Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fanch72:

Har någon av er bilder eller detaljer över hur Stockholm ser ut? Lite oroligt över hur Globen tex redenras av AIt. Har sett lite skräckbilder av några platser.

Globen ser bra ut iaf på håll, Stadshuset är inte korrekt dock. Tycker det ser bra ut på det stora hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fanch72:

Har någon av er bilder eller detaljer över hur Stockholm ser ut? Lite oroligt över hur Globen tex redenras av AIt. Har sett lite skräckbilder av några platser.

Här flyger de från ARN och tar en tur på låg höjd och Tokholm.

https://www.youtube.com/watch?v=0PBRhgWgvXQ

Permalänk
Medlem

It's all a lie!

Permalänk

Första turen blir runt hemmafältet ESML, kanske en sväng över hven för att se så allt står rätt till. Kör själv med ett Rtx2080 och 32gb ram så 40-60 fps på ultra Settings är mer än enough skulle jag säga.

Visa signatur

| MB: GIGABYTE Z390 AOROUS ELITE | CPU: Intel Core i5-9600K -> NZXT Kraken x62 | GPU: Palit GeForce RTX2080 8GB | RAM: HyperX Fury Black 32gb 3200 Mhz | PSU:EVGA Supernova 750W| SSD M.2:Samsung 970 evo plus 500gb | Chassi: NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Här flyger de från ARN och tar en tur på låg höjd och Tokholm.

https://www.youtube.com/watch?v=0PBRhgWgvXQ

Intressant vad som hänt med Jumbo Stay hotel.

Ett ombyggt flygplan som är ett billigt hotel. Det är klassificerat som byggnad i Microsofts data och de har då använt deras generiska husmodell till att göra ett hus i formen av ett flygplan....

Edit:

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Intressant vad som hänt med Jumbo Stay hotel.

Ett ombyggt flygplan som är ett billigt hotel. Det är klassificerat som byggnad i Microsofts data och de har då använt deras generiska husmodell till att göra ett hus i formen av ett flygplan....

Edit:

https://i.ibb.co/SnK8ZQX/image.jpg

https://i.ibb.co/p4HcrdB/image2.jpg

Tack, ser ändå rätt så bra ut. Om man flyger Stockholm 2000 vill säga. På lägre höjd ser det lite tveksamt ut. Hoppas det blir snart uppgraderingar

Permalänk

För de som gillar multiplayer och vill ha lite mer realism:

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Får hoppas att Bing Maps uppdateras på sikt. Sverige och Norge ser än så länge inte så imponerande ut.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Skrivet av fanch72:

Tack, ser ändå rätt så bra ut. Om man flyger Stockholm 2000 vill säga. På lägre höjd ser det lite tveksamt ut. Hoppas det blir snart uppgraderingar

Det enda som löser problemet är om källdatan förbättras, dvs Bing Maps. Håller mig gravt tveksam till det i närtiden. På 10 år sikt, förmodligen.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkepenke:

Får hoppas att release kandidaten är bättre än tidigare byggen. Sverige och Norge var bedrövligt.

Bedrövligt? Vet inte vilka förväntningar du hade men tycker det ser riktigt bra ut, speciellt med tanke på att det inte finns 3D kartor att tillgå. Saknar ju motstycke i flygsimulator historien.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Bedrövligt? Vet inte vilka förväntningar du hade men tycker det ser riktigt bra ut, speciellt med tanke på att det inte finns 3D kartor att tillgå. Saknar ju motstycke i flygsimulator historien.

Skärmdumpen över Göteborg saknade i praktiken alla kyrkor och broar, landmärken mm. Hoppas detta löser sig på sikt.

För att svara på din fråga så hade jag samma förväntningar på svenska städer som amerikanska. Dvs fotorealistiska. Dock är Bing Maps betydligt bättre över NordAmerika än Europa vilket förhoppningsvis förbättras de kommande åren. Går enkelt att se om man surfar runt i den.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkepenke:

Skärmdumpen över Göteborg saknade i praktiken alla kyrkor och broar, landmärken mm. Hoppas detta löser sig på sikt.

För att svara på din fråga så hade jag samma förväntningar på svenska städer som amerikanska. Dvs fotorealistiska. Dock är Bing Maps betydligt bättre över NordAmerika än Europa vilket förhoppningsvis förbättras de kommande åren. Går enkelt att se om man surfar runt i den.

Tror vi som sim(m)ar idag är härdade, dagens alternativ (x-plane, fsx, prepar3d) ser alla mycket sämre ut, så för oss är detta ett hyffsat lyft (även om mycket vill ha mer! )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Jo visst är det så. Fsx / Xplane och Prepar ser ut som kriget. Hoppas innerligen att Sverige kan få ett par photogrammetry städer. Närmaste är Köpenhamn. Ivf så är Fs2020 ett väldigt lyft. Håller helt med.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkepenke:

Jo visst är det så. Fsx / Xplane och Prepar ser ut som kriget. Hoppas innerligen att Sverige kan få ett par photogrammetry städer. Närmaste är Köpenhamn. Ivf så är Fs2020 ett väldigt lyft. Håller helt med.

Kommer nog, frågan är bara om hur länge. Köpenhamn är ju ”scannad”. Vi lever ju tyvärr i en avkrok i världen som få är intresserade av.

Första steget att hoppas på är nog att Orbx snabbt portar sina svenska flygplatser, de ser bra ut! Idag säljer de ESSA (Stockholm), ESGG (Göteborg), ESKS (Sälen), ESMS (Malmö), ESNQ (Kiruna).

https://orbxdirect.com/product/esks

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Bedrövligt? Vet inte vilka förväntningar du hade men tycker det ser riktigt bra ut, speciellt med tanke på att det inte finns 3D kartor att tillgå. Saknar ju motstycke i flygsimulator historien.

Jag tycker Sverige - i vart fall klippet som visar flighten från Arlanda - ser bedrövligt ut. Som om stora delar av Stockholm vore en stor beach med gröna plättar på.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Jag tycker Sverige - i vart fall klippet som visar flighten från Arlanda - ser bedrövligt ut. Som om stora delar av Stockholm vore en stor beach med gröna plättar på.

Tycker det ser riktigt bra ut med tanke på att Stockholm inte är en 3D stad i Bing. Asobo sa att dom behöver hjälp med feedback på världen, så att vägar etc ser lite gröna ut kommer säkert fixas!

Kända byggnader kommer säkert i något pack från en tredjepartsutvecklare.

För mig är det viktigaste att grunden är bra. Aerodynamik, väder och funktionalitet. Det kosmetiska är lättast å fixa, med tanke på teknik och grafik så har ju inget kommit någonsin i närheten av den värld som målas upp i FSM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Tycker det ser riktigt bra ut med tanke på att Stockholm inte är en 3D stad i Bing. Asobo sa att dom behöver hjälp med feedback på världen, så att vägar etc ser lite gröna ut kommer säkert fixas!

Kända byggnader kommer säkert i något pack från en tredjepartsutvecklare.

För mig är det viktigaste att grunden är bra. Aerodynamik, väder och funktionalitet. Det kosmetiska är lättast å fixa, med tanke på teknik och grafik så har ju inget kommit någonsin i närheten av den värld som målas upp i FSM!

Det är iofs sant. Instämmer...var tvungen att gnälla lite

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Inaktiv

Kan inte annat än att undra vad min flygtokige farbror tyckt om nya Flight Simulator om han fortfarande levde idag. Gick bort redan 2001 men då han spelade redan de tidiga utgåvorna så hade det varit kul att höra vad han faktiskt tyckt. Troligen väldigt positiv.

Hänt en del under åren, kanske redan postad men då det är i och med denna video jag funderar högt för mig själv så hör den ändå hit:

Ser fram emot lanseringen. Osäker om min anslutning möjliggör spelning så kanske får skjuta på det lite...

Permalänk

Det verkar verkligen som om kvaliten på texturerna i Sverige (baserat på de videos jag har sett) är sämre än andra länder. Har det att göra med kvalitén på satellitfoton?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Knugen1234:

Det verkar verkligen som om kvaliten på texturerna i Sverige (baserat på de videos jag har sett) är sämre än andra länder. Har det att göra med kvalitén på satellitfoton?

Ja.

Bing strax öster om Arlanda
Google vid samma område

Det ser riktigt bra ut (i MSFS) på vissa ställen nära Arlanda, men dåligt på andra.

Iofs så är det nog det väldigt gröna området som faktiskt ser bäst ut in-game, men det är lite för grönt även med deras post-processing.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Ja.

Bing strax öster om Arlanda
Google vid samma område

Det ser riktigt bra ut (i MSFS) på vissa ställen nära Arlanda, men dåligt på andra.

Iofs så är det nog det väldigt gröna området som faktiskt ser bäst ut in-game, men det är lite för grönt även med deras post-processing.

Tråkigt. Grafiken är iofs ändå mycket, mycket bättre än Xplane och vi får hoppas att kvalitén på svenska foton förbättras snart.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Undrar hur många gånger till vi ska ta upp samma ämne med att sverige inte är detaljerat nog? Ni får börja backtracka lite..

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Flyg utanför Sverige. Ingen corona i flight simulator

Kommer alla versioner va tillgängliga efter lansering? Eller blir det dlc framöver?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Flyg utanför Sverige. Ingen corona i flight simulator

Kommer alla versioner va tillgängliga efter lansering? Eller blir det dlc framöver?

vilka versioner menar du? Det kommer finnas en hel uppsjö av dlc efter lansering och ingame purchase om det är det du tänker på

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

deluxe och premium edition

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:
Ja dom har jag inte läst att dom kommer försvinna så dom kommer ligga kvar.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hänt en del under åren, kanske redan postad men då det är i och med denna video jag funderar högt för mig själv så hör den ändå hit:
https://www.youtube.com/watch?v=NZLC5ekNJUY&feature=emb_title

Flugit virtuellt sen Microprose Gunship och F19 på C64,
så nog ser man fram emot detta rejäla kliv!

https://youtu.be/A8bBV7uzbSs

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

deluxe och premium edition

Ja, de finns tillgängliga även efter att spelet släppts. Det blir dock dyrare att uppgradera från en utgåva till en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan inte annat än att undra vad min flygtokige farbror tyckt om nya Flight Simulator om han fortfarande levde idag.

Han hade älskat spelet. "Herrejösses vad vackert" hade han sagt när han flög över Afrikas vidder och sedan fällt en liten tår under rockärmen.

Citat:

Osäker om min anslutning möjliggör spelning så kanske får skjuta på det lite...

Sitter man på ett US Robotics 28800 så kanske det inte går så lysande bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Sitter man på ett US Robotics 28800 så kanske det inte går så lysande bra.

Skulle det inte finnas möjlighet att ladda ner i förväg där man tänkt flyga för att minska beroendet av bandbredd just när man flyger?

Visa signatur

Dator: Mac