SweClockers Meet & Geek i Linköping 2018

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna, hamburgare för mig tack
Tror inte att jag känner någon annan som ska komma än så länge så ser ni en förvirrad snubbe som inte vet vem han ska prata med så kan det vara jag.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Cheers:

Jag kommer gärna, hamburgare för mig tack
Tror inte att jag känner någon annan som ska komma än så länge så ser ni en förvirrad snubbe som inte vet vem han ska prata med så kan det vara jag.

Kan lova att du inte är ensam om det. Var samma sak i Gävle, folk hade trevligt ändå och skapade nya relationer!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheers:

Jag kommer gärna, hamburgare för mig tack
Tror inte att jag känner någon annan som ska komma än så länge så ser ni en förvirrad snubbe som inte vet vem han ska prata med så kan det vara jag.

Har inte träffat någon annan deltagare själv och är lite smått nervöst men ska bli kul att träffa likasinnade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Jacob jag kör på hamburgare och creme brulée 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jacob: Låter bra! Kanske ett betatest för julbord-clockers kunde vara en idé

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

Blir det nån "jobbresa" den 28 september? @Xyborg

Vi får se om schemat tillåter det. Jag är väldigt sugen, men av respekt till andra så vill jag inte skriva upp redan nu och ta någons plats innan jag vet säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

1a. Kommer du arbeta den kvällen?
1b. Om inte, gör du oss sällskap?
2. När byter De Klomp officiellt namn till "Klompen"?
Välkomna!

1a. Faktiskt inte!
1b. Så ja visst, det låter ju trevligt! Dricka finöl tackar man inte nej till... Tar en hamburgare.
2. Haha jadu. På papper är namnet till och med De Grote Klomp, men nu är det så försvenskat så Klompen har min röst!

Skrivet av Jacob:

Sablar vad många hamburgare och Crème Brûlée ni får göra till den 28 september. @Zegrod

Aaah köket kommer ha en rolig kväll, jag är himla glad att jag inte jobbar.

Permalänk
Medlem

@Jacob Jag kommer!
Dragonburgare för mig, tack.

@Cheers Jag är i samma sits som dig, så då är vi två förvirrade åtminstone.

Permalänk
Medlem

@Jacob, min Crème Brûlée har inte kommit med på listan! Efterrätt är sjukt viktigt. B)

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Xyborg:

Vi får se om schemat tillåter det. Jag är väldigt sugen, men av respekt till andra så vill jag inte skriva upp redan nu och ta någons plats innan jag vet säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Annars, schemat?

Skrivet av Zegrod:

1a. Faktiskt inte!
1b. Så ja visst, det låter ju trevligt! Dricka finöl tackar man inte nej till... Tar en hamburgare.
2. Haha jadu. På papper är namnet till och med De Grote Klomp, men nu är det så försvenskat så Klompen har min röst!

Aaah köket kommer ha en rolig kväll, jag är himla glad att jag inte jobbar.

Grymt, då skriver jag upp dig! Räknar iskallt med personalrabatt för hela sällskapet.

Skrivet av Penguin:

@Jacob Jag kommer!
Dragonburgare för mig, tack.

@Cheers Jag är i samma sits som dig, så då är vi två förvirrade åtminstone.

Några drakburgare finns inte, men gissar på att du vill ha Dragen Svampburgare.

Kvällen blir bra, 44 nördar med gemensamt intresse som umgås!

Skrivet av Yaana:

@Jacob, min Crème Brûlée har inte kommit med på listan! Efterrätt är sjukt viktigt. B)

(tillagt)

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast

Lite sent svar men fint folk svarar ju alltid sent! Det är klart att man är med när det partajas i de östgötska hemtrakterna. Dä blir skitbra, döh! En vanlig hederlig burgare önskas.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Jacob: Hej! Kommer på träffen.
Hjortlägg Crème Brûlée

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Sisyfos/Dåli Woho, en frilansare!

@mommen Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmobbare

@C4B12 undrar om det gå att få älgkött och varm öl med ett namn som inte går att bokstavera.

Permalänk
Medlem

@jacob i all min iver förväxlade jag tyvärr 28 och 29 september så tyvärr kan jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Laine:

@C4B12 undrar om det gå att få älgkött och varm öl med ett namn som inte går att bokstavera.

Tror inte de har älgar i Nederländerna, men ölsortera som inte går att uttala bör gå att ordna! @C4B12

Skrivet av Noob I am:

@jacob i all min iver förväxlade jag tyvärr 28 och 29 september så tyvärr kan jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Noob

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag kommer och tar gärna en Hamburgare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

@jacob
Det funkar för mig Hjortlägg o Crème Brûlée (Glutenfritt)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Hatesunday:

Jag kommer och tar gärna en Hamburgare

Skickades från m.sweclockers.com

Välkommen!

Skrivet av Shinzou:

@jacob
Det funkar för mig Hjortlägg o Crème Brûlée (Glutenfritt)

Skickades från m.sweclockers.com

Kefka är välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Låter trevligt!, jag hänger gärna med och tar en burgare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag är med på! Tar också en hamburgare.

Permalänk
Medlem

@Jacob Tänkte inte på att den kunde vara vegetarisk, ändra gärna min till en vanlig burgare då

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Krune:

Låter trevligt!, jag hänger gärna med och tar en burgare!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av silverhome:

jag är med på! Tar också en hamburgare.

Yes, välkomna! Snart är vi uppe i 44!!!

Skrivet av Ascor:

@Jacob Tänkte inte på att den kunde vara vegetarisk, ändra gärna min till en vanlig burgare då

Vaddå, bits vegetarisk mat? Ändrar!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag är på! Burgare (-bacon) för mig!
Kul att det blir på De Klomp med, de har bättre ölutbud än H&H.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@bmr Varmt välkommen! Är också sjukt nöjd att Klompen tar emot oss.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Tackar. Ja, svårt att tacka nej till lite tech talk, umgänge och öl med likasinnade

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

@Jacob Jag är gärna på och tar en hamburgare.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@Jacob

Tänkte inte på att Svampburgaren var rakt igenom vegetarisk. Trodde det var något med svamp i kombination med kött. Kan du ändra min beställning till vanlig burgare?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av engywook:

@Jacob Jag är gärna på och tar en hamburgare.

Taget!

Skrivet av HoboCop:

@Jacob

Tänkte inte på att Svampburgaren var rakt igenom vegetarisk. Trodde det var något med svamp i kombination med kött. Kan du ändra min beställning till vanlig burgare?

Vad alla är emot vegetariskt helt plötsligt. Mer svampburgare till mig!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegrod:

Jobbat på Klompen i 1,5 år, AMA!

Har jobbat i branschen tidigare så passar på att skjuta ett par frågor:

1. Vilken råvara tycker du är bäst på Klompen? (inkl. skötsel)
2. Bakas brödet på plats och/eller bakas det av en bagare?
3. Hur många kockar arbetar under ett vanligt kvällspass?

Bonus: Om du fick ändra på något (realistiskt) vad skulle det vara?