Permalänk
Medlem
Skrivet av Nurket:

Jag sätter ihop en ny dator som är tänkt att ersätta en passivt kyld PC (Streacom FC8 EVO, Intel i7-4770T, bygd 2013) som stänger av sig då och då under lätt load.

Köpt/beställt:
Chassi: Loque Ghost S1 Ash
PSU: Corsair SF750 Platinum
CPU-Kylare: Noctua NH-L12

Ej avgjort ennu:
CPU: TBD.
Moderkort: TBD
RAM-minne: Troligen Corsair LPX Series för low profile
GPU: TBD
Lagring: Lutar åt en Samsung 970 EVO 1TB, em har även en Samsung 840 Pro 256GB tillgänglig.

Hoppas att jag kan vänta med att köpa resten tills AMD Zen2 med X570 chipset släpps till sommaren.

Min Ghost S1 Ash kom idag, och den ser trevlig ut.

Permalänk

@Nurket: Mitt ligger på ICA sedan kl 14. Fick min avi nu för någon timme sedan

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Någon som tryckt i en NZXT Kraken x52 i sin ghost? Hur ska man sätta fläktarna? Så att den drar in kall luft eller blåser ut varm luft?

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

@Munib:

montera fläktarna så att den blåser ut varm luft, assistera det naturliga luftflödet.

Permalänk
Medlem

@SweetZoR: tack för svar! jag testade båda varianterna. varm luft ut medför att jag får högre temps på CPU alltså låter fläktarna mer då det kräver med kylning till radiatorn, radiatorn är monterad överst. Kör jag kall luft in så har jag lite högre temps på GPU samt att nätagget fram i lådan blir ganska varmt men däremot har jag en tystare låda... frågan är om man ska flytta ner tophaten längst ner för att blåsa in kall luft istället?

edit: jag kör push config nu på datorn men jäklar vad fläktarna låter.. känns inte som att det är normal ljudnivå på fläktarna. Har testat flytta runt lite allt möjligt. Tempsen är generellt ok i chassit CPU ligger på ca 50 och GPU ca 75 vid längre tid spelande av Apex Legends.

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

5. Distanserna till moderkortet ser ut att ha för liten diameter. Får känslan av att de riskerar att gräva sig in i moderkortet om man inte är försiktig. Kanske kan åtgärdas med några plastbrickor.

Såg också detta. Distanserna har alldeles för liten ytterdiameter så det är nästan så att man kan trycka dom igenom hålen på moderkorten. Man får hoppas att de använder tjockare distanser för framtida batcher.

Även hålen för att montera nätagget är för små, då man får jobba för att få ner skruvarna. Borde vara aningen större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Såg också detta. Distanserna har alldeles för liten ytterdiameter så det är nästan så att man kan trycka dom igenom hålen på moderkorten. Man får hoppas att de använder tjockare distanser för framtida batcher.

Även hålen för att montera nätagget är för små, då man får jobba för att få ner skruvarna. Borde vara aningen större.

Jag skaffade just plastbrickor och det löste problemet. Men fånigt och känns inte genomarbetat.

Ditt problem med nätaggregatets monteringshål hade inte jag dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Jag skaffade just plastbrickor och det löste problemet. Men fånigt och känns inte genomarbetat.

Jag antar att brickorna höjer upp moderkortet en aning, vilket gör att passformen i bakre I/O-panelen kan påverkas? Men är dom 0.5mm tjocka så kanske det inte märks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Jag antar att brickorna höjer upp moderkortet en aning, vilket gör att passformen i bakre I/O-panelen kan påverkas? Men är dom 0.5mm tjocka så kanske det inte märks.

Kan utveckla exakt hur jag gjorde. Jag löste det genom att slipa ner distanserna en aning och sedan lägga en metalbricka och på den en tunn filtaktig plastbricka som isolering mot moderkortet. Det var lite krångligt men gick fint till slut.

Det hade säkert gått med en tunn plastbricka, men vågade inte då man kanske lägger tryck på moderkortet och råkar trycka sönder plastbricka och sedan råkar klämma fast moderkortet på distanserna och kanske i värsta fall spräcka moderkortet runt skruvhålen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Kan utveckla exakt hur jag gjorde. Jag löste det genom att slipa ner distanserna en aning och sedan lägga en metalbricka och på den en tunn filtaktig plastbricka som isolering mot moderkortet. Det var lite krångligt men gick fint till slut.

Det hade säkert gått med en tunn plastbricka, men vågade inte då man kanske lägger tryck på moderkortet och råkar trycka sönder plastbricka och sedan råkar klämma fast moderkortet på distanserna och kanske i värsta fall spräcka moderkortet runt skruvhålen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde inte att du orkade slipa ner dom, men det är förstås smart om man kan slipa ner dom med precision. En annan lösning är kanske att beställa en uppsättning nya ihåliga distanser som helt omsluter dom andra. Ser ut som att diametern på existerande distanser är 4mm. Med nya så kanske diametern kan bli 6mm. Lite drygt att leta rätt på sådana dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Trodde inte att du orkade slipa ner dom, men det är förstås smart om man kan slipa ner dom med precision. En annan lösning är kanske att beställa en uppsättning nya ihåliga distanser som helt omsluter dom andra. Ser ut som att diametern på existerande distanser är 4mm. Med nya så kanske diametern kan bli 6mm. Lite drygt att leta rätt på sådana dock.

Ja hade nog gått det med. Känns som en vettigare lösning med cylindrar som omsluter distanserna men gjort är gjort. Hoppas att du hittar något bra sätt att lösa det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Avstängd

Fick se detta chassi i samband med att jag varit i kontakt med samtliga återförsäljare i Sverige om tips och råd inför investering.

Med första söket i Google så hittade jag hit, och 14 sidor senare har det varit roligt med lite läsning.

Jag blir dock lite kluven varför folk satsar på detta chassi, verkar vara en hel del pill och strul, nästan så man blir avskräckt från att satsa på Ghosten med eller utan T-hats.

Finns det ingen annat alternativ chassimässigt som folk tittat på och varför valde man detta? Är det för att man varit först på kvarn som samtliga och inte gjort någon research och inväntat andra avskräckande exempel som dykt upp här.

Känns ju lite ovärt att behöva klocka ner för stabila temperaturer eller modda, som det låter att det krävt mer svett än glädjetårar.

Och jag tittar på i9k, 2080ti även med all input härifrån så är det ju att försöka köra någon slags vätskelösning som svullen gjort men få tag på komponenter och få ihop allt speciellt med understöd från andra verkar rätt obefintlig(t).

Känns nästan mer värt att välja ett annat chassi med mer luft om än bara lite mer, speciellt om man som mig tänkt investera i att få ut det mesta av det senaste med ändå lite bättre load temps än vad som nämnts här och ljudnivå.

Så utan bättre gpu kylare eller vätskelösning, lätt fixat så ser jag inte imvestering i tid är värt, bara lägga fokus på annat chassi eller är det bara jag som läst igenom 14 sidor och upplever detta?

Så tar gärna mot rättelse eller tips på annat chassi som kanske hade varit en bättre investering.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av qb0t:

Fick se detta chassi i samband med att jag varit i kontakt med samtliga återförsäljare i Sverige om tips och råd inför investering.

Med första söket i Google så hittade jag hit, och 14 sidor senare har det varit roligt med lite läsning.

Jag blir dock lite kluven varför folk satsar på detta chassi, verkar vara en hel del pill och strul, nästan så man blir avskräckt från att satsa på Ghosten med eller utan T-hats.

Finns det ingen annat alternativ chassimässigt som folk tittat på och varför valde man detta? Är det för att man varit först på kvarn som samtliga och inte gjort någon research och inväntat andra avskräckande exempel som dykt upp här.

Känns ju lite ovärt att behöva klocka ner för stabila temperaturer eller modda, som det låter att det krävt mer svett än glädjetårar.

Och jag tittar på i9k, 2080ti även med all input härifrån så är det ju att försöka köra någon slags vätskelösning som svullen gjort men få tag på komponenter och få ihop allt speciellt med understöd från andra verkar rätt obefintlig(t).

Känns nästan mer värt att välja ett annat chassi med mer luft om än bara lite mer, speciellt om man som mig tänkt investera i att få ut det mesta av det senaste med ändå lite bättre load temps än vad som nämnts här och ljudnivå.

Så utan bättre gpu kylare eller vätskelösning, lätt fixat så ser jag inte imvestering i tid är värt, bara lägga fokus på annat chassi eller är det bara jag som läst igenom 14 sidor och upplever detta?

Så tar gärna mot rättelse eller tips på annat chassi som kanske hade varit en bättre investering.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du köra med en i9 9900k Så är det en Large Tophat + NZXT Kraken X52 du ska köra och då kan man även köra en överklockning utan att det blir för varmt i detta chassi och rekommenderar dig även att byta ut fläktarna till Noctuas för tystare och svalare på radiatorn enligt Optimum Tech på Youtube som testat detta i chassit.

2080Ti så är det nog väldigt få som är 2 Slots modell max 45 mm tjock vet att referens så klart funkar men här det största problemet kan bli misstänker jag på temperaturer i Ghost chassit.

Dom flesta i tråden är Batch 1 kunder och dagens modell som går att köpa från Inet data från idag är Batch 2 modellen av chassit och ska innehålla massa förbättringar så svårt att få ett korrekt utlåtande på 1-2 veckor sedan folk mottog detta.

Vill du gå all in så går det självklart att köra en Custom loop med dubbla radiatorer 240mm med 2 Large Tophats + mindre slim pump och custom resorvoar.

Flera som har installerat vattenkylning utan resorvoar och haft en vid sidan av med snabb kopplingar för att lufta loopen.

Finns minst 2 projekt på resorvoar till detta chassi men ingen är klar och till försäljning ännu.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@qb0t: Det är ett nischat chassi ja! Problemet är att det inte finns så många alternativ som är så små och har plats för långa grafikkort.

Gällande att det finns en hel del strul med chassit så är det korrekt. Jag var medveten om detta och valde därefter att köpa chassit. Har sedan tidigare två Dan Cases A4-SFX och dessa är mycket mer finslipade (och snäppet mindre) chassin. Dock har dessa inte rimliga vattenkylningsmöjligheter.

Allt är kompromisser. Vill du ha de komponenterna med högst effekt och grafikkort tjockare än 2 slots är Ghost S1 inget för dig. Vill du däremot ha något potentiellt riktigt kraftfullt, tyst och otroligt kompakt vattenkylt så är det svårt att hitta alternativ.

Orkar du inte pilla med designmissar och fullkomligt knöka in komponenterna så är dock chassit inget för dig.

Corsair One är ju ett alternativ som är körklart vid köp, men kostar ju därefter och man missar helt chansen att bygga själv.

Vad exakt letar du efter?

Permalänk
Medlem

Enligt mig är Ncase M1 V5 bästa chassit i original utförande som lätt klarar i9 9900K + 3 Slots Gpus i högpresterande modeller om man vill ha ett mindre chassi.

Men allt beror på vad man stoppar i chassit och egna preferenser.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Enligt mig är Ncase M1 V5 bästa chassit i original utförande som lätt klarar i9 9900K + 3 Slots Gpus i högpresterande modeller om man vill ha ett mindre chassi.

Men allt beror på vad man stoppar i chassit och egna preferenser.

Absolut ett fint chassi men det är rejält mycket större. 12,6 liter är nästan 50 % mer volym. Men allt är avvägningar som du säger. Försökte bara förklara mitt perspektiv som fantast av riktigt små chassin 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!
Inet har schysst pris på MSI 1660 Ti Gaming X. Någon som vet om det går in?
https://www.inet.se/produkt/5407182/msi-geforce-gtx-1660-ti-6...

Enligt MSIs hemsida, och Louqe's GPU-kompatabilitetsPDF så är grafikkortet 1mm för "tjockt". Förmodligen p.g.a. backplaten dock, där det inte direkt borde vara platsbrist?

Någon som har testat, eller kan ge en kvalificerad gissning? Jag tycker själv att det borde gå, men lite bekräftelse är ju aldrig fel.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Hej!
Inet har schysst pris på MSI 1660 Ti Gaming X. Någon som vet om det går in?
https://www.inet.se/produkt/5407182/msi-geforce-gtx-1660-ti-6...

Enligt MSIs hemsida, och Louqe's GPU-kompatabilitetsPDF så är grafikkortet 1mm för "tjockt". Förmodligen p.g.a. backplaten dock, där det inte direkt borde vara platsbrist?

Någon som har testat, eller kan ge en kvalificerad gissning? Jag tycker själv att det borde gå, men lite bekräftelse är ju aldrig fel.

Om det är bredden du tänker på så bör det inte vara några problem. Jag har https://www.inet.se/produkt/5406844/gigabyte-geforce-rtx-2070... med 41 mm bredd och tycker att det är gott om plats åt sidan. Det är nog generellt höjden som är svårare om man inte kör någon form av top hat. Ghost har bredd enligt sin GPU spec. 51.8mm så den du länkade på 46mm bör inte vara några bekymmer. Utgå från att 2expansionsplatser får plats och att bredden på kortet under 51.8 så ska det inte vara några bekymmer.

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

@Munib: I detta dokumentet står 2.1-Slot: 144 (H) x 45 (W) x 305 (D) mm. Tycker mitt nuvarande GTX 960 ser relativt tight ut på 40mm tycker jag. Plats uppåt är det gott om, med en M-tophat. Men jag testar nog.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga ang nätagg till mitt loque bygge.
Räcker ett corsair sfx 450w v2? till ett bygge med
I5 8600k
2x8GB corsair vengence 3000mhz
1x m2 250Gb Samsung 970 evo
Noctua Nh-l12 cpu kylare
GTX 760 2GB

Kommer även inom kort tillsätta en extra M2 alt. SSD,
Byta till ett rtx 2060 alt 2070
Och ev 2 extra noctua fläktar.

Har ej bestämt vilket mobo jag ska ha en men lutar åt
MSI Z370I Gaming PRO Carbon AC - Coffee Lake

Mvh.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiqtR:

Jag har en fråga ang nätagg till mitt loque bygge.
Räcker ett corsair sfx 450w v2? till ett bygge med
I5 8600k
2x8GB corsair vengence 3000mhz
1x m2 250Gb Samsung 970 evo
Noctua Nh-l12 cpu kylare
GTX 760 2GB

Kommer även inom kort tillsätta en extra M2 alt. SSD,
Byta till ett rtx 2060 alt 2070
Och ev 2 extra noctua fläktar.

Har ej bestämt vilket mobo jag ska ha en men lutar åt
MSI Z370I Gaming PRO Carbon AC - Coffee Lake

Mvh.

Med avseende på grafikkortsbytet samt med antagelsen att du kommer att överklocka både CPU och grafikkortet så rekommenderar jag SF600 v2 över SF450 v2. Även om bygget kommer ligga strax under 450W totalt (kanske 300-350W under load) så är det nog bättre med ett nätaggregat med högre effekt, om inte enbart för att fläkten kommer gå tystare så även för att du slipper uppgradera nätagget i framtiden vid en eventuell uppgradering till strömtörstigare komponenter.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Med avseende på grafikkortsbytet samt med antagelsen att du kommer att överklocka både CPU och grafikkortet så rekommenderar jag SF600 v2 över SF450 v2. Även om bygget kommer ligga strax under 450W totalt (kanske 300-350W under load) så är det nog bättre med ett nätaggregat med högre effekt, om inte enbart för att fläkten kommer gå tystare så även för att du slipper uppgradera nätagget i framtiden vid en eventuell uppgradering till strömtörstigare komponenter.

Du har nog rätt.
Tänkte mer på att jag inte ville gå overkill. Vill ha en så liten, tyst och snabb burk som möjligt samtidigt som prestandan ska finnas.
Bygget är tänkt till att räcka gott o väl för mig iaf i minst 3 år.
Tycker mig ha läst att 450 är tystare men kan ha fel så satsar på ett 600 ist.

Har tänkt överklocka lite beroende på vad temperaturerna tillåter, vill köra utan t-hats och då blir det ju luft.
Har beställt delid kit, Kryonaut för cpu och gpu samt Conductonaut för cpu (aldrig gjort en delid innan så kan ju gå åt skogen men vill ju ha det svalt.
Tack för hjälpen.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiqtR:

Du har nog rätt.
Tänkte mer på att jag inte ville gå overkill. Vill ha en så liten, tyst och snabb burk som möjligt samtidigt som prestandan ska finnas.
Bygget är tänkt till att räcka gott o väl för mig iaf i minst 3 år.
Tycker mig ha läst att 450 är tystare men kan ha fel så satsar på ett 600 ist.

Har tänkt överklocka lite beroende på vad temperaturerna tillåter, vill köra utan t-hats och då blir det ju luft.
Har beställt delid kit, Kryonaut för cpu och gpu samt Conductonaut för cpu (aldrig gjort en delid innan så kan ju gå åt skogen men vill ju ha det svalt.
Tack för hjälpen.

SF450 v1 var enligt SweClockers egna test tystare än SF600 v1 (fläkten på den senare gick igång tidigare och med ett högre varvtal). Jag köpte mitt SF600 v1 några månader efter recensionen skrevs och för mitt exemplar går fläkten endast igång (minimalt) när både mitt överklockade i5-5675C samt GTX 780 är i 100% load (Prime95 + någon GPU benchmark). I spel är det helt tyst och fläkten står stilla. Har även ett SF600 v2 i ett nytt Louqe Ghost bygge (8700K + RTX 2080, dock oklockade än så länge) och det snurrar inte heller i spel - helt knäpptyst.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

SF450 v1 var enligt SweClockers egna test tystare än SF600 v1 (fläkten på den senare gick igång tidigare och med ett högre varvtal). Jag köpte mitt SF600 v1 några månader efter recensionen skrevs och för mitt exemplar går fläkten endast igång (minimalt) när både mitt överklockade i5-5675C samt GTX 780 är i 100% load (Prime95 + någon GPU benchmark). I spel är det helt tyst och fläkten står stilla. Har även ett SF600 v2 i ett nytt Louqe Ghost bygge (8700K + RTX 2080, dock oklockade än så länge) och det snurrar inte heller i spel - helt knäpptyst.

Då klickar jag hem ett 600w v2 tack för hjälpen

Mvh

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

Jag får mina delar på Fredag.

Ram och Processor har jag sedan innan.
Har köpt en noctua NH-L12 av en användare här på swec
Ska även köra med mitt gamla 760 kort tills jag byter ut det mot ett 2060 eller 2070

Köpte en tub Thermal Grizzly Kryonaut (5.55g)

Ser även att istort sett alla kör med en M2. Samung 970 EVO (ej plus eller pro) kanske bara det att de inte skrivit ut hela.
Kommer min M2 sticka fungera tillsammans med mobo i listan? Blev fundersam och ville ställa frågan här.

Ber om ursäkt ifall detta och de andra inläggen ligger i fel del av forumet.

Mvh

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

Riggen

Chassi: Louqe Ghost S1 + L Tophat/Asshat (Ash)
Moderkort: ASRock Phantom Gaming ITX
CPU: Intel Core i9-9900K
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 2666 MHz
GPU: Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC
PSU: Corsair SF600 Platinum
HDD: Samsung 970 EVO Plus 1TB

Vattenkylning

CPU: Alphacool Eisblock XPX (Acetal/Nickel)
GPU: Alphacool Eisblock GPX-N M02 (Acetal/Nickel)
Pump/Res: Alphacool Eisstation DC-Ultra + Alphacool DC-LT 3600
Radiatorer: 240mm Alphacool NexXxoS ST30 X-Flow + 120mm Alphacool NexXxoS ST30 X-Flow
Anslutningar: Alphacool 10mm Push-In
Slang: Alphacool 10/8 PUR (Klar)
Kylmedium: Alphacool CKC Cape Kelvin Catcher (Klar)
Fläktar: 3st Noctua NF-A12x15 PWM

Temperaturer vid spelande är 65c på CPU samt 60c på GPU i BF5. Pumpen går på lägsta hastighet och max rpm på fläktarna ligger på 1200.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Riggen

Chassi: Louqe Ghost S1 + L Tophat/Asshat (Ash)
Moderkort: ASRock Phantom Gaming ITX
CPU: Intel Core i9-9900K
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 2666 MHz
GPU: Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC
PSU: Corsair SF600 Platinum
HDD: Samsung 970 EVO Plus 1TB

Vattenkylning

CPU: Alphacool Eisblock XPX (Acetal/Nickel)
GPU: Alphacool Eisblock GPX-N M02 (Acetal/Nickel)
Pump/Res: Alphacool Eisstation DC-Ultra + Alphacool DC-LT 3600
Radiatorer: 240mm Alphacool NexXxoS ST30 X-Flow + 120mm Alphacool NexXxoS ST30 X-Flow
Anslutningar: Alphacool 10mm Push-In
Slang: Alphacool 10/8 PUR (Klar)
Kylmedium: Alphacool CKC Cape Kelvin Catcher (Klar)
Fläktar: 3st Noctua NF-A12x15 PWM

Temperaturer vid spelande är 65c på CPU samt 60c på GPU i BF5. Pumpen går på lägsta hastighet och max rpm på fläktarna ligger på 1200.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du något Galleri på ditt bygge i chassit ?

Säkert många som vill se lösningarna med vattenkylning i Ghost S1.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har du något Galleri på ditt bygge i chassit ?

Säkert många som vill se lösningarna med vattenkylning i Ghost S1.

Jag har inte orkat göra något galleri, tog endast 2 bilder på bygget.

https://drive.google.com/file/d/1U5inpsQn9YGwoUjuP8wW5_8VbQWi...

https://drive.google.com/file/d/107QrT5kOg693BNFv53CUg6peuQ2o...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kvickstick:

Kommer inte åt andra bilden. Also, jag KRÄVER ett galleri!