledning känns det som jag landat rätt denna gång. Vi får väl se!

Permalänk
Skrivet av liquisole:

https://i.imgur.com/tGswALW.jpg

Blev CPU + Moderkortsbyte. 5800x & MSI MPG B550 Gaming Plus

Vad bytte du från?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Det råkade bli en ny soffa idag.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Det råkade bli en ny soffa idag.

https://i.imgur.com/hSILALi.jpg

Finns för 2021 nu så lägg upp den där.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Länkar den här då jag sett att ett par har postat i 2020 tråden. Det finns numera en 2021 tråd = Länkad nedan
Alla nya bilder för 2021!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1621251-bilder-pa-ditt...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Finns för 2021 nu så lägg upp den där.

Hah. Det tog en minut eller två innan det klickade för mig vad du menade.

Har alltså redan hunnit glömma bort att det är nytt år. Kan bli spännande att se vad man ställer till med på jobbet på måndag...

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Vi sätter hänglås på 2020 och fortsätter istället i tråden för 2021: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1621251-bilder-pa-ditt...

*Tråd låst.*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?