Command & Conquer remastered

Permalänk
Medlem

Tror jag måste skaffa detta. Jag hoppade in när Red Alert 2 var nytt så allt innat har jag egentligen inte lirat och inte direkt något efter heller. Men RA2 nötte jag sönder en gång i tiden så det ligger klart varmast om hjärtat för mig egentligen.

Men jag vill ju stödja detta så vi får remasters på fler C&C spel, tex RA2. Perfekt tillfälle att faktiskt uppleva storyn genom alla spelen också

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag spelar det nu och är helt såld. Jag älskar verkligen Sovjet kampanjen i Red Alert.
Kul att det är utmanande också. På ett annorlunda sätt än vad spel är nu.

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är underbart, men buggit, har flera ggr råkat ut för att kartan och menyerna buggar ur

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Körde klart NOD-kampanjen i helgen. Hoppade över till RA för att prova en skirmish. 1 medium AI-motståndare. Skickar iväg en scout för att kolla banan lite. Scouten skjuter ett skott på deras harvester och AIn blir skogstokig och kör värsta rushen på mig. Blev totalförnedrad. Nästa match gick bättre dock.

Hur lång tid tog det att klara NOD Kampanjen?

Permalänk
Skrivet av Beltet:

Jag spelar det nu och är helt såld. Jag älskar verkligen Sovjet kampanjen i Red Alert.
Kul att det är utmanande också. På ett annorlunda sätt än vad spel är nu.

Har du klarat Soviet kampanjen än? Hur lång tid tog det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur lång tid tog det att klara NOD Kampanjen?

Har 12 timmar spelat och har klarat både GDIs och NODs Nods kampanjer, dock på "normal" svårighetsgrad.
Har förvisso en del förkunskaper om hur kartorna är uppbyggda, samt spelade på "fastest" mer ofta än inte, så det gick rätt fort.

Sen är kampanjen lite halvdum, då man tekniskt sett missar väldigt många missions som kan vara väldigt olika bara för att de är på samma "steg" (mission 7a eller 7b t.ex), så skulle man även spela dom (inget som hindrar en) så har man några timmar till.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur lång tid tog det att klara NOD Kampanjen?

Nod, inte NOD.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag slangade hem C&C original för någon månad sen när jag blev peppad på remastern. Tyvärr klarade jag ju single player. Men nu har jag kört Red Alert i remastered utgåva. Älskart! Jag tror jag missade Red Alert när jag lekte Lumpen 1998 nån gång (Det var inga coola Tanyatyper på T2 då i alla fall).

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Har 12 timmar spelat och har klarat både GDIs och NODs kampanjer, dock på "normal" svårighetsgrad.
Har förvisso en del förkunskaper om hur kartorna är uppbyggda, samt spelade på "fastest" mer ofta än inte, så det gick rätt fort.

Sen är kampanjen lite halvdum, då man tekniskt sett missar väldigt många missions som kan vara väldigt olika bara för att de är på samma "steg" (mission 7a eller 7b t.ex), så skulle man även spela dom (inget som hindrar en) så har man några timmar till.

Kan hålla med dig där att när man får välja mellan 2-3st missions så blir den dem andra bortplockade inte som i c&c3 där det blir olika förändringar om du slår ut en flygbas t.ex då har dem inga flyg på nästa mission. Och all hail to frank klepacki som gjorde 7h remakes på soundet åxå med all bonus material. Det roliga är ju att alla som gjorde remaken är ju gamla Westwood studios gruppen som gjorde spelet från första början..

Permalänk

Ska faktiskt köpa det direkt. Åhhh älskar alla Command & Conquer spel vilka nostalgiska minnen. Troligtvis de bästa strategi spel som gjorts håller fortfarande har spelat mycket på https://cncnet.org/mental-omega vilket är mer fanbase gjort innehåll. Favoriterna bland alla deras spel är definitivt Red Alert 2 och även Generals. Man kan ju sitta och spela i timtal även om spelen har många år på nacken de blir liksom aldrig gamla.

Permalänk
Skrivet av Skånegrabb90:

Ska faktiskt köpa det direkt. Åhhh älskar alla Command & Conquer spel vilka nostalgiska minnen. Troligtvis de bästa strategi spel som gjorts håller fortfarande har spelat mycket på https://cncnet.org/mental-omega vilket är mer fanbase gjort innehåll. Favoriterna bland alla deras spel är definitivt Red Alert 2 och även Generals. Man kan ju sitta och spela i timtal även om spelen har många år på nacken de blir liksom aldrig gamla.

Håller helt med dig! Dessa spel rostar liksom aldrig. Det är några spel från 90-talet som håller än idag och det är bland annat Starcraft och Starcraft Broodwar, Command and Conquer Red Alert, Command and Conquer Tiberian Sun, Command and Conquer Red Alert 2, Quake 1, Quake 2, Quake 3 Arena, Half Life, Duke Nukem 3D (kört det med high resolution pack?!). Måste väl ändå säga att Atlantis - Det försvunna riket även håller måttet men tyvärr går det inte att spela på Windows 10 då det är för gammalt...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lättaste att styra är bra, fast balansen är väl lika tveksam som förr?

Kan skaffa det för en billig peng o köra mot er men inget måste.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt ett spel från Electronic Arts sedan Dragon Age 2 - personlig bojkott pga deras busfasoner sedan dess. Det lustiga är att jag aldrig någonsin har känt att jag gått miste om något heller, det släpps så mycket bra spel som man aldrig hinner spela ändå.

Aldrig någonsin... förrän nu. Oj vad det ser bra ut. Oj vad jag inte vill ge pengar till EA. Men oj vad det ser bra ut...

Permalänk
Medlem

Kan man bygga banor I remaster? Har fina minnen från att bygga egna banor

Permalänk
Medlem

@Daemon85:
Finns en map edlter. Har inte provat dem dock.
Minms att jag lekte med det typ 24 år sedan...

Permalänk
Medlem

Komplett verkar sälja detta för 99kr. Kunde inte motstå för det priset så blir att prova imorgon.
https://www.komplett.se/product/1155898/gaming/spel/spel-down...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Jag har inte köpt ett spel från Electronic Arts sedan Dragon Age 2 - personlig bojkott pga deras busfasoner sedan dess. Det lustiga är att jag aldrig någonsin har känt att jag gått miste om något heller, det släpps så mycket bra spel som man aldrig hinner spela ändå.

Aldrig någonsin... förrän nu. Oj vad det ser bra ut. Oj vad jag inte vill ge pengar till EA. Men oj vad det ser bra ut...

Det är okej, vi ska inte skvallra om du vill öppnas plånboken bara denna gång. Låt det ske bara

Skämt åsido. Full respekt för bojkott, visa missnöje och rösta med plånboken osv. Men. Ett stort 'men' här. Det känns som många glömmer att (eller medvetet skiter i)....när något görs rätt så kanske man borde visa det också?

Jag menar...man förväntar sig ju förbättring? Då borde ju förbättring "belönas" så att säga. Hur ska någon annars veta när förbättringen är gjord, eller steg tas i rätt riktning osv?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ikväll intog jag Moskva och begravde en diktator.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det är okej, vi ska inte skvallra om du vill öppnas plånboken bara denna gång. Låt det ske bara

Skämt åsido. Full respekt för bojkott, visa missnöje och rösta med plånboken osv. Men. Ett stort 'men' här. Det känns som många glömmer att (eller medvetet skiter i)....när något görs rätt så kanske man borde visa det också?

Jag menar...man förväntar sig ju förbättring? Då borde ju förbättring "belönas" så att säga. Hur ska någon annars veta när förbättringen är gjord, eller steg tas i rätt riktning osv?

Haha, bra poäng.

Jag håller med dig! Men mina problem med EA hade ju egentligen väldigt lite att göra med kvaliteten på deras spel och mer hur de hanterar spelbranschen i stort. Dessutom var det ju de som brutalt mördade Westwood en gång i tiden, så jag är kluven. Men men, det börjar bli off topic, jag får helt enkelt sova på det så får jag se vad mitt samvete säger senare i veckan!

Permalänk
Medlem

@XerXes: Blev en kopia här med, men när jag faktiskt kommer att spela det.. Billigt var det

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Komplett verkar sälja detta för 99kr. Kunde inte motstå för det priset så blir att prova imorgon.
https://www.komplett.se/product/1155898/gaming/spel/spel-down...

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av Warder:

Haha, bra poäng.

Jag håller med dig! Men mina problem med EA hade ju egentligen väldigt lite att göra med kvaliteten på deras spel och mer hur de hanterar spelbranschen i stort. Dessutom var det ju de som brutalt mördade Westwood en gång i tiden, så jag är kluven. Men men, det börjar bli off topic, jag får helt enkelt sova på det så får jag se vad mitt samvete säger senare i veckan!

Kanske kan få dig att köpa spelet.. Det är gamla Westwood som har remastrat c&c faktiskt till och med 7h med frank klepacki remastrat sound och mycket med bonus ljud som är inkluderat med dem 7h. Så köp via steam om du inte vill betala direkt till EA eller köp för 99kr ialla fall det är de värt..

Permalänk
Medlem

Det har blivit några timmar RA de sista dagarna kan man ju lugnt säga. Hårstråna riktigt reste sig på armarna under introt och jag har sällan blivit så här exalterad av en nostalgisk återförening. Plötsligt var man tio år igen och tillbaka på 90-talet. Detta är verkligen guldstandarden för en remaster och även om allt inte är helt perfekt så är det ett mästerverk precis som originalspelen var på sin tid. Sömlöst växlande mellan gamla och nya grafiken under matcher och samma snabba taktiska gameplay.

Det som kanske inte är helt perfekt är att vissa grejer hängt med sen originalet som att AIn kan bete sig märkligt och pathfindingen lämnar en del övrigt att önska i vissa situationer. Men detta kommer ju ifrån originalspelet och man har valt att inte åtgärda det och jag är helt okej med det ändå. På samma sätt finns vissa buggar kvar som gör att man måste spela om vissa kampanjkartor om man gör målen på fel sätt(Mission 5 i Sovjet-kampanjen). Men här blev jag nästan glad för jag fick ännu mer nostalgirush när jag fastnade på samma karta av samma bugg i helgen som jag gjorde när man var en snorvalp på 90-talet. Då är det lätt att ha överseende med att spela om kartan

Full pott!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MinscS2:

Har 12 timmar spelat och har klarat både GDIs och NODs Nods kampanjer, dock på "normal" svårighetsgrad.
Har förvisso en del förkunskaper om hur kartorna är uppbyggda, samt spelade på "fastest" mer ofta än inte, så det gick rätt fort.

Sen är kampanjen lite halvdum, då man tekniskt sett missar väldigt många missions som kan vara väldigt olika bara för att de är på samma "steg" (mission 7a eller 7b t.ex), så skulle man även spela dom (inget som hindrar en) så har man några timmar till.

Imponerande ändå! Jag har kört fast lite på GDI, Nod och Allies-kampanjerna nu. Riktigt imponerande hur hög svårighetsgraden kan vara på normal med helt ok micro och macro. Hm. Blir mest frustrerad över hur pricksäker AIn är på att plocka ens bra och dyra enheter väldigt snabbt tillsammans med den eviga fusksäljningen av byggnader precis innan de blivit förstörda så de får en jävla massa infanteri av varje byggnad.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ikväll intog jag Moskva och begravde en diktator.

I samma veva använde jag Chronospheren... Inte bara är den tämligen helt värdelös i RA1, jag glömde bort sidoeffekten (aka, chrono vortex) som behagade spawna mitt i basen utan att jag märkte något.

Upptäckte det för sent genom att tech centret förstördes och därigenom så vart hela kartan svart igen. RIP.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

30 timmar tog det att klara samtliga 4 kampanjer. Dags att börja jobba på expansionerna.

Något som slog mig nu är hur mycket mer... "kärlek" Westwood gav till mellansekvenserna i Sovjet-kampanjen jämfört med allians-kampanjen: Betydligt fler karaktärer, intriger, drama, mord, och så klart Kane själv. Där är lite personlighet i karaktärerna.

I allians-kampanjen står bara Stavros och Von Esling uttråkade med sina stenansikten och briefar en. ZZzzzZzzz

Skrivet av NodCommander:

I samma veva använde jag Chronospheren... Inte bara är den tämligen helt värdelös i RA1, jag glömde bort sidoeffekten (aka, chrono vortex) som behagade spawna mitt i basen utan att jag märkte något. https://pasteall.org/media/a/e/aee63218b53eb395484db93f0e5b141d.jpg

Upptäckte det för sent genom att tech centret förstördes och därigenom så vart hela kartan svart igen. RIP.

Ja Chronon är verkligen värdelös i RA1.
Den enda potentiellt bra play:n är att chronoa en APC med engineers, men det går ju så klart inte för då hade man faktiskt kunnat göra något vettigt med den.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kul, men sjukt mycket buggar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kul, men sjukt mycket buggar.

Har hört en del, men inte så mycket själv. Dock fastnade jag i Sovjetiska kampanjen, så fort fienden bygger en mobil gap generator så blir plötsligt allt på hela kartan odödligt. Ingen kan skada någon samt att gap generatorernas "shroud" inte går att penetrera ens temporärt med enheter.

Satte tänderna i expansionsuppdragen istället som jag aldrig spelat förut. Men jag hoppas dom patchar spelet snart!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Har hört en del, men inte så mycket själv. Dock fastnade jag i Sovjetiska kampanjen, så fort fienden bygger en mobil gap generator så blir plötsligt allt på hela kartan odödligt. Ingen kan skada någon samt att gap generatorernas "shroud" inte går att penetrera ens temporärt med enheter.

Satte tänderna i expansionsuppdragen istället som jag aldrig spelat förut. Men jag hoppas dom patchar spelet snart!

Köer som slutar fungera konstant.
Varannan karta där man inte längre kan scrolla runt kartan med musen.
Enheter som inte gör något när man trycker på att anfalla.
Enheter som istället för att anfalla bara kör rakt in i smeten och bryr sig sedan inte mer.
Harvesters som gång på gång kör läääängst bort på kartat för att samla.

Ett axplock vad jag sett.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]