Permalänk
Medlem

Sant! Får bli den, läst att den verkar funka bra men har ev. lite högre ljudnivå än de andra jag nämnde.

Testar! Får väl byta i värsta fall! Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mina kablar från Pslate idag. Supernöjd med hantverket, väl värt två månaders väntan.

Fick riva hela vattenkylningen för att byta kablar. Smidigt...not! Bjuder på två bilder innan jag fotar med riktig kamera och lägger upp ett galleri. 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har ett litet problem. Joinat Louge klubben men varit lite för snabb att köpa på mig grejor, däribland ett Asus Rog 1080Ti Strix Gaming. Noterade nyss att det tar 2.5 platser och inte 2 platser och inser att detta kanske kan bli ett problem. Någon som vet en workaround?

Kommer luftkyla bör tilläggas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Hej! Jag har ett litet problem. Joinat Louge klubben men varit lite för snabb att köpa på mig grejor, däribland ett Asus Rog 1080Ti Strix Gaming. Noterade nyss att det tar 2.5 platser och inte 2 platser och inser att detta kanske kan bli ett problem. Någon som vet en workaround?

Kommer luftkyla bör tilläggas

Tyvärr kommer inte fungera i detta chassi om du kört det med vattenblock hade det nog fungerat

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Mina värsta faror besannas...

Aja får väl gå ur Louge klubben då eller köpa ett annat kort Järnspikar också....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Hej! Jag har ett litet problem. Joinat Louge klubben men varit lite för snabb att köpa på mig grejor, däribland ett Asus Rog 1080Ti Strix Gaming. Noterade nyss att det tar 2.5 platser och inte 2 platser och inser att detta kanske kan bli ett problem. Någon som vet en workaround?

Kommer luftkyla bör tilläggas

Inte säker på om kortet får plats p.g.a. dess bredd, men om det gör det och du är villig att ha chassit utan ena sidopanelen på så kan det faktiskt på plats. Kanske behöver modda chassit lite om du är beredd på att göra det också.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Hej! Jag har ett litet problem. Joinat Louge klubben men varit lite för snabb att köpa på mig grejor, däribland ett Asus Rog 1080Ti Strix Gaming. Noterade nyss att det tar 2.5 platser och inte 2 platser och inser att detta kanske kan bli ett problem. Någon som vet en workaround?

Kommer luftkyla bör tilläggas

Tyvärr största problemet med detta chassit.. Inga av de riktigt bra luftkylarna får plats då de är 2.5 slots..
Väldigt synd för det skiljer väldigt mycket i ljudnivå på 2 slöt och 2.5 .. Ja testa 3 olika 2 slots 2080 kort i min.. Alla utom evga typ..
Alla låter helt galet mycket.. Såklart underlättar inte att ingen form av ljuddämpande finns i chassit men säkert att 2.5 slots hade varit mycket trevligare..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det ingen som testat eller sett detta i ett ghost s1?

https://www.webhallen.com/se/product/289978-Gigabyte-GeForce-...

Tänker mig att det måste få plats om man skrotar plasthöljet?

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Är det ingen som testat eller sett detta i ett ghost s1?

https://www.webhallen.com/se/product/289978-Gigabyte-GeForce-...

Tänker mig att det måste få plats om man skrotar plasthöljet?

Frågan där är hur mycket som är plasthölje och hur mycket som faktiskt är fläns. Windforce versionen som har en 2 slot funkar utmärkt dock.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Är det ingen som testat eller sett detta i ett ghost s1?

https://www.webhallen.com/se/product/289978-Gigabyte-GeForce-...

Tänker mig att det måste få plats om man skrotar plasthöljet?

fläktarna går i princip jäms med plasthöljet så dom får du också fimpa om det ska rymmas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Är det ingen som testat eller sett detta i ett ghost s1?

https://www.webhallen.com/se/product/289978-Gigabyte-GeForce-...

Tänker mig att det måste få plats om man skrotar plasthöljet?

Har testat ett ASUS Strix 1080Ti, de har ganska snarlika mått på djupet. Jag var tvungen att ta bort plastkåpan för att överhuvudtaget kunna få in det. Även utan kåpan låg fläktarna 1-2mm för långt ut, nästan helt i linje med sidoplåtens tvärsnitt. Bytte ner till ett 1070 och bidar min tid, eftersom RTX-serien går lite för varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Fick äntligen mina kablar från Pslate idag. Supernöjd med hantverket, väl värt två månaders väntan.

Fick riva hela vattenkylningen för att byta kablar. Smidigt...not! Bjuder på två bilder innan jag fotar med riktig kamera och lägger upp ett galleri. 😃

https://i.imgur.com/cWv5BlY.jpg

https://i.imgur.com/DWi5G47.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Styggt snyggt! Funderat på liknande men med Alphacool Eisbaer LT (Solo) block/pump combo. Vad får du för temps?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Styggt snyggt! Funderat på liknande men med Alphacool Eisbaer LT (Solo) block/pump combo. Vad får du för temps?

Tackar! Funderade först på den pumpen också, valde dock Apogee Drive II då jag var rädd att Eisbaer LT skulle vara för klen.

Har precis avslutat en två timmar lång gaming session, CPU 59 grader och GPU 54.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Gallerikonnässör

Är det någon spökägare som har testat Alpenföhns kylare Black Ridge? Har någon gjort jämförelser med andra kylare? All information om Ghost S1 + Black Ridge är av intresse.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Är det någon spökägare som har testat Alpenföhns kylare Black Ridge? Har någon gjort jämförelser med andra kylare? All information om Ghost S1 + Black Ridge är av intresse.

nackdelen med att det finns två trådar:
#17924450

Skrivet av INCSlayer:

vid normal använding runt 70-77 grader.

Normal i det här fallet är video uppspelning och ett par tabbar igång i Edge (Dev) och satisfactory på huvudskärmen

Och nu i samma använding ligger den runt 65-72 grader.

Som jag sade tidigare har jag också flyttat datorn till ett ställe med bättre luftflöde så hur mycket av värme diffen som bara är från kylar bytet vet jag inte.

EDIT: Byte ut den medföljande alpenföhn fläkten mot en Noctua NF-A9x14 och jag upptäckte att den medföljande fläkten var monterad att blåsa åt "fel" håll så dem gick emot varandra. Nu har jag temps på runt 45 i idle och medan den fortfarande går upp till runt 70 i load så är den nu i princip tyst.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av INCSlayer:

nackdelen med att det finns två trådar:
#17924450

Ja där ser man! Tack så mycket!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Någon som köpt Demciflex filter, eller kan rekommendera några andra? Sidopanelerna är ju anpassade för montering av filter på insidan, men jag blir inte klar över var Demciflex tänker sig att deras filter monteras.

Permalänk
Medlem

@suzieq: Jag har köpt flera filter av dem.

Dom monteras antingen direkt på ytan om den är magnetisk, men eftersom chassit är aluminium så får du köpa filter som har en påklistbar formad magnetremsa. Då fäster du remsan först, antingen på utsidan eller insidan av plåtarna, och därefter fäster du filtren. Jag hade satt dem på utsidan, även om det blir mindre snyggt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Tackar för svar. Har du några andra tillverkare att rekommendera än Demciflex? Med leverans från USA blir springer det snabbt iväg med frakt och moms (cirka 380kr för filter + 150kr frakt + 133kr moms = 663kr totalt).

Montering utvändigt underlättar ju rengöring, i synnerhet om man skruvat fast eventuella tophats och inte enkelt kan lyfta bort sidopanelerna.

Om någon vill ha mer info så hittade jag denna tråd på Reddit som länkar till detta fotoalbum. Kvalitét och passform ser lite tveksam ut. Ser ut som att placeringen av de påklistrade gummifötterna på Ghost S1 är lite godtycklig. Visar det sig att man behöver slita bort dem för att få dit filtret och sätta dit nya så kan kanske dessa fötter vara värdiga ersättare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Ska du köra med en i9 9900k Så är det en Large Tophat + NZXT Kraken X52 du ska köra och då kan man även köra en överklockning utan att det blir för varmt i detta chassi och rekommenderar dig även att byta ut fläktarna till Noctuas för tystare och svalare på radiatorn enligt Optimum Tech på Youtube som testat detta i chassit.

2080Ti så är det nog väldigt få som är 2 Slots modell max 45 mm tjock vet att referens så klart funkar men här det största problemet kan bli misstänker jag på temperaturer i Ghost chassit.

Dom flesta i tråden är Batch 1 kunder och dagens modell som går att köpa från Inet data från idag är Batch 2 modellen av chassit och ska innehålla massa förbättringar så svårt att få ett korrekt utlåtande på 1-2 veckor sedan folk mottog detta.

Vill du gå all in så går det självklart att köra en Custom loop med dubbla radiatorer 240mm med 2 Large Tophats + mindre slim pump och custom resorvoar.

Flera som har installerat vattenkylning utan resorvoar och haft en vid sidan av med snabb kopplingar för att lufta loopen.

Finns minst 2 projekt på resorvoar till detta chassi men ingen är klar och till försäljning ännu.

Skrivet av lhugo:

@qb0t: Det är ett nischat chassi ja! Problemet är att det inte finns så många alternativ som är så små och har plats för långa grafikkort.

Gällande att det finns en hel del strul med chassit så är det korrekt. Jag var medveten om detta och valde därefter att köpa chassit. Har sedan tidigare två Dan Cases A4-SFX och dessa är mycket mer finslipade (och snäppet mindre) chassin. Dock har dessa inte rimliga vattenkylningsmöjligheter.

Allt är kompromisser. Vill du ha de komponenterna med högst effekt och grafikkort tjockare än 2 slots är Ghost S1 inget för dig. Vill du däremot ha något potentiellt riktigt kraftfullt, tyst och otroligt kompakt vattenkylt så är det svårt att hitta alternativ.

Orkar du inte pilla med designmissar och fullkomligt knöka in komponenterna så är dock chassit inget för dig.

Corsair One är ju ett alternativ som är körklart vid köp, men kostar ju därefter och man missar helt chansen att bygga själv.

Vad exakt letar du efter?

Tack för svar, jag har inte tiden att jobba fram även om jag skulle vilja över allt annat ta på mig ett sådant projekt. Blir som skrivet en i160, hade jag haft tid att vänta hade jag lätt betalat någon en del av priset man tappar på i160. Riktigt kul att se folks byggen, hoppas på att få vara med eller bygga eget i framtiden.

Permalänk
Medlem

Funderar på att bygga nytt lite mindre och kikat på ett Ghost S1. Det verkar dock vara vissa problem med att kyla en 9900k samt ett 2080 Ti nu när Noctua NH-L12 inte finns längre. Kikade på Alpenföhn Black Ridge men verkar vara problem med passformen på ett Asus Z390 moderkort? Någon som testat och vet något moderkort som fungerar?

Ett sätt är ju att sätta en Kraken X52/Celsius S24 i en top hat. Det känns dock lite fel att sätta in en top hat på lådan då det känns som det förtar idén lite. Funderar på om man ska satsa på ett Dan Case A4-SFX med Asetek 645LT som kylare istället men en 92mm AIO lär ha lite svårt att kyla en 9900k också.

Ett tredje alternativ är ju ett NCase M1 v6, då kan man ju dessutom ha ett grafikkort med en bättre kylare också för det går ju in ett tjockare sådant. Har dock tidigare haft en dator i den lådan så inte så roligt att köpa något man testat på, den är ju lite större redan från början också.

Tankar och tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Funderar på att bygga nytt lite mindre och kikat på ett Ghost S1. Det verkar dock vara vissa problem med att kyla en 9900k samt ett 2080 Ti nu när Noctua NH-L12 inte finns längre. Kikade på Alpenföhn Black Ridge men verkar vara problem med passformen på ett Asus Z390 moderkort? Någon som testat och vet något moderkort som fungerar?

Ett sätt är ju att sätta en Kraken X52/Celsius S24 i en top hat. Det känns dock lite fel att sätta in en top hat på lådan då det känns som det förtar idén lite. Funderar på om man ska satsa på ett Dan Case A4-SFX med Asetek 645LT som kylare istället men en 92mm AIO lär ha lite svårt att kyla en 9900k också.

Ett tredje alternativ är ju ett NCase M1 v6, då kan man ju dessutom ha ett grafikkort med en bättre kylare också för det går ju in ett tjockare sådant. Har dock tidigare haft en dator i den lådan så inte så roligt att köpa något man testat på, den är ju lite större redan från början också.

Tankar och tips?

Ghost S1 på luftkylning lär bli riktigt tufft med en i9 9900K även med en Noctua L12 med 120 mm fläkt eller en 12S som man anpassar i höjden för att passa i chassit.

Vet att några testat och sagt att det ska vara möjligt men bli riktigt varmt och ska du dessutom in med ett 2080Ti som också lär värma upp lådan lär det bli ännu tuffare.

240 mm Aio är det säkraste kortet annars om du prompt vill köra på luftkylning så är Thermalright AXP100 Full copper ända valet.
https://detail.tmall.com/item.htm?spm=a230r.1.14.1.632d2a7bT3...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79:

Det låter ju lite trist, det kanske fungerar bättre med en 9700k? Vore ju lite trist dock då jag fått tag på en 9900k till ett bra pris.

Fungerar kanske en Alpenföhn Black Ridge om jag byter till ett moderkort som fungerar? Eller kommer jag ha en bad time även med den och en extra Noctua 120x15mm ovanpå?

EDIT:
En annan idé jag har är ju om jag skulle skaffa en 2700X nu med något B450 moderkort och luftkyla, för att sedan slänga in en 3800X/3900X när de lanseras. Tror ni man kan luftkyla dem bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

@Jonas79:

Det låter ju lite trist, det kanske fungerar bättre med en 9700k? Vore ju lite trist dock då jag fått tag på en 9900k till ett bra pris.

Fungerar kanske en Alpenföhn Black Ridge om jag byter till ett moderkort som fungerar? Eller kommer jag ha en bad time även med den och en extra Noctua 120x15mm ovanpå?

EDIT:
En annan idé jag har är ju om jag skulle skaffa en 2700X nu med något B450 moderkort och luftkyla, för att sedan slänga in en 3800X/3900X när de lanseras. Tror ni man kan luftkyla dem bättre?

Zen 2 kommer vara mer energi effektivt och detta är en stor fördel i små chassin.

Så jag tar för givet att 3800/3900X kommer vara lättare att hålla svala pga lägre strömförbrukning och 7 nm.

Tror dock du ej kan snåla med B450 utan skulle satsa på X570 av bättre modell om planerar 12 Core modellen.

Men 9900K borde gå att kyla med CPU kylaren jag länkade och Noctua L12S presterar bättre en Blackridge när folk jämfört.

Thermalright AXP-100 full Copper sänker temperaturen med 7-10 grader enligt folk mot Slack som jämfört mot L12S.

9700K funkar bra med Noctua L12S

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Funderar på att bygga nytt lite mindre och kikat på ett Ghost S1. Det verkar dock vara vissa problem med att kyla en 9900k samt ett 2080 Ti nu när Noctua NH-L12 inte finns längre. Kikade på Alpenföhn Black Ridge men verkar vara problem med passformen på ett Asus Z390 moderkort? Någon som testat och vet något moderkort som fungerar?

Ett sätt är ju att sätta en Kraken X52/Celsius S24 i en top hat. Det känns dock lite fel att sätta in en top hat på lådan då det känns som det förtar idén lite. Funderar på om man ska satsa på ett Dan Case A4-SFX med Asetek 645LT som kylare istället men en 92mm AIO lär ha lite svårt att kyla en 9900k också.

Ett tredje alternativ är ju ett NCase M1 v6, då kan man ju dessutom ha ett grafikkort med en bättre kylare också för det går ju in ett tjockare sådant. Har dock tidigare haft en dator i den lådan så inte så roligt att köpa något man testat på, den är ju lite större redan från början också.

Tankar och tips?

Har en i7-8700K som kyls av en Noctua NH-L12 (bytt ut 92mm fläkten mot NH-A12X15 PWM) i mitt Ghost S1 utan top-hats. Kör för tillfället allt i stock och får ca 88 grader per kärna i Prime95 med AVX (VCORE ligger då på 1.2V), och ca 73 grader per kärna vid spel/benchmarks utan AVX (VCORE ca 1.1V). Lite missnöjd då det inte verkar finnas något sätt att öka spänningen till 1.3V utan att temperaturen rusar upp mot 95+ grader per kärna under load. Går visserligen att köra negativ AVX offset, men ogillar tanken att behöva dra ner frekvensen så fort man har något rullandes som använder AVX. En annan idé är att delidda och köra med naked die mot kylaren, men har inte hittat någon delid die guard för 8700K (fanns en från MSI om jag minns rätt).

Jag har ett NCASE M1 också, och där går min i5-5675C (ej deliddad) svalare tillsammans med en NH-L9S. Visserligen endast 4c 4t jämfört mot 8700K som har 6c 12t, men får ca 70 grader per kärna under AVX load med 1.35V VCORE (kör +0.05V VCORE för AVX-belastningar).

Jag gillar kvalitén på Ghost S1 lite mer än NCASE M1 - känns lite mer robust med dess stål-frame och tjockare aluminium-plåtar, men jag tror också att den väger mer än NCASE M1. Vill du ha lite bättre temperaturer så är nog NCASE M1 ett bättre val, då du även får plats med fler fläktar. Å andra sidan är Ghost S1 ett mindre och i mitt tycke snyggare chassi (speciellt den vita).

Värt att tänka på är att ASUS kommer att släppa Crosshair VIII Impact (X570), som är ett mini-DTX kort (lite längre än mITX) med 3 kortplatser istället för två:

https://www.asus.com/Motherboards/ROG-Crosshair-VIII-Impact/

Detta kommer att få plats i NCASE M1, men inte i Ghost S1. Ska tydligen ha riktigt biffiga VRM, medan vi inte än vet hur pass bra VRM:n är på ASUS X570 mITX kortet.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Jonas79:

Okej, tack för infon. Svalheten kan vara det som vinner över mig till AMD. Kollat på genomgången av moderkort som finns i AMD sektionen och det finns något B450 ITX-moderkort som verkar ha VRM nog för att köra upp till en stock 16c/32t. Så det lär fungera fint med 12c/24t även med lite OC.

@Icte:

Tack för bra jämförelse. Har haft Ncase tidigare och hade tänkt testa något jag inte testat förut. Vet att det var svårt att luftkyla i det chassit vid OC, körde en 4790k i 5 Ghz (om jag kmr ihåg rätt) och det lät mycket även med en AIO (fläktar på max typ)

En Ghost S1 med top hat är fortfarande mindre än Ncase och klarar en AIO rätt bra då. Så det lutar åt att jag får svälja stoltheten och köra en top hat, jag gillar ju en tyst dator också så det blir nog en bra kompromiss. Kombinerat med en aMD så kanske det kan bli trevligt.

Permalänk
Medlem

En öppen fråga till alla i tråden, någon som kör ett 2080 Ti Founders Edition i chassit? Undrar över ljudnivåer samt hur bra den lyckas boosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

En öppen fråga till alla i tråden, någon som kör ett 2080 Ti Founders Edition i chassit? Undrar över ljudnivåer samt hur bra den lyckas boosta?

Kolla på den här. Den besvarar nog dina frågor ganska spot on.
Optimum Tech - 2080 ti i Ghost S1

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Kolla på den här. Den besvarar nog dina frågor ganska spot on.
Optimum Tech - 2080 ti i Ghost S1

Tack för den! Gav mig lite mer info.

Tyvärr svarar den ju inte på frågan om boostfrekvenser med mera, om temperaturen minskar med X grader är det med bibehållen boost eller boostade den högre också? Därför kan det vara bra att kolla med folk här också då alla testar lite olika saker.

Har iaf kommit fram till att det blir nog ett 2080 Ti FE samt AMD som hamnar i lådan. Först verkar det som jag kan få låna en 2700X för att sen uppgradera till något i 3000-serien. Funderar på att köpa en Noctua NH-L12S och böja till den så den passar och testa det för att se hur det fungerar. Det kan ju faktiskt vara så att det fungerar bra och jag kör ju helst utan top hat.

Just nu funderar jag på färg också, hört att Ash kan repas rätt lätt? Jag är nämligen klantig av mig så det kan hända i så fall. Så frågan är grön eller silver?

Permalänk
Medlem

@Aktsu:

Nya Limestone går mot Silver/Vit beroende på ljussättningen.

Desto ljusare och i direkt solljus ser lådan ut som ett helt vitt Chassi på dom nyaste som lämnat Louqe fabrik i China.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.