Command & Conquer remastered

Permalänk
Medlem

Jag verkligen hoppas detta blir bra. Tiberian Dawn gav mig de första starka upplevelserna jag hade av spel på PC.

Håller tummarna och ber till de obefintliga högre makter en ateist kan be till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas verkligen de lyckas att göra det här bra. Får spela igenom orginalen på en tidstypisk dator i väntan på att detta kommer ut

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

det här ej ju skojj medans man väntar

https://www.openra.net/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

En video väl värd att se!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

@NodCommander:

Ser lovande ut. Jag hoppas EA fortsätter på det inslagna spåret och inte klantar till detta som Blizzard gjorde med Reforged.

Permalänk
Medlem

Jag kan intyga att det händer mycket mer än bara remasters av Tiberian Dawn och Red Alert bakom kulisserna.

#18310648

Peace Through Power

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

någon som vet om local lan kommer stödjas? en polare och jag brukar spela på mitt lan med 2 datorer . ofta blir det hårt moddade varianter av TA (5000 units per spelare och multipla bazaii killer AI's är barnsligt kul samt TAUIP unit pack)
spelar ibland gamla ra2 också men ai'n är hemsk, har hittat lite AI moddar men den är otroligt dålig endå på skirmish.
Fördelen med TA är dessutom att man kan välja i detalj vilka enheter och byggnader som kan byggas och hur många så man kan styra AI'n att blir riktigt brutal och bara pumpa ut stenhårda enheter och skippa skiten. jobbigt när man ser 60 karganeth's närma sig då får man hoppas att man har några buzzsaws eller vulcans redo.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@NodCommander: Är det något som du vet som vi andra har missat?

Kopierade bilden till bakgrunden på datorn. Liksom för att hypa mig själv lite och tyckte om den
Är verkligen nyfiken på remasters av dessa spel! Och ännu mer nyfiken när du säger sådär...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jag kan intyga att det händer mycket mer än bara remasters av Tiberian Dawn och Red Alert bakom kulisserna.

#18310648

https://media.indiedb.com/images/members/1/61/60012/profile/SawTheFuture.jpg

Peace Through Power

Är det ett sprillans nytt Renegade på gång? Ojojoj!

Permalänk
Medlem

@Lagers

Ledtråden, som en annan på Reddit uppmärksammade, ligger i "bågen" under texten som finns i en annan titel i serien.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

@Lagers

Ledtråden, som en annan på Reddit uppmärksammade, ligger i "bågen" under texten som finns i en annan titel i serien.

Aha, kan ju vara intressant. Spelade nog aldrig (kanske) Renegade om det är det som syftas på. Se vad som händer då

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Från http://petroglyphgames.com/

Praktiskt taget hör VO:erna från de sovjetiska fordonen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ja nu hann Emil precis före mig, men här är citeringen ifrån Reddit i alla fall.

Skrivet av jimtern:

Fellow Command & Conquer fans,

Ever since we announced the project in late 2018, one of the biggest questions has been how we’re going to approach the FMV cinematics. Today we are finally ready to describe this approach, but there’s actually quite a story to tell about our FMV journey over the past year. So this time, instead of a written post, I’ve put together the above video to tell this story and provide all the intricate details. And in addition to the FMVs specifically, be sure to watch the entire video to learn about an exciting new feature coming to the Remaster.

This post is then kicking off a special week for the Command & Conquer Remaster. As mentioned in the video, be sure to refresh the subreddit here on Monday for another Remaster announcement, and we’re looking forward to engaging with the entire C&C community over the next week.

Cheers,

Jim Vessella

Jimtern

Peace Through Power.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

@emilakered:

Helt surrealistiskt att se "arkivet" där Vessella plockar upp bland annat VHS-band. Tragiskt att Westwoods gamla material har slarvats bort genom åren.

Positivt är att de som sysslar med dessa remasters verkar göra ett jättejobb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

@emilakered:

Helt surrealistiskt att se "arkivet" där Vessella plockar upp bland annat VHS-band. Tragiskt att Westwoods gamla material har slarvats bort genom åren.

Positivt är att de som sysslar med dessa remasters verkar göra ett jättejobb!

På sätt och vis kan jag förstå det. Det har gått 25 år, Westwood hade finansiella problem och köptes upp, stängdes ned och C&C IP:t genomgick flertalet utvecklare. Samtidigt är detta tiden innan hårddiskar var speciellt stora, så allt material tog ju relativt enormt med plats mot idag. Idag hade man fått plats med allt i HD kvalité på en enda hårddisk, eller en lagringsserver stor som en tower PC om man vill göra det korrekt, men som du såg i arkivet så tog dåtidens material lite mer plats.

Hur som helst är det riktigt trist att det verkar ha gått förlorat. Någonstans där ute finns det, men om det ligger bortglömt i något dödsbo, uppbränt eller nedgrävt, tja, det kanske vi aldrig får veta...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

https://i.redd.it/9x6lfiq6yik41.png

Från http://petroglyphgames.com/

Praktiskt taget hör VO:erna från de sovjetiska fordonen.

Själv fick jag denna låten på huvudet.

In the Name of Kane!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hmmm...

https://www.reddit.com/r/commandandconquer/comments/fdyqo6/re...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nu är något på gång!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Kan bli riktigt kul. Kör fortfarande C/C Generals.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering! MUSIK!

Skrivet av jimtern:

Fellow Command & Conquer fans,

Over the past year, we’ve dedicated several posts to provide details on the soundtrack for the Command & Conquer Remaster. But we’ve kept one special surprise up our sleeve, which we’re now ready to reveal today.

Last year at MAGfest 2019, there was an amazing Command & Conquer setlist performed live by Frank Klepacki and the Tiberian Sons. The Tiberian Sons are a band who specialize in remixes of video game music, with members Tony Dickinson, Travis Moberg, Connor Engstrom, and Max Noel. For MAGFest 2019, they collaborated with Frank to put together a 90 minute concert of iconic C&C music from across the entire franchise. Like many of you I watched this concert streamed live and was blown away by the performance. And I knew at that moment we needed their talent represented in the Remasters.

So the next week I pinged Frank and asked if he and the band would be interested in recording the performance for the Remasters. Frank and the band loved the idea - so we made it happen. Frank and the band re-recorded their entire MAGFest performance in a studio environment, and Frank personally mixed the tracks throughout 2019. What we now have are over 20 high-fidelity tracks performed by Frank and The Tiberian Sons (spanning the entire franchise), which will be included in the Remaster at no extra charge. All tracks from The Tiberian Sons can be listened to via the “Bonus” category in the new Jukebox, and if you so choose, may be seamlessly integrated into campaign missions via the toggleable audio settings.

Now, you may remember that around this time last year, I posted a survey here on Reddit asking for the community to vote on their favorite tracks. I can now tell you the goal was to ensure we had the community’s top 10 favorite tracks represented in the studio recording. When the votes were tallied up, it turns out 9 of the top 10 voted tracks were already included in The Tiberian Sons setlist. However, there was one fan-favorite track that slipped through the cracks of the original setlist - Just Do It Up. So to deliver on the community’s top 10 vote, Frank wrote an arrangement of Just Do It Up to have specially recorded by The Tiberian Sons for the Remaster. After keeping this content under wraps for an entire year, we’re ecstatic to finally share a sample of Just Do It Up and other tracks in the video above.

We hope you are as excited about the involvement of The Tiberian Sons as we are. A huge thanks to Frank, the band members, and their visual artist, Nate Horsfall, for extending their incredible talent to the Remaster project. We anticipate these recordings will become an icon of C&C history and be listened to for the next 25 years and beyond.

But in the here and now, this week is just getting started. Tomorrow is going to be an exciting day for the C&C Remaster, and we want the whole C&C community to be there. Tune in at 7:00am PDT tomorrow (March 10th) to join us for all the details.

Cheers,

Jim Vessella

Jimtern

Peace Through Power!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

@NodCommander:

Detta projekt ser sjukt lovande ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kan bli riktigt kul. Kör fortfarande C/C Generals.

Generals är ett riktigt bra RTS spel, problemet i mitt tycke är att den bär C&C namnet utan att vara på något sett relaterat till C&C. Men har du provat Rise of the Reds modden? Älskar den, och ser den som fortsättningen på Generals som aldrig blev av.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Generals är ett riktigt bra RTS spel, problemet i mitt tycke är att den bär C&C namnet utan att vara på något sett relaterat till C&C. Men har du provat Rise of the Reds modden? Älskar den, och ser den som fortsättningen på Generals som aldrig blev av.

Intressant! Dags att installera Generals igen tror jag, för första gången på... 10år?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av NodCommander:

Ny uppdatering! MUSIK!

https://www.youtube.com/watch?v=XcaVLVBGG70

Peace Through Power!

Får sån jäkla gåshud av att lyssna på det där!

Sjukt nice att de spelade in "Just Do It Up" igen, en av mina favoriter från första spelet.

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Generals är ett riktigt bra RTS spel, problemet i mitt tycke är att den bär C&C namnet utan att vara på något sett relaterat till C&C. Men har du provat Rise of the Reds modden? Älskar den, och ser den som fortsättningen på Generals som aldrig blev av.

Kör bara SP läget men den kanske funkar även där. Skulle vara kul om det gick att ändra lite i grafiken oxå. Högre upplösning vore toppen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Påminnelse! Mindre än en halvtimme kvar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Nån mer en jag som har soundtracket på cd?

https://www.youtube.com/watch?v=ttAMZfXpjgw

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Påminnelse! Mindre än en halvtimme kvar!

Sitter och väntar här! Hoppas vi får se mycket gameplay. Jag spelar inte mycket nu för tiden, men följer denna remaster och kommer spela spelen igen när de kommer.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Nu är det dags!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841