Svart skärm/ingen explorer efter Creators update

Permalänk
Medlem

Svart skärm/ingen explorer efter Creators update

Tjena!
Laddade ner och installerade creators update igår.
Allt flöt bra tills den skulle göra "de sista inställningar", där den varnar för att det tar längre tid än normalt (och längre tid än det tog för min laptop).

Efter en stund blir den dock klar och man får möjlighet att logga in. Den tar lång tid på sig att logga in, sen möts jag av en svart skärm och en muspekare. Efter cirka en minut dyker även en liten ruta uppe till vänster upp med "Windows media player, personalizing settings) eller liknande. Denna ruta får "not responding" ifall jag klickar på den.
Låter jag datorn stå i några timmar kommer till sist bakgrundsbilden och windows gränssnitt upp.
"Najs" tänkte jag, då funkar det.
MEEEEEN, icke sa nicke. Inget som har med windows att göra reagerar vid interagering. Chrome etc funkar som det ska dock.
Misstänker alltså att något blir korrupt med explorer.exe, men kan inte felsöka så mycket då jag inte får upp aktivitetshanterare elelr något alls.

Nu har jag rullat tillbaka windows till en gammal version och då fungerar det precis som vanligt.
Har försökt rulla tillbaka windows och installera om uppdateringen, men ingen skillnad alls.

TLDR; Långsam inlogg. Möts av svart skärm. Bakgrundsbild och gränssnitt kommer upp efter cirka 4 timmar. Ingen interagering från gränssnitt.

Såå... Någon som har tips, eller har hört om kompatabilitetsproblem (min dator har ändå några år på nacken, se sign)?
Drar helst på ominstallation så långt som möjligt.

Tacksam för alla tips!
Mvh Rydisen

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H