Mellandagsrea 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Produkt: EK Produkter
Länk: https://www.ekwb.com/shop/
Pris: -15% på ett helt köp Koden: EKWinterHolidaySale

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosho:

Produkt: EK Produkter
Länk: https://www.ekwb.com/shop/
Pris: -15% på ett helt köp Koden: EKWinterHolidaySale

Är det någon som vet hur länge den koden kommer att gälla?
Har varit mycket sugen göra en Custom Loop i mitt Corsair Obsidian 250D med min 4790k, och eventuellt också till GPUn, fast ser inte ut som de säljer fullblock till evga acx 780/980 ti numera.

Är inte super-insatt i det hela så jag känner att jag måste göra en del research innan beställning. Tar gärna hjälp från den erfarne här på SWEC också. Jag vill gärna använda mig utav hard/rigid tubes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Är det någon som vet hur länge den koden kommer att gälla?
Har varit mycket sugen göra en Custom Loop i mitt Corsair Obsidian 250D med min 4790k, och eventuellt också till GPUn, fast ser inte ut som de säljer fullblock till evga acx 780/980 ti numera.

Är inte super-insatt i det hela så jag känner att jag måste göra en del research innan beställning. Tar gärna hjälp från den erfarne här på SWEC också. Jag vill gärna använda mig utav hard/rigid tubes.

"The code is valid from the 25th to the 31st of December 2017."

Permalänk

Kör Mediamarkt med prismatchning? Vill köpa Google Wifi men den är slut på ELgiganten för tillfället men Mediamarkt har den inne i butik i Torpavallen, Göteborg.
Någon som har erfarenhet om de prismatchar i butik? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

@Leon_Azzaro: Prismatchar endast om varan finns i lager i fysisk butik

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk

Produkt: AUDIO PRO ADDON T14, AKTIVA HÖGTALARE MED BT
Länk: https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/audio-pro-addon-t14-akti...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3219327
Pris: 2990kr

Visa signatur

”Det finns ingen nästa gång. Det är nu eller aldrig.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Ingen som snubblat på en extern HDD, 3+ TB, till ett hyggligt pris?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxbäcken:

Produkt: AUDIO PRO ADDON T14, AKTIVA HÖGTALARE MED BT
Länk: https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/audio-pro-addon-t14-akti...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3219327
Pris: 2990kr

Denna borde ej vara med på listan. Detta pris är ej nedsatt jämfört med marknadspriset på produkten.
Kan också varna för denna usla produkt. Tråd: Audio Pro T14 börjar låta som glappkontakt, kort därefter försvinner kommer det inget ljud tills man kopplar in och ut kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Denna borde ej vara med på listan. Detta pris är ej nedsatt jämfört med marknadspriset på produkten.
Kan också varna för denna usla produkt. Tråd: Audio Pro T14 börjar låta som glappkontakt, kort därefter försvinner kommer det inget ljud tills man kopplar in och ut kontakten.

Marknadspriset är 4000, de är nedsatta till 3000, vilket man ser på prisjakt.

Usel produkt? Om du kollar recensionerna på prisjakt så är det idel höga betyg. Ja just ja, du hade visst sett dem:
"Jag läste många positiva tester om dessa innan jag slog till. Skäms på de som givit dessa högtalare höga betyg."

Öhm... ska folk ge låga betyg bara för att du kanske råkar få en produkt som inte fungerar som den ska?

En person av de tre i tråden ser ut att faktiskt ha skickat in sina högtalare på service, och sen fungerar de som de ska. Du kanske skulle prova att göra detsamma istället för att gnälla på forum?

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog så är den knappt nedsatt jämfört med konkurrenternas priser. https://m.prisjakt.nu/product/3430290/statistics

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martook:

Marknadspriset är 4000, de är nedsatta till 3000, vilket man ser på prisjakt.

Usel produkt? Om du kollar recensionerna på prisjakt så är det idel höga betyg. Ja just ja, du hade visst sett dem:
"Jag läste många positiva tester om dessa innan jag slog till. Skäms på de som givit dessa högtalare höga betyg."

Öhm... ska folk ge låga betyg bara för att du kanske råkar få en produkt som inte fungerar som den ska?

En person av de tre i tråden ser ut att faktiskt ha skickat in sina högtalare på service, och sen fungerar de som de ska. Du kanske skulle prova att göra detsamma istället för att gnälla på forum?

Stopp och belägg. För det första är inte marknadspriset på dessa högtalare 4000 Kr. De kostade 3000 Kr överallt för över ett år sedan. På prisjakt kostar de 3000 Kr på fyra, fem sajter. De påstås vara nedsatta från 4000 Kr. Men detta är jag skeptisk till eftersom de kostade 3000 Kr innan jul 2016. Vi kan inte tillåta priserna på en gammal skithögtalare stiga för att sedan "reas" ut igen och rekommendera det som ett bra köp.

För det andra, läs om tråden så ser du hur dåligt de fungerar för alla. Det handlar inte om att undertecknad fått ett måndags-ex. Högtalarna är skräp. Alltid. För alla. Jag läste tester från Ljud och Bild innan mitt köp. Vilka klåpare! Vilken nonsens deras test visade sig vara.

Både du och jag förstår att de flesta som skriver recensioner på prisjakt är stollar som bara vill ställa sig bakom sitt egna köp. De har inte förmågan eller kunskapen att vara kritiska och saknar erfarenhet av produkter att jämföra med.

Jag skulle aldrig "skicka en produkt på service". Om en tillverkare säljer mig en icke fungerande vara kommer jag begära pengarna tillbaka och hata tillverkaren för alltid. Vilket jag kanske borde gjort med dessa innan det var för sent för att bespara mig multipla hjärnblödningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag skulle aldrig "skicka en produkt på service". Om en tillverkare säljer mig en icke fungerande vara kommer jag begära pengarna tillbaka och hata tillverkaren för alltid.

Då lär du hata alla tillverkare i slutändan. (låter ganska jobbigt)
Ingen är perfekt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Stopp och belägg. För det första är inte marknadspriset på dessa högtalare 4000 Kr. De kostade 3000 Kr överallt för över ett år sedan. På prisjakt kostar de 3000 Kr på fyra, fem sajter. De påstås vara nedsatta från 4000 Kr. Men detta är jag skeptisk till eftersom de kostade 3000 Kr innan jul 2016. Vi kan inte tillåta priserna på en gammal skithögtalare stiga för att sedan "reas" ut igen och rekommendera det som ett bra köp.

För det andra, läs om tråden så ser du hur dåligt de fungerar för alla. Det handlar inte om att undertecknad fått ett måndags-ex. Högtalarna är skräp. Alltid. För alla. Jag läste tester från Ljud och Bild innan mitt köp. Vilka klåpare! Vilken nonsens deras test visade sig vara.

Både du och jag förstår att de flesta som skriver recensioner på prisjakt är stollar som bara vill ställa sig bakom sitt egna köp. De har inte förmågan eller kunskapen att vara kritiska och saknar erfarenhet av produkter att jämföra med.

Jag skulle aldrig "skicka en produkt på service". Om en tillverkare säljer mig en icke fungerande vara kommer jag begära pengarna tillbaka och hata tillverkaren för alltid. Vilket jag kanske borde gjort med dessa innan det var för sent för att bespara mig multipla hjärnblödningar.

Men herregud...

Steg 1:
Surfa till: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3219327

Steg 2:
Leta upp grafen för prisutveckling (det är den till höger) och klicka på Zooma ut.

Steg 3:
Konstatera att priset konsekvent legat på strax under 4000kr, förutom korta stunder när de varit på rea. Du har alltså helt fel.
De lanserades dessutom 2015, så att kalla dem för gamla är att ta i tycker jag.

För alla? Du tror att de bara har sålt 3 exemplar av högtalaren eller? För det är så många som har haft problem med dem enligt den tråden och jag tror inte det är alla.

Om jag ska vara ärlig tror jag inte det är folk som recenserat på prisjakt som är stollar i det här fallet.

Att du vägrar skicka in en produkt som inte fungerar som den ska på service säger mer om dig än om företaget som tillverkat den. Det finns ingen tillverkare i hela världen av någon sorts konsumentprodukt som inte har måndags-exemplar eller nån feldesign eller nån dålig komponent. Det viktiga i det läget är hur återförsäljaren och tillverkaren tar ansvar för sin produkt och lagar den vid eventuella problem, men då måste man ju ge dem den chansen också. Om du gör det kan du ju alltid sälja dem sen så har du inte kastat pengarna i sjön i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martook:

Jag har kollat grafen men högtalarna fanns för 3000 Kr innan jul 2016.
***bort/mod***

Nu räcker det med OfT.

§9 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Vet inte om det har påpekats tidigare men det är fel länk på switchen hos proshop (riktig länk). De har dock tagit bort den från rean.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

@ågren: att man inte visste de tidigare då kunde man hunnit skaffa genom de men nu är de lite ont om tid för ska resa så hinner nog ej få men tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

$170 på GoPros amerikanska hemsida, dock skickar de bara inom USA så du måste använda dig av en mellanhand t.ex. ShopUSA. Även med 25% moms och en avgift på $50 landar det på ca 2.500kr vilket är halva priset jämfört med i Sverige.

Det lönar sig sällan att beställa från USA med tanke på tull och moms men i det här fallet är prisskillnaden rätt stor. Jag har dock ingen koll på hur deras garantivillkor ser ut, dvs. om den är global eller ej.

Gopro 5 kostar ca 1.500kr (inkl avgifter) mot 2800kr i Sverige. Priserna gäller dock bara till midnatt.

Hmm, för mig är det inte så billigt i alla fall, Hero 6 Black går på $500, Hero 5 Black $300 och Hero 5 Session $200. Behöver man nån kod eller nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martook:

Hmm, för mig är det inte så billigt i alla fall, Hero 6 Black går på $500, Hero 5 Black $300 och Hero 5 Session $200. Behöver man nån kod eller nått?

Jag ber om ursäkt, jag antog bara att det var den officiella hemsidan när annonsen ploppade upp på Facebook. Vid en närmare anblick visade det sig vara någon skum kinesisk bluffsite. Tillåts vilken reklam som helst på Facebook nu för tiden?

All övrig reklam pekar till officiella hemsidor med undantag för den här fejkannonsen och även om adsense kan ge alla möjliga märkliga förslag har jag aldrig stött på rena bedrägerier förrän nu.

Ber återigen om ursäkt om jag grusat någons förhoppningar, inlägget är nu raderat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag ber om ursäkt, jag antog bara att det var den officiella hemsidan när annonsen ploppade upp på Facebook. Vid en närmare anblick visade det sig vara någon skum kinesisk bluffsite. Tillåts vilken reklam som helst på Facebook nu för tiden?

All övrig reklam pekar till officiella hemsidor med undantag för den här fejkannonsen och även om adsense kan ge alla möjliga märkliga förslag har jag aldrig stött på rena bedrägerier förrän nu.

Ber återigen om ursäkt om jag grusat någons förhoppningar, inlägget är nu raderat.

Skickades från m.sweclockers.com

För min del var det bara bra, hade de gått så billigt var man ju nästan tvungen att köpa en!

Permalänk

Kör mellandags rean även i morgon? Kan inte bestämma mig för ett ev köp...

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

:shrug: fungerar för övrigt väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holypalaswe:

https://i.imgur.com/cfhoCaJ.png

:shrug: fungerar för övrigt väldigt bra.

Har väntat flera månader nu på att priset på dessa ska hamna på 1990 igen som de gjort tidigare mellandagsreor. Besviken!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holypalaswe:

https://i.imgur.com/cfhoCaJ.png

:shrug: fungerar för övrigt väldigt bra.

Kan inte annat än att instämma, köpte två par förra året och fungerar utmärkt. Mor min köpte också ett par och hon är mer än nöjd, både till tv'n och musik.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Elgigantens "nyårsrea" är det bara en förlängning av den nuvarande rean eller finns det nåt blad tro ?

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@Bläjd: var har du läst om nyårsrea? Ser bara vanliga mellansagsrean?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

@Bläjd: var har du läst om nyårsrea? Ser bara vanliga mellansagsrean?

Var en 1-sides annons i min lokala tidning att januarirean startar 2/1 kl 10.00. Stod med lite erbjudanden i annonsen samt fler deals på elgiganten.se samt i varuhusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

@Bläjd: var har du läst om nyårsrea? Ser bara vanliga mellansagsrean?

Har inte kollat allt i anonnsen men några prylar var samma priser som det är nu. Nya till 2/1 verkar vara PS4 pro 1 TB + Gran Turismo Sport för 3790:- och Samsung Galaxy S8+ med en trådlös laddare på köpet för 6666:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Philips TV 55PUS7272 för 6666kr är inte med i kampanjen längre på Elgiganten, utan är tillbaka på sitt ordinarie pris.

"Jag har kollat upp detta med ansvarig för Ljud&Bild, och den TVn var bara på kampanjpris till den 26:e. 11 990 är priset som gäller nu. Ledsen att du missade det!"

Stod dock klart och tydligt på hemsidan att den var på kampanj fram tills den 1/1 och igår den 29:e på förmiddag var den fortfarande på 6666kr. Oseriöst av Elgiganten.

Hoppas dem som ville ha TVn fick den för 6666kr. Jag tänkte köpt den idag...

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk
Medlem

@Danmyr:
<<<min erfarenhet är att man måste gå in i Mediamarkts butik. Deras annonser är dåliga. Man hitta hur mycket som helst inne!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag som vandrat mycket. och säkert andra här på forum, har outnorth bra utbud av fritidsprodukter och nu med förmånliga priser
http://www.outnorth.se/mellandags-rea

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/