Permalänk
Medlem

Jag är också lite besviken på rean. Många av de spel jag hade hoppats på var tyvärr inte på rea, speciellt Pistol Whip och Arizona Sunshine. Eleven är på rea på Rift S-sidan, och är crossbuy, men det är kanske enda intressanta just nu.

Robo Recall är förresten på kort timer (tills imorgon morgon), så då antar jag att det kommer nya erbjudanden.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En bra deal jag noterade är Raw Data på Rift S-rean. 77% rabatt, och går på 9,19€.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Håller med, ända jag hittat var typ Virtual Desktop för 5 euro billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Håller med, ända jag hittat var typ Virtual Desktop för 5 euro billigare.

För dig som inte har en Quest finns ändå en del. Thrill of the Fight är en bra boxningssimulator (bra som i bra träning). Eleven Table Tennis är nedsatt i Rift store och har crossbuy med Quest, så det går att köpa det där - en mycket realistisk pingissimulator med minispel och multiplayer. I Expect You to Die om man vill ha ett lättsamt pusselspel i James Bond-stuk.

Bundlesen brukar vara rätt risiga för att man får något man inte vill ha, men Quest starter pack med Pistol Whip, Eleven och I Expect... ser bra ut.

Annars får man som sagt hålla ett öga på nya dagliga deals, känner på mig att några av de mer populära spelen kommer reas under en begränsad tid.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Halldin:

För dig som inte har en Quest finns ändå en del. Thrill of the Fight är en bra boxningssimulator (bra som i bra träning). Eleven Table Tennis är nedsatt i Rift store och har crossbuy med Quest, så det går att köpa det där - en mycket realistisk pingissimulator med minispel och multiplayer. I Expect You to Die om man vill ha ett lättsamt pusselspel i James Bond-stuk.

Bundlesen brukar vara rätt risiga för att man får något man inte vill ha, men Quest starter pack med Pistol Whip, Eleven och I Expect... ser bra ut.

Annars får man som sagt hålla ett öga på nya dagliga deals, känner på mig att några av de mer populära spelen kommer reas under en begränsad tid.

Det jag kollat på var Beat Saber (Oväntat) och Vader Immortal episod 1-3. Sedan om Asgards Wrath, Walking Dead Saints and Sinners dök upp billigare då jag ändå tänkt köpa dem tills jag fått tag i ett vettigt grafikkort.
Antingen om kortet som finns nu går ner i pris, eller vänta tills nya serien kommer i höst (förhoppningsvis).
Måste fixa en 5Ghz router också.

Permalänk
Medlem

Beat Saber har mig veterligen aldrig varit på rea, dom vet att det är en systemsäljare och mjölkar till max.

Permalänk
Medlem

Beat Saber tror jag aldrig har varit på rea så jag vore inte förvånad om det inte kommer någon rea på det nu heller.

Tackar för tipset om att man kan köpa Eleven Table Tennis via Rift store, det är ett av spelen jag skulle kunna köpa. Racket:Nx såg lite kul ut också.
Virtual Desktop ett möjligt köp för mig också så man kommer åt bl.a. SteamVR trådlöst.

Permalänk
Medlem

QuestZDoom släppt

Instruktioner en bit ner här: https://www.questzdoom.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

QuestZDoom släppt

https://youtu.be/-p7xKOVWBm4

Instruktioner en bit ner här: https://www.questzdoom.com/

Spännande! Det där ska bli kul att visa åt nostalgiska vänner

Robo Recall-rean på Quest-store tog nu förresten slut, och istället är Star Trek: Bridge Crew på -25%, vilket innebär 22,49€. Det är visserligen okej pris, men med tanke på att det har kostar typ 7€ på Steam så tycker jag fortfarande att det är för dyrt.

På Rift S-sidan så är nu Arizona Sunshine nedsatt med -62%, och kostar 14,99€. Det tycker jag är ett helt okej pris, och motsvarar ungefär de bättre reorna på Steam, Humble Store och liknande.

Skulle det vara Quest-versionen av Arizona Sunshine skulle jag definitivt köpa, men jag har så mycket på min lista nu att det får vänta.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Dagens Quest-deal: Red Matter på -32%, alltså 16,90€. Erbjudandet är i kraft tills imorgon klockan 9.00.

Har inte spelat själv, men spelet har fått bra kritik och sägs vara det snyggaste spelet som finns till Quest.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att även Rift store skulle uppdateras dagligen, men det verkar inte bli så om dom inte kör med någon annan frekvens där. Väldigt märkligt att man inte rear ut åtminstone äldre Oculus-exklusiva spel som Chronos, Dead and Buried II etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag hade hoppats på att även Rift store skulle uppdateras dagligen, men det verkar inte bli så om dom inte kör med någon annan frekvens där. Väldigt märkligt att man inte rear ut åtminstone äldre Oculus-exklusiva spel som Chronos, Dead and Buried II etc.

Samma här. Jag hade också hoppats på att flera Quest-spel skulle bli individuellt nedsatta. Speciellt Pistol Whip, Arizona Sunshine och Vader Immortal hade jag hoppats på...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Oculus Link: Croteam har bundles på Steam, Serious Sam VR-bundle och Croteam VR-bundle (som förra fast även med Talos Principle).

Det är inte första gången det är kraftigt rabatterat och jag vet inte hur det funkar med ett så hetsigt FPS i VR, men kanske är bra.

Talos Principle har jag i alla fall kört och det funkar bra.

https://store.steampowered.com/bundle/2308/Serious_Sam_VR_Bun...

https://store.steampowered.com/bundle/5145/CROTEAM_VR_Bundle/

Permalänk
Medlem

Testade Mini Motor X, det är helt klart tänkt att spelas som Micro Machines/Blaze Rush. Verkar rätt kul med många spellägen, men funderar på återköp enbart för att jag trodde det fanns multiplayer matchmaking. Verkar bara som att man kan spela multi genom väninbjudan.

Permalänk
Medlem

Racket:Nx är också kraftigt rabatterad, och betydligt billigare än i Oculus Store: https://store.steampowered.com/app/428080/Racket_Nx/

Funderar på om jag skall slå till på Virtual Desktop och ta spelet på SteamVR istället.
Någon som har testat ALVR på senare tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Racket:Nx är också kraftigt rabatterad, och betydligt billigare än i Oculus Store: https://store.steampowered.com/app/428080/Racket_Nx/

Funderar på om jag skall slå till på Virtual Desktop och ta spelet på SteamVR istället.
Någon som har testat ALVR på senare tid?

Jag provade för en vecka sedan män fick aldrig mina kontroller att fungera korrekt. SteamVR visade dem som Vive kontroller.. men där var inga problem med latency eller bildkvalite vad jag kunde se.. däremot ska jag nog också köpa VD just för att det troligen kommer fungera bättre.
Jag råkade ut för en tråkig bugg med Alvr där den crashar appen på questen då du ansluter en kontroll över bluetooth, tydligen känd bugg efter lite googlande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag provade för en vecka sedan män fick aldrig mina kontroller att fungera korrekt. SteamVR visade dem som Vive kontroller.. men där var inga problem med latency eller bildkvalite vad jag kunde se.. däremot ska jag nog också köpa VD just för att det troligen kommer fungera bättre.
Jag råkade ut för en tråkig bugg med Alvr där den crashar appen på questen då du ansluter en kontroll över bluetooth, tydligen känd bugg efter lite googlande

Vilken version av ALVR testade du, orginalet eller "forken"?
Provade lite snabbt igår med "forken" och det gick ju bra, visserligen under lågintensiva spel, men det vore ju surt om det inte funkar med bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Vilken version av ALVR testade du, orginalet eller "forken"?
Provade lite snabbt igår med "forken" och det gick ju bra, visserligen under lågintensiva spel, men det vore ju surt om det inte funkar med bluetooth.

Jag använde standardversionen av ALVR på PC'n men en var tvungen att använda en fork av apk'n då kontrollerna inte ville med standardversionen av den.

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar verkligen virtual desktop för trådlöst PC spelande.
Provade för länge sen ALVR men har nog en för dålig router.
Virtual desktop fungerade bättre men idag efter några uppdateringen fungerar det perfekt.
Även fast jag inte bytt till nån nyare router.
Har en gammal Asus N-router.
Det är verkligen problemfritt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Tack, något mer tillbehör som är vettigt att ha? Tänkte slänga iväg en beställning på Amazon, och vore tråkigt att behöva göra en till beställning någon dag efter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Tack, något mer tillbehör som är vettigt att ha? Tänkte slänga iväg en beställning på Amazon, och vore tråkigt att behöva göra en till beställning någon dag efter...

Det där är personligt, finns lite inspiration här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1580241-guide-komfortm...

En del är nöjda med att köra Quest:en helt naken, så kanske lika bra att känna efter först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Tack, något mer tillbehör som är vettigt att ha? Tänkte slänga iväg en beställning på Amazon, och vore tråkigt att behöva göra en till beställning någon dag efter...

För min del har det räckt med den där när det gäller Comfort moddar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

För min del har det räckt med den där när det gäller Comfort moddar

Tack, beställning gjord!

Matar på med en relaterad fråga. Tänkte bygga ihop en stationär dator för första gången på över 15 år, och en av tankarna med den var att spela lite VR och använda quest:en som head set. Ev frågor kring det bygget hamnar i köprådsforumet, men jag tänkte kolla här om det är något jag ska tänka på kring grafikkortet just relaterat till VR? Någon skillnad på Nvidia och AMD etc? Eller något annat att tänkta på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Tack, beställning gjord!

Matar på med en relaterad fråga. Tänkte bygga ihop en stationär dator för första gången på över 15 år, och en av tankarna med den var att spela lite VR och använda quest:en som head set. Ev frågor kring det bygget hamnar i köprådsforumet, men jag tänkte kolla här om det är något jag ska tänka på kring grafikkortet just relaterat till VR? Någon skillnad på Nvidia och AMD etc? Eller något annat att tänkta på?

Nej, det är nog inget speciellt. Det finns en specifik port som kallas Virtual Link som är tänkt för VR-headset, men den är rätt onödigt och stöds inte egentligen av nåt alls. Quest körs med USB 3.0, alternativt med USB-C, och Virtual Link är alltså inte nödvändigt eller användbart. Virtual Link stöd av AMD också, men finns i praktiken nästan bara på Nvidias kort.

En grej att fundera på är om du vill ha USB-C på frontpanelen för bättre tillgång med kabel. Bara väldigt dyra AMD-moderkort har det, medan du kan få det billigare på Intel. Det har ändå inte nån vidare stor skillnad, eftersom USB 3.0 finns på alla och funkar riktigt bra.

Dessutom tycker i alla fall jag att Quest är trevligast trådlöst.

Vad har du tänkt dig för budget? I vanliga fall skulle jag inte rekommendera att köpa ny dator nu när det är både nya processorer, moderkort och grafikkort på kommande inom kanske 3-4 månader, men ibland vill man förstås köpa direkt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Tack, beställning gjord!

Matar på med en relaterad fråga. Tänkte bygga ihop en stationär dator för första gången på över 15 år, och en av tankarna med den var att spela lite VR och använda quest:en som head set. Ev frågor kring det bygget hamnar i köprådsforumet, men jag tänkte kolla här om det är något jag ska tänka på kring grafikkortet just relaterat till VR? Någon skillnad på Nvidia och AMD etc? Eller något annat att tänkta på?

Nvidia har sitt VRWorks med vissa VR-specifika optimeringar, t ex Variable Rate Shading (VRS) på Turingkorten (GTX 1660 och RTX) som gör att du kan supersampla bilden med lägre prestandaförlust. Sådana saker har Nvidia ett försprång med.

En sak värt att tänka på är att Nvidias Ampere-kort verkar släppas till hösten, med stora prestandaförbättringar samt förmodat stöd för HDMI 2.1 och DP 2.0. Har man väntat i 15 år kanske det i detta läget är värt att vänta några månader till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Tack, beställning gjord!

Matar på med en relaterad fråga. Tänkte bygga ihop en stationär dator för första gången på över 15 år, och en av tankarna med den var att spela lite VR och använda quest:en som head set. Ev frågor kring det bygget hamnar i köprådsforumet, men jag tänkte kolla här om det är något jag ska tänka på kring grafikkortet just relaterat till VR? Någon skillnad på Nvidia och AMD etc? Eller något annat att tänkta på?

Du har säkert läst om Virtual desktop i tråden.
Ska du spela PCVR spel så är det helt klart värt att satsa på virtual desktop och en bra router, så kan du köra pc-spel även det trådlöst.
Det blir rätt jobbigt att helt plötsligt måsta sitta fast med en kabel när man vant sig att vara utan.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Beställde precis en Quest från deras egna hemsida och undrar hur det blir med importkostander, tull m.m någon som vet hur det funkar?

Vill bara tillägga att beställ medans ni kan de försvinner FORT!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Beställde precis en Quest från deras egna hemsida och undrar hur det blir med importkostander, tull m.m någon som vet hur det funkar?

Vill bara tillägga att beställ medans ni kan de försvinner FORT!

Det är inga extra kostnader då köp och transport sker inom EU. Du betalar 449 euro inkl. frakt.

Permalänk
Medlem

Oculus Link: 230 spänn för No Man’s Sky på https://www.voidu.com/en/no-mans-sky med koden NSKVOIDU
Blir ca 60kr billigare än nuvarande Steam-rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Beställde precis en Quest från deras egna hemsida och undrar hur det blir med importkostander, tull m.m någon som vet hur det funkar?

Vill bara tillägga att beställ medans ni kan de försvinner FORT!

Tack för tipset! Har signat upp mig på att få aviseringar om inkommet i lager för länge sedan men får aldrig något. Nu hann jag dock knipa en 64 Gb

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein