Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Min poäng var mer att han recenserar ett spel som han inte ens spelat, för uppenbart har han ju inte ens tagit sig igenom början av introduktionen.

Jag håller helt med dig, jag ville inte vara för uppenbar i mitt inlägg att jag anser att killen har antagligen 2 hjärnceller och garanterat hoppar på hypetåget för att få lite clicks.

Så länge man inte är recensent eller laddat ner spelet och kört hårt på emulator så är det ganska svårt att säga mycket om spelet i helhet.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Kul att se uppföljaren till BotW ute nu. Men se till att ha en snällare ton emot varandra utan påhopp eller värdeladdade ord. Vi har den här tråden för att ha kul samt läsa intressanta inlägg inte kriga emot varandra!

Mvh

Tiamat / Moderator

Permalänk
Medlem

Hej, har fått tag i en begagnad Switch Pro kontroll (dock utan kabel) och tänkte bara fråga lite snabbt om jag kan synca/och ladda den med samma kabel som till min PS5-kontroll? Om inte så emottager jag gärna tips på en billig kabel som både kan ladda och synca (dataöverföringskapacitet) en Switch Pro kontroll? Hittade en billig kabel i länken nedan men oklart om den har ”dataöverföringskapacitet”?

https://www.24.se/fritid-leksaker/tv-spelstillbehor/nintendo-...

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Det funkar, ta bara valfri USB-C kabel. Ladda funkar med allt, det är ju inte en Apple produkt 😉

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

En fråga, går det att stänga av Switchen helt (alltså inte sätta i ”sleep mode”) med hjälp av Pro Kontrollen?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

En fråga, går det att stänga av Switchen helt (alltså inte sätta i ”sleep mode”) med hjälp av Pro Kontrollen?

Det gick förut, men nintendo har tagit bort den funktionen. enda sättet att stänga av helt är via powerknappen på switchen.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, har fått tag i en begagnad Switch Pro kontroll (dock utan kabel) och tänkte bara fråga lite snabbt om jag kan synca/och ladda den med samma kabel som till min PS5-kontroll? Om inte så emottager jag gärna tips på en billig kabel som både kan ladda och synca (dataöverföringskapacitet) en Switch Pro kontroll? Hittade en billig kabel i länken nedan men oklart om den har ”dataöverföringskapacitet”?

https://www.24.se/fritid-leksaker/tv-spelstillbehor/nintendo-...

ps5-kontroll-kabeln funkar fint

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

.
Gen 1 - Nintendo Color TV-Game:
Release Japan: 1 Juni, 1977

Gen 2 - Nintendo Entertainment System (Famicom):
Release Japan: 15 Juli, 1983
Antal dagar sedan Color TV-Game kom ut: 2,566

Gen 3 - Super Nintendo Entertainment System (Super Famicom):
Release Japan: 21 November, 1990
Antal dagar sedan NES kom ut: 2,689

Gen 4 - Nintendo 64:
Release Japan: 23 Juni, 1996
Antal dagar sedan SNES kom ut: 2,087

Gen 5 - GameCube:
Release Japan: 14 September, 2001
Antal dagar sedan Nintendo 64 kom ut: 1,899

Gen 6 - Wii:
Release Japan: 2 December, 2006
Antal dagar sedan Gamecube kom ut: 1,912

Gen 7 - Wii U:
Release Japan: 8 December, 2012
Antal dagar sedan Wii kom ut: 2,183

Gen 8 - Nintendo Switch:
Release Japan: 3e Mars, 2017
Antal dagar sedan Wii U kom ut: 1,522

Gen 9 - Nintendo Switch 2 (?):
Release Japan: Mars-December, 2024 (?)
Antal dagar sedan Nintendo Switch kom ut: Det har nu gått 2246 dagar idag sedan Switch lanserades och vi har inget releasedatum ännu på Gen 9.

- Genomsnittstid mellan releaserna: 2122 dagar (5.8 år) - Noterbart att snittet är kortare också Gen 3 och framåt.

- Just nu 124 dagar längre tid än genomsnittet mellan Nintendos release av konsoler.
Man får leta sig tillbaka till NES och SNES på mitten av 80/början av 90-talet för att få dessa väntetider mellan konsolerna.

Kollar man på tidigare releaser så verkar Nintendo föredra att inte släppa konsolerna efter Julhandeln (Januari/Februari). Väldigt länge sedan dom släppte konsol i Juni/Juli också. Det är mer eller mindre bekräftat i rapporten enligt FZ att nästa konsol inte släpps i år.

Så av logiska skäl får vi nog tyvärr vänta på Gen 9 mellan Mars-December 2024. Med stor sannolikhet mellan 10-19 månader kvar innan vi får Nintendo Gen 9. Lite besviken på det. Väldigt besviken om det blir först 2025.

Switch lever verkligen på sista versen, orkar knappt med 25-30 fps i nya Zelda med lite föråldrad grafik även i Nintendos mått.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag fyra önskemål.

* Nästa maskin är en Switch 2, alltså samma koncept med bättre prestanda bara.
* Metroid Prime 4 är en launch title exklusivt för Switch 2 som rullar på fint i 60fps.
* OLED-skärm direkt på första versionen förihelvete.
* Bakåtkompatibel med Switch-spel.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Just nu har jag fyra önskemål.

* Nästa maskin är en Switch 2, alltså samma koncept med bättre prestanda bara.
* Metroid Prime 4 är en launch title exklusivt för Switch 2 som rullar på fint i 60fps.
* OLED-skärm direkt på första versionen förihelvete.
* Bakåtkompatibel med Switch-spel.

Jag vill lägga till stöd för alla streaming appar så som Netflix och dylikt.

Och/eller casting stöd i dockan. Vill inte behöva ha både Chrome cast och switch inkopplat i skärmen eller behöva byta kanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Just nu har jag fyra önskemål.

* Nästa maskin är en Switch 2, alltså samma koncept med bättre prestanda bara.
* Metroid Prime 4 är en launch title exklusivt för Switch 2 som rullar på fint i 60fps.
* OLED-skärm direkt på första versionen förihelvete.
* Bakåtkompatibel med Switch-spel.

Jag tar gärna kompatibilitet med switch kontroller också, speciellt pro kontrollen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Just nu har jag fyra önskemål.

* Nästa maskin är en Switch 2, alltså samma koncept med bättre prestanda bara.
* Metroid Prime 4 är en launch title exklusivt för Switch 2 som rullar på fint i 60fps.
* OLED-skärm direkt på första versionen förihelvete.
* Bakåtkompatibel med Switch-spel.

Nu gillar jag inte exklusivitet så punkt 2 är jag tveksam till. Tycker även Nintendo bör släppa sina spel till PC.

Men övriga? Hade varit intressant, och bra förbättringspunkter. Och punkt 4 då även fysiska spel då jag har en hel del sådanna.
Nu är jag tveksam till att jag skulle vilja skaffa en ny Switch 2 då jag har en Steam Deck som möjliggör spel av det mesta. Men i slutändan är det spelen som ändå avgör.

Helt klart läge för att utannonsera något. Bryr mig inte mycket om lanseringen ligger ett år framåt, det är dags att visa vad man har för framtidsplaner.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu gillar jag inte exklusivitet så punkt 2 är jag tveksam till. Tycker även Nintendo bör släppa sina spel till PC.

Att släppa på annat än bara Nintendos egna hårdvara såg jag som lite orealistiskt att önska.
Det jag menade var att jag inte vill att spelet ska drabbas av att behöva fungera på Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Att släppa på annat än bara Nintendos egna hårdvara såg jag som lite orealistiskt att önska.
Det jag menade var att jag inte vill att spelet ska drabbas av att behöva fungera på Switch.

Ah du menar så! Det håller jag med om.
Tycker även Microsoft och Sony gjort det misstaget lite. Lockande när man har så pass många konsoller på marknaden men när spelet begränsas tycker jag inte det är okej personligen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Ah du menar så! Det håller jag med om.
Tycker även Microsoft och Sony gjort det misstaget lite. Lockande när man har så pass många konsoller på marknaden men när spelet begränsas tycker jag inte det är okej personligen.

Jag vet inte riktigt, Lite det som är Nintendo. Jag skulle inte vilja spela Mario Party på PC.

Permalänk
Medlem

Är i Filippinerna just nu, och tog givetvis med min switch och docka (perfekt semester konsol). Tänkte passa på att köpa en pro controller här, då det är rätt mycket billigare än i Sverige.
Medans jag tittade i deras amazon motsvarighet så hittade jag ett par 3rd party controllers som har samma funktioner och potentiellt bättre analoga spakar som pro controllern men till ett ännu lägre pris.
Vad jag ville ha minimun är gyro, wake console och minst samma kvalitet (eller bättre) än first party controllern.

Hittade 2 st som jag tyckte uppfyllde kravet, första var 8bitdo's ultimate controller, den andra var för mig okänd, gulikit's king kong 2 pro controller. Fördelen med båda dessa är att de har hall sensors i analoga spakarna, båda kan väcka switchen. Båda billigare än pro controllern här.

Vad som tillslut avgjorde mitt val var ergonomin (till gulikit's fördel) den har samma form som Xbox kontrollerna.

Kört lite tears of the kingdom med den nu, och känns fantastiskt bra, så jag är helnöjd, speciellt för ett pris som motsvarar 400kr. Bonus är att den klarar även amibo, skall testa det så fort min re-writable amibo keychain kommer

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Är det fler som upplever problem med kortbetalningar i Nintendos eshop? Jag vet att det har varit mycket strul med Nordea men jag har ett kort från en annan bank som har fungerar felfritt i flera år men som nu plötsligt nekas vid betalning.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CreamyBanana:

Telenor. Nintendo switch lite. Endast i butik.

Edit: 1245kr

Förtydligande, gäller denna vecka. Detta erbjudande såg jag i butiken idag i Telenor Västerås.

Gäller alla butiker i hela sverige 😄

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5157157<Uppladdad bildlänk>

Tips!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att köpa en billig Switch Lite till barnen på Telenors rea.

Jag har en Switch redan men eftersom typ 80% av mina spel är köpta på eshop så är jag lite tveksam, känns som det kommer bli bökigt att låta barnen spela alla spelen utan att låta dom komma åt mitt nintendo konto?

Finns det en smidig lösning som låter mina barn komma åt spelen på mitt konto på deras Lite ifrån deras egna konto utan att dom kan logga in på mitt konto?

Verkar som man kommer behöva vara online hela tiden på en av konsolerna för att komma åt spelen sen? Finns det någon risk med sparfiler eller annat som kan krångla?

Permalänk
Medlem

Blev lite småtaggad på en Switch lite, men sen såg jag att även gamla spel kostar 600 kr. Hade hoppats på att spela BoTW och Odyssey för en billig peng, men icke....

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Är lite sugen på att köpa en billig Switch Lite till barnen på Telenors rea.

Jag har en Switch redan men eftersom typ 80% av mina spel är köpta på eshop så är jag lite tveksam, känns som det kommer bli bökigt att låta barnen spela alla spelen utan att låta dom komma åt mitt nintendo konto?

Finns det en smidig lösning som låter mina barn komma åt spelen på mitt konto på deras Lite ifrån deras egna konto utan att dom kan logga in på mitt konto?

Verkar som man kommer behöva vara online hela tiden på en av konsolerna för att komma åt spelen sen? Finns det någon risk med sparfiler eller annat som kan krångla?

Nu var det ett tag sedan jag kollade på detta men jag tror faktiskt det är så att du endast kan spela ett spel aktivt från ditt konto.

Sen beror det lite på vilken switch du gör till din primära men game-sharing kräver att dina barn får primära switchet.
Läs mer här: https://www.ign.com/wikis/nintendo-switch/How_to_Use_One_Acco...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Blev lite småtaggad på en Switch lite, men sen såg jag att även gamla spel kostar 600 kr. Hade hoppats på att spela BoTW och Odyssey för en billig peng, men icke....

Hur kan spelen vara så dyra flera år efter release? Förstår att Nintendo har monopol men hur håller de priserna så höga på fysiska kopior?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hur kan spelen vara så dyra flera år efter release? Förstår att Nintendo har monopol men hur håller de priserna så höga på fysiska kopior?

Klassiskt supply-demand tror jag. Switch säljer fortfarande väldigt bra och alla nya användare kommer vilja spela de bästa spelen tillgängliga och då är det ju ändå Nintendos egna spel som gäller. Nintendo ser att de fortfarande säljer bra och då behåller de priset högt till återförsäljare. Eftersom återförsäljarna betalar rätt mycket för spelen har de inte råd att göra större prissänkningar på dem. Om spelen inte sålde hade de antagligen sänkt priserna.

Det skapar också en rätt positiv bild av kvalitén på spel Nintendo levererar. Eftersom folk vet om att Nintendo håller priserna höga så tänker nog många: "Det är lika bra jag köper nu, spelet kommer ändå inte komma på rea". På så sätt har de nog bra försäljningssiffror på sina first party spel året runt, medan t.ex. Sony antagligen säljer sjukt mycket bättre när spel är på rea än när de har ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Blev lite småtaggad på en Switch lite, men sen såg jag att även gamla spel kostar 600 kr. Hade hoppats på att spela BoTW och Odyssey för en billig peng, men icke....

Skrivet av underwatch:

Hur kan spelen vara så dyra flera år efter release? Förstår att Nintendo har monopol men hur håller de priserna så höga på fysiska kopior?

Skrivet av Entash:

Klassiskt supply-demand tror jag. Switch säljer fortfarande väldigt bra och alla nya användare kommer vilja spela de bästa spelen tillgängliga och då är det ju ändå Nintendos egna spel som gäller. Nintendo ser att de fortfarande säljer bra och då behåller de priset högt till återförsäljare. Eftersom återförsäljarna betalar rätt mycket för spelen har de inte råd att göra större prissänkningar på dem. Om spelen inte sålde hade de antagligen sänkt priserna.

Det skapar också en rätt positiv bild av kvalitén på spel Nintendo levererar. Eftersom folk vet om att Nintendo håller priserna höga så tänker nog många: "Det är lika bra jag köper nu, spelet kommer ändå inte komma på rea". På så sätt har de nog bra försäljningssiffror på sina first party spel året runt, medan t.ex. Sony antagligen säljer sjukt mycket bättre när spel är på rea än när de har ordinarie pris.

En anledning till detta är definitivt att spelen inte hakar på trender, massproduceras år för år eller bygger på att ha senaste grafiken. Odyssey gör sig lika bra nu som när det släpptes, likaså Breath of the Wild. Hur ser man på ett Call of Duty eller Assassin's Creed som släpptes under den perioden lixom?

Klart man måste rea ut spelen när nästa generations spel är just runt hörnet, och försöker man glesa ut hur ofta spelen släpps så hinner ju 20 nästan identiska spel släppas och ta pengarna. Vilket spel har kommit sedan Breath of the Wild som har stulit deras åska? Om man inte vill spela Odyssey, vilket spel spelar man istället som är lika bra men billigare? Att säga att Nintendo har monopol blir ju lite missvisande. Det är fritt fram att göra 3d-plattformare. Det får inte heta Super Mario, men på samma vis har ju Sony monopol på God of War-spel och Activision monopol på Call of Duty-spel.

Sen håller jag med om att det är tråkigt, skulle vilja ha BotW till Switchen istället för Wii U:t bara för att ha det i samlingen, men det känns inte värt det då det sällan kommer under 500kr. Skulle också vilja ha Super Mario 3d World med Bowser's Fury men har redan grundspelet till Wii U, och det känns inte värt att köpa det till fullpris bara för tillägget.

Permalänk
Avstängd

Tipset är förstås att kolla in tradera, blocket, FB marketplace m.m.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Sen håller jag med om att det är tråkigt, skulle vilja ha BotW till Switchen istället för Wii U:t bara för att ha det i samlingen, men det känns inte värt det då det sällan kommer under 500kr. Skulle också vilja ha Super Mario 3d World med Bowser's Fury men har redan grundspelet till Wii U, och det känns inte värt att köpa det till fullpris bara för tillägget.

Ja, BotW har ju t.o.m. ökat i pris, i alla fall digitalt. Det kostade 599 kr när det släpptes och ligger nu på 689 kr. Nintendo brukar rea ut sina spel med 33% när de har stora reor, men BotW kostar då ändå ca 482 kr.

Men som jag brukar påminna om ibland så kan man köpa två kuponger för 1029 kr om man har Switch Online och nöjer sig med digitalt, de går att lösa in för de flesta av de stora Nintendo-spelen inklusive både BotW och Super Mario 3D World + Bowser's Fury. Fortfarande över 500 kr per spel, men det blir i alla fall lite billigare än att bara köpa spelen direkt i eShop:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, BotW har ju t.o.m. ökat i pris, i alla fall digitalt. Det kostade 599 kr när det släpptes och ligger nu på 689 kr. Nintendo brukar rea ut sina spel med 33% när de har stora reor, men BotW kostar då ändå ca 482 kr.

Men som jag brukar påminna om ibland så kan man köpa två kuponger för 1029 kr om man har Switch Online och nöjer sig med digitalt, de går att lösa in för de flesta av de stora Nintendo-spelen inklusive både BotW och Super Mario 3D World + Bowser's Fury. Fortfarande över 500 kr per spel, men det blir i alla fall lite billigare än att bara köpa spelen direkt i eShop:en.

Benify har 6% på 1000 kr eShop presentkort så blir 989 kr för 2 spel Om man pallar hålla på för att spara ett par kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Benify har 6% på 1000 kr eShop presentkort så blir 989 kr för 2 spel Om man pallar hålla på för att spara ett par kronor.

6% borde så fall kosta 940kr

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

6% borde så fall kosta 940kr

969kr borde väl spelen kosta. 1029kr - 1000kr presentkort + 940kr för att köpa presentkorten. 60kr rabatt oavsett, alltid nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

969kr borde väl spelen kosta. 1029kr - 1000kr presentkort + 940kr för att köpa presentkorten. 60kr rabatt oavsett, alltid nåt

Yep av någon anledning tänkte jag att 1000 x 0,06 = 40… var för länge sen jag var i skolan