Black Friday 2016

Permalänk
Medlem

Black Friday 2016

Hej!

Ser att det inte ännu skapats någon tråd inför Black Friday 2016 Så skapar en nu så man hinner tagga till inför nattjakten

Har även en fråga om någon tror att det kommer bli någon pris sänkning på Surface 4 Pro med I3 eller I5a?

Är sugen på lite GoPro tillbehör också

Dessa frågor riktar jag även till:
@CDON.COM
@Dustin
@Komplett
@Webhallen

Sen vill jag önska lycka till, till alla nattugglor

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

Swec lär skapa en dedikerad tråd och sektion några dagar innan rean börjar. Men visst. Stoppar väl ingen att börja tagga redan nu.

Jag tror vi kommer se reor på ps4 och xbox one, båda av första generationen.

Om någon iphone reas så tror jag det blir iPhone SE. Den är ju lite av en oddboll. Verkar lida lite av wii u-fenomenet. Folk vet inte riktigt om den/tror att de har antik hårdvara. Dock gillar jag den.

Kommer bli rea på mängder av hörlurar i vanlig ordning.

Någon butik lär ha schysst pris på SSD en bit under en krona per GB.

Blir förvånad om vi ser något wow gällande surface pro fyra. Ingen ersättare har kommit ännu och den är nååog rätt stabilt populär. Men visst ser vi SP4 i5 256 GB för 4990kr likt rean för snart två år sen (då SP2 med de specsen) så slår jag till!

Permalänk
Medlem

Har en del pengar nu så klart man blir frestad att bränna på hehe, hoppas man hittar något användbart och inte bara vill-ha grejer dock. Antar att Steam kommer ha en Black Friday rea också?

Permalänk
Medlem

Hitta denna lista med butiker.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Swec lär skapa en dedikerad tråd och sektion några dagar innan rean börjar. Men visst. Stoppar väl ingen att börja tagga redan nu.

Jag tror vi kommer se reor på ps4 och xbox one, båda av första generationen.

Om någon iphone reas så tror jag det blir iPhone SE. Den är ju lite av en oddboll. Verkar lida lite av wii u-fenomenet. Folk vet inte riktigt om den/tror att de har antik hårdvara. Dock gillar jag den.

Kommer bli rea på mängder av hörlurar i vanlig ordning.

Någon butik lär ha schysst pris på SSD en bit under en krona per GB.

Blir förvånad om vi ser något wow gällande surface pro fyra. Ingen ersättare har kommit ännu och den är nååog rätt stabilt populär. Men visst ser vi SP4 i5 256 GB för 4990kr likt rean för snart två år sen (då SP2 med de specsen) så slår jag till!

Gillar också IPhone SE
Blir nog en SP4 även om den inte kommer på BF men varje slant man kan spara är kul

Skrivet av Friterad:

Har en del pengar nu så klart man blir frestad att bränna på hehe, hoppas man hittar något användbart och inte bara vill-ha grejer dock. Antar att Steam kommer ha en Black Friday rea också?

Steam bör också vara med Hoppas även på spel från butikerna

Skrivet av bärplockaren:

Hitta denna lista med butiker.

Tackar för listan

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

Hoppas på TV apparater och sedan lite nya spel, det är mina önskemål, även tillbehör till konsol som handkontroller är önskevärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Har en del pengar nu så klart man blir frestad att bränna på hehe, hoppas man hittar något användbart och inte bara vill-ha grejer dock. Antar att Steam kommer ha en Black Friday rea också?

Säkerligen bara rea på gamla skit spel eller indiespel som ingen lirar..

Sen de mer populära spelen får väl hela ~10% off eller nåt..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

En still undran:

Kan vi inte ordna två trådar? En för kringutrustning och en för "innanför burken". Förra tråden blev så jäkla fullproppad

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Med tanke på dollarpriset är det frågan om det blir någon rea.

Blir det G5an som blir årets billigaste flaggskepp på rean, LGs Flex 2 vann förra året.
Hur dålig är G5?

Permalänk
Avstängd

Håller tummarna för bra pris på en samsung tv 60"+. Det är vad mitt hushåll just nu behöver.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Black Friday är en utmärkt dag då företagen sänker priset på många produkter som ingen annars köper.

Permalänk
Medlem

Jag ringde till Komplett idag för att se när de släpper sina erbjudanden. Midnatt mellan tors/fre sker det, bekräftat av en (mellan?)chef, medan nyhetsbreven blir utskickade på fre morgon. Jag frågade även om när de sammanställer listan för att se om det fanns någon chans att få information i förtid, men personen jag pratade med hade ingen aning.

Om ni läser detta komplett, en fet HDD (intern 3,5" / extern 2,5", spelar mindre roll), några schyssta hörlurar (Sennheiser?) för runt tusenlappen, blue yeti mic jag tänkte köpa till brorsan, vad nu uppföljaren till MX518 är, och andra nördprylar plz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Säkerligen bara rea på gamla skit spel eller indiespel som ingen lirar..

Sen de mer populära spelen får väl hela ~10% off eller nåt..

Tänkte skaffa Rocket League, inget dyrt spel men man kanske kan spara något i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Hoppas på TV apparater och sedan lite nya spel, det är mina önskemål, även tillbehör till konsol som handkontroller är önskevärt.

Handkontroller! Hade helt glömt bort det men det vore verkligen toppen

Skrivet av Pusher:

En still undran:

Kan vi inte ordna två trådar? En för kringutrustning och en för "innanför burken". Förra tråden blev så jäkla fullproppad

Håller med om att två trådar vore bra blev väldigt mycket i förra att scrolla igenom

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PlogarN97:

Swec lär skapa en dedikerad tråd och sektion några dagar innan rean börjar. Men visst. Stoppar väl ingen att börja tagga redan nu.

http://www.sweclockers.com/blackfriday2016

Permalänk
Avstängd

Black friday är ett jävla skämt.

Ser fram emot att ha alla stora butiker släppa 2 stycken 1080 för halva priset och resten av sortimentet ligga runt 3% prissänk. Men så fort det är röda priser ska plånboken fram. lol

@Raphaei
finns i sjön

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Jag ringde till Komplett idag för att se när de släpper sina erbjudanden. Midnatt mellan tors/fre sker det, bekräftat av en (mellan?)chef, medan nyhetsbreven blir utskickade på fre morgon. Jag frågade även om när de sammanställer listan för att se om det fanns någon chans att få information i förtid, men personen jag pratade med hade ingen aning.

Om ni läser detta komplett, en fet HDD (intern 3,5" / extern 2,5", spelar mindre roll), några schyssta hörlurar (Sennheiser?) för runt tusenlappen, blue yeti mic jag tänkte köpa till brorsan, vad nu uppföljaren till MX518 är, och andra nördprylar plz.

Bra trick, bara för konkurrenterna att ringa upp och önska fram prislistan - sen sätter de ett lägre pris.
Tror inte du ska räkna med någon direkt förtidsinformation.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag flyttar tråden till konsumenträtt och känner att jag måste tillägga att jag inte riktigt håller med @lakej. Med lite insiderinformation i bagaget kan jag med säkerhet säga att det blir många väldigt bra erbjudanden under #blackfriday. Gäller dock att vara med vid tolvslaget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Bra trick, bara för konkurrenterna att ringa upp och önska fram prislistan - sen sätter de ett lägre pris.
Tror inte du ska räkna med någon direkt förtidsinformation.

Jag var ute efter produktutbudet, inte prislistan. Misstänkte starkt att det skulle bli ett nej men jag har lärt mig för länge sen att det inte skadar att fråga, oavsett vad det rör sig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag flyttar tråden till konsumenträtt och känner att jag måste tillägga att jag inte riktigt håller med @lakej. Med lite insiderinformation i bagaget kan jag med säkerhet säga att det blir många väldigt bra erbjudanden under #blackfriday. Gäller dock att vara med vid tolvslaget.

Vilka butiker säger din insider information att man ska hålla koll på...?

Permalänk
Medlem

Komplett har ju startat smakrean på några produkter. här e länken för den intresserade
https://www.komplett.se/kampanj/1781/superweekend

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Komplett har ju startat smakrean på några produkter. här e länken för den intresserade
https://www.komplett.se/kampanj/1781/superweekend

Kommer dom där kingston lurarna sjunka mer eller blir det samma sen?

Såg att cdon hade samma pris på den modellen, också

Permalänk
Medlem

Det kanske är för tidigt att säga men när startar butikerna sina reor och kommer de att uppdateras under dagen? Många verkar starta vid midnatt men sist drog Inet igång vid tiotiden och CDON uppdaterade med nya erbjudanden varje timme (håller tummarna för lite schysst müsli! ).

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ingen vill väl hjälpa mig hehe, men vilka sidor ska man uppdatera och kolla igenom först vid midnatt om man är ute efter gpu tror ni? Inet och komplett kanske cdon tänkte jag, vilka hade bäst erbjudanden på grafikkort förra året? Gäller ju att vara på hugget, allt tar ju slut på 5min

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det kanske är för tidigt att säga men när startar butikerna sina reor och kommer de att uppdateras under dagen? Många verkar starta vid midnatt men sist drog Inet igång vid tiotiden och CDON uppdaterade med nya erbjudanden varje timme (håller tummarna för lite schysst müsli! ).

Jag tror det blir som du säger. Det blir lite olika...

Prisjakts samlingssida hade väl lote mer info? Ex att cdon uppdaterar varje timme. Nåja

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Kommer dom där kingston lurarna sjunka mer eller blir det samma sen?

Såg att cdon hade samma pris på den modellen, också

Svårt att säga men en sak är säker, det kommer finnas massor med Hörlurar till bra priser.

Skrivet av DozeN:

Ingen vill väl hjälpa mig hehe, men vilka sidor ska man uppdatera och kolla igenom först vid midnatt om man är ute efter gpu tror ni? Inet och komplett kanske cdon tänkte jag, vilka hade bäst erbjudanden på grafikkort förra året? Gäller ju att vara på hugget, allt tar ju slut på 5min

Jag skulle tro att Cdon och netonnet kommer hålla väldigt bra priser och ett bra utbud, komplett kommer nog ha en och en annan Gpu samt Cpu till rejält sänkta priser, givetvis massa andra produkter med men inte värt att nämna just här.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av wranzzon:

Vilka butiker säger din insider information att man ska hålla koll på...?

Beror på vad du letar efter för slags prylar. Personligen kommer jag främst hålla koll på @Webhallen och @Cdon.com.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Beror på vad du letar efter för slags prylar. Personligen kommer jag främst hålla koll på @Webhallen och @Cdon.com.

Tja, en surface pro 4 till ett kanonpris hade man ju inte bangat på. Bara hoppas att @Webhallen levererar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Svårt att säga men en sak är säker, det kommer finnas massor med Hörlurar till bra priser.

Hittade inga hörlurar i länken, bara ett gäng headsets. Hur säker är du på att även hörlurar kommer finnas? Frågar för jag är själv ute efter ett par gedigna hörlurar, men fick intrycket att du blandar ihop headsets och hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Hittade inga hörlurar i länken, bara ett gäng headsets. Hur säker är du på att även hörlurar kommer finnas? Frågar för jag är själv ute efter ett par gedigna hörlurar, men fick intrycket att du blandar ihop headsets och hörlurar.

Menar givetvis Headsets som det ofta är känt som men korrekta benämningen i svenska är https://sv.wikipedia.org/wiki/Headset

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|