Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Spelet är ju inte släppt hur kan det läcka ut ?

Någon fick tag på en tidig fysisk kopia som sen har laddats upp på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Spelet är ju inte släppt hur kan det läcka ut ?

Någon som tagit en fysisk kopia. De skickas ju inte direkt från Nintendo på torsdag

Permalänk
Medlem

Tja!

Någon som vet om dom kommer släppa en officiell game-guide till nya zelda? Likt det som finns till tidigare zeldaspel. Har sökt men hittar inget?

Permalänk
Medlem

Hej, funderar på en sådan här för att slippa ta ut och sätt i Switchen i dockan hela tiden, någon som testat?

https://www.tradera.com/item/344631/594073273/nintendo-switch...

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Hej, funderar på en sådan här för att slippa ta ut och sätt i Switchen i dockan hela tiden, någon som testat?

https://www.tradera.com/item/344631/594073273/nintendo-switch...

https://gamingedge.gg inte släppt än men tycker detta verkar som en rätt nice docka (om man har behov för gckontrollportar tex).

EDIT: Nån som har koll på vad för olika förbokningsbonusar man kan få till zelda atm?, känns som köpa på elgiganten utan bonus kanske inte är högst upp på önskelistan när man väl ska köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Tja!

Någon som vet om dom kommer släppa en officiell game-guide till nya zelda? Likt det som finns till tidigare zeldaspel. Har sökt men hittar inget?

Har hittat denna, https://www.amazon.co.uk/dp/1913330036?ref_=cm_sw_r_apan_dp_A...

Men release datum är i juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, funderar på en sådan här för att slippa ta ut och sätt i Switchen i dockan hela tiden, någon som testat?

https://www.tradera.com/item/344631/594073273/nintendo-switch...

Skulle nog satsa på ett dyrare och mer känt märke om du inte vill grilla upp din Switch. Genki har bra betyg på sina portable covert docks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Skulle nog satsa på ett dyrare och mer känt märke om du inte vill grilla upp din Switch. Genki har bra betyg på sina portable covert docks.

Ok, det låter klokt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Beställde denna, den skickades idag:

https://www.amazon.se/dp/B0C47PN44P?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...

Får se vad som dyker upp, antal sidor i den är ju betydligt mindre än den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Beställde denna, den skickades idag:

https://www.amazon.se/dp/B0C47PN44P?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...

Får se vad som dyker upp, antal sidor i den är ju betydligt mindre än den andra.

Den där verkar tyvärr vara fake, den äkta guiden är den som länkades ovan publicerad av Piggyback. Den du länkar är av en okänd författare som självpublicerat via Amazon, och verkar vara rätt fattig på information (den svenska sidan verkar inte tillåta att man kikar på innehållet, men Amazon USA gör det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Tja!

Någon som vet om dom kommer släppa en officiell game-guide till nya zelda? Likt det som finns till tidigare zeldaspel. Har sökt men hittar inget?

Webhallen har precis lagt upp den för förhandsbokning om någon är intresserad, fortfarande releasedatum i mitten av juni dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Tja!

Någon som vet om dom kommer släppa en officiell game-guide till nya zelda? Likt det som finns till tidigare zeldaspel. Har sökt men hittar inget?

Skrivet av perost:

Webhallen har precis lagt upp den för förhandsbokning om någon är intresserad, fortfarande releasedatum i mitten av juni dock.

Köpte guiden till förra, tänbkte använda den för att klara spelet 100% men insåg att det finns svinbra interaktiva kartor på nätet så jag använde aldrig boken. Men den är fin att titta på

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Det spelar ingen roll om du uppdaterar mjukvaran. Sårbarheten som hacket utnyttjar ligger i hårdvaran och finns på alla enheter tillverkade före sommaren 2018, därefter patchades den bort av Nintendo.
Det kan vara en bra idé att undvika att installera nya fw-uppdateringar dag 1 då det oftast tar ett par dagar innan det finns CFW ute som fungerar med ny FW.

Om man vill ta redan på om en switch är patchad eller inte går det att kolla med serienummer här tex.

https://ismyswitchpatched.com/

Värt att tillägga är att det går att köra CFW på alla switchmodeller, men de som är nyare än 2017 kräver modchip. Modchipen har blivit relativt billiga senaste månaderna sedan den community-utvecklade chiplösningen picofly släppts. Installationen är dock avancerad.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Någon som fått hem totk som de förbokat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Någon som fått hem totk som de förbokat?

Nope, har förväntad leverans imorgon till min brevlåda från PostMord, hoppas inte jag jinxar det med denna posten

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Någon som fått hem totk som de förbokat?

Kom precis, beställt från Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Nope, har förväntad leverans imorgon till min brevlåda från PostMord, hoppas inte jag jinxar det med denna posten

Hoppas du får det idag😁 såg att Elgiganten hade att man kunde boka i butik idag 12/5 så jag gjorde det nyss 🤩

Skrivet av Bunk:

Kom precis, beställt från Amazon.
<Uppladdad bildlänk>

Härligt!😄

Permalänk
Medlem

haha så rätt, fattar inte varför folk slänger sig på nintendo prylar/spel när de oftast e meh.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Man kommer nog alltid tycka olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

haha så rätt, fattar inte varför folk slänger sig på nintendo prylar/spel när de oftast e meh.

https://www.youtube.com/watch?v=roXTq6cnXRU

För sent, lastad på postens bil och på väg till brevlådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Man kommer nog alltid tycka olika

mm men var ju rätt uppenbart att det skulle vara mer utav det samma. tråkigt att världen ska vara så tom. Världen skall kännas full av liv enligt mig.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Köade för Collectors Edition vid Medborgarplatsen, spelade runt 1 timme i natt, än så länge kul. Lite framedrops när det blir för mycket, men inget jag inte pallar med.

Skrivet av DST:

haha så rätt, fattar inte varför folk slänger sig på nintendo prylar/spel när de oftast e meh.

https://www.youtube.com/watch?v=roXTq6cnXRU

Du kan väl skriva vad det är han säger som är så rätt, orkar inte klicka på alla click-bait videos etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Köade för Collectors Edition vid Medborgarplatsen, spelade runt 1 timme i natt, än så länge kul. Lite framedrops när det blir för mycket, men inget jag inte pallar med.

Du kan väl skriva vad det är han säger som är så rätt, orkar inte klicka på alla click-bait videos etc

är väl bara att titta på mitt inlägg nedanför, det orkar du väl?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

är väl bara att titta på mitt inlägg nedanför, det orkar du väl?

Nu skrev du ju ditt inlägg samtidigt som mig, så var ju svårt för mig att läsa det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

haha så rätt, fattar inte varför folk slänger sig på nintendo prylar/spel när de oftast e meh.

https://www.youtube.com/watch?v=roXTq6cnXRU

Inte konstigt spelet inte har ändrats nåt på den grafiska biten 6 år senare då en switch pro finns inte, men själva gameplayet är väl det som man är ute efter och inte senaste nextgen grafiken.

Permalänk
Medlem

Jämfört med många andra spelserier är väl ändå Zelda en av de mer lyckade. Folk kommer ju tillbaka och köper igen. Möjligen var BOTW för stort för en del casual gamers, och rpg-proffs kanske ville haft mer att bita i. Sedan kanske tiden runnit ifrån Switchens hårdvara, BOTW är ju nästan lika bra på Wii U (det är ett makalöst fint Wii U-spel, men hade varit ännu bättre med bra gsmepad-integration)

Ska prova spelet lite snabbt ikväll (joycons eller pro controller tro?) och sedan får fru och barn spela största delen av helgen antar jag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Inte konstigt spelet inte har ändrats nåt på den grafiska biten 6 år senare då en switch pro finns inte, men själva gameplayet är väl det som man är ute efter och inte senaste nextgen grafiken.

jag bryr mig inte om just prestandan, det får gärna hacka till här å där i ett single player spel. gameplayet är ju det viktigaste men det e ju inget mer än more of the same igen. man är själv å så vandrar man genom en tom värld å löser aplätta/barnsliga pussel.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du kan väl skriva vad det är han säger som är så rätt, orkar inte klicka på alla click-bait videos etc

Jag har inte heller kollat på videon, men såg några kommentarer han själv skrivit under videon:

Citat:

How do I build the wooden platforms? All I can do is hold the sticks and drop them :/

Efter att han fått hjälp att hitta första shrinet:

Citat:

I found it 😆 wow you can fuse stuff together and make weird weapons. That’s pretty cool actually

Man får väl dra sina egna slutsatser om vad man tycker hans åsikter om spelet är värda efter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag har inte heller kollat på videon, men såg några kommentarer han själv skrivit under videon:
Efter att han fått hjälp att hitta första shrinet:
Man får väl dra sina egna slutsatser om vad man tycker hans åsikter om spelet är värda efter det

Ja, det är inte lätt när det är svårt. Han kanske aldrig spelat BotW, hållit sig helt spoilfree för TotK, samt dålig på att läsa engelska?

Jag har kollat den där videon för de gick igenom Ultrahand och Fuse, men tyckte det förklarades hyfsat i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Ja, det är inte lätt när det är svårt. Han kanske aldrig spelat BotW, hållit sig helt spoilfree för TotK, samt dålig på att läsa engelska?

Jag har kollat den där videon för de gick igenom Ultrahand och Fuse, men tyckte det förklarades hyfsat i spelet.

Min poäng var mer att han recenserar ett spel som han inte ens spelat, för uppenbart har han ju inte ens tagit sig igenom början av introduktionen.