SweClockers Meet & Geek i Linköping 2018

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Alotiat:

Tack! Då tar jag en vanlig Hamburgare

På tal om mat, har Sweclockers varit i Linköping/Norrköping något tidigare? Är ni förberedda för den östgötska dialekten? Vet att den är förbjuden på allmänna platser i vissa orter runt om i landet, samt att den grövsta östgötskan får endast användas i nödvärn eller krigstider.
(gissar på att Emil har lyckats trycka undan den när han började hos er)

Alltså, både jag och @emilakered är uppväxta i Linköping och driver dagligen med den grövsta östgötskan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kul att det är i Linköping. Dock ser jag i mitt schema att jag jobbar kväll den dagen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av griid:

En liten undran - Är de här tillställningarna till för alla eller ska man ha något season-pass?

Du behöver DLC:

  • Glatt humör®

Sen tror jag det är fördelaktigt med season pass:

  • Gött med en kall öl™

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av griid:

En liten undran - Är de här tillställningarna till för alla eller ska man ha något season-pass?

Du """behöver""" en SweC-hoodie, det är något som är säkert. Bättre än season pass!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dagas:

Kul att det är i Linköping. Dock ser jag i mitt schema att jag jobbar kväll den dagen.

Titta på en kollega med stora hundögon och försök byta pass?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Välkommen!

Jag vill bara dubbelkolla om du såg att vi köper in barbrickor som vi alla delar på och om du verkligen vill ha en egen?

Tack! Jag missade de delade barbrickorna så du kan stryka den från min beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Tobi the Dobi Då gör jag så!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna med! Med en notis om att jag kanske måste avboka om det blir strul med boende över helgen. Men hoppas innerligen att det går vägen! (borde få svar under denna eller morgondagen)

Mat: Hjortlägg (glutenfritt?)

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Moderator
Moderator

Till alla som blir inspirerade av Meet & Geek, ordnar ni egna träffar så pinga mig eller Jacob - vi älskar att se fler SweC'are samlas!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jobbat på Klompen i 1,5 år, AMA!

Permalänk
Medlem

Jag hänger gärna med.

Mat: Hamburgare / Crème Brûlée

Permalänk
Medlem

Kommer lätt! Tar hamburgare och bryleen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Shinzou:

Jag vill gärna med! Med en notis om att jag kanske måste avboka om det blir strul med boende över helgen. Men hoppas innerligen att det går vägen! (borde få svar under denna eller morgondagen)

Mat: Hjortlägg (glutenfritt?)

Återkom när du vet! Vi kör inga preliminärbokningar, av erfarenhet säger folk "kanske" och dyker sen inte upp.

Skrivet av Zegrod:

Jobbat på Klompen i 1,5 år, AMA!

Kul!

1a. Kommer du arbeta den kvällen?
1b. Om inte, gör du oss sällskap?
2. När byter De Klomp officiellt namn till "Klompen"?

Skrivet av nisse007:

Jag hänger gärna med.

Mat: Hamburgare / Crème Brûlée

Skrivet av Sebban84:

Kommer lätt! Tar hamburgare och bryleen

Skickades från m.sweclockers.com

Välkomna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av andra94:

@Jacob: ska kolla upp lite flex osv men kommer troligtvis , kan man få en superkebabpizza? och kommer @Frida få en mystisk sjukdom om jag anmäler mig? ^^

Haha ja exakt Nej då klart du är välkommen!

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Jag hänger på, tar en hamburgare

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Klart man måste hänga på när ni är faggorna. Hoppas att jag inte är för sent ute, även om listan ännu inte var fylld.
Mitt önskemål om mat är en hamburgare och en crème brulee.

//freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av hunden:

Jag hänger på, tar en hamburgare

Kul!

Skrivet av Freezer64Pro:

Klart man måste hänga på när ni är faggorna. Hoppas att jag inte är för sent ute, även om listan ännu inte var fylld.
Mitt önskemål om mat är en hamburgare och en crème brulee.

//freezer

Först till kvarn, vi stannar vid 44! Varmt välkommen "nummer 26"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Hamburgare/Creme bruleé

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Du """behöver""" en SweC-hoodie, det är något som är säkert. Bättre än season pass!

Är ni smarta så tar ni ju med er lite sånt att kränga

Permalänk
Medlem

Var så jäkla trevligt sist att jag måste efterforska möjligheterna att ta mig till Linköping också. Återkommer!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Garvey:

Var så jäkla trevligt sist att jag måste efterforska möjligheterna att ta mig till Linköping också. Återkommer!

JA! <3

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nice, jag kommer!

Tar en hamburgare samt creme brulee

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem

Jag kommer också

tar hamburgare och crème brûlée

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@xR34ct @whaleoak Välkomna! Sablar vad många hamburgare och Crème Brûlée ni får göra till den 28 september. @Zegrod

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Blir det nån "jobbresa" den 28 september? @Xyborg

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag tar en hamburgare, döh!

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Jag kommer!
tar en svampburgare och creme brulee

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@harrak Varmt välkommen!

Nu är vi en (1!) ifrån att vara samma antal som i Gävle. Resterande 15 platser fyller vi utan problem.

Ska börja gräva lite i tävlingsvinster och göra en ny quiz också.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fullt i Gävle sist och nu kan jag inte 28:e, men ser fram mot ett Meet&Geek i Stockholm någon gång

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@squix Osis! Hör av mig till dig nästa gång vi kör i (närheten av) Stockholm.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner